[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:58

Jolindaa schreef:
Valt dat even vies tegen, die reacties op mijn topic. Ik doe echt heel erg mijn best om het steeds beter te maken en dan zeggen ze nu allemaal dat het slechter gaat! Echt balen...

Ik vindt je houding wel echt verbeterd (netjes recht op en handen mooi voorwaards). Je moet alleen iets anders in je zadel gaan zitten.
Misschien toch een andere instructrice erbij? Ik heb er 2.
-De eerste op en top spring ruiter en orun diploma. Ze zorgt voor de afwisseling, bij haar rij ik met veel korte teugel (zoals jij ook doet)
-De tweede reed vroeger hier op stal ook altijd een hengst en de jonge paarden. Ze rijdt nu alleen maar KWPN'ers (dressuur). Sinds ik les heb van haar ben ik veel beter gaan rijden en mijn paard beter gaan lopen (rij nu Echt van achter naar voren). Heb bewust voor haar gekozen omdat ze ons de bak door schreeuwt en omdat ze hengsten gewend is.

Jammer dat je zo ver weg woont anders had ze vast en zeker langs willen komen! (nog een leuk weetje ze geeft ook de bestgaandwinnaar van de tulip cup les :) )
Sorry mag ik misschien hier niet plaatsen maar had alles al getyped toen ik me dat realiseerde

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:32

Jolindaa schreef:
Valt dat even vies tegen, die reacties op mijn topic. Ik doe echt heel erg mijn best om het steeds beter te maken en dan zeggen ze nu allemaal dat het slechter gaat! Echt balen...

Balen, maar stiekem wel terecht, want ik vind je vorige topic ook veel fijner ogen :) Trek er je leer uit, zou ik zeggen en bekijk het van de positieve kant. Van een minder topic kan je meer leren, dan van een topic met foto's waar alles maar goed gaat :)

Lisa, jeetje dan heb je geluk gehad dat het alleen je neus is geweest! Dat had veel erger kunnen aflopen als ik het zo lees! Beterschap :(:)

Wat een leuke foto's Joyce!!

Net terug van Djuun, lekker lange lijnen werk gedaan, was alweer lang geleden! Er lagen nog pionnen en balken in de bak, dus kon ik die mooi gebruiken om te oefenen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:59

Woogy schreef:
neen, was aan het galoperen en paardje struikelde over de voorbenen...werd vol gelanceerd en kwam op mijn rug met mijn gezicht bij de voeten terecht omdat ze zich aan het redden was om niet helemaal te vallen kwam er een voetje op mijn gezicht terecht...alternatief hoefbeslag ;)

Auww ;(
Heel veel sterkte!!

Woogy

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:13

dank je wel allemaal. heb gruwelijke jeuk overal en dat is op het moment het ergste. Fijn dat ze in ziekenhuizen altijd zo goed communiceren heb een neusspray mee gehad tegen de zwelling die niet gebruikt mag worden bij open wonden in de neus...ik heb natuurlijk geen open wonden in het snuitje ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:17

Nee uiteraard niet :+

Ik zal morgen gewoon ff contact opnemen met je HA, vragen of er iets anders is :) En of je eventueel wat tegen de jeuk kan krijgen :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:27

ik ben eigenlijk best wel anti geneesmiddelen dus denk dat ik mijn lichaam z'n werk ga laten doen en kijken of het oplost :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:31

Een neusspray is toch geen geneesmiddel? Is gewoon hulpmiddel :j

Maar je hebt wel gelijk hoor, geneesmiddelen zijn eigenlijk gewoon troep :) Kijk er ook wel wat anders tegenaan door mijn werk.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:39

Hallo Allemaal,

Zojuist heerlijk getraind met Jetje in de bak, dressuur! :j Ja ja, heb mijn laarzen binnen en ze passen me perfect! Ook het hoofdstel voor Jetje is binnen dus onze dressuurset is inmiddels compleet. Ik zou wel nog graag een ander dekje willen maar verder vind ik het niet mistaan.

Hier drie fotootjes van het rijden, zoals jullie zien rijd ik haar nog laag, wil haar nog niet te veel vragen maar ben wel tevreden over het resultaat. Ik werk echt vanuit de ontspanning en vind dit erg belangrijk. Ik merkte wel dat zodra ik mijn concentratie kwijt ben zij dat ook gelijk is. :z

Wees alstublieft niet te streng haha! :') :o

Afbeelding
Natuurlijk harstikke trots op m'n meisje!

