[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:08

http://www.babsruitersport.nl/

Zij verkoopt veel kruiden etc.
Als het daarmee niet werkt kan je altijd wat sterkers gebruiken...

Ik heb kleefkruid bijvoorbeeld als Mirka door reactie op bijv een wondje of kuil dikke benen krijgt...werkt super eigenlijk

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:08

Of wat dacht je van die mini paarden :))

Ik zag je topic al Tamara :)
Ik heb geen ervaring met rustgevende middelen, hoor mensen wel altijd over muisjes, schijnen korreltjes van de dierenarts te wezen, maar vraag me niet wat voor korreltjes :n
En evt iets homeopathisch wat rustgevend werkt?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:11

Tammy_ schreef:
Ik ga zeker rustig aan doen, ik stap liever 2 maanden te lang dan een week te kort :j Ik heb een topic geopend over kalmeringsmiddel voor als hij de paddock op gaat, zou hem graag een uurtje opbouwend naar meerdere uren de paddock op gooien, maar dan in de kleine van 12x12 zodat hij niet te gek kan doen. Hij is nu namelijk wel heel erg triest op stal en ontzettend debiel tijdens het wandelen, en stalbenen zijn ook niet ideaal.

iig van alle krachtvoer afhalen en evt. vervangen door grasbrok om voernijd te voorkomen. En magnesium voeren en koude rozebottelthee. Dat werkt kalmerend.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:57

hij krijgt nu 2x 1 klein handje brok met daarbij een halve schep luzerne, komt ongeveer op hetzelfde neer als grasbrok denk ik?
ik zat er aan te denken om Puur pees compositum te kopen, schijnt ook goed te helpen :j

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 01:02

Tammy_ schreef:
hij krijgt nu 2x 1 klein handje brok met daarbij een halve schep luzerne, komt ongeveer op hetzelfde neer als grasbrok denk ik?
ik zat er aan te denken om Puur pees compositum te kopen, schijnt ook goed te helpen :j

brok = echt puur energie, grasbrok is niet meer of minder dan gras geperst in een brokje :) maar een handje kan niet zoveel kwaad :) magnesium werkt sowieso uitstekend, dat zit in hele grote hoeveelheden in merriebrok van havens en daar kan ik ze vol mee proppen en ze worden alleen maar rustiger ervan :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:51

Dames wat zijn we stil:)

Mo is weer gereden vandaag, ging goed maar hij had een beetje spierpijn waarschijnlijk.
Heb zelf er ook op gereden(rondjes stappen)

Deze instructrice is echt super fijn.
Gaat echt uit vanuit ontspanning van de ruiter en geeft ruiter ook vertrouwen :D

Morgen is het uur van de waarheid van Mirka.
Eens kijken wat de mogelijkheden nog zijn :7

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:01

Succes Jes met Mirka!

Mijn les ging niet door, bak is zwembad :\ Wat een water is er gevallen de laatste dagen hè :\

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:11

Sieltjuh schreef:
Succes Jes met Mirka!

Mijn les ging niet door, bak is zwembad :\ Wat een water is er gevallen de laatste dagen hè :\

Tnx...

Haha dus geen zeepaardje rijden :P
Balen dan zeg met dit weer.

Toen we net in de bak waren leek het erop of we zeiknat gingen regenen maar stopte eigenlijk na 5 min gelukkig:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:14

Nee, geen zeepaardje :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:17

Succes morgen Jes!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:32

Heel veel succes morgen Jes!

Pfft wat een weer he? Vandaag was het hier wel lekker, zelfs zonnetje erbij, maar nu hagelt het keihard :=
Umoyax was niet zo lekker, beetje aan de dunne, dus vrijdag een wormenkuur gegeven en zaterdag gelijk maar een vitaminekuur erachteraan voor mn mietje, hij voelt zich alweer een stuk beter, mest is weer mooi stevig maar hij is nog wel een beetje duf :(:) Had al een week het idee dat ie niet zo lekker was maar dacht dat hij gewoon zn relaxte ongeïnteresseerde zelf was aangezien hij in de bak nog lekker speelde etc, maar was dus toch een beetje ziekies. Ga toch twijfelen of ik hem niet onder dek zal zetten maar voorlopig moet hij het sowieso zonder doen, begin daar liever volgend jaar pas mee dus even aankijken. T is gewoon zo'n mietje, hij houdt niet van regen en wind enzo ^)

Pfft.... En laat niemand mij ooit nog vertellen dat héngsten gevaarlijk zijn. Nooit meer opgelopen dat een kleine blauwe plek of zere teen met hengsten en zeikerige merries. En ging vandaag helpen de ruin op stal zn wormenkuur te geven en zit met mn pols in het verband :+ Ruintje was het er niet mee eens :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:36

Huh, wat is er gebeurd dan Amy?

