[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:42

whaha das nie fijn deken slopers, asal heeft altijd dekens mijn kleine divatje

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:56

Winterdekens zijn wel steviger (faan niet heel snel kapot maar uiteindelijk wel) maar die zijn geen noodzaak als ik 'm niet scheer maar nu hij wel wat jeuk heeft zomers is het wel heel vervelend.
Ze zijn ook heel stoeierig met z'n tweeën en dat is ook heel leuk natuurlijk, alleen Fuego's manen worden er niet beter op.. :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:11

ik begin al vroeg met dekens, omdat ik asal in de wedstrijdsport rij vind ik een wintervacht lelijk en ook niet praktisch, als ik vroeg begin houd ze mooi haar velletje en hoop ik dit jaar niet te hoeven scheren, vorig jaar wel was ze wel erg stoer

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:52

Ik vind een wintervacht errug praktisch, alleen niet mooi.
Hij zweet niet snel en blijft zo wel lekker rustig als hij veel stapt en m'n dochter zit er op. :j
Geschoren is prachtig maar als hij altijd een deken op heeft zie ik hem ook zo weinig bloot, alleen maar een wandelend dekentje in de tuin, daar is ook niks aan.
En elke keer een gesloopte deken, das pas irri. :Y)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:53

whah ja die van mij blijft er gelukkig af, ja als asal een dikke vacht heeft zweet ze te snel en droogt ze slecht op en als het dan koud is dan wordt ze zo ziek dus nee geen optie voor ons

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:58

Fuego zweet alleen als hij heel hard werkt in de zomer en dan eigenlijk alleen onder het zadel, dus wat dat betreft is het een makkelijk paard.
Dus als ik hem scheer is het alleen omdat het mooi is, maar daar heb ik zo weinig aan eigenlijk omdat hij dan de meeste tijd verstopt staat onder een deken. :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:06

Heb Noah nog nooit geschoren, alleen zn beentjes af en toe :P deken doe ik ook niet heel vroeg om, vanaf 10*c een 0grams regendeken. Hij maakt niet zo veel wintervacht aan :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:14

Fuego krijgt echt een megavacht! :j
Niet zo handig bij een schimmel. :')
Om schoon te houden dan. :P

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:20

Shief krijgt niet echt heel veel vacht maar is wel echt gauw een ijsklontje, dus hier hebben we dekens tot de 350 gram. Ze is er gek op! Als je aankomt lopen met haar deken gaat ze hinniken :') maf paard

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:26

Hahaha, nou beter dan dat ze het niet leuk vindt.
Fuego heeft er geen pesthekel aan maar loopt toch het liefst bloot.
Hij kan ook altijd de stal in en ik merk nooit aan hem dat hij het koud heeft 's winters.
Regen is soms wel ff afzien als hij dan nog op de wei staat maar met bar weer hou ik ze meestal toch thuis in de paddock..

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:30

Ja dat is de voordeel bij jou :j Hier geen schuilmogelijkheid als ze overdag op de weide staan

Shief was de eerste dagen dit jaar zonder deken ook echt een beetje beledigt.. Zo van ehhh >;) waaaar blijft mijn deken??

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:35

ja dat heeft asal ook hoezo diva gedrag, maar ik rijs ook met de paarden en als ze op concours of met de les zweten dan wil ik ze niet nat op de trailer moeten zetten en nu ze een dunne vacht hebben of geschoren zijn zijn ze zo droog met uitstappen en kunnen ze droog op de trailer

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:43

Fuego is een echte kerel. :D
Compleet met bierbuik. :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:46

Zo sneu, morgen komt de handelaar en slage4 een paar manegepaarden en pony's ophalen omdat ze veel te vaak kreupel zijn of er niet meer op gereden wordt, alle meiden van de manege verdrietig :(:) en ik ook wel hoor, heb toch vaak op de 2 pony's gereden en met eentje gaf ik wel eens longelessen. Zij is echt te oud en versleten, artrose en steeds meer kreupel. Heeft laatste paar weken veel vrij gehad, lekker dag en nacht in de wei met de kudde :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:47

Lekker buitenritje gemaakt vanavond :D Wat heerlijk zo over de dijk met een ondergaande zon zo in de verte... genieten.

Ja hebben jullie echt van die paarden die smeken om dekens? := Lijkt me best wel lastig als ze het zo snel koud hebben.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:54

Ahh dat is nooit leuk Tamara :(:)

Ziet er heerlijk uit Eline! Bevalt je nieuwe bijrijdpaardje?

