[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:24

gok erop dat dat schriftelijk moet, is maar wat makkelijk om anders te frauderen...

Het is in bezit van het AVS. Het moment dat je Euf naar een ander stamboek laat overschrijven blijft het haar in bezit van het AVS en moet er nieuw haar naar het nieuwe stamboek. Ook met oogpunt op stel dat er ook DNA problemen ontstaan met broertjes/zusjes etc. kunnen ze het haar opnieuw onderzoeken voor DNA om dus uit te vogelen waar het mis is gegaan.

Het is dus inderdaad jouw veulen, jouw kleurtest, jouw centjes...maar het DNA monster behoort toe aan het stamboek

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:26

Ze willen de toestemming schriftelijk hebben inderdaad... Vind het maar stom, alsof het staatsgeheim is ofzo :+ Heb het AVS maar een mailtje gestuurd en anders moet ik opnieuw materiaal insturen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:33

nee geen geheim, maar persoonlijk ben ik fan van de dna database die bij de stamboeken is aangelegd. Ondanks het me wel even 100 euro extra kostte om van Zaraar een Nederlander te maken...hoort erbij. En wees blij, stel dat euffie onverwachts een av dametje dekt kan dat veulen wel vol papier krijgen als zijn dna bekend is. Dan is het makkelijk als ze nog genoeg haren hebben bij het avs ;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:37

Woogy schreef:
nee geen geheim, maar persoonlijk ben ik fan van de dna database die bij de stamboeken is aangelegd. Ondanks het me wel even 100 euro extra kostte om van Zaraar een Nederlander te maken...hoort erbij. En wees blij, stel dat euffie onverwachts een av dametje dekt kan dat veulen wel vol papier krijgen als zijn dna bekend is. Dan is het makkelijk als ze nog genoeg haren hebben bij het avs ;)

Ik heb ook geen probleem met het feit dat het AVS zijn DNA-profiel heeft (alleen maar top, als je ziet hoe vaak de laatste tijd bij het NRPS de afstamming van hengsten toch niet klopte), maar waarom zou ik dan niet alsnog een test moeten kunnen doen over het materiaal wat is afgenomen van MIJN veulen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:58

Daarbij heb jij ook voor die hele registratie betaald... Maar idd snap t wel en wat extra controle is ook zeker niet verkeerd. Volstaat mail of moet het echt echt schriftelijk over de post?
In eerste geval lijkt me t snel geregeld.

Godallemachtig wat is het f*cking kkkkkkkoud zeg!
Snotverkouden en liefst lig ik de hele dag tegen de verwarming geplakt onder tig dekentjes! :brr:
Laatste ride met Nour daarom gemakshalve niet in t bos maar in de warme bak verreden. Ging lekkah!!!
Love the Guy! <3

Vanmiddag toch de koude getrotseerd om Jes en Tie te zien trainen. Bak was knoerthard maar toch heeft Jes lekker kunnen rijden (zei ze toch :P ).

Afbeelding

Afbeelding

Niks spectaculairs maar wel fijn wat buigwerk, etc.
Daarna nog ff met Yazahra geknuffeld (ze wordt weer donkerder de toverbal). En ja Jes vond haar manen toch TT gewijs best meevallen. Nja... Totdat ik de andere helft (ze heeft nu een charmante middenscheiding op de manenkam :D ) erbij pakte! _O-
Die bos manen is echt niet normaal! :oo
Ach ja, genieten dus weer van t paardenspul! <3

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:43

Eline, fijn van de smid, rot van haar voetje... Gelukkig is wel duidelijk waar het nou vandaan komt.. Op naar genezing (en inderdaad fijn dat er niet zoveel modder ligt momenteel)...!

Annika, :(.... Zit Dos ook niet mee he...! Ben ook benieuwd wat het is.... :j
Gelukkig gaan Ely en Euf (op het schimmeltje na dan) goed... En zo krijgt hij gelijk was training.
Typisch... ;( Hoop voor je dat het AVS snel reageert.

Yildiz, ik wil ook een binnenbak, jaloers....

Bren, dan heeft Silver dat vast van moeders, die groeit ook zo snel dicht!!

Talithaa, mooi beestje hoor... Hoe groot is hij?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:32

Hey Annika! Ben je er zaterdag ook bij?
Fijn dat Ely weer lekker soepel en happy is! Maar wel even balen van Dos.. hopelijk vind de Da een oorzaak.

Moosie90, haha klinkt bekend! Hier ook 2 arabeertjes zonder dekens die nu 1.5baal hooi per 24u opeten, plus een flinke lading bietenpulp en elke dag nog een strook hoog nieuw gras. Merk dat ze die hoeveelheid hooi echt wel nodig hebben met 24u buiten staan en dan de extra kou erop. Ze mogen eten hoeveel ze willen, zodat ze eventuele extra kou vd winter kunnen hebben, belangrijkste dat ze iig niet afvallen want dan gaan de dekens erop.

Miranda, daar heb je wel gelijk in, liever deze koud dan regen! Het heeft ook wel weer wat, al die paarden beertjes, bergen hooi en zelf helemaal ingepakt naar stal. (Zolang het meer niet té lang duurt :Y) )

Heerlijk zo'n bos manen Yil, ben er maar zunig op! Zal mooi staan dalijk als ze groot is en onder het zadel loopt (Zit beetje door te fantaseren :o haha)

Maarems wat een gedoe met het AVS.. Snap het ook wel weer, mr toch.
Heeft iemand toevallig recentelijk hun paard overgeschreven van Duits stamboek naar AVS? Ik heb dus een Duitser, maar wil er ooit wel eens een amateur keuring mee doen en sowieso Western Ridden Classes tijdens AVS shows mee starten.. Maar het is volgens mij een behoorlijk bedrag -O- (Ben zelf ook nog geen lid van het AVS..)

