[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:24

Eline ik ben idd ook zo een muts die alles kan eten, zonder aan te komen :')
En jep dan is het zeker lastig om aan te komen en/of op gewicht te blijven :+
Meer dan genoeg snaaien en krachttraining helpen gelukkig wel bij mij, (spieren zijn zwaarder dan vet, gelukkig maar want vet heb ik niet echt :Y) )
Maar het lijkt mij ook lastig als je al aankomt van alleen maar het kijken naar een snoepje :\
Dat wat Siel dus zegt idd :')

Flauw van Djuun dat ze jouw been gewoon even vergat zeg, foei merrie xD

Kelly..ik heb net een flinke stuk chocolade taart op gevuld met chocolade cake en chocolade mouse _O-
Echt slecht...mn ma heeft er nu in 2 weken tijd al 3 gekocht en die dingen overleven het hier dus echt niet zodra ze ontdooit zijn _O-

Fitnessdingesjes!
Wij hadden vroeger zo een fiets in huis xD
Geniaal, mn broer en ik hadden de grootste lol op dat ding, de ene op de linker trapper, de ander op de rechter trapper!
Gevolg was vaak dat mn broer al t werk deed en ik gewoon leuk stond van zn Whhiieeeeeej :D :D
:')

Balen van je rapport Tammy! Volgende keer, altijd de printer controleren :))

Aaahw wat een lief filmpje Katja!
Ilya en Blue blijven zo snoezig bij jullie! <3

Fijn dat Zaraar lekker beweegt Lisa :)
Hopelijk morgen de spierpijn helemaal weg in zn nek!
Hahaha Tara heeft idd de billen van mams :P

Geisha ziet er goed uit joh!
Echt een groot verschil :j

xD Katja dat halster moet je kopen voor Ilya hahahaha
Ik zie em al gaan met gewei en al O:)

Leuk hengstje voor Tie, ben benieuwd :D
Heb verder echt te weinig verstand van dat soort zaken om iets zinnigs te zeggen :7

Klinkt idd als een echte vrouw, zo veranderlijk als het weer die merries Letizia 8)7
Wel leuk een prijs van Andrelon! Altijd handig!

Vervelend dat je geen verschil merkt bij Dayem Nicky :(

Djuun filmpjes :D
Ik vind dr leuk lopen, maar verstand van verbeter punten enz...heb ik niet echt xD
Heb nog een hoop te leren volgens mij :P

Wat een apart berichtje Jaleesa, tsja wat je daar nou mee moet? >;)

Leuk in t roze Siel! :D

Miranda dat bericht omg _O- ben blij dat ik daar nog geen last van heb gehad iig.

Zo dat was mn bijleespost! :P O:)

Hier is Naf vandaag op een flex emmer gaan staan om dat ding vervolgens weg te trappen de wei uit en daarna naar zn eigen flex emmer te draven om te zien of daar echt niets meer te nommen in zat :')
Held op sokken xD
Maar toen ik de paarse pakte was ie toch weer wat voorzichtig, mal paard xD

jaleesa89

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:28

Haha goed bezig Milene. Wat een bijleespost he
Maar Naf was dus weer lekker heldhaftig, echt he sukkeltje ist af en toe :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:28

Ik weet ook niet of ik dat zou doen kat, daarom zei ik: een onmogelijke vraag. Haha maar dat is een vraag voor veeel later. Meise is zelf nog baby :D

Djuun haar bouw vind ik ook fantastisch. Denk eerlijk gezegd dat Nour daar best wel leuk op is inderdaad!
Verder zou ik zelfs niet weten wat te verbeteren aan djuun, vind haar bouw gewoon mooi! Misschien nog iets meer dish? Of toch niet..

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:31

Ja werd iets langer dan gepland :')

Haha ja Naf is een enorm sukkeltje, het is niet voor niets zn bijnaam :P

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:33

Haha luistert ie er ook naar dan? Rio wist t altijd precies als je trutmuts tegen der zij dat ze dan iets doms had gedaan.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:39

Ja als ik naast em sta en hij doet iets sulligs, dan reageer ik met Sukkeltje...omg die blik van em spreekt boekdelen op zo een moment _O-
Hij weet dan echt wel dat hij "Sukkel(tje)" is :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:30

domme Naffie! Hier wapperde ik laatst met een H2)-bag (grote blauwe waterzak) en ze stonden alledrie ineens aan de andere kant van de wei.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:51

het blijven dan toch arabs he als er met iets gewapperd wordt ;)
Zaraar had het bij Laarakker, Jeroen pakte volgens mij iets en daar schrok m'n held op kousen van dus Jeroen weer geïrriteerd tegen hem dat hij niet zo moest trutten en mij aankeek en zei 'je moet dat paard echt meer leren'. >;) En bedankt mijn antwoord was dan ook 'hij is hier al gespannen om de nieuwe omgeving, mensen die een luide trap oplopen waarna hij geluid boven zich hoort, niet vreemd dat hij nu schrikt van domme dingen toch?' Mannen... |o
Verder is hij wel al 2 jaar lang angstig als je hem een deken op doet buiten de stal. Binnen is er niets aan de hand maar buiten moet je hem nog echt op doen als bij babies ;)

