[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:51

Dat zal wel leuk zijn, mooie foto's van Ken!! :))

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:45

Kat, zo stond Djuun ook op de trailer toen we dr gingen ophalen. Eerste 5 minuten de boel bij elkaar gekrijst (Djuun was paar jaar geleden ook nog iets vocaler ingesteld dan tegenwoordig :') ) en daarna was het zo stil dat we twee keer zijn gestopt onderweg om te checken of het wel goed ging := (en om ff kort te pauzeren, was wel een lange rit zo met de trailer :+ ).
Maar super dat ze goed is aangekomen, komt helemaal goed met je moddermonstertje :D

Balen van zn been, Nicky. Djuun dr been kan ook makkelijk oplopen van een schaafwondje, maar olifantenpoot zou ik het niet noemen. Maar paar maanden geleden ook een lelijk wondje en daar heeft ze wel een paar dagen dik been van gehad, maar beweging en koelen doet dan al veel.
Ze zouden ook eens wat zuiniger op zichzelf zijn :+

Vanavond Djuun gelongeerd en die was toch lekker aan de sjouw <3 Heerlijk genieten zo! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:36

Leuke nieuwe aanwinst :D

Vervelend zeg! Nas haar been is ook snel dik van een wondje, gelukkig houdt ze zichzelf normaal goed heel. Umoyax zet het ook snel op maar die herstelt heel snel -gelukkig-.

Auto is echt effe balen, dachten dat het mn dynamo was maar nu blijkt het de krukaspoelie (jaja :+ ) te zijn, die drijft de halve motor aan zo ongeveer. Nadeel is dat die poelie een iets duurder grapje wordt -O- Mja, ze hebben gelijk even naar alles gekeken en auto is het nog wel echt waard dus so be it maar.

Vandaag voor het eerst in een maand ofzo weer even lekker met de paarden gewerkt. Nas aan de longe, die had er weer eens iets te veel lol in dus geen groot succes _O- Ging in showstand, uiteindelijk maar losgegooid want was geen redden meer aan haha.
Was wel lief, doen vaak samen uitstappen dan hobbelt ze gewoon los achter me aan. Nu schrok ze ergens van, sprong opzij maar bleef ineens toch binnen een korte afstand van mij, alsof er een onzichtbaar touwtje aan zat. Heel speciaal momentje effe :)
Umoyax los gehad, die gooide alle remmen los na een maand ''alleen maar'' spelen met de overbuurman en merries kijken in zn paddock. Na 20 minuten rengalop, bokpartijen en nog meer idioterie kon ik hem eindelijk oppakken en toch nog heel erg fijn afgesloten. Mal beest :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:44

Fijn gewerkt met Djuun Ersiel, topper is ze!

Haha blijkbaar hadden ze het even nodig Amy! Lekker hoor, Asi kan zich soms ook zo kribbig zijn dan mag ze ook gewoon even een dagje haar bokkensprongen kwijt in de bak. Heeft ze echt nodig dan en ik begrijp dat wel, mijn zus traint echt wel pittig met haar dus dan moet er ook zeker ruimte zijn voor dit soort dingen :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:49

Idd :j Kan ook niks verwachten als ze nooit eens gek mogen doen :P Van Umoyax weet ik dat ik hem regelmatig aan het werk moet zetten, anders krijg ik dus dit soort praktijken :+ Nas is altijd even zoeken, een enkele keer merk ik het aan haar maar veel vaker geef ik het halverwege maar op :') Meestal beperkt het zich tot een paar minuten showdraf en daarna kunnen we fijn werken maar soms is er gewoon geen land mee te bezeilen. Ach, dan maar even lekker gek doen hoor :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:49

En ze gaan natuurlijk overdag zo lang mogelijk naar buiten :)

Ja mooi is dat he, vind het vooral mooi om te zien dat ze de link tussen "ik ben los en ik mag gek doen" en "ik ben in de hand/aan het werk" heel goed weten (althans, die drie van ons wel, denk dat het voor veel paarden wel opgaat) en dan vind ik het geen probleem dat ze af en toe lekker los gaan.
Laatst bijgewerkt door IlonavL op 13-02-14 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:50

Maar gek doen in de bak is op de een of andere manier veeeeel leuker dan in de paddock altijd hahaha.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:56

Djuun heeft sinds we op deze stal staan eigenlijk bijna nooit meer uitbarstingen, ja, wel eens onder aanmoediging de gekke halve minuut, maar echt zo ontploffen als ze op vorige stal kon doet ze eigenlijk niet meer. Komt hier natuurlijk ook veel vaker geregeld buiten :)
Sowieso het sociale contact en de stal met uitloop geeft al veel meer rust in het koppie volgens mij.

