[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:13

Barcelano schreef:
Gister even niet hier geweest was een drukke dag.
S ochtends autootje opgehaald en gelijk naar stal door gereden om de paarden te doen.
Is er vlak bij.
Bij de garage moesten we de auto al starten met startkabels, maar volgens hun zat er een nieuwe accu nodig en moest hij alleen opladen.
Afijn op stal paarden gedaan en in de avond zou ik met M&M weer dekken.
Starten deed de auto weer niet.
Heb er dus behoorlijk de P er in en gaat maandag maar es bellen.

In de avond maar met de auto van me vriend gereden naar stal.
Mirka had ik in de middag nog schouwd en was nog echt super hengstig.

Dus M&M gepakt.
Mirka begon natuurlijk weer klappen uit te delen ~~}>
Montoyo was er helemaal klaar voor....
Mirka piste zo erg dat ze Montoyo heeft onder gepist.
Maar nog steeds liet ze het niet toe...

Ik gaat nu even een KI station zoeken want ik vrees dat ze zelf met kluisteren de boel afbreekt....
Ik baal verschrikkelijk..
Aan Mo lag het niet.
Meneer heeft wel wat lakschade opgelopen door dat kreng O:)

Amy ik heb ook op stallen gestaan waar ze het soms zielig vonde als ik Barc een schop uitdeelde omdat hij totaal niet op mij lette.
Maar uiteindelijk kon ik wel dus met mijn hengst in een groeps les vol kinderen rijden.
Of op buitenrit naast elkaar met een merrie.

Het is uiteindelijk jou paard en je moeilijk niks doen op het moment dat hij er echt om vraagt :P

Ojeej Kreng zeg ;(
Ken ook z'n merrie die heel moeilijk te dekken was, sloeg ook steeds. Uiteindelijk wel gedekt.
Het is net wat je zegt, als je bezig bent met je hengst moet die naar je luisteren. en bij de les zijn al staan er 10 hengstige merrie bewijze van spreken.

amyz

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:26

Djunnah ziet er prachtig uit zo zeg, mooi plaatje! En vind je idd heel dapper hoor :=

Hmm zo'n auto ben ik ook nog tegengekomen tijdens mn zoektocht, moest ook met startkabels omdat ie zo'n tijd zou hebben stilgestaan. Die auto heb ik dus mooi laten staan (en vervolgens kocht ik er 1 die na 2 weken een foutcode had en waarvan de olie meer prut was dan iets anders :') Maar goed, gelukkig had ik een handige kennis die m sowieso voor me zou nalopen en is alles opgelost). Hoop echt voor je dat het nog goed komt!

Balen zeg dat ze zich maar niet laat dekken.. Staan ze overdag buiten naast elkaar? Dat Montoyo Mirka een beetje kan versieren zeg maar? Hoop dat t gaat lukken op een fijne manier alsnog :(:)

Ik was gisteren echt rete-trots op Umoyax. Gijs was er om even te oefenen met hem en kennis te maken en ik had Umoyax alvast in een paddock gezet. Aan de andere kant zo'n beetje van stal, heeel ver van zn vriendjes. Dat vond ie natuurlijk best heel moeilijk en na een kwartiertje geduld en min of meer rust ging ie als een neuroot rennen en roepen, hij was er helemaal bezweet van :(:) Gijs komt aan, pakt touwtje en klikt t aan Umoyax zn halster en begint met opstellen...
Niks meer van Umoyax zn zenuwen te merken!!! Echt, alsof ie zojuist nog doodkalm was geweest, hij deed zó zn best! :D
Touwtje los en hij ging weer als een bezetene langs het hek rennen.
Tjee, ik was écht trots dat hij zich zó goed hield en zó zn best deed zodra er iets gevraagd werd, wat een kanjer.

Dat is dan toch weer het karakter van een Arabier he... :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:30

Ze staan naast elkaar in de stal ;)
Maar hebben er even een paar dagen uitelkaar gezet na de 1e dekking.
Mirka is een dominante tante en we hadden zoiets van misschien hangen ze te veel aan elkaar.
Als ze niet samen staan wil ze hem misschien juist :+

Maarja verkeerd gedacht.
Mo tolereerd ze gewoon niet.

Ik durf ze dus ook niet samen los te zetten want ze ramt gewoon door, het is niet 1 schop ofzo.
En straks is me hengst total loss :7

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:41

Ik heb ook een merrie en maakt niks uit of ze samen of elders staat naar 2 a 3 modderen gewoon voor ki gekozen.

En ze was meteen na 2 keer insemineren drachtig kost wel wat maar heb spijt dat ik dit niet eerder zo gedaan had .

Helaas maar nu nog 4 weekjes wachten en hopen op een mooi resultaat.

Scheelt een hoop stretch en frustratie van je hengst want de mijne werd echt heel boos op een gegeven moment.

In ieder geval veel succes .

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:46

daniellekas schreef:
Ik heb ook een merrie en maakt niks uit of ze samen of elders staat naar 2 a 3 modderen gewoon voor ki gekozen.

