[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:42

Gaaf Ersilia! :D

Ik woon zelf in Schoonebeek, Joyce :) Maar ik ben wel veel bij mijn vriend die in Hardenberg woont.

Spannend Annika!!

Leuk filmpje Katja! Echt een apart paardje met die blauwe ogen.

Mn vriend en ik waren gisteren weer een beetje aan het rondtouren hier door het grensgebied. Veeel leuke huizen met grond gezien...wie weet.... ben wel zachtjes aan dingen op een rij aan het zetten. En ik heb een vast contract + contractverhoging gekregen!!! *\o/* Volgende maand Yusje wegbrengen. Hij gaat goed, hij gaat lekker hiero!!

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:45

Spannend hoor Yus wegbrengen! Sorry heb het vast eerder gevraagd maar hoe lang blijft ze? Ga je scannen wanneer ze hengstig wordt, of gewoon heenbrengen en afwachten? en blijft ze dan daar tot ze drachtig is bevonden of haal je haar meteen na de dekkingen weer op :)

leuk he toekomstplannen maken :D mijn vriend en ik kijken nu een beetje om ons heen om iets te huren buiten de stad, voor de periode tot we echt op de boerderij van hem gaan wonen (wonen zijn ouders nu nog). We zijn de stad een beetje zat qua verkeer/begaanbaarheid en drukte. Maar we moeten eerst iets tegenkomen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:48

We brengen haar heen en ze blijft daar tot ze drachtig is :) Anders wordt het zo heen- en weer gejaag mocht ze de eerste keer niet aanpakken. Ik kan haar tussendoor wel opzoeken natuurlijk!

Ja, echt heel leuk! Komt wel veel bij kijken, maar dat is wel leuk speurwerk :D We willen sowieso graag 'vrij' wonen met een stukje grond als het kan. Mijn vriend heeft ook altijd op een boerderij gewoond. Van niemand last, lekker veel beestjes enzo.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:50

Haha ja dat had ik ook zo gepland, heenbrengen, daar scannen, dan hoeven we niet zo heen en weer te rijden. verwerpt ze thuis :+ opzoeken is wel fijn, dat heb ik ook gedaan. Mag je ook bij het dekken/insemineren kijken? Niet iedereen vindt dat goed.

Vrij wonen snap ik helemaal,. vooral met paarden. Ik heb echt heel veel geluk met nu eerst mijn ouders en met mijn vriend straks :) ik wil het liefst ook veel dieren.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:12

Leuke toekomstplannen, ooit ook mijn droom hoor (denk van vrijwel ieder paardenmeisje, hihi) maar mag nu ook niet klagen!

Leuk Joyce, staat de hengst een beetje dichtbij? Asi toen niet laten staan en thuis laten scannen. Is natuurlijk een gok die je neemt maar daar voelden Suus en ik ons prettiger bij, gelukkig meteen raak en blijven zitten.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:12

Super van je contract! En leuk huisjes kijken! Paardjes aan huis neem ik aan? :)) spannend van Yus.

Lekker stel Katja :)

Goed nieuws. Dierenarts vond ze pezen verder goed. Dat bultje is een soort blauwe plek. Kan een schiefel worden maar zit gelukkig op een gunstige plek. Als het over een week nog zo dik, scannen. Maar vandaag ongeveer een half uur gewandeld (eerst 15 min in de bak, daarna 15 min op het harde) en toen is het goed geslonken :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:16

Het is iets meer dan een uur rijden, dus valt mee! :)
@Nicky: Als het allemaal kan wel! Lijkt me echt geweldig, paard(en) aan huis :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:21

Goed nieuws Nicky!

Hoe is het eigenlijk afgelopen met dat paard waar je vriend voor ging kijken Joyce?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:22

We hebben het uiteindelijk toch niet gedaan. Wel een lief dier overigens! :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:52

En als we ooit een huisje hebben wil ik van die knuffelkoeien uit de Oostenrijkse bergen :P

Afbeelding
Vorig jaar op vakantie :D

En vorig jaar op een evenement, vriendje met een trekpaardbaby :D
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:53

Ik wil een Jersey Cow, of zijn dat dezelfde? Wist niet dat die in de Alpen lopen :D En schaapjes, en grote geiten, en een varken, en paarden, en honden, en en en en en :D haha.