En daarbij is ze ook twee jaar ouder ondertussen :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:24

Zo weer enigzins bijgelezen :D

Miranda best pittig hoor, maar als hier de klachten van overgaan is dat een fijn vooruitzicht.

Kat je nieuwe aanwinst bij jou thuis *\o/*

Dna test geen uitkomst is wel ffe balen , dat je zo lang wacht voor jan banketstaaf :+

Super stoer hoe jullie met Vossemans en Noah door het parcour heen stuiven :D
Ik voel een Arabisimo aankomen 8-) :')

Amy dat moet wel weer fijn zijn om weer bij je beestenbende te zijn en actief er mee bezig zijn.
Ik voel me altijd zo nutteloos op vakantie's of als ik ziek ben dat ik niet naar de paarden kan :+

Jessica2 :') leuke merrie heb je daar...

Over wondjes en dikke benen,Mirka kreeg al een dikke poot als je er naar wees :')
Mootje gelukkig wat harder op zijn been gestel :o

Gister had meneer een dagje vrij en vandaag aan de longe gezet.
Morgen weer een lesje op die Moyo :D

Voor de rest erg druk vanwege alle dingen waarmee ik bezig ben :7 8-) {:}

jessica85ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:42

Naomi staat dag en nacht buiten en kan als haar maatje uit de wei is ook echt zich flink uitleven :D

Naomi heeft voor franse stand en daardoor wil ze nog wel eens wat kleine wondjes oplopen in de wei als ze eens gek doet (vanwege haar ijzers voor)
met rijden geef ik haar dan ook altijd peesbeschermers aan om dit te voorkomen... :+
al moet ik wel zeggen dat haar benen dan niet gezwollen zijn en de wondjes genezen vaak ook vrij snel.

gisteren heb ik weer buiten gereden met haar en dit keer ging ze goed van huis weg omdat we eens links gingen aan het eind van de oprit in plaats van rechts, eenmaal op de terug weg naar huis begon mevrouw te vervelen en niets als dribbelen maar ach ondanks dat toch lekker genoten van het ritje.

verder gisteren slecht nieuws gekregen over mijn schoonvader, hij heeft longkanker met uitzaaiingen in de lymfeklieren en we gaan nu behandelen met eerst chemo en daarna bestralen dus hopen dat het beter gaat worden.

zo dadelijk mijn gedachte maar even gaan verzetten en poging doen om in de (buiten) bak te rijden en weer eens wat te dressuren...

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:41

Wat later dan gepland, maar ik moest even goed de tijd hebben om mijn beloofde bijleespost te schrijven, en die wordt lang :z al bijna nieuw topic denk!!

Auw Tam dat klinkt best wel pijnlijk die fysio! Heeft het wel geholpen? Of heb je nog steeds veel last van de pijn?

Jeetje Miranda, dat is niet niks :( :(:) Als de voordelen beter zijn dan de nadelen is het wel de overweging waard idd, maar lijkt me best een heftige ingreep?
Oh en een nieuwe camera, tof! :D Je rooie kat wordt ook al groot zeg! Hoe oud is die nu?

Pff Annika lekker dan, heb je nog steeds niet je uitslag :+ Hopelijk doen de haren die je hebt getrokken wel, ben nog steeds erg benieuwd naar de uitslag!! En wat groeit ze haaard! Zag alweer foto's voorbij komen! Fijn dat de mok bij Ely wat minder wordt, is echt strontirritant die mok.. Als ze het eenmaal heftig hebben is het lastig om weer weg te krijgen. Vorig jaar stond Shief echt out of nowhere rondom dik in de mok, ook licht kreupel gelijk.. Dit jaar smeren we elk miniscuul plekje gelijk in met sudocreme, dat werkt wel omdat het in dit stadium dan nog wel valt tegen te houden.. Hoop dat het gauw over is!
Oja, wij hadden haar vorig jaar ook een vitamineshot gegeven, heeft denk wel deels geholpen

Welkom Jessica 2 ( :)) ), mooie merrie heb je! Lastig dat ze even in de staak gaat bij het buitenrijden.. Waait vast ook wel weer over! Shief heeft daar echt nog nooit een handje van gehad gelukkig, die vind buitenrijden geweldig <3 Het liefst kiest ze der eigen rondje haha, wordt ze helemaal happy van als ze de eigen route mag kiezen, blij ei :+