En wat balen van Umoyax? Heb je ook wormonderzoek gedaan?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:37

Dat komt Amy omdat men soms denkt dat je een ruin niet hoeft op te voeden:P

En komt er al schot in je webshop:P
Of zie je door de bomen het bos niet meer :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:10

Nah, ruintje zei ''nee, ik wil geen wormenkuur''. En hij mist een ietsiepietsie beetje respect voor mensen :+ Geen idee wat er precies gebeurde maar ineens pijn aan mn pols na een rare actie van hem.... Zn eigenaresse doet zn best hoor :) Hij is even oud als Umoyax dus het is allemaal nog te redden :P Zij vindt het alleen heel lastig om streng te zijn. Ze was vandaag echt helemaal in tranen :(:) Heeft gelukkig wel ingezien dat er iets moet gaan gebeuren dus dat is een stap in de goede richting. Padri is verdorie 2 turven hoog maar tjeeeee wat een monster kan dat zijn zeg := T is verder een schat maar soms.......

Wormonderzoek niet gedaan maar Shazia (t veulen) staat er tegenover en had zelfde symptomen en daar zag Daan wat wormpjes dus toen Umoyax aan de dunne ging ook gelijk dezelfde kuur erin :) Die mestonderzoeken ben ik niet zo van gecharmeerd eigenlijk...

Pfft ik zie idd door de bomen het bos niet meer hoor :') heb nu wel bijna alle foto's en inmiddels ook eindelijk wat dingen besteld. De site wordt aan gewerkt maar t schijnt een heel lastig programma te zijn dus heb er al een extra poppetje op gezet die iets meer technische kennis heeft (maar grafisch weer minder is). Momenteel krijgen we m A: niet in het Nederlands B: maar 1 foto per product C: niet op de directe link arabianhorsestore.nl en D: kun je nu wel selecteren op maat, maar niet op kleur.

*zucht*

Gaat verder met leuke spullen zoeken, dat snap ik tenminste :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:19

Inkopen doen is leuk :D
was mijn taak toen in de ruitersport zaak.....met als gevolg dat ik soms ook voor mezelf bestelde met als gevolg een berg paarden zooi.

Mo moet nog steeds een nieuwe deken.
Heb de oude even gemaakt met een houtje touwtje dingen :+
Kan deze winter nog wel mee.

Moet nog een onderdeken erbij voor Mo.

En wil een reserve regen deken en een hals.

Want wat ik gemerkt heb...

Helemaal fijn dat die manen vrij liggen bij zo V free deken.......
Maar het regent daardoor dus ook deels in :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:31

_O- Komt ze nu mee, heb ze net besteld :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:35

:')

Er komt binnenkort een ruitersport hier op het dorp. Ben erg benieuwd of het gaat lopen, dr andere winkel loopt volgens mij wel erg goed :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:38

Komen overigens wel zenithdekens aan, weet niet wat voor maat Mo heeft? Kon de V-free niet bestellen in maat 70, de staldeken iig niet, dus in plaats daarvan heb ik de Zenithdekens in maat 70 :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:39

amyz schreef:
_O- Komt ze nu mee, heb ze net besteld :')

Ik ben internet aan het afspeuren de western winkels:p Omdat jouw winkel niet online staat :+ _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:39

Hahahahahaha als je wat nodig hebt moet je zeggen hoor mn dekens heb ik als het goed is met 2 weken binnen nu :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:42

amyz schreef:
Hahahahahaha als je wat nodig hebt moet je zeggen hoor mn dekens heb ik als het goed is met 2 weken binnen nu :D

Heb je plaatjes :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:49

Uhm.....
Effe zoeken moet ik dan hoor := Welke maat heb je nodig? Want de V-free staldeken heb ik dus alleen in maat 70 :) Outdoordekens V-free heb ik in 70 en 72 :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:54

amyz schreef:
Uhm.....
Effe zoeken moet ik dan hoor := Welke maat heb je nodig? Want de V-free staldeken heb ik dus alleen in maat 70 :) Outdoordekens V-free heb ik in 70 en 72 :)

Mo heeft 74/76 :')
Mirka heeft pas 2 nieuwe gewone dekens gekregen :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:59

:oo Meen je niet! Kas heeft maat 72 dus leek me al best groot :=

Als je er een wilt moet je effe zeggen want kan nu nog doorgeven dat ik een speciale maat erbij wil hebben :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:01