In het dek gesprek meng ik me even niet, voel me niet geroepen om mijn mening te geven :)

Baukje: Overnight sweat is een soort sjaal voor peerdjes die ze bij show paarden omdoen zodat het 's nachts warmer is op bepaalde plaatsen zodat het afzweet(naar mijn idee werkt dat niet, maar goed) heb hem nu omgedaan zodat het sowieso wat warmer is eronder en de koude wind eraf bleef. Denk me suf waar hij nou zo'n last van z'n nek van kan hebben. Hij kantelt niet en heeft geen acties waarbij hij zijn nek eenzijdig moet bewegen. Ik ken enkel en alleen bedenken dat het van zijn hooinetje is 's nachts. Die hangt in de hoek van z'n stal en wellicht trekt hij maar één kant op het hooi eruit.
Afbeelding
Als iemand een idee of ervaring heeft hoor ik het heel heel heel graag. Gaan sowieso proberen of het minder wordt als we het netje aan de andere kant van z'n stal hangen. Helaas is los op de grond geen optie, hij trekt dan alles door z'n stal heen piest erop en gezien hij door heel z'n stal heen mest trekt hij het daar ook doorheen, trapt erop etc etc. _-:( Stom paard moet als een echte hengst op 1 grote berg poepen!

Mocht er ook medische honden verstand mensen zijn hoor ik het ook graag. Timo heeft sinds maandag avond halverwege een wandeling ineens een slappe staart :? Hij beweegt nog altijd zo debiel als hij altijd doet maar vanaf een cm of 5-6 is z'n staart slappe hap. Er zit geen verwonding of verdikking op en geeft ook geen pijn aan. Ook niet in z'n ruggetje of heupjes...snap niks van het stomme dier.

Verder begint het jaar wel heel erg hard op te schieten zo he? Is al bijna november! Voor we het weten gaan de merries alweer echt naar de hengsten toe en gaan we ons weer verheugen op knappe babies, showseizoenen en sport seizoenen.

Joyce: hoe gaat het nu et Asal en sorry ben je naam van je kleine paardje kwijt. Gaat Asal alweer zoet mee op training elke keer?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:56

geen ervaringen met een stijve nek bij paarden, sorry. en ook raar van die slappe staart zeg!

Niet mengen over het dekken, is dat omdat de mening die je hebt te sterk is? :P

Ja man bijna november, ik vind het niet zo leuk. Heb altijd last van een winterdip. Momenteel valt het nog mee door het genieten van Ilya maar pff.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:02

dat is vervelend Kat, kennis van mij had het heel erg en die kreeg als tip om elke week in een zwembad te vertoeven. Niet noodzakelijk zwemmen maar de reflecte van het licht op het water heeft kennelijk een mega goede invloed op winterdip. Dan kwam ze de winter echt perfect door.

Ik wil inderdaad mijn mening niet geven om mensen niet te kwetsen of tegen het hoofd te stoten.
Wil wel zeggen: denk goed na over het doel van het veulentje gezien van de meeste dieren hier nog niet bekend is wat ze geven. Ik had de fout met Arie dat ik niet wist wat Pony gaf en voor een hengst ging die veel verschillende types had gedekt en niet volledig stabiel was in wat hij doorgaf. Daardoor heeft Arie een te korte hals en lange benen, gelukkig verder wel heel correct maar had ook rotter uit kunnen pakken. Gelukkig heeft hij van z'n korte halsje geen probleem want een paard wat spagaat moet staan om te grazen krijgt ook meer dan genoeg medische problemen met tijd.
Heb wel gigantisch geleerd van m'n eerste veulen waar ik op moet letten bij de hengsten gezien Pony zat doorgeeft.
Voor de meeste merries hier zou ik een hengst kiezen die stempeld om 'veiliger' te fokken

Ik heb de shakies...ga maar gauw wat doen met al die overtollige energie :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:06

Oke, ik hoor altijd veel tips van speciale lampen tot zonnebank, heb nog nooit echt iets geprobeerd. (dat is het nadeel :P als je al lamlendig bent onderneem je niks meer. maar het is nog niet echt helemaal begonnen).