Gaaf van je mini Joyce! Heb je ook al een wagentje? Of eentje op het oog? En spannend van je hondje, hoop dat ze zwanger is!! Leuk hoor

Set der zusje lijkt veel op set zeg! Haha grappig dat die met 2 fjorden staat, hier shief dus met 2 tinkertjes

Amy ben je weer een beetje beter? Lekker is dat dan hè als je gewoon weer lekker kan studderen op stal :D

Ellen wat super stoer zo'n heel parcours! Ik ben lichtelijk jaloers! haha. Ziet er goed uit!! Gave strandrit ook, lekker uitwaaien

Oh super gaaf Tam je filmpje! Hij doet het heel netjes! Ook op jou ben ik jaloers haha, sowieso op de galop haha, nja Shief komt er ook nog wel met de galop en wie weet ooit wat vaker springen :j

Haha Kat nogmaals, ik vind Sue super leuk <3 Heb je vast een hele leuke pony aan!!

Lastig Nicky van de wondjes aan de benen.. Shief heeft dat niet snel, althans niet aan der benen. Ze heeft wel een heel kwetsbaar vachtje dus die heeft vaak op andere plekken weer een stukje kaal :Y) Al geneest ze wel altijd super snel. Maar hier dus geen ervaring met dikke binnen (behalve vorig jaar met rondom heftige mok maar das natuurlijk een ander verhaal, heb je niks aan) Hoop dat het snel afzakt! Beterschap voor Dayem

Heerlijk gelongeerd dus Siel, dat is genieten :D

Hmm Shief kan zo nu en dan ook aardig ontploffen in het land volgens m'n stalgenoten hahah. Ook als we gaan spelen in de bak kan ze lekker uit der dak gaan! Maar Shief weet heel goed het verschil tussen spelen en werken, dus vrijwel nooit explosies met buitenrijden of bakwerk :) Maar laatst kreeg ik een whatsappje dat Shief met 4 benen in de lucht ging, en weer landde op precies dezelfde plek :') ze was helaas te laat met filmen maar het zag er hilarisch uit.. Nou daar kan ik me wat bij voorstellen haha
Kennen jullie dit filmpje nog?? Maf paard :') :') Uiteraard ook weer toen ik niet op stal was
http://www.youtube.com/watch?v=psj7httxFj8

Jessica ook nog steeds goed op weg met Mo, goed hoor :D :D

Zo, nu kan ik eindelijk m'n wedstrijd verslag typen!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:08

Nou zondag was het dus zo ver, wat had ik er zin in!! Zo benieuwd
Helaas viel het weer echt gigántisch tegen :( Regen, regen regen en vooral een heele harde stormachtige wind! Maar, dat kon de pret niet drukken.. Dus we gingen helemaal ingepakt als mummies onderweg naar Egmond. (uurtje stappen). Gelukkig niet alleen, Angela was mee op de fiets! Week voor de wedstrijd nog even een tweedehands waterdichte uitrijdeken kunnen scoren, die kwam erg goed van pas!

Na helemaal uit onze voegen te zijn gewaaid en de nodige regen hebben mogen ontvangen, kwamen we eindelijk aan op de manege! Shief wist niet wat haar overkwam! We hadden Shief even geparkeerd in een stalgang van de stallen, ze keek der ogen uit zoveel paarden om haar heen haha. De ruin in de box waar shief voor stond zag Shief wel zitten blijkbaar haha :') die baalde dat er een stalwand tussen zat!
Shief en onszelf 'uitgepakt' en nog even een borstel erover heen gehaald en toen konden we naar de inrijbak!

Shief ging zonder aarzelen de binnenbak in (liep ernaast), dat was echt super braaf van der! Had echt verwacht dat ze zou stoppen haha toch best vreemd zo'n bak zou je denken. In de rijbak best veel paarden en vooral grote, maar deed haar weinig! Ze was wel heel druk en kijkerig en liep vooral te hele tijd te hinniken, maar ze vond het wel leuk haha :D Uiteindelijk was ze wat meer op der gemak en kon ik er lekker aan rijden, zaten hele fijne stukken tussen :j. Was toen al heel trots op der! Nieuwe omgeving, veel drukte in de bak en toch de focus pakken om lekker te dressuren, braaf peerd!

