[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:09

Even een vraag zijn hier nog mensen die interesse hebben in een dressuur clinic .

Met ilona Bax en een demonstratie samen met Kas valdes.

Locatie in uitgeest vlak bij alkmaar.

JKiya

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:12

Hoi danielle, daar heb ik zeker interesse in! De clinic bij stal bako vorig jaar vond ik erg leerzaam dus als ik kan zijn wij van de partij. Locatie is voor ons dan ook lekker dichtbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:56

Zo ben klaar met kado's inpakken voor de kleine prinses :')
Alles klaar gelegd voor morgen, laat het top weekend maar beginnen :D *\o/* *\o/*

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:24

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie het nier erg vinden dat ik even kom binnenvallen. Aangezien hier veel mensen met arabiertjes zijn hoop ik dat iemand mij kan helpen.
Ik maak showhalsters en heb op dit moment een bestelling staan. Nu ligt de eigenaresse van de arabier in het ziekenhuis en kan ze de maten niet opmeten. Nu ben ik op zoek wat de maten zijn van een volwassen arabier, het hoofdstel wat ze normaal heeft is maat cob.
Het gaat om de lengte van de mondhoek achter de oren langs naar de andere monfhoek.

Is hier iemand die het zou willen meten voor mij?

Alvast bedankt!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 09:30

dat is bijna onmogelijk om de goede maat te noemen. Cob hoofdstellen zijn vaak ook erg ruim verstelbaar

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:34

Daar was ik al bang voor. Ik heb inmiddels een andere oplossing gevonden! In ieder geval bedankt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:02

Lauke schreef:
Daar was ik al bang voor. Ik heb inmiddels een andere oplossing gevonden! In ieder geval bedankt.

Ik maak ook voor de hobby showhalsters. De maat die ik altijd gebruik voor Arabieren :
Bakstukken: 85 tot 90 cm
Neusriem: 30 cm

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:19

Maar is dat tot met bit of echt voor halsters? Ik heb namelijk nu voor eentje met bit nodig.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:50

Ligt toch ook echt aan het formaat van de bitringen? Of zeg ik nou wat blonds? :')

Djuun vandaag lesje gelopen met mn zus, ging weer super! Stonden naast de bak ongeveer fikkie te stoken bij de buren, waar knallen vanaf kwamen. Paard gaf nergens om 8-) Stoer dier!

Morgen gaan we naar St-Oedenrode! :D

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:56

klopt hoor Sieltjuh, haha. Daarom vroeg ik in eerste instantie ook te meten vanaf de mondhoeken :))

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:06

Lijkt mij superleuk , een clinic van Ilona. Ziet ze Azim weer!!!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:57

een clinic van Ilona lijkt me hartstikke leuk, maar Noah moet volgende week naar de kliniek, hij loopt al 2 weken onregelmatig... niet eens kreupel maar linksom niet zuiver, en het word niet beter en niet slechter -O- dus willen ze een kreupelheidsonderzoek gaan doen, en waarschijnlijk foto's maken... baal baal baal ;(

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:22

Balen Tamara! Aan de ene kant fijn dat het niet verergerd, maar vervelen dat het al 2 weken zo is. Hopelijk komen ze er achter wat er is zodat hij snel weer goed loopt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:01

Tammy_ schreef:
een clinic van Ilona lijkt me hartstikke leuk, maar Noah moet volgende week naar de kliniek, hij loopt al 2 weken onregelmatig... niet eens kreupel maar linksom niet zuiver, en het word niet beter en niet slechter -O- dus willen ze een kreupelheidsonderzoek gaan doen, en waarschijnlijk foto's maken... baal baal baal ;(

Dat is een domper Tamara.

Mirka gooi ik inmiddels weer los of in de wei met de vriendinnetje.
Montoyo gister weer gereden, hij was super braaf.

Vandaag is ie los geweest en een beetje aan de longe rondgeslingert.
Hij zat gister namelijk een beetje tegen het spierpijn aan

Michelle de rij foto s met jetje zien er erg fijn uit...euk om zo combinatie te zien die van alle markten thuis zijn.
Stiekem denk ik dat je toch ook wat aardig geleerd hebt vanuit het western rijden.

Ik wil voor Mo nog steeds een nieuwe kabel halster maar dan met een breede neusriem.
Heb al site s bekeken, moet ze dan denk ik bestellen vanuit Amerika.

Vandaag ook naar een keuring geweest.
Maar dan van het kwpn vlakbij stal.

Heb nog meegeholpen met voorbrengen, als je met zijn allen in de ring loopt voordat je moet opstellen om je plaatsing te wijzen.
Van stal waren ze met merrie en veulens.
Ze hebben het heel erg goed gedaan en stonden steeds in de kop groep:)

Maar man het is zo anders dan met Arabieren.
Het opmaken doen ze ook heel anders.
Eigelijk word er luk raak overal olie op het gezicht uitgesmeerd.
Dus niet zo als bij ons dat je alleen bepaalde punten meer opmaak dan op andere delen

Het voorbrengen zelf is veel relaxter en hoef je minder hard te rennne :+

Veulens worden ook pas bij de meeste mensen net een week hooguit 2 bij een aantal geleerd om met een halster en touw geleid te worden.
Resultaat op de keuring: veulens die alle kanten opvliegen, steigeren omvallen etc.

Dan vinden mensen AV druk maar onze baby paarden zijn tijdens shows wel beter opgevoed en beleerd :+

Maar het was een leuke ochtend....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:16

ik ken het ja, vooral het opstellen is zo anders. Ze mogen gewon als zoutzakken staan. Misschien wel eerlijker gezien je een paard dan wel beoordeeld zoals ze werkelijk zijn.

