[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jessica85ve

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:48

Netjes gesprongen tammy!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:52

Wat een leuk filmpje, Tamara. Hij doet het heel makkelijk allemaal. Dat inrijden is inderdaad wel druk met tien in een 20 bij 40 stuk. Dat van de turbo (en de mikado) is herkenbaar, dat gebeurt hier soms ook nog wel := . Ga jij al 80 en 90? Goed hoor. Zo ver ben ik nog niet, maar Vos kan het makkelijk, denk ik zo.
Bij ons komen ze in de loop van de avond binnen, en rijden er meestal drie of vier paarden hooguit. Dinsdag was ik lekker vroeg en had de hele bak voor mij alleen om in te rijden. Er staan meestal drie mensen van de manege klaar om de hindernissen even om te zetten, en bij het inrijden te begeleiden. In het parcours zelf staan ook een paar mensen. Dat is wel lekker, zeker als je nog veel twijfelt (wat ik wel doe).

Barbara, dat buitenrijden lijkt me ook wel leuk, zeker naar het strand. Ik heb wel een auto die wat kan trekken, maar geen trailer. Ik kan wel eventueel vragen of ik mee mag rijden. Buitenrijden doe ik al regelmatig. Paard gaat zo mee naar buiten, geen enkel probleem. Van het erf af en lekker het bos in, of langs het zandpad om het bos.

Tamara, meeten met paarden lijkt me ook leuk. Al die mooie paarden in het echt, en dan veel foto's maken.
Leuke honden komen er voorbij. Welkom nieuwe mensen met paarden (en honden en andere dieren).

Dank je wel Miranda. Vind het ook best dapper van mezelf, maar als je nooit eens wat probeert, kom je ook niet verder. Die geiten zijn grappig, willen ze hier ook nog wat komen eten? Heb ook nog teveel klimop in de tuin.
Set haar zusje tussen de fjorden, haha. Spelt voor Set, lekker eten.
Mooie foto van Naomi, hoor. Ook een vos, leuk.
Bij Joyce komen er puppies, leuk Joyce. En dank je wel, ja we hebben vooruitgang gemaakt.
Baukje, studeer ze. Zo te lezen wordt het een wandel meeting.
Het topic gaat wel heel hard zo, zeg. Valt haast niet bij te lezen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:59

Heel stoer Tam en Ellen! Jouw Vosseman is een knap paard Ellen, en Noah is ook heel gaaf om te zien!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:07

Dank je wel, Ilona :D . Die van jou mogen er ook zijn. Het is zo fijn als er op stal de mogelijkheid voor is, en er is goede en rustige begeleiding bij. Enerzijds kost het wat, maar anderzijds heb je ook veel er voor terug. We oefenen lekker door. Stiekem zit ik ook naar Tamara en Noah te kijken hoe het moet. Alleen dat crossen is me nog wat teveel om ook erbij te gaan doen. Bovendien is het nog best slecht weer voor een cross, denk ik.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:39

zoutenootjes schreef:
Barbara, dat buitenrijden lijkt me ook wel leuk,
zeker naar het strand.
Ik heb wel een auto die wat kan trekken, maar geen trailer. Ik kan wel eventueel vragen of ik mee mag rijden. Buitenrijden doe ik al regelmatig. Paard gaat zo mee naar buiten, geen enkel probleem. Van het erf af en lekker het bos in, of langs het zandpad om het bos.

.

Ik zal voor zoute nootjes nog even een vosseman op het strand spammen.
goed gezelschap, super bier, super gezelschap *D

ps... laat je niet van de wijs brengen door het startplaatje van het filmpje "strand" & en een "vosseman"

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:49

Leuk filmpje van Ellen en Vosseman!

Ik heb naast de paarden nog een hond, Lexus, een Epagneul Breton reu van bijna 2.

Leuk, een meeting met paarden, maar rijden gaat 'm op korte termijn niet worden voor mij...

Mooie foto's van Naomi!

De spelt ziet er goed uit, Katja, waar bestel je die?