Toen was het tijd voor het proefje! Ben geheel blanco richting de grote bak gestapt, zonder verwachtingen, was immers al zo trots :D. Eenmaal in de bak voelde ik Shief echt wat onzeker worden, ze dacht echt :wow: in welke balzaal ben ik nu weer beland.. helemaal alleen!! Maar van alle balken aan de muur en spiegels maakte ze helemaal niets, dus na 2 voltes te hebben gereden maar gewoon begonnen. Wat deed ze het braaaf! Echt zit nog te glunderen :D

Proefje ging super netjes zo de 1e keer! Thuis loopt ze momenteel super fijn en zo ook stukken in de inrijbak, met het proefje ben ik daar niet zo mee bezig geweest :) Heb het lekker gelaten voor wat het was, we gingen gewoon lekker het proefje hobbelen! Ze was aardig aan tempo en kon haar lastig op zit terug rijden zoals normaal wel gaat, dus dat creëerde wat onrust in de aanleuning omdat ik echt haast met mn hand moest terugrijden :P Maargoed, dat mag de pret niet drukken! Oja, we hadden zelfs gegaloppeerd *\o/* De galop is er nog lang niet, maar ze doet zo haar best! Gaat al steeds beter!

Heb een filmpje van het proefje! Echt super leuk om terug te zien! Lekker slinger de slinger en hinnikend /3 haha ze vond het echt spannend maar dat zie je wel op de film! Moest ook wel lachen, de jury zat boven de kantine, en met afgroeten keek Shief echt omhoog van heee daar zitten mensen :wow:

Oja, we hadden 215 punten gehaald :) Bij 210 heb je je promotiepunt, dus dat was wel een leuke bijkomstigheid! Zit nog steeds zo te glunderen, we zijn zo ontzettend trots op der! Helemaal als we ons gaan bedenken waar we 2 jaar geleden zijn begonnen en wat we allemaal hebben overwonnen.. Wat een geweldig paard is ze toch, ze doet alles zo vol overgave omdat ze graag der best voor ons wil doen :+: De volgende dag was ze erg vrolijk, dus ze vond het volgens mij ook een erg geslaagde dag!

Sorry hoor lang verhaal geworden, maarja 't was ook wel een aardig avontuur haha! En als je met een trots gevoel gaat zitten typen rolt er ook wel snel zo'n lang verhaal uit :+

Oja, voor de liefhebbers het filmpje :) Zet vooral je geluid aan :))
http://www.youtube.com/watch?v=Rqgb4RpzBms

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:02

__Nicky schreef:
Kijk jullie gaan Tamara, hij heeft het naar z'n zin in de ring!

Ze is echt leuk Katja!

Dayem heeft een heel dik achterbeen met een wondje ;( maar even een paar dagen rust. Hebben jullie dat ook, zeer droge benen (bijna eng) en zodra er een miniscuul wondje opzit, boem, olifantbeen?

Nee eigenlijk niet. Yusraa heeft zichzelf vorige week aangetikt rechtsachter. Ook een klein wondje wat flink bloedde, maar het is niet dik geworden. Ze schrok zo intens van een opvliegende fazant dat ze er bijna bij ging liggen op straat :+

Oef, dat is balen van je auto Amy!!
Ik 'jaag' Yusraa ook weleens op in de bak, vind ze een machtig mooi spelletje! Dan zit er ook opeens een extra versnelling op :P

Klinkt als een leuk 'projectje' Katja! Kun je haar mooi naar eigen hand zetten :) Hoe groot is ze eigenlijk?

@Jessica (van Naomi): Jeetje dat is schrikken ;( Sterkte!!

Wat een mooi wedstrijdverslagje van Shief! Toppers!! :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:02

Aah Shanna wat hinnikt ze blij :D
Ziet er leuk uit hoor, en helemaal top dat jullie ook nog een winstpunt hebben! :):)
Maarree, jaloers op Noah zijn galop? Dat heb ik nog nooit gehoord _O- als ik 1cm opzij verschuif springt ie achter om :+ zag dat Shief ook overkruisd galoppeert, is zo lastig he!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:17

Haha Noah zijn galop lijkt heel makkelijk, misschien is dat het :+ Ben nogal jaloers op alles wat 'gemakkelijk' galoppeerd, maar als hij ook makkelijk overkruisd gaat is dat niet bepaald een gemakkelijke galop nee haha. Ja Shief vind vooral linksom heel moeilijk :j springt vaak verkeerd aan, en als ze goed aanspringt idd later weer overkruisd. Rechtsom gaat wel beter! Afgezien van 't feit dat we als een plank gaan dan haha. Maar met kilometers maken komt die galop er ook vast wel!