Ik had trouwens nog contact met het avs gelegd en helaas voor ons mogen ze herkeuren met oude formulieren. Ik wil kijken in 2014. Ze heeft dan als alles goed gaat haar tweede veulen aan de voet en hoop dat ze nog iets meer uitzwaard van de baby's

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:32

Je bedoeld de premie keuring?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:19

jup, dus helaas helaas helaas. Hoop over twee jaar gewoon ene vers formulier te hebben waarop ze zich even echt laat zien zoals ze is.

Moet zo lachen, Jeroen rommelt de laatste dagen veel met pony wat betreft opstellen en nu doet ze het zo perfect en braaf. Gaat super vierkant staan achterhand iets gestrekt en het koppie er perfect op...maar probeer het nou niet in de ring ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:01

Woogy schreef:
jup, dus helaas helaas helaas. Hoop over twee jaar gewoon ene vers formulier te hebben waarop ze zich even echt laat zien zoals ze is.

Moet zo lachen, Jeroen rommelt de laatste dagen veel met pony wat betreft opstellen en nu doet ze het zo perfect en braaf. Gaat super vierkant staan achterhand iets gestrekt en het koppie er perfect op...maar probeer het nou niet in de ring ;)

blijft moeilijk die keuringen..

Barc kon ook perfect opstellen.
Tot inderdaad je in de ring kwam.
Maar hij sloot zich af en keerde in zichzelf.

Ben overgins met Mirka ook begonnen met opstellen leerde.

Voor de mensen die niet snappen hoe dat moet :+
Na 2 a 3 keer opstellen snapt ze het al :D
Kind kan de was doen :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:19

Pony vind het vooral niet boeiend, het gaat te sloom waardoor ze heel gauw haar interesse verliest. Als er nou de hele tijd herrie lawaai en drukte is wordt ze misschien wel wat actiever

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:16

Was net bij mijn zusje op wedstrijd hier int dorp (Zuidenveld) en haar verzorgpony is doodsbang voor honden. En laten ze nou net een behendigheidswedstrijd hebben naast het pad wat naar de parkeerplaats (en trailers) loopt :') Dus ze vroeg of ik de pony even mee wou leiden. Maar net op dat moment ging er een hond langs over de hindernis en dat maakte een krassend geluidje. Dus die pony schrikt zich helemaal leip en springt bovenop mijn voet. Zoooooo fijn met kalkoenen in! Schoenen vol bloed, legging doorweekt van het bloed :') De oom van mijn vriend is EHBO'er op het terrein daar, dus die even op gebeld en die heeft mijn voetje even ingepakt.
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5886_n.jpg

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:40

Bonjoy schreef:
Was net bij mijn zusje op wedstrijd hier int dorp (Zuidenveld) en haar verzorgpony is doodsbang voor honden. En laten ze nou net een behendigheidswedstrijd hebben naast het pad wat naar de parkeerplaats (en trailers) loopt :') Dus ze vroeg of ik de pony even mee wou leiden. Maar net op dat moment ging er een hond langs over de hindernis en dat maakte een krassend geluidje. Dus die pony schrikt zich helemaal leip en springt bovenop mijn voet. Zoooooo fijn met kalkoenen in! Schoenen vol bloed, legging doorweekt van het bloed :') De oom van mijn vriend is EHBO'er op het terrein daar, dus die even op gebeld en die heeft mijn voetje even ingepakt.
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5886_n.jpg

Ben je mooi klaar mee....

Ik ben vandaag ook van Mo gelanceerd.
Hij begon super braaf en in een keer ging de knop om.
Hoogstwaarschijnlijk gestoken door een daas, want hij was daarna erg rillerig.

Dus dinsdag eerst even van dat spul kopen.

Heb nu behoorlijke pijn aan me heup, dinsdag toch naar de fysio :+ die man zal wel denken :D

En maar roepen die mensen sporten is gezond :+ ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:12

Ai, paardenvoet is al niet fijn, maar met kalkoen helemaal niet! Wat is de schade aan je voet?

Je moet ook blijven zitten, Jes, dán is paardrijden gezond :P Maarre, wel balen dat je eraf bent gevallen :\

Ik ben net thuis, terug uit Sint-Oedenrode :) Is dikke anderhalf uur rijden, maar heb een hele leuke middag gehad. Mijn moeder en zus waren ook mee en die hebben het ook naar de zin gehad :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:15

Sieltjuh schreef:
Ai, paardenvoet is al niet fijn, maar met kalkoen helemaal niet! Wat is de schade aan je voet?

Je moet ook blijven zitten, Jes, dán is paardrijden gezond :P Maarre, wel balen dat je eraf bent gevallen :\

Ik ben net thuis, terug uit Sint-Oedenrode :) Is dikke anderhalf uur rijden, maar heb een hele leuke middag gehad. Mijn moeder en zus waren ook mee en die hebben het ook naar de zin gehad :j

Jep en wat de meeste pijn geeft: Is een geknapte ego :=
Weet zeker dat het ook geen onwil was, want meneer was echt over de zeik.
Wit zag je bij zijn ogen.
Op de poetsplaats reageerde hij daarna ook heel geirriteerd naar de vliegen...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:18

Hebben jullie veel dazen/vliegen/vliegende beesten bij jullie? Ik heb er hier nog niet extreem veel last van gehad gelukkig, maar zit ook aan de kust, dat scheelt volgens mij heel veel.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:27

Sieltjuh schreef:
Hebben jullie veel dazen/vliegen/vliegende beesten bij jullie? Ik heb er hier nog niet extreem veel last van gehad gelukkig, maar zit ook aan de kust, dat scheelt volgens mij heel veel.

Ja er zat er zoiezo een bij zijn hoofd toen ik er op zag en voelde toen ook spanning....