En logisch van het fokken, prima dat je dan liever je woorden voor je houdt :j Ik moet nog goed kijken of ik nou kan zien wat Set heeft doorgegeven.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:10

Leuke filmpjes van je kudde, Katja!

Ik bedacht me opeens iets, Kelly, wat krijgt Geisha voor ruwvoer? Ely bleef namelijk ook een enorme buik houden op kuil, maar als ik haar op hooi heb, heeft ze daar helemaal geen last van...

Echt balen van de snuffeldag |(

Mooie match voor Tie! Ik vind dat toch altijd wel spannend, dekken met zo'n jonge hengst, je hebt nog maar weinig idee hoe hij uit gaat groeien en wat hij doorgeeft lijkt me...

Ben benieuwd of ze inderdaad een magnesiumtekort heeft, Letizia, gelukkig is dat vrij makkelijk op te lossen!

Balen, Nicky, dat je geen verbetering merkt na de behandeling...

Fokken blijft lastig, naast kritisch naar je eigen paard kunnen kijken is het ook enorm een kwestie van smaak...
Ik ben er voor Dos al uit, maar die moet nog even zo'n 3 jaar wachten :P Voor Ely vind ik het lastiger... weet precies wat ik aan haar wil verbeteren hoor, maar ben erg kritisch...

Ik weet niet meer precies wie het vroeg, maar mijn dames staan niet meer samen. Ze staan in 2 paddockjes naast elkaar en kunnen wel knuffelen e.d. door het hek (wat ze ook uitgebreid doen), maar samen durf ik echt even niet meer, daar is Ely me te dierbaar voor...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:10

in partbreds zie je het een stuk moeilijker. kan je wel zeggen z'n ogen of z'n ruggetje maar veel dingen worden verdund of zelfs uitgevlakt door een ander ras. Zegt niet dat het paard er slechter door wordt, maar daardoor is het wel moeilijk zien wat ze geven.

Begin er dan nu vast mee nu het nog gaat, als het ritme er eenmaal in zit gaat het vanzelf de winter zo verder toch?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:12

Baukje met de Boys gaat t goed bij elkaar staan wachten we nog even mee, Quest heeft soms nog uitspattingen die ik liever niet heb als ze bij elkaar in staan, maar ze vinden elkaar wel leuk ;)
en volgens mij groeit hij maar door :+ <3
Afbeelding
maar ook een heerlijk karakter op een leuke manier lekker boefig maar ook kruipt hij graag in je broekzak haha
Afbeelding
Quest loves to stofzuigen haha
en Reem is nog steeds lekker knuffelig dus geniet ik lekker van zolang ze zo is haha en Kat nee weet zeker dat ze niet drachtig is, al lijkt t wel zo met haar buik pffff.
Quest had van de week wel even een uitstapje :+ vrouwtje laat Quest naar binnen maar als ze de andere deur vergeet dicht te doen, en liep hij lekker door hier een pluk hooi, daar een pluk hooi langs Reem kwam hij weer via de andere deur naar buiten haha, vond hij wel leuk geloof ik rondje door stal :P

Leuk leuk al die fokideeen en plannen
dan mijn vraag wat zouden jullie op Reem zetten ze heeft een 2e premie is Z dressuur
Afbeelding
Afbeelding
En nog een filmpje van laatst en nope Reem is ook niet zo snel aan het showen te krijgen :+

En nog een Filmpje van Mas die vond dat hij eigenlijk weer gekriebeld wilde worden.

En ook de pappa en mamma van Mas
Insjallah's Samah
Afbeelding
en Jawhar el Than
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bren79 op 29-10-14 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:12

Annikab schreef:
Mooie match voor Tie! Ik vind dat toch altijd wel spannend, dekken met zo'n jonge hengst, je hebt nog maar weinig idee hoe hij uit gaat groeien en wat hij doorgeeft lijkt me...

Fokken blijft lastig, naast kritisch naar je eigen paard kunnen kijken is het ook enorm een kwestie van smaak...
Ik ben er voor Dos al uit, maar die moet nog even zo'n 3 jaar wachten :P Voor Ely vind ik het lastiger... weet precies wat ik aan haar wil verbeteren hoor, maar ben erg kritisch...

