arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TanikaDiddan

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:01

19 jan en 16 feb is er een indoor cross bij de Voornruiters in de Meern, ik dacht misschien is het leuk om daar met een paar mensen heen te gaan? Ik ga er waarschijnlijk heen alleen moet ik nog even kijken of ik kan. Maar voor iedereen die geinteressert is, het leek mij wel leuk om daar heen te gaan met wat mensen van hier en dan laten zien hoe goed arabieren wel niet zijn :)

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:39

Lijkt mij ook heel leuk maar we hebben nog niet genoeg spring ervaring. Ik ben wel aan het oefenen maar weet niet of we er al klaar voor zijn...

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:00

Leuk idee, maar ik heb hetzelfde als Myrna. Nog lang niet genoeg ervaring! Opzich lijkt een oefencross me wel leuk, als die binnenkort ergens is.

TanikaDiddan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:25

Okee, jammer! Dit is ook onderling hoor ;) maar ik zal even kijken. Ik dacht ergens gezien te hebben dat er in januari een oefencross is in deurne maar dat zal ik even na kijken.

nicole2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:21

Wat gaaf myrnav, de foto van jouw en yack in het avs magazine :)

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:03

Vandaag een opzetje van mijn wedstrijd kalender 2013 in elkaar gezet! Voor het eerst starten.. spannend!! We beginnen 10-02 in Nijkerk met een dressuur proefje... Heb nu al kriebels!

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:43

nicole2012 schreef:
Wat gaaf myrnav, de foto van jouw en yack in het avs magazine :)

Staan we erin? Ik ben benieuwd! (duurt altijd even voor dat ik het magazine ontvang)

TanikaDiddan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:22

Is er iemand geintereseerd voor een rentrainingsdag op duindigt? Het vind eind februari plaats en het is de bedoeling dat er een eigen paard wordt meegenomen.er zal gesproken worden over voeding en training en er wordt geoefend in de paddock en op de baan. Iemand interesse?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 02:01

Dat klinkt ontzettend leuk maar is dat ook geschikt voor een amateur die gewoon eens wil zien wat het inhoudt?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:06

TanikaDiddan schreef:
Is er iemand geintereseerd voor een rentrainingsdag op duindigt? Het vind eind februari plaats en het is de bedoeling dat er een eigen paard wordt meegenomen.er zal gesproken worden over voeding en training en er wordt geoefend in de paddock en op de baan. Iemand interesse?

Zou ik idd ook wat meer info mogen en info over de voeding hoeft van mij dan niet zo maar lijkt me wel erg interesant dit ook omdat we een exrenpaard op stal hebben staan welke geretraind gaat worden en misschien kan ik juist dingen gebruiken van hoe hij eerder dus wel getrained werd voor het retrainen ;)

TanikaDiddan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:45

Jalenka_Kiya schreef:
Dat klinkt ontzettend leuk maar is dat ook geschikt voor een amateur die gewoon eens wil zien wat het inhoudt?

Jazeker! Het is voor iedereen die het leuk vindt om gewoon eens wat ervaring op te doen.

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:49

Oh lijkt mij heel leuk! Vindt Yack ook vast en zeker!

Ik hou dit topic in de gaten!

TanikaDiddan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:52

Voor meer informatie kan je op dit topic kijken:
[DRS] [HK] Ponyrennen II via daar kan ook ingeschreven worden.
Als er nog iemand is die een paard over heeft voor iemand, want er zijn altijd meisjes/jongens die mee willen doe maar geen geschikt paard hebben, zouden jullie dat dan bij mij kunnen melden ?

@bren79 wat leuk dat jullie een exrenpaard op stal hebben! Zou u die dan meenemen of heeft u nog een andere die u mee zou nemen?

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:44

TanikaDiddan schreef:
Okee, jammer! Dit is ook onderling hoor ;) maar ik zal even kijken. Ik dacht ergens gezien te hebben dat er in januari een oefencross is in deurne maar dat zal ik even na kijken.

Oefh... brabant helemaal? Als iemand een leuke oefencross weet in Gelderland lijkt dat me wel vet!

TanikaDiddan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:51

Ja mij ook! Mijn vader zoekt altijd uit waar wedstrijden zijn, als er een keer 1 in gelderland is laat ik het weten :) Maar die trainingsdag lijk me super om daar heen te gaan met wat mensen en dat we daar dan elkaar ook een keer zien, en laten zien aan de andere hoe goed arabieren zijn!