Stoere Shief he :D Haha ja ze was een beetje blij / zenuwachtig haha

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:51

:D

Afbeelding

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:16

Amy wat balen van je auto,gelukkig kan hij gemaakt worden
Wat een leuke filmpjes van vossemans!
Braaf paard hoor
Jessica wat erg zeg,heel veel sterkte ermee
Fijn dat je zo fijn had gereden
Wat een mooi wedstrijdverslag van Shief
Top jullie 2 *\o/*
Joyce gefeliciteerd met jullie 1 jaar samen zijn.
Miran leuk hè word wel eens tijd voor mooie foto's van m'n gekke schimmeltje
Vandaag ging Beau (mijn jongste zoontje) gezellig mee naar het land.
Ken is gek op kinderen en dus ook op Beau
Wat is hij dan toch vreselijk lief en voorzichtig <3
Wel spannend was het weer even dat hij op de trampoline ging,maar ook weer zo over
:D het word nog wel eens een stoer paard

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:27

Heftig Jessica, heel veel sterkte met je schoonvader!

Wat super leuk Shanna! Ik vind het super stoer van jullie en wat goed dat Shief helemaal niet onder de indruk was van de grote binnenbak, top! *\o/*

Gefeliciteerd met jullie 1 jarig jubileum Joyce! :D

Leuk Connie dat Ken zo leuk is met kinderen!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:37

Hebben jullie ook van die geniale oude foto's van jaren terug? Onze PC was kaduuk dus ik heb alle foto's overgezet naar mijn laptop en deze wilde ik toch even delen met jullie op deze valentijnsdag _O-

Oké, we waren een jaar of 11, 12 misschien en de shet van m'n nichtjes was bff met de shet van m'n zusje (die ene die nu helemaal wit is, toen nog voskleurig) dus er moest getrouwd worden :') _O-

Afbeelding

Digitale camera net in opkomst, beetje vage foto :+

Afbeelding

De bruid, let ook op dat tasje :') Hoe bedoel je schone benen zijn niet nodig? :')

Afbeelding

De bruidegom.

Waar je je als kind niet mee kan vermaken, hihi _O-

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:06

Aaaaaah wat schattig, mini bruidspaar :+:
Joyce, gefeliciteerd met jullie eerste jubileum :D

En net op valentijnsdag moet ik een cold sore krijgen... ^)

Kreeg net het bericht van vriendjelief dat ik niet thuis hoef te eten, en om 6u klaar moet staan om opgehaald te worden *D ben benieuwd :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:08

Shan het filmpje is zo leuk, met die hinnik ook! :+:

Leuk Yus 1 jaar

Conny wat fijn dat ze lief zijn voor de kinderen!

Ilona die foto's :') Ik heb ze allemaal niet digitaal helaas.

Nieuw pony-bollie gaat goed, Set en Pater zijn beide streng voor haar, pakken haar soms ook vol met de tanden in de manenkam maar ze stapt netjes opzij en lijkt niet enorm onder de indruk. Maar ze wijkt wel netjes voor hun ruimte :) Ik heb haar even een wormenkuur gegeven en de grote klit uit haar manen geknipt, die toch al 3 verschillende lengtes hebben :P
Set gaat ook goed, ik borstelde haar lekker en toen ik met de buik bezig was keek ze een paar keer verbaasd om, misschien gebeuren er binnen in dingen die ik nog niet voel :D

Ponny is enorm nieuwsgierig, zat bijna in de camera:

Afbeelding

Afbeelding
mijn eigen mooie schoonheid/koningin <3

Afbeelding
hallo?

Afbeelding
hallooooooo?

Afbeelding

en een mooie buik zonder hoofd :D

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:10

Aah nu heb je 2 van die nieuwsgierige mormels :D set dr buik is mooi, ook zonder hoofd :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:14

haha die linker met de kleine oortjes is nog Pater van de buren, Set heeft grotere flappers :D En thanks! Buikje verplaatst af en toe lijkt het, maar dat is niet gek :P hier stond ze ook wel wat uitgestrekt.

Oh ja de merrie lijkt best groot maar is maar 120-130cm volgens mij, zal een keer proberen goed te meten. ze kwam ongeveer tot mijn borst(en :P)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:28

Oh wat leuk Tam, geniet ervan!

Echt een leuk ding Kat, mooie kudde heb je zo! En een prachtig buikje van Set!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:32

Tam we plaatsen tegelijk maarrrr wat leuk van je boyfriend! romantisch :D

Ilona speaking of kudde, even een totaalplaatje

Afbeelding