En ze was meteen na 2 keer insemineren drachtig kost wel wat maar heb spijt dat ik dit niet eerder zo gedaan had .

Helaas maar nu nog 4 weekjes wachten en hopen op een mooi resultaat.

Scheelt een hoop stretch en frustratie van je hengst want de mijne werd echt heel boos op een gegeven moment.

In ieder geval veel succes .

Dat lijkt mij ook...ze geeft namelijk wel signalen af dat ze wil.
Op een gegeven moment was hij net aan het willen springen ze liet hem ook heel dichtbij komen...
En opeens net voor dat hij op haar kwam begin ze te lellen.
Arme Mo had zoiets van huh???

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:46

Bonjoy schreef:
Heb zonet een heel gaaf halster gekocht, kon het niet laten :o
http://www.ruitersportsissi.nl/internet ... rhorze.jpg

Ik bedenk me opeens, Ruitersport Sissi zit bij ons om de hoek :D Is zo'n leuke winkel, heel klein, maar bomvol met spullen! Hebben daar extreem goedkoop een bitje kunnen scoren en toen kregen we ook nog 20% korting, omdat het december was! Bril-jant!

Hè Jes, balen dat Mirka zo moeilijk doet :+ Ik denk dat idd KI dan misschien verstandig is, als anders Mo er onder moet leiden :(:)

Amy, braaf hoor van Umoyax :)

Na mn super les van gisteren ook maar ff vandaag de stoute schoenen aangetrokken en staprondje buiten gedaan. Moeders had er een safety-line aan voor de zekerheid, maar gelukkig helemaal niet nodig gehad :D
Afbeelding

Afbeelding

En het weer is hier echt een cadeautje, prachtig weer <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:10

Ik bedoel ook meer in paddocks naast elkaar, zodat Mo zich een beetje kan laten zien. Heb ergens gelezen ooit dat dat vaak erg goed helpt, hengst moet een merrie toch het hof kunnen maken.. Werkt het niet kun je altijd nog voor KI kiezen natuurlijk :) T is maar een idee, niet gezegd dat het werkt :+ Weet ook niet meer waar ik het heb gelezen eerlijk gezegd... Maar wat een bitch idd, dichtbij laten komen en dan tóch maar niet.. :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:25

Beetje dood maken met een blije mus :')

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:27

Nou amy hier stonden ze ook naast elkaar en snuffelen was oké maar het moment dat hij wou kreeg hij de klappen.

En wil mijn hengst graag heel houden.En ze loopt op dit moment zelf op de wei met 2 jarige maar hij hoeft echt niks te proberen hoor gelukkig is hij heel onderdanig door dat hij vanaf kleins af al in deze kudde staat.

Dus hier wordt het gewoon weer ki.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:07

Die krengen ken ik, heb er ook 1 staan. Beetje lakschade aan de bovenbenen voor maar verder komt ie er wel op :j slimme en vooral handige kerel (en een beetje hulp van de praam). hij mag gewoon aan de neus snuffelen met haar en een beetje duwen en happen en aan de zijkant springen en zodra de praam blijkbaar strak genoeg zit dat ze niet meer mept dan springt ie aan de zijkant en loopt dan naar achter. Gelukkig is ie die sla-grage dames wel gewend, ze slaan sneller als ze veel vrije contacten hebben met hengsten, dan worden ze wat duidelijker :')

Het wil overigens wel helpen om ze 1 of 2 dagen voor de hengstigheid even hengstig te spuiten, dan is de hengstigheid heftiger en zijn ze véél williger. bij deze van ons helpt het niet omdat het bij haar een gemis van de clitoris is :') nu weten we direct wat de functie van de clitoris bij merrie's is <<)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:12

Sieltjuh schreef:
Beetje dood maken met een blije mus :')

Blij maken met een dode mus denk ik :+
Maar balen van Mirka inderdaad, hopelijk laat ze Mo wel heel als je het met kluisteren probeert, maar raden ze dat niet af bij maagdelijke merries dacht ik? en anders misschien over KI denken?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:18

Zou je denken Tamara :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:13

ShamalArabs schreef:
Die krengen ken ik, heb er ook 1 staan. Beetje lakschade aan de bovenbenen voor maar verder komt ie er wel op :j slimme en vooral handige kerel (en een beetje hulp van de praam). hij mag gewoon aan de neus snuffelen met haar en een beetje duwen en happen en aan de zijkant springen en zodra de praam blijkbaar strak genoeg zit dat ze niet meer mept dan springt ie aan de zijkant en loopt dan naar achter. Gelukkig is ie die sla-grage dames wel gewend, ze slaan sneller als ze veel vrije contacten hebben met hengsten, dan worden ze wat duidelijker :')

Het wil overigens wel helpen om ze 1 of 2 dagen voor de hengstigheid even hengstig te spuiten, dan is de hengstigheid heftiger en zijn ze véél williger. bij deze van ons helpt het niet omdat het bij haar een gemis van de clitoris is :') nu weten we direct wat de functie van de clitoris bij merrie's is <<)

Gelijk een mooi lesje Biologie :D
Thank you *\o/*

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:56

Montoyo maak haar in stal al behoorlijk het hof.
Ze mag nog niet los;)
Hengstig spuiten zit ik ook al over na te denken.
Praam er op en kluisteren is denk bij haar geen optie.
Als mevrouw niet wil...dan wil ze ook niet.
Ze is gister nadat ik haar een lel heb verkocht omdat ze dramde naar mij gewoon bijna over me heen gedenderd.
Terug naar stal is ze ook bijna op mij gesprongen..

