Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MirandaFuego schreef:Hihi, die shet is nergens bang voor, die is stoerrr..
Bij Fuego gaat dat niet moeizaam, hij kweekt makkelijk aan...het is ook zijn bouw hoor, hij is gewoon rond en ontzettend kort.
En hij werkt ook niet genoeg, nou ja, jammer dan, hij moet toch íets eten..
Als je ziet (de kat typt even mee..p[;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;)hoe weinig gras ze hebben, het ruwvoer is rond deze tijd meestal niet van goede kwaliteit dus dat ga ik ook niet doen..
Woogy schreef:ja maar marjorie...jij mest ali vet
Een schrale wei is juist goed voor paarden, dan moeten ze echt bewegen om hun eten te krijgen en de hele dag door korte stengels kauwen wordt het hele verteringstelsel geprikkeld van de tandjes tot de anus...
MirandaFuego schreef:Fuego krijgt helemaal geen krachtvoer ietsjepietsje slobber om de vitamines door te roeren 3x per week en een kaal weilandje...wel lekker goedkoop zo'n paard
MirandaFuego schreef:Aladinnetje:MirandaFuego schreef:Fuego krijgt helemaal geen krachtvoer ietsjepietsje slobber om de vitamines door te roeren 3x per week en een kaal weilandje...wel lekker goedkoop zo'n paard
Dit is alles wat hij krijgt, hij ziet er nu niet zo uit hoor, hij heeft een heule grote bierbuik![]()
En hij eet dus de hele dag hele kleine hapjes gras, dat is het meest ideale, veel lopen voor weinig eten tegelijk.
En zelfs dan is ie te dik, maar naarmate het seizoen vordert wordt hij weer wat slanker gelukkig.
Woogy schreef:tag kreeg op den duur 12(!!!) scheppen voer op de dag, granenmix, brok, muesli en hele mais. Daarnaast een emmer luzerne of droog gras van pavo en onbeperkt goed hooi en voordroog...En nog was die graten mager Pony kreeg toen twee keer per dag een kwart schepje brok.
Arabieren hebben ze verrekte weinig nodig als ze vol op ruwvoer staan. Pony toen ze op haar best was kreeg ze twee keer een handje per dag en onbeperkt goed hooi. Zag er prachtig uit toen en super in d'r spieren. Heel paard gebonden maar zodra ik ze dat ze zwaarder worden is krachtvoer het eerste wat eraf gaat. Zit ook zoveel rommel in brok waardoor ze ook alleen maar vetter worden.
MirandaFuego schreef:Fuego doet het al jaren goed met een vitamine supplement en genoeg ruwvoer, daar ga ik echt geen tig scheppen brok ingooien, ben trouwens nooit een groot fan van gewone biks geweest, dan voerde ik liever wat lucerne en granen bij maar dat heeft Fuego echt niet nodig.
Hihi, ik zie het al voor me, 12 kilo brok aan Fuego, ik denk niet eens dat hij het opkrijgt, whaha!