Eerst afwachten hoe hij uitgroeit en wat hij doorgeeft? _O- :D :):)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:14

Brenda je vosje is een klap gegroeid zeg! Echt al een hele vent :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:20

set_elkol schreef:
Annikab schreef:

Eerst afwachten hoe hij uitgroeit en wat hij doorgeeft? _O- :D :):)

Haha droogkloot!
Ik denk dat die combi zo gaaf kan worden, maar ik hou nog wel slag om de pols hoor, als het over 3 jaar toch niet lijkt te passen, zet ik het niet door hoor!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:42

Huh Bren ik had je gemist, even lezen :D

Ha Annika weet ik :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:44

papa en mama van Mas vind ik beide supergaaf <3 Dus Mas, ben erg benieuwd hoe hij wordt. Ik vind hem nu al superleuk. En voor Reem een hengst, dat weet ik echt niet hoor :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:15

Haha Kat het maakt niet uit hoor welke hengsten er genoemd worden tenslotte ieder heeft zijn eigen smaak en zijn eigen beeld van een voor zichzelf ideaalbeeld ;) maar ideeen van buitenaf is juist wel leuk.
En ik moet zeggen dat via de livestream van Aken en ook het EK mij eindelijk weer positief is opgevallen dat er gelukkig weer betere bewegers worden gefokt dit vond ik een tijdje echt dramatisch dan was het een prachtplaatje maar ze liepen erbij als ordinaire bakslepers zo zonde.
Mas zijn ouders zijn beiden ook nog jong Mas was ook 1 van de eerste nakomelingen van Jawhar, maar soms kan je de gok al wel maken doordat je bv al weet wat de ouders hebben doorgegeven en ook als je weet wat je merrie doorgeeft en dan kan je juist die gok wel wagen.
Maar het is ook zo ookal maak je vaker dezelfde combinatie is het niet gezegd dat die combi hetzelfde uitpakt zo hebben wij uit Mana en Sier toch 3 verschillende nakomelingen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:36

Sorry, ik kan echt niet meepraten over fokken, geen verstand van :P

Je kleine man heeft wel erg knappe ouders zeg Brenda :) Benieuwd hoe die uitgroeit!

Mocht één van jullie nog geïnteresseerd zijn.... Ik heb een nieuwe gekregen :)
http://www.bokt.nl/markt/ad/301375/tomt ... tslagmeter

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:40

Bren hij wordt/is chique!!! <3

En idd, dat wilde ik ook zeggen; je weet van sommige lijnen dat die gewoon heel goed matchen en wat die doen. Vandaar ook mijn keuze voor dat jonge hengstje. Blijft natuurlijk een gok maar ik weet wat Tie geeft en wat goed past.
Vind fokken iets wat je met verstand doet maar bij mij speelt gevoel de uiteindelijke doorslaggevende factor. Zo heb ik t ook geleerd van wijlen opa.
Spannender vind ik trouwens de combi Nour x Jazzy. Dat kan twee kanten op voor m'n gevoel: of gruwelijk verkeerd of gruwelijk goed. Maar n beweger gaat t hoe dan ook worden, daar ben ik van overtuigd! :j Hopelijk ook n chique... :x

Katja, herkenbaar. Zon dag als vandaag heb ik er weer zwaar last van. Mij helpt zonnebankje wel en de horsies ofcourse.
Vandaag alleen niet. -O-
Trainen met Nour ging sh*t. Had ander bitje in maar denk dat ie te scherp is. Is wel dubbelgebroken koper maar wat dunner dan de andere. Hij is nu ook aan t wisselen... Hoe dan ook baalde ervan, vooral van mezelf, m'n zit en dat ik aan t prutsen was. Blegh... >;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:44

wat fokte je opa Yildiz?

Ben erg benieuwd naar Nour x Jazzy. Denk dat het wel goed uitpakt.

Vervelend dat trainen oliebol ging -O- wel goed dat je weet waar het aan ligt. En tja winterdip, ik sleep mezelf er altijd maar doorheen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:53

Van alles (boer he :P ) maar zijn hart lag toch wel bij de paarden.

Ja liefst zou ik op zon dag terug in bed kruipen, maar ja doet t nu maar ff met n warm bubbeltjesbad, ok mooi.
Bij mij heeft t echt met licht te maken, vandaar die zonnebank.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:00

Ben idd ook benieuwd yildiz zou t ook leuk vinden als je toch zo nu en dan foto van haar mocht plaatsen ken enkel haar puppyfotos nog, zelf plaatst ze gelukkig wel geregeld foto's van de paarden maar natuurlijk niet van diegene waar we ook benieuwd naar zijn.
En pffff heb idd zo geen zin in oa al dit weer heb dan behalve paardjes buiten en eten geven nog niet veel gedaan.
En lekker vergeten deze training volgende keer gewoon opnieuw en soms moet je wat proberen of iets werkt en helaas was t dat nu niet het geval heb je weer van geleerd ;)