[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:39

Miran cool! Proficiat! *\o/*

Gelukkig gaat het beter met de mannetjes Lisa. Ik broed nog ff op n antwoord, kan de juiste formulering niet vinden, grrrr.... (Iets met vaderpaarden en eindproducten in combinatie met premies komt goed ~~}> )

Volgens mij wil Annika iets met n bepaald ander leuk gekleurd 2014 hengstje doen? :D (of lees ik iets wat nie is nie? ;) )

Dat de goedkeuring niet veel voorstelt wil niet zeggen dat er in NL niet serieus gefokt wordt. ;)

Nee, ben nog steeds in blegh stemming... >;) Met Nour komt wel goed en ik moet gewoon weer hard werken aan mezelf. Das ff wennen om uit de recreatiestand te komen, maar heb er wel zin in hoor. :)
En uiteraard mag veulen wel op foto, is mijn veulen natuurlijk! Helaas mag ik m niet showen aan de voet dus das wel jammer. Maar goed, eerst maar eens gezond en wel op de wereld komen.
Jazzy begint nu met 5 maand mooi drachtig te tonen. Denk ik toch. Want steeds als ze me ziet piest ze en krijg ik weer een rolberoerte dat ze t veulen kwijt is... :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:45

Yilciz, komt wel weer, zal heus wel snel gaan als je weer in het ritme zit!
Als je het huis schoonmaakt en gaat strijken kom je natuurlijk nooit in de goede stemming! :Y)
Haha, ik zie het zo voor me dat Jazzy staat te piesen.. :')

Kel, fijn dat Geish d'r goed voelt!

Whaaah wat wordt het nu snel donker!
Vind ik maar niks hoor.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:46

Volgens mij was Dosje van plan om met haar kleine neefje Euffie een spannende affaire aan te gaan ;)

Offday is niets vreemds Yildiz, iedereen heeft ze weleens, ook dat trainingen simpelweg niet lukken.

Bring it woman, ben benieuwd naar je antwoord }> Gekheid natuurlijk ;)

Fokken is een serieuze aangelegenheid in elke situatie, en of je nou hobby fokker bent, een veulen fokt voor eigen gebruik of professioneel op grotere schaal fokt. De essentie blijft hetzelfde een gezond correct veulen ter wereld brengen.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:47

Ooh god Yildiz, das echt niet goed voor je rikketik :P
Hier in dit topic komt idd naar voren dat er heel serieus gefokt word en er word ook nagedacht over combinaties en hele theorieën worden er tegen aan gegooid. Is errug leuk om te volgen :D
Vind het gewoon raar dat het zo makkelijk is om goedkeuring te krijgen, ben dat niet gewend.

Haha Geisha voelt zich lekker dus ;) Maar station is voerstation? Net als bij koeien?

Ik ben nu trouwens wel heeeel nieuwsgierig wat Annika dan precies aan het bekokstoven is :o

edit: leven jullie ook in zo een kleine wereld, tis hier mistig!! :oo

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:55

Ik probeer weer een beetje in te springen, jullie gaan zo hard hihi! Meeste wel gelezen maar ff geen puf voor een lange bijleespost, grappig want meestal wat ik denk wordt hier dan ook gezegd, hebben toch veel met elkaar gemeen :)

Wat is dat toch met die merrie Yildiz, waarom mag ze niet gezien worden? Stond eerst ook een filnpje van op youtube, is er nu ook af... Anyway: wordt
vast een knap veulen!

Hengsten voor andere merries vind ik te moeilijk maar kan alleen zeggen: volg je gevoel :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:56

Nope hier was het gisteren de hele dag mistig. Jaleesa haha, ja een voerstation. Zal is een foto zoeken. Een soort stand ofzo, door 2en gedeelt, aan de voorkant hooi en achterkant gaan ze erin. Ze kunnen er via de zijkant uit :j. Verder tralies tussen de 2 paarden en het station gaat open en dicht met een schuif. Heul langzaam hoor :j

Annika, geisha krijgt inderdaad kuil. :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:58

Hier achter de pc geen mist... :+

Ja, Geisha krijgt een koeienbehandeling.. :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:01

Haha geisha is stiekem een Arabisch Volkoe :D :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:01

Hehe t is hier nu zo mistig dat ik de buren niet meer kan zien :+
Ik ken die voerstations alleen van melkveebedrijven dus ben wel nieuwsgierig, maar hoezo had die muts van jou 2 uur in dat station gestaan dan? :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:05