Mijn vriend hoeft niks tss

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:05

Joh, ik heb niet eens een vriend :')

Eigen boerderijtje.. hmm... ik vind een pensionstal ook wel zijn voordelen hebben :Y) Mijn paard wordt 3x per dag gevoerd, wordt buiten gezet, met goed weer wordt de deken af gedaan etc en ik hoef me niet druk te maken over een bak die gesleept moet worden of een mesthoop die leeg gehaald moet worden :Y)

Heeft beide natuurlijk zijn voordelen, sowieso is aan huis vast altijd goedkoper dan in pension en je hebt het allemaal natuurlijk in eigen handen :j

Nicky, goed nieuws dus!

Joyce, leuke plannen in het vooruitzicht allemaal :j

Vanavond voor het eerst in een jaar ofzo weer eens in het donker op Djuun gestapt in de bak. Zomaar kort gereden, maar doel was gewoon ontspannen een rondje rijden en ze was braaf (heb ik ook maar heel vaak gezegd tegen dr), ondanks dat ze erg kijkerig blijft in het donker, maar geen fratsen :j Volgde op het laatst zelfs heel netjes mn hand, dus best tevreden voor een eerst in tijden weer in het donker.
Hopelijk volgende winter meer lantaarnpalen, waardoor we minder schaduwen hebben, dat zal al veel schelen denk ik voor Djuun :j De lantaarnpalen liggen iig al klaar :Y)

Wordt weer eens tijd dat we gaan lessen wel denk ik, want ik zit Djuun en mezelf erg in de weg heb ik het idee. :7

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:07

Djuun is goed bezig! Brave merrie. Kan je makkelijk een leuke lesgever vinden Siel? Ik hoop het :) wel goed dat je van jezelf doorhebt dat je haar in de weg zit.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:12

Ik heb mijn schoonzus hè :j Das onze instructrice :)

Vergeet ik helemaal op je filmpje te reageren :+ Maar leuk filmpje, vind Set niet enorm dominant doen naar haar. Ze is de baas ja, maar Blue wijkt goed op haar lichaamstaal :j Komt helemaal goed met die twee :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:30

Ik denk dat die twee het helemaal goed met elkaar gaan vinden Kat :j
Joyce is toekomstplannetjes aan het maken, leuk joh :D

Aan de ene kant vind ik een pensionstal geweldig, aan de andere kant zijn er toch een boel dingetjes die ik anders zou doen maar ja :+
Siel, denk dat als je alles op een rijtje zet je in de winter net zo duur uit bent met paard thuis als op pension, als je hetzelfde wilt blijven doen als op pension qua rijden etc. (dus gedraineerde bak of op zn minst longeerpaddock, licht in de bak) Voer, hooi en stro koop je in minder volume en dus een duurdere prijs in, en als je niet veel opslag hebt moet je meerdere keren laten brengen of gaan halen en dat kost ook weer brandstof enzo. Plus je afschrijving van je gebouw, kosten van de grond etc.
In de zomer is het waarschijnlijk wel iets goedkoper, mits je voldoende land hebt om weinig tot geen hooi bij te moeten voeren en geen stro hoeft te gebruiken in de stal :)

Ik heb het ooit eens helemaal uitgerekend en het maakte eigenlijk weinig verschil :+

Noah was vandaag een beetje dwars, we gingen cavaletti galopperen op de volte, en dat vindt meneer niet leuk ^) Dus telkens of te hard er op af, rechtsom naar binnen vallen, veel te groot afgaan (het zijn maar cavaletjes van wat, 20cm? :') ) en dan in de knoop komen met de volgende... Drama :+ Uiteindelijk wel lekker gegaan hoor, maar de eerste 10x is het altijd even inkomen bij Noah :Y)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:36

Naja en een boerderijtje zit toch niet binnen mijn budget _O- Dus kan wel blijven dromen :))
Denk dat als je meerdere paarden hebt die er op lopen het goedkoper wordt. Je doet immers maar 1x de grond betalen :)