Afbeelding

Afbeelding

Ben van plan iedere week les te gaan nemen hier in de buurt in een groep, dit in een binnenbak. Zo kan ze wennen aan de paarden om haar heen, andere omgevingen en de binnenbak. En 1 keer in de maand wil ik graag prive instructie thuis.

Groetjes Michelle

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:52

Niks om streng voor te zijn, ziet er keurig uit!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:41

ook hulpmiddelen zijn rotzooi pijnstillers ook. Moest ze wel gaan slikken omdat ik het idee had dat de zwelling al m'n tanden eruit aan het duwen was en DAT is geen fijn gevoel ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:21

Het is misschien wel rotzooi, maar kan wel ontzettend veel verlichting geven ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:24

Dag allemaal! Op naar St Oedenrode :D (met een omweg via stal dan)
Misschien zie ik sommigen van jullie nog ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:38

Michelle_S schreef:
Bonjoy schreef:
Wij hebben nu het Zuidenveld feest in het dorp. Dit is een feest waaraan een aantal dorpen meedoen, en ieder jaar in en ander dorp. Dus het is alweer 7 of 8 jaar geleden dat we zuidenveld hebben gehad. De rijvereniging luidt het Zuidenveld altijd in op de eerste dag als 'Herauten'. Mijn zusje rijd daar ook, en die ging gisteravond ook mee dus :)

[ Afbeelding ]
Dionne moest nodig plassen, midden op straat voor het Gemeentehuis :+

[ Afbeelding ]

Wat leuk! Ben van plan ook langs Zuidenveld te gaan dit jaar weer!! *\o/*

Leuk!! Misschien zie ik je nog wel :D
'Engels' staat Jetje ook goed hoor!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:13

Lisa wat balen van die klap op je gezicht, hopelijk hersteld het snel maar het lijkt me echt pijnlijk. Sterkte!

Michelle wat een mooie foto's van Jet en dat ziet er zeker niet verkeerd uit! Prachtige verschijning onder het zadel, maakt niet uit of je nu western, endurance of dressuur rijdt ;) Ik vind dat rode dekje leuk staan hoor, mooie knalkleur op een schimmel.

Amy succes van het weekend! Ik ga het helaas niet redden maar zal voor je duimen :)

Jolinda jammer dat je andere reacties krijgt dan je hoopte, ik twijfel daarom ook vaak om foto's te plaatsen op bokt en doe dat dan hier in de HK of op het AV forum maar bijna nooit bij HAW of ITP.

Zondag moet ik om 16:15 uur die impulsproef rijden, ga even kijken of iemand foto's kan maken of filmen!

Iemand nog op zoek naar een showhalster? Ik ga van de zomer het huis uit dus ben aan het opruimen. Heb nog een aantal dingen liggen (bruin/goud/zwart, rood/goud, wit/goud met schelpjes en nog materiaal voor 1 halster met zwart/goud/lila en groen) ook nog een kunstleren geleidelijn met gouden clip. Heb ook nog wat materiaal voor de zelf knutselaars onder ons.

Alles komt nu in 1 keer achter elkaar maar wel fijn! Baan gekregen waar ik waarschijnlijk 1 september ga beginnen, eerste week juli afstuderen, eindelijk weer eens op vakantie en dan ook nog lekker op mezelf! Soms zit het wel eens mee, maar dat mocht ook wel even ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:51

heb je foto's van je halsters? Ben al een poos op zoek naar ene geschikte maar is moeilijk te vinden.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:56

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:30

Dankjulliewel allemaal voor de leuke reactie's, Goh! Wat doet me dat goed! Zit hier met een big smile voor de pc de berichtjes te lezen! Harstikke bedankt, dit motiveert mij extra om verder te gaan! leuk!!

Mooie showhalsters Jalenka! Vooral die eerst en die paars/gouden vind ik erg chique! Ben benieuwd naar de foto's van je impulsproef! Ik vind Kiya een erg leuke merrie!!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:41

Kan me voorstellen dat het leuk is om te lezen, het is zeker gemeend. Wel grappig dat we zo gecharmeerd zijn van elkaars merrie ;)
Ik hou van sportpaarden maar met voldoende type en uitstraling, een arabier blijft voor mij een heel veelzijdig gebruikspaard dus daar val ik dan op :P

En toevallig vind ik ook de halsters die jij noemt het mooist bij Kiya staan, deze doe ik dan ook niet weg. De paarse is mijn allereerste halster en de blauwe heb ik vorig jaar gemaakt, die is nu toch wel even favoriet.