Ze hebben zo'n halsband om en dan kun je instellen hoe lang ze mogen eten, en Geisha moet veel eten. :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:07

Hier is het ook wat diezig :P
Afbeelding

Djuun krijgt gedeeltelijk hooi en gedeeltelijk kuil, meer hooi dan kuil, mede omdat zij erg lijkt te reageren op de kuil en ook er opgeblazen van raakt :Y)

Nice Miran, wanneer komen de eerste *-:) ?? *D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:13

Mooie foto Letiz!
Haha, geen idee, hangt er van af hoe snel ik de camera snap...ik ben een dom grijsje. :P
Fu en Zos krijgen voordroog, kuil kun je het niet noemen, het is lang stengelig hooi met een geurtje. :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:16

Bij ons is het ook voordroog hoor, bijna hooi te noemen, maar net niet :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:17

Foto is het kanaal door Walcheren btw, voor de mensen die hebben opgelet bij topografie :P Was heel braaf op de fiets naar Middelburg geweest en lekker langs het kanaal terug, net de regen voor, alleen wat vocht in de lucht door de mist :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:19

Dit is de achterkant, wat je ervan kan zien dan..
Afbeelding

AfbeeldingHier zie je achter de voorkant. Kan even geen betere vinden.. :=

Afbeelding

Stond vorige week de kippen te voeren. Ik voelde dat er naar me gekeken werd.. Kijk ik achter me... :')

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:22

Betrapt Kelly! :D

Letiz, als ik gewoon hooi voer gaat Zos gelijk hoesten.. :(
Zomers voer ik hooi aan de geiten want das makkelijker maar als de paarden daar een x van eten gelijk mis, terwijl het gewoon mooi hooi is..

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:23

Ongeveer de helft hebben een chip in hun hals voor de stations. Kun je voor kiezen :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:25

Ja, dat is weer het nadeel van hooi :\

Haha die laatste Kelly :))

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:29

Of deze..

Belg HUNGRY
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:34

Oh wist helemaal niet dat Geisha zo gevoerd werd. Hoe bevalt dat? Heb eigenlijk nooit zoiets echt gezien. Behalve idd bij melkkoeien. Oh nee dat was n melktobot maar kregen ze ook voer. Of is dat helemaal iets anders?

Ilona!!!!! Welcome back! :wave: Hoe gaat het met jullie kudde? Kom je volgend seizoen je zus supporteren, dan zien we elkaar weer? :)
Ja tis nu eenmaal een echte Arabische dame, burka dus! :P
Ach ze is kei mooi, hartstikke lief neem dat maar van me aan en verder kan ik er ook niks aan veranderen. :(

Mooie diezige foto Letiets! Hier in t Brabantse begint t ook mistig te worden.
Wel grappig, volgens mij zitten we met z'n allen behoorlijk verspreid over NL (en stukje La Belgique ;) ). Alleen Limburg en Friesland denk ik niemand?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:36

Gave foto van jullie beiden maar snap t nog niet helemaal, moet ik zien. Sommige pics leiden nogal af... :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:40

Hebben we iemand die in Drente zit en Flevoland? En idd volgens mij is Limburg en Friesland niet vertegenwoordigd :) Verder geloof ik wel alle provincie's, correct me if i'm wrong :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:42

Haha ja gaat prima hoor! Ze kan een kwartier per uur eten, 24 u lang. Eet ze 2 uur niet, eet ze het 3e uur een half uur. Dit met een max van normaal 2 uur achter elkaar maar bij geisha onbeperkt ingesteld zodat ze lekker kan vreten. En ja, ze blijft gerust 4 uur staan := :')

Als de min. op zijn gaat de schuif langzaam omhoog en dan gaat het paard er uit, en het stroomstokje omhoog en kan er een ander in. Althans, zo hoort het iig. Menig paard blijft lekker staan dutten en dan (afhankelijk van de hoelaat het is) wordt er vanzelf 1 ongeduldig en die gaat in zn billen bijten of tegen hem aan staan. Dan heb je van die vervelende koudbloeden (echt geen vooroordeel) die dus mooi blijven staan. En dan spring ik even bij, of iemand die langs loopt :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:11

oke ik kan alles niet helemaal meer volgen maar Annika bedoelde wel Euf voor Dos niet Ilya (als jij dat weer bedoelde Yildiz :P ). Misschien wil ik Ilya wel wat langer hengst houden om eens te zien.

leuk een camera Miran!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:13

Het halve topic zit ook in Overijssel geloof ik :') was poosje terug iig wel zo.