Je doet altijd zo ontzettend veel leuke dingen met Noah, Tam :j Zo tof :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:43

klopt, des te meer paarden des te minder de basiskosten... maar dan ben je er wel weer meer tijd aan kwijt _O-

cavaletti's galopperen is echt iets dat hier standaard gedaan wordt, hebben altijd een zooi van die dingen naast de binnenbak staan, en buiten staat er in de zomer altijd een kwart voltetje met balkjes of cavaletti's :+ Maar dat is denk ik ook omdat de eigenaren springpaarden trainen denk ik :p

Ik doe graag cavaletti's om zijn achterhand te trainen, hij moet meer sprong krijgen in de galop, zeker als we in de L1 een stuk middengalop moeten laten zien :Y)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:56

Is zeker waar hoor Siel, paarden aan huis is heerlijk maar naast werk/school moet je dat soort dingen wel goed plannen en regelen, kan niet even tussendoor een deken wisselen of ervan uitgaan dat de paarden buiten worden gezet, gemest, gevoerd als Suus en ik er niet zijn en niks hebben geregeld. Gelukkig zit ik vrijwel nooit van 9 tot 5 op school dus valt er al gauw iets te regelen maar toch... Maat ach... Alles met liefde voor de paardenkinders :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:04

haha ja nee ze doet niet meer zo dominant, de eerste dagen waren veel erger. toen was ze ponypletter :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:10

Ja, maar als ik naar mijn eigen situatie kijk, ik ben weg van 8 tot half 6 :Y) Tussendoor willen ze ook wel eten (oke, slow-feeder systeem is altijd te realiseren) en vrij lopen :) Ik zou niet weten hoe ik persoonlijk zoiets zou moeten inpassen in mijn leven nu :P
Maargoed, het is zo niet van toepassing ook _O-

Dus in mijn geval, ik ben ontzettend blij met onze fijne stal :j :D

Staleigenaresse vertelde trouwens dat Djuun vorige week stout was :+ Ze moet met binnen zetten altijd als laatste, omdat dat dat de makkelijkste volgorde is. Nu wilt Djuun altijd als eerste :+
Vorige week met binnenzetten, had ze zichzelf dus gewoon door het hek gedouwd langs ander paard heen die ze op dat moment eruit wilde halen en liep ze los. Ze was uiteraard binnen twee tellen gevangen, want mevrouw wilt alleen maar naar dr stal natuurlijk (ze plast niet in de bak, dus ze had vast hoge nood). Maar ze liep dus ook te draken nadat ze was "gevangen", dus staleigenaresse haar op de plaats gezet (een ruk aan halstertouw en een boze stem was al genoeg zei ze _O- held joh, dat paard _O- ) en toen heeft ze haar weer terug gezet in de bak als straf _O-
Volgende dag was er niets aan het handje en bleef ze gewoon braaf op dr beurt wachten :')

Er is echt een soap te schrijven over dat dier :') Ik zie die kop van haar dan al helemaal voor me als ze weet dat je boos op dr bent geweest _O- Dat vindt ze echt verschriiiiikkelijk!!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:24

Ja precies Siel, dan is een fijne pensionstal veel handiger en op het moment dat ik full time ga werken zou ik daar ook voor kiezen :j

Dat wordt een leuk stel samen Kat en wat is die Blue een leukerd zeg! Ziet er heel vriendelijk uit :)

Stoute Djuun, Remoyo wil ook altijd graag als eerste en boos als ie niet als eerste mag :') Heb ook altijd het idee dat het kwartje de volgende dag dan pas echt is gevallen, dan ineens is er niks aan de hand maar op dat moment: oeff wat is ie dan boos en dan weet hij dat hij normaal moet doen (doet ie ook wel want hij heeft geen keus) maar dan toch nog ff met je achterbeen op de grond stampen zo van: "ja maar baas ik ben nog steeds boos" :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:24

hahahahahaa Djuun is zo'n leuk karakter _O- en dan terug gezet in de bak voor straf, briljant!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:29

set_elkol schreef:
en dan terug gezet in de bak voor straf, briljant!

Ja, daar moest ik ook het hardste om lachen :') Ik zie dr al behoorlijk beteuterd kijken daardoor _O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:40

_O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:52

Tjah, het is geen moeilijk dier, maar ze is gewoon in bepaalde opzichten erg bijzonder :') Maar dat ze zich gewoon tussen hek en paard doordouwt, echt gewoon stout :')

Ach, fijn te weten dat er iig karakter in zit :))