Het is verder een beetje een uit de hand gelopen hobby, ik maakte vooral voor mezelf maar heb veel weg gedaan omdat ik het niet gebruik. Toen kreeg ik de vraag of ik eens voor iemand wilde knutselen en zo eigenlijk via mond-op-mond reclame maak ik wel eens wat. Ik vind het vooral leuk om bezig te zijn en de halsters soms terug te zien komen. Zoals degene die AF voor Khubay Khan gebruikt, dat vind ik stiekem toch wel gaaf :o

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:57

Haha ja erg grappig inderdaad! Zoals je al aangeeft, ik vind een gebruikerspaard erg belangrijk. Hier kan ik wat mee bereiken, jetje heeft dan misschien niet zo'n typische show uitstraling als sommige arabische volbloeden maar ze toont zeker arabisch onder het zadel of los. Ben erg tevreden over haar en ze word ieder jaar nu mooier. Wie weet volgend jaar dan toch ook bij de amateurkeuring onder het zadel!

Wat gaaf dat AF je halster gebruikt voor Khubay khan! Je mag zeker trots zijn op je zelf! Stoer hoor!!

Wat is Kiya haar afstamming? Rijd je al lang dressuur met haar of ook andere dicipline's?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:12

Ik vind Kiya met de jaren ook steeds mooier worden, ze wordt deze zomer 15 en ik vind dat ze ze mooi opdrogen in het hoofd. En ik denk dat het ook komt omdat ik steeds meer en serieuzer met haar aan de gang ga. Toen ik haar 6 jaar geleden kocht was ze bijna 9 maar er was heel weinig met haar gedaan. Ze is op ongeveer 5 jarige leeftijd bij iemand gekomen die haar zadelmak gemaakt heeft. Daarna is ze verkocht en een aantal maanden gereden maar daarna is ze door persoonlijke omstandigheden ruim een jaar niet gereden. Er was dus nogal wat werk aan dat ik haar kocht, eigenlijk niet waar ik naar op zoek was maar ja ik was verliefd :D

Ik rijd recreatief dressuur maar wel steeds serieuzer. Ik heb een vriendin die als instructrice werkt en die heeft me altijd geholpen, nu heb ik 'les' van een andere vriendin. Ik rij ook veel buiten en we maken wel eens een sprongetje. Ook ben ik 2 keer 'op vakantie' geweest naar de veluwe en doe ik ieder jaar mee aan een keuring, meestal amateur maar vorig jaar regionaal bij West. Verder schrijf ik me dus een aantal keer per jaar in voor bijvoorbeeld een clinic of oefenwedstrijd, om een doel te hebben in het rijden en ook in drukke periodes te zorgen dat ik er nog voldoende opstap :+ We doen dus eigenlijk heel veel en ook best verschillende dingen.

Vorig jaar hebben we een grote rijdip gehad, achteraf bleek Kiya een cyste op de eierstok te hebben die haar pijn gaf. Gelukkig is dit allemaal voorbij en zijn we weer lekker aan de slag. Afgelopen amateurkeuring zijn we 3e in de zadelrubriek geworden, daar was ik zo trots op na al onze eerdere rijproblemen. Maar in die periode toen het rijden niet leuk meer was en we niet wisten waardoor dat kwam dacht ik dat het misschien een idee was om helemaal opnieuw te beginnen samen. En daarom trekt het western rijden me nog steeds, ondanks dat het nu weer erg goed gaat, al blijft ze natuurlijk wel een uitgesproken karakter hebben ;) Soms denk ik ook wel eens dat dit kan komen doordat ze pas zo laat echt gereden is, maar als ze haar best doet dan gaat het ook zo goed! Ik vond haar in het begin gewoon soms zielig, ik dacht dat ze me niet begreep maar ze was eigenlijk gewoon heel slim :P

Kiya's vader is Alexander, haar moeder Palet is een onbekende merrie maar zij is een nakomeling van Amal. Palet heeft een aantal veulens gehad, later is ze ingezet in de NRPS fokkerij door degene die Kiya zadelmak heeft gemaakt. Kiya is dus voornamelijk Russisch gefokt. Haar hele afstamming vind je hier: http://www.allbreedpedigree.com/kiya2
Laatst bijgewerkt door JKiya op 15-06-12 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:20

Wat leuk zeg! En stoer dat je ook ieder jaar naar de keuringen gaat. Dan zal ik je vast vorig jaar bij de amateur ook gezien hebben. Ik deed toen ook mee met Jet. Toen was ze echt nog een puppy, heel rank en groot. Leuk dat je zoveel verschillende dingen doet!