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:13

Volgende week komt mijn happy athelete masseur weer! Hopelijk reageert omar er nu iets minder heftig op, hij had toch wel een hoop plekken waar hij echt last had! maar ik moet zeggen het werkt wel, hij is veel minder stijf als ik begin met rijden, doet niet meer zo lelijk als ik ga aansingelen.. dus dat zijn toch al 2 punten!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:32

Fijn Saskia!
Mijn paardenbeestjes staan al weer een tijdje stil.. Het is zulk rotweer, de bak is een groot modderbad, veel te zwaar om in te lopen :(

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:46

Ja ben echt blij dat ik het gedaan heb! Ook al was het op sommige momenten wel zielig hoor, hij had af en toe echt pijn! Maar dat werd steeds minder, dus er zit echt vooruitgang in!
Vervelend dat je niet kan rijden zeg! wij hebben gelukkig 2 binnenbanen, anders zou het voor mij ook drama zijn..

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:16

TanikaDiddan schreef:
19 jan en 16 feb is er een indoor cross bij de Voornruiters in de Meern, ik dacht misschien is het leuk om daar met een paar mensen heen te gaan? Ik ga er waarschijnlijk heen alleen moet ik nog even kijken of ik kan. Maar voor iedereen die geinteressert is, het leek mij wel leuk om daar heen te gaan met wat mensen van hier en dan laten zien hoe goed arabieren wel niet zijn :)

Het is dat mijn pony geblesseerd is, anders had ik zeker meegedaan met Noah!

yassie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:59

hallo ik meld me hier ook met mijn arabier van 7 jaar Tidal van 1.58.
Ik begin dit jaar met wedstrijden al een tijdje een starkaart maar is er nog niet van gekomen.
Heb hem deze vakantie meegenomen naar de bit talentendag van Adelinde Cornellisen en kreeg goed commentaar.
Hij was nog nooit op vreemd terrein geweest maar gedroeg zich super.
Alleen het blauwe zeil op de grond was wel heeel eng Haha

TanikaDiddan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:00

Tammy_ schreef:
TanikaDiddan schreef:

Het is dat mijn pony geblesseerd is, anders had ik zeker meegedaan met Noah!

Wat jammer! Wat is er gebeurt? Helaas is mijn paardje op dit moment ook niet in de conditie om te lopen :( volgende keer dan maar :)
En is er nog iemand die zich gaat inschrijven voor de trainingsdag op duindigt? Ik wil wel eens laten zien hoe goed arabieren zijn ;p

TanikaDiddan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:01

yassie14 schreef:
hallo ik meld me hier ook met mijn arabier van 7 jaar Tidal van 1.58.
Ik begin dit jaar met wedstrijden al een tijdje een starkaart maar is er nog niet van gekomen.
Heb hem deze vakantie meegenomen naar de bit talentendag van Adelinde Cornellisen en kreeg goed commentaar.
Hij was nog nooit op vreemd terrein geweest maar gedroeg zich super.
Alleen het blauwe zeil op de grond was wel heeel eng Haha

Welkom:) en wat fijn dat het goed gaat!

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:48

TanikaDiddan schreef:
Wat jammer! Wat is er gebeurt? Helaas is mijn paardje op dit moment ook niet in de conditie om te lopen :( volgende keer dan maar :)
En is er nog iemand die zich gaat inschrijven voor de trainingsdag op duindigt? Ik wil wel eens laten zien hoe goed arabieren zijn ;p

wat voor trainingsdag is dat?!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:21

TanikaDiddan schreef:

Hij heeft een lichte blessure aan het checkligament gehad, waardoor hij zo'n 3 maanden stilgestaan heeft -O- Nu zijn we weer heeeeeeel langzaam aan het opbouwen, hij mag naast zo'n 30 minuten stap nu ongeveer 4-5 minuten draf doen :+ Het wordt nog even afwachten hoe het gaat en of hij later weer mag springen/crossen, en of ik dat wel aandurf :)

TanikaDiddan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:53

TessJS schreef:
TanikaDiddan schreef:

wat voor trainingsdag is dat?!

Het is een training op renbaan duindigt, waar je een beetje de basis leert van hoe je je. Paard moet trainen, voeren en rijden in en bij de koers.