Spannend, Joyce, duimen dat ze zwanger is!

Ziet er toch goed uit hoor, Tamara! Vind het heel stoer!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:08

Dank je wel, Annika. Het was de eerste keer op het strand voor Vosseman.

Hoe is het met je kadootje, Doroata? De foto's zijn zo leuk, en ze wordt al zo groot :oo . Straks komt de rui, dan heb je een heleboel haartjes om in te sturen. Als ze dan nog niet genoeg hebben :7 . Met de meeting mag je, wat mij betreft, ook komen wandelen hoor, er zijn er al best veel in het topic die graag willen wandelen. Dan maken we toch gewoon een wandel en een rij ploeg. Leuk voor de fotografen, als die er zijn (vast wel).

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door zoutenootjes op 13-02-14 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:20

zoutenootjes schreef:
Dank je wel, Annika. Het was de eerste keer op het strand voor Vosseman.

Hoe is het met je kadootje, Doroata? De foto's zijn zo leuk, en ze wordt al zo groot :oo . Straks komt de rui, dan heb je een heleboel haartjes om in te sturen. As ze dan nog niet genoeg hebben :7 . Met de meeting mag je, wat mij betreft, ook komen wandelen hoor, er zijn er al best veel in het topic die graag willen wandelen. Dan maken we toch gewoon een wandel en een rij ploeg. Leuk voor de fotografen, als die er zijn (vast wel).

Met Doortje gaat het super, groeit als kool inderdaad!
Het lastige is dat je haren met wortel moet insturen... Maar het lijkt gelukt te zijn en de haren zijn gisteren opgestuurd. Nu maar weer wachten...

Ligt er een beetje aan waar en wanneer we de wandeling/rit gaan doen.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:51

Eh, winterhaartjes met wortel? Komt dat niet gewoon mee met de rui? Dan heb je er in een keer een heleboel. Arme Doortje, steeds die haartjes eruit halen.

Wandelen of rijden op het strand lijkt me echt leuk. Maar een bos of zo is ook wel goed. Hier in het oosten is er veel bos, maar het kan misschien ook op een centraal punt, zodat de reistijd voor iedereen een beetje redelijk is. Op de Veluwe lijkt me ook leuk. Ik heb ook geen trailer, maar wel een auto die wat kan trekken. Oftewel, ik sta open voor alle opties.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:53

Staart- of manenhaar met wortel...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:11

ik weet niet wie waar woont en wat het makkelijkst is om af te spreken? En t voorjaar lijkt me beter als nu met al die natte zooi en rotweer telkens denk?

kat, mag ik vragen waar je spelt voor voert? ken het niet?

pfff arme tinkie, buren hebben al jaren een tinker te koop staan, was nu eindelijk verkocht aan collega maar paard is te heftig voor hun en hun ervaring dus hij staat weer thuis. heb niks met tinkers maar hij is zo leuk doordat hij gevoelig is enz. Ik heb geen tijd en geld om hem er zelf bij te kopen. Dus hij staat nu weer stil en bij mijn wei aan het hek te hangen tot de mijne buiten komen...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:23

Mooi paardje is Naomi!
Leuk dat je nu weet hoe je foto's kan maken.

Tam, ook leuk om te zien hoe jullie springen, ik vind het er goed uitzien hoor!

Vossie is braaf zeg op het strand!
Die donkere pony voor de kar is wel een geinig beest!

Met de rit ga ik ook niet mee, Fuego is helaas de dressuurmuts van ons twee.. :')
Het is ook geen doen vanaf Groningen, hij staat nooit op de trailer en dan opeens uren voor een ritje, dat doen we maar niet! ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:51

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:35

Kijk jullie gaan Tamara, hij heeft het naar z'n zin in de ring!

Ze is echt leuk Katja!

Dayem heeft een heel dik achterbeen met een wondje ;( maar even een paar dagen rust. Hebben jullie dat ook, zeer droge benen (bijna eng) en zodra er een miniscuul wondje opzit, boem, olifantbeen?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:42

Nee, Fuego heeft nooit een dik been...wel een dikke buik. :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:56

Heel leuk Kat, op de trailer ook alles goed gegaan tijdens de rit?