Naar dat jullie een dip gehad hebben, wel fijn dat je nu weet wat de reden daarvan was. Wat goed dat jullie 3e zijn geworden dan na die problemen! Super! Niet gek dat je trots bent! Leuk dat het western rijden je ook trekt! Mooie afstamming heeft ze verder! En leuk dat ze ook al veulens gehad heeft!!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:23

Mooi die showhalsters! Gaaf dat je dat zelf kan maken zeg!
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 15-06-12 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:24

Haha nou vorig jaar was het enige jaar dat ik niet meedeed aan de amateur, maar naar West ging! Maar ben wel komen kijken, heb jullie nog wel gezien volgens mij.

Ik vind het wel leuk om verschillende dingen te doen, maar vervoer is soms lastig. Maar hier in de omgeving wordt wel veel georganiseerd, ook zonder startkaart dus genoeg mogelijkheden. Ik hoop ook nog een keer een endurance wedstrijd te rijden.

Oh en de moeder heeft veulens gehad, staat er een beetje gek! Pas het ff aan. Kiya is babyloos -O- Zou wel willen dus kijk natuurlijk stiekem hengsten, maar of het slim is qua leeftijd en budget... Zou zo een veulen nooit weg kunnen en willen doen!

HalloDan dank je! Heb veel afgekeken hoor van internet en halsters op show. Eigenlijk begonnen omdat ik het allemaal een beetje te duur vond en wel redelijk handig ben.

Michelle teken jij nog? Volgens mij heb ik op AV wel eens portretten gemaakt door jou voorbij zien komen?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:30

Haha Zul je inderdaad net zien! Maar goed, volgend jaar zijn wij er waarschijnlijk wel weer bij! En hopelijk jullie dan ook weer! Vervoer is inderdaad ook mijn probleem, ik heb geen trailer en geen E-rijbewijs. Altijd afhankelijk van een ander, dit vind ik vervelend, voor mij maar ook voor diegene. Endurance moet je zeker gaan proberen, is helemaal super! Desnoods rijd je een wedstrijdje samen met mij mee! Lijkt me gezellig!

Haha ow de moeder heeft vuelens gehad, aha! Wat jammer dat Kiya babyloos is, maar goed kan altijd nog hoor! 15 jaar is nog niet héél oud! Ik wil in de toekomst ook een veulen van Jetje fokken, maar eerst presteren! hihi!

Ik teken inderdaad nog, niet zoveel meer in opdracht omdat ik het gewoonweg erg druk heb :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:13

Ja zou leuk zijn als we er allebei zijn! Ik vind de amateurkeuring altijd erg gezellig onderling. Ik was ook bij de AVS dressuur wedstrijd op de Kossack Stud 7 april, de hele dag geweest om een verslagje te schrijven. Daar was de sfeer ook super, heel anders dan op de 'gewone' dressuurwedstrijden wat ik merk.

Balen he als je van een ander afhankelijk bent! E-rijbewijs staat hoog op mijn wenslijst, maar dan moet je ook een auto hebben die dat kan trekken! Ik heb wel veel mensen die kunnen rijden maar een auto is vaak het probleem. Ach, wie weet in de toekomst. Zondag kan ik rijdend naar de manege, ook wel handig.

Endurance lijkt me leuk! Ik kan met een vriendin mee een keer dit jaar, maar haar paard gaat zo hard, is ze zelfs al eens voor gediskwalificeert. Dus zou dan alleen rijden maar een aanbod om met jullie mee te gaan hou ik zeker in gedachten!

Ik vind je tekeningen erg mooi, net even via je profiel op je site gekomen en die pasteltekening is ontzettend mooi zeg!

Ik ga zo naar Kiya, misschien met een stalgenoot een rondje buiten doen want die kon alleen 's avonds. En anders nog even het proefje oefenen.