Moossie90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:38

Een Nederlands paard laten overschrijven kostte €165,-
De tarieven staan trouwens op de AVS site. Je moet verplicht lid worden en betaald ongeacht wanneer je je inschrijft gelijk het jaartarief. Iets voor januari dus!

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:38

Wat een gedoe zeg met het stamboek. Nu je het zegt van jaartarief. Vind best prijzig. En dan wil ik ook nog in het nieuwe jaar inschrijven bij knhs.

Heb geen officiële maatstok om hem op te meten. Maar laatst heb ik hem met centimeter opgemeten. En volgens mij is ie 1.57 of 1.58. Mooi maatje:)

Hoe groot is jullie av?

Yil. Die manen super mooi!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:42

wat een reus Talitha, Set is 1,54 denk ik

Leuke foto's Yildiz, mooi zwart wit

Balen Annika van je patientje Dos, en van de kleurtest. Ik snap wel dat van Haeringen het zo moet doen.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 04-12-14 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:49

Dat is mooi aan de maat Tatlitha! Yusraa is ongeveer 1.56 en aardig 'breed' :)

Vervelend van Dostawa Annika, hopelijk knapt ze gauw weer op.

Ik vond het vandaag niet zo heel koud, gisteren was die wind veel venijniger in deze contreien. Maargoed, warm is anders :) Gelukkig regent/sneeuwt het niet.

'Even' lid worden en een paard overschrijven is inderdaad enorm duur bij het AVS!

Ik heb een kroelfilmpje van Munir, komt eraan :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:53

Hier regende het ineens heel zachtjes om 17u, KOUD water mannn brrr

ben benieuwd naar filmpje! :D Is hij eigenlijk gespeend?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:54

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:58

-O- Dat wordt dus even sparen.. Het heeft ook nog geen haast, maar wil het wel in de toekomst laten doen.

Nadesh is ook zo'n reus, 1.64 is hij de laatste keer gemeten en verbaasd me niks als hij nog wat is gegroeid.
Shamitjes was 1.53 en Raff heb ik eigenlijk geen idee van.. Moet ik nog eens meten, is een kleine uk in elk geval hihi
Laatst bijgewerkt door canisia op 04-12-14 21:00, in het totaal 2 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:59

Thanks Katja! :o Ik zit denk ik in m'n zwart wit periode! :D

Leuk filmpje! :j

Canies, heb recentelijk Jazzy overgeschreven van Belgie naar Nl en straks dus weer terug. :') Precieze prijzen ben ik ff kwijt maar t is duuuuur!!!! :\

Ja als Yazahra straks onder zadel gaat dan heb ik n ladder nodig verdorie, ze is n reus! Op 6 maand 1.35m! :oo
Jazzy meet 1.58 m en groeiende.
Nour 1.49 m (groeit ook nog) en Tie is dan wel uitgegroeid 1.48 m en das n mooi maatje. Hou niet van die grote maten. >;)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:01

Aaaah super cute filmpje! Dat neusje <3

Wowie yil.. Dat is helemaal prijzig.. Maar jij was wel al lid van t AVS toch?
Marije heeft Daantje ook overgeschreven en die had het over 400/500,- totaal...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:04

Ja idd ik was al lid. Ik zal t es opduikelen. Maar je betaalt zowiezo aan t stamboek waar ie stond ingeschreven en dus aan het nieuwe stamboek.

Het wordt n giga duur veulen.. :')

Moossie90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:06

Ja, overschrijven kost knaken!
Nabeeh is nu 1.55m en 2,5 jaar oud. Van mij mag hij boven de 1,60m uitkomen en graag wat breed, al is hij nu al geen smalletje. Maar goed, ik wil er ook graag op kunnen met mijn 1.85m.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:25

aww heerlijk die Munir!

Ik ben klein dus pas zelfs nog op Blue, en al helemaal op Set :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:36

Afbeelding

Wat is dit....? :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:38

een monster! leuke foto :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:52

import/export kosten zijn ongeveer 200 euro. Dus 400 ben je kwijt al daarvoor. Dan worden ouderschap opnieuw getest en wordt het dier opnieuw geschetst. Geloof dat Zaraar mij bijna 600 euro kostte om van BAPS naar AVS te gaan...En dan wil ik ene Rus hebben :') Transport kosten, medische verklaring etc...Ik spaar eerst nog even door ;)

Baukje...Jouw pony zoekt het moederschip om terug te reizen naar zijn eigen planeet

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:55

_O- _O- _O-

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:09

Ooh men.. wat een geld |(
Dat wordt echt nog even een afwegen zeg..

Hahaha Its an alien! :wow:

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:11

In principe komen trouwens de export kosten bij de verkoper vandaan. Dat was in elk geval bij Zaraar zo. Maar bij Pony was de vorige eigenaar onvindbaar(logisch, die was verhuisd naar een ander land) en toen kon ik dus zowel export als import betalen. Zaraar kostte me dus minder, het was Pony die me 600 kostte