De arabjes doen het goed in uitgelicht! Bijna elke dag wel één :)) yeahh

Nog een leuke vergelijk (Shief is volgens iemand in m'n topic te dik :') )

Afbeelding
2011
Afbeelding
2013

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:36

Jaaa m'n vriendin doet nu uitgelicht :Y) ik heb positieve invloed op haar :P

Does is echt een heel leuk dier. Hij moet nog veel leren, veel hulpen moeten nog beter bevestigd worden, de ho is daarvan niet de minste xD maar hij bedoelt t gewoon heel goed en is, vooral voor zn leeftijd, echt belachelijk bomproof xD denk dat we veel van elkaar kunnen leren.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:39

whaha kijk heel goed van je, wat zei je iedere dag een arab anders ben je mijn vriendin niet meer whaha, heerlijk zo buitenrijden
@tamara bah balen is dat toch he...
@shanna wat een verandering zeg..heb jij al fotos gestuurd voor het nieuwe topic? bij die van jou zie je goed de verschillen

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:45

Shanna_ schreef:
Ahh dat is nooit leuk Tamara :(:)

Ziet er heerlijk uit Eline! Bevalt je nieuwe bijrijdpaardje?

De arabjes doen het goed in uitgelicht! Bijna elke dag wel één :)) yeahh

Nog een leuke vergelijk (Shief is volgens iemand in m'n topic te dik :') )

[ Afbeelding ]
2011
[ Afbeelding ]
2013

Te dik??!! Whahahahaha... Grappig! Specsavers misschien??!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:50

Dames, ik heb gisteravond weer een crossles gehad. Supervet, ze springt inmiddels overal overheen. De veelzijdigheid van een Arabier, geweldig.

Maar even heel wat anders. Hoe doen jullie dat altijd met foto's? Ik heb nooit foto's van wanneer we eens een goede dag hebben en ze echt goed loopt. Ik heb alleen foto's wanneer ze als ezel kijkt of staat te vreten zeg maar. Plaatsen jullie ook wel eens een camera langs de bak ofzo? Zodat je zelf een keer kan terugkijken en zien wat de aandachtspunten zijn? Ik vind het altijd zo jammer dat ik mijn lessen niet kan terugzien, en helemaal zo'n crosstraining. Maar kan moeilijk mijn telefoon op een statief zetten, want die zegt (lang leve de iPhone) na een minuut of 20 wel gewoon dat de batterij op is..

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:16

Met een crosstraining probeer ik een stalgenoot of vriendin zo ver te krijgen dat ze mee gaan :D met springles laat ik sf en toe een parcours filmen, stalgenoot of iemand van de manege :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:21

Fijn bijrijdpaard heb je daar, Aleeneh!

Mooie foto's van Shief!

Dekentroubles... Ik heb het altijd makkelijk gedaan, geen deken voor Ely! Nu heb ik wel een regendeken voor haar, want overdag met regen en wind in de paddock doet haar rug toch weinig goed. Voor Dos heb ik laatst een mooie Rambo 200gr deken en een regendeken op de kop getikt voor weinig, dus die kan weer even vooruit.

Vanmiddag les met Ely, die woensdag echt heel fijn was, dus ik ben benieuwd! Wel erg warm zeg...
Hoefsmid komt voor Dos, want die heeft een flinke scheur in haar hoef :(:)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:32

Hoi meiden, lang niet gelezen, nog steeds niet alles gelezen, maar wilde toch even wat met jullie delen.

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om te stoppen met wedstrijden met Daya. Ik zou morgen eigenlijk naar onze 4e endurance gaan in Haarle, maar heb zelfs die afgeblazen. Daya heeft de ene blessure na de andere door zijn ijzers: die schijnen niet anders geslagen te worden en hoefschoenen is geen optie.. Hij trapt met zijn ijzers op zijn hoefballen. Hoefbalbeschermers ook geen optie omdat hij ze 24/7 om moet en hij heeft snel last van mok.
Ook vind ik het niet waard om hem keer op keer al die stress aan te doen op wedstrijden. Ik ben hartstikke gespannen, hij reageert, ik irriteer me dan aan hem en zo zijn we wat conflicten verder voordat we gereden hebben.

Ik heb hem liever blij in de wei en op de paddock, maak gewoon thuis lekker buitenritten en train in het land en in de bak. Ga lekker naar enjoy-the-ride-ritten en laat het daar lekker bij :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:41

te dik :+ goed...haha
Morgen.komen ze van westernspul op stal met de mobiele wagen. :D

Jolindaa mss is het wel even goed om weer.tot je zelf te.komen.met.daya,even geen.moeten....en als het 100% goed voel kan je altijd weer verder kijken...al met al toch balen met die pech steeds..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:20

Te dik :?
:=

Jolinda misschien goed inderdaad. Zo klinkt het ook niet meer als plezier hebben samen en dat is volgens mij toch altijd het belangrijkste :)

Leuk met Does, fijn dat het zo klikt!

Dekens ben ik ook aan het overgaan naar uitgesneden schoft :j
Umoyax hinnikt vaak als ik hem na een lange dag of slecht weer op stal zet, doet ie een heel hoog blij hinnikje zodra hij in zn stal staat :') Mietje. Hij heeft op zich ook echt een heel dun vachtje, maakt wel gewoon wintervacht aan maar heeft zo'n zijde-achtig velletje, Nas heeft bijv veel meer vacht in de winter. Nas moest vorig jaar even wennen aan dr deken maar ik geloof dat ze het nut wel heeft begrepen :P

Vanavond nog even laatste avondje feestweek en dan zit het er hier weer op voor een jaar -O-