Hengsten moeilijk :7 :+

Heb haar echt flink op dr plaats gezet.

Ik gaat morgen utrecht bellen.
Mo moet toch daar springen.
Vraag gewoon een doggy bag met rietjes _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:38

denk toch dat het daadwerkelijke landen van de hengst op de merrie een erg eng iets is voor de dames. Pony is geen meppert en die ging rennen het moment dat Cadaar echt op haar zou springen. Wellicht als je Mirka een praampje op doet dat het wel gaat, maar wellicht is ze dan weer te slap en vallen ze om samen ;) Dat was echt niet een van mijn slimste momenten ooit...gewon om die reden laat ik hem staan ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:43

Ik ben bang Mirka kennende en de reactie, dat ze helemaal over de zeik gaat.
Of het dekken dan lukt dus of ze dan daadwerkelijk drachtig word door de stress is punt 2.
Ze blijft ook achter elkaar door meppen en gaan vol in de achteruit.

Tja eerlijk is eerlijk...Mo kan er niet voor niet naast staan ;) het is gewoon een feeks tegen alles

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:03

Mmmm ik kan nog steeds niet op het Arabierenforum. Ik kan naar forumzaken ook geen berichtje sturen, mijn inlognaam is al in gebruik. Heel vreemd allemaal.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:24

soms he, soms zijn vrouwen gewoon echt lastiger dan mannen ;)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:25

Zo, Helene en ik zijn weer terug van onze 2daagse te paard, van Schoonoord naar Wateren door het Drents Friese wold natuurgebied. Wat was dat prachtig zeg! Ontzettend genoten met de paardjes en intotaal 90 km in 2 dagen afgelegd! Ontzettend trots op oude oma Carieta van 23! En the little Princess Jetje! Toppertjes!!

Foto's zullen nog volgen, maar voor degene die geintresseerd zijn in onze route:
http://afstandmeten.nl/index.php?id=890115.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:26

Woogy schreef:
soms he, soms zijn vrouwen gewoon echt lastiger dan mannen ;)

Heb een tijd terug geroepen : Ik gaat je inruilen voor een mooie hengst.
Misschien moest ik dat niet doen :+

Op stal zei iemand al dat ze misschien helemaal niet van mannen houd....

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:27

Horse_Art schreef:
Zo, Helene en ik zijn weer terug van onze 2daagse te paard, van Schoonoord naar Wateren door het Drents Friese wold natuurgebied. Wat was dat prachtig zeg! Ontzettend genoten met de paardjes en intotaal 90 km in 2 dagen afgelegd! Ontzettend trots op oude oma Carieta van 23! En the little Princess Jetje! Toppertjes!!

Foto's zullen nog volgen, maar voor degene die geintresseerd zijn in onze route:

Geen zadel pijnen :+
Zijn jullie dan ergens nog wezen over nachten?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:32

Barcelano schreef:
Horse_Art schreef:

Geen zadel pijnen :+
Zijn jullie dan ergens nog wezen over nachten?

Haha, ja heb wel een boel eelt op mijn bibs gekweekt haha! :') We hebben overnacht op de camping de Albertshoeve in Wateren, daar waar ook de endurance wedstrijd start in Augustus waaraan ik deelneem :j

Wat jammer dat Mirka het dekken niet toelaat zeg! Echt balen! Wat zijn je plannen nu dan? KI?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:35

Denk dat een fijn zadel al het halve werk is :)

Nou ik had bedacht om als ie toch moet springen in utrecht om dus rietjes mee terug te nemen.
Vandaar dus een doggy bag met rietjes :D
Ze moeten het toch opvangen :D

Misschien een veewagentje scoren en dr mee nemen :P

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:38

Barcelano schreef:
Denk dat een fijn zadel al het halve werk is :)

Nou ik had bedacht om als ie toch moet springen in utrecht om dus rietjes mee terug te nemen.
Vandaar dus een doggy bag met rietjes :D
Ze moeten het toch opvangen :D

Misschien een veewagentje scoren en dr mee nemen :P

Ja gelukkig heb ik een enorm fijn zadel waar ik erg blij mee ben, maar voelde me billen wel haha!
Goed plan! *\o/* hoop dat het in een keer pakt dan!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:51

potterigheid komt bij paarden ook voor, maar ga daar maar niet van uit :) dominante merries meppen van zich af bij de eerste keer springen, onderdaniger merries rennen...komt helemaal goed :)