Asi heeft wel snel last van iets gevulde kogels, zij heeft ook niet heel droog beenwerk maar weinig last van wondjes. Haar benen worden wel dik van een verstapping of overbelasting maar ik maak me bij haar nooit snel zorgen als haar benen iets gevuld zijn (is ook minuscuul hoor maar wij zien het verschil) en is ook weer geslonken als ik haar weer binnenhaal. Pas als ze kreupel of onregelmatig loopt is het foute boel. Moyo vind ik zelf heel mooie, rechte en sterke benen hebben. Moet het afkloppen maar na zijn ongeluk als veulentje (vast in het draad) tot nu toe geen vervelende dingen gehad aan zijn beentje. Het arme kind moest als vier weken oud veulentje al met zijn beentjes onder de waterslang maar gelukkig kunnen we er nu om lachen onder het mom van: jong geleerd is oud gedaan :+ Jas staat wel heel erg frans van achter (naast mijn persoonlijke redenen ook zeker een reden geweest om hem te laten ruinen want dit wil je niet doorfokken) Zijn beenwerk is ook niet zo mooi droog vind ik zelf maar los van dat ook hij iets last kreeg van gevulde kogels na zijn castratie (logisch, na zijn castratie moest hij 23,5 uur per dag op stal staan) tot nu toe geen gekke dingen gehad. Dayem wel van de olifanten benen? Vervelend zeg, maar komt wel weer goed toch?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:58

Hier niet extreem droge benen maar wel keiharde, nooit wat mee geweest in de afgelopen 7.5 jaar!

Ilona ging goed, de eerste straat stampte ze behoorlijk en daarna was ze de 2 uur op de snelweg zo stil dat ik bijna dacht dat we haar onderweg waren verloren :P thuis aangekomen stond ze trillend in de trailer, maar ze stapte heel gauw nieuwsgierig het erf op. Ze is nog jong en erg schichtig, dus er is wel wat werk aan de winkel :D

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:00

Nicky, ik heb dat ooit meegemaakt. Mijn (eerste) paard had een teek op zijn elleboog. Die heb ik weggehaald. Links voor was het been echt heel dik. De volgende dag zou de dierenarts langskomen. Toen was het alweer weg. Het was een heel klein plekje, toch veel effect. Hij heeft het nooit bij andere wondjes gehad, maar bij die teek wel.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:03

Goedzo, ze is alvast een goede ervaring rijker op de trailer! Komt vast goed met haar en het is misschien ook wel weer een leuke uitdaging? Jas was ook zo'n onzeker puppy bij aankomst, inmiddels mept hij Moyo uit zijn buurt als het hem niet zint :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:07

Er zit een schaafwondje van ong 1 cm in het midden van z'n pees aan de buitenkant. Heel het onderbeen is dik en warm aan de buitenkant...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:14

Ja, maar het kan ook zo dik zijn omdat de pees zelf is geraakt als hij daar gewond is.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:15

Balen! Beterschap voor Dayem!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:15

Dat hoop ik niet. Maar aangezien hij een paar maanden terug exact hetzelfde had op precies dezelfde plaats, alleen op het andere achterbeen, ga ik er vanuit dat het gewoon reactie op het wondje is :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:21

Ja, hij kan er gewoon extreem op reageren, dat hoop ik ook!
Beterschap!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:33

Nicky ik kom echt zo snel mogelijk langs,maar valt niet mee met zoveel dieren en kinderen
Ga proberen volgende week ;)
Tamara hij gaat lekker,heeft er zin in zo te zien
Nicky ik ken dat ja,Yashilha is daar ook zo gevoelig op wondje mega been.
Heel vervelend maar gaat weer over gelukkig
Katja de nieuw aanwinst al thuis
Hoe vind Set het?
Hier vandaag een vriendin gesproken ze gaat Ken op de foto zetten,zo leuk!
Nu maar wachten op het goede weer ;)