Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:31

Van harte gefeliciteerd allemaal! :) Echt geweldig!!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:37

Hallo allemaal!

K heb helaas niet meer zoveel van mij en Jet kunnen laten horen, ik ben namelijk verhuisd van drenthe
naar brabant. Hier heb ik tot mijn 12e gewoond en miste het ontzettend en ben dus terug verhuisd.. helaas
moest ik Jet eerst achterlaten tot ik werk heb! Wel kom ik ieder weekend thuis om haar te verzorgen en te rijden.

Mevrouw heeft wat minder beweging gehad maar ziet er toppie uit momenteel, in de zomervakantie moest ik zoveel werken
dat ze intotaal 1,5 maand stil heeft gestaan. Maar ik leg er een zadel op en ze is weer toppie te rijden! Hier een filmpje van onze
vorderingen... Ze hangt soms nog wel wat in de teugels maar daar werken we aan.. Nekreining gaat steeds beter!!

Hoop dat jullie het leuk vinden!! moest helaas wel wat stukjes eruit knippen.. anders kwam het niet uit met de muziek

http://www.youtube.com/watch?v=p5JOdBRU ... e=youtu.be

Tekst van het liedje past er niet bij maar vind dit een heerlijk liedje!!

Groetjes Michelle!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:00

Linda Kranendonk bij de DAWRA Dutch Champion en zilver medaille in de WRAN L2 Rookie Reining en dus Reserve Dutch Champion.

Top gedaan!!! En al helemaal voor een NK debuut in haar geval! *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 16:24

So hee, wat n super prestatie!!!! *\o/* Helemaal top!!!
Gisteren ook sfeer geproefd en wat was het gaaf!!! Echt super opgezet. Jammer CT dat ik je niet meer ben tegen gekomen..
Heb helaas de trophy niet afgekeken, werd me echt te laat en oogjes vielen dicht, maar dat lag zeker niet aan de show, wel aan het tijdstip!

Michelle, ben benieuwd, krijg alleen het filmpje vanaf de telefoon niet geopend!

Tie ook opgepakt en training weer langzaam aan het opbouwen. Ze is nog wat stijf linksom maar valt me niet tegen. Wel is ze echt heeel vveel bespiering kwijt.. |( Iemand nog tips dit weer op te bouwen?). Vooral achterhand is alles weg, dus doe veel backupoefeningen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:08

hoi, nou wij hebben die trophy ook niet afgekeken hoor. Zijn om 2300 uur of zo weg gegaan en thuis op de bank de rest bekeken. Soms aan de binnenkant van mijn ogen.....

En idd michelle heb ook het filmpje geprobeerd, maar het werkt niet.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:30

Nancy hoe is het zondag gegaan??

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:58

Hey hoi,

Sorry dat ik ff niet eerder reageerde, druk druk druk en vervolgens vandaag werken. Maaruh...top 10 notering voor Nirvana, dus daar ben ik super blij mee.

Ik miste het changement...drafpas. Dus dat kost bij 3 juryleden 6 penalties. Dat had me hooguit een plaatsje gescheeld, dus nou ja...dat is ook niet zoooo heel erg.

Als Leen de punten goed heeft bijgehouden was ik in ieder geval 10e met Nirvana. Misschien 9e, maar dat zie ik wel als ik de score sheets heb. Toen we weg gingen waren die nog niet vrij gegeven dus die krijg ik nog. Want ik ben toch ook wel benieuwd hoe we per jury geplaatst zijn.

Nirvana had ook helemaal geen last van het publiek, was niet heter dan normaal. Liep eigenlijk heel geroutineerd der rondjes. Dus ook niet stiekem de cirkel tot ei omvormen naar de uitgang ;) . De Stops waren beetje mijn fout....de bodem is te zwaar voor haar en ik had haar dus moeten helpen door te liften en dat vergat ik dus weer in het heetst van de strijd. :Y). Maar ach ik vind het al helemaal top dat zo'n rarabier toch mooi in de top 10 staat! *\o/*

Nu heeft ze verdient vakantie, want oei oei oei wat had ze last van vocht in haar benen (van de singel afkomstig) ....gelukkig had ze daar zondag helemaal geen last meer van, maar de dagen ervoor....poeh...had haar bijna teruggetrokken uit medelijden. Met Nirvana kom ik pas weer in de ring volgend jaar, waarschijnlijk in maart bij de drha. Cyann zal Nirvana voor die tijd nog bij de DAWRA uitbrengen.

June mag er eind deze maand al aan geloven. Die nemen we dan alleen mee naar de DRHA wedstrijd in Oirschot. Daar zal ik haar dan 3x in de reining uitbrengen. Op zaterdag in de rookie level 1 en Ladies Reining en zondag dan in de Green as Grass.

a.s. woensdag weer les met June.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:51

Zo het is stilletjes hier zeg....is het mooi weer ofzo?? :+

Wij dalen morgen weer af richting Oirschot. Alleen June-tje nemen we mee, dus dat is best relaxed rijden om telkens maar 1 paard uit te brengen. :D Ter compensatie heb ik haar dan wel 3x ingeschreven ;) .

Ben benieuwd of er een verschil zal zijn en ze haar koppie meer bij me heeft.

Nirvana geniet nog steeds van haar welverdiende rust heerlijk in het zonnetje. Alleen weet ze nog niet dat daar misschien volgende week al verandering in komt als ze opeens een spring in de wei erbij heeft waar ze op mag passen. /3 :j

Oh en de scoresheets van het NK zijn inmiddels vrij gegeven, inderdaad wat ik al vermoede...in de finale zijn we door 2 juryleden als 10e geplaats en door 1 jurylid als 9e. Score: 63.5 - 63.5 - 64.5

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 05:56

Succes komend weekend Nanc
Het is inderdaad stil, laten we het maar houden op het mooie weer :D daar moeten we van genieten *\o/* Is altijd beter dan :brr:

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 05:57

Succes komend weekend Nancy
Het is inderdaad stil, laten we het maar houden op het mooie weer :D daar moeten we van genieten *\o/* Is altijd beter dan :brr:

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:28

Zo meld haar ook maar weer eens. Bij het NK geweest en ja hoor daar zag ik de arabjes van CounTee :D

Hier gaat het verder ook zijn gangetje met arabje. Ze is de laatste tijd zo ontzettend aanhankelijk aan het worden :o Heb nu bijrijdster en die gaat ook heel leuk met haar om, misschien is dat ook wel de reden waarom ze zo lief is :D

Zondag gaan we kijken of ze cowsense heeft :D Zal daar ook wel foto's van gaan plaatsen.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:13

Nancy, lees nu pas de berichten had het wat druk! Super dat je twee arabjes het zo goed doen! Hopelijk komt het allemaal ok met de vochtproblemen op haar benen!!

Veel geluk met June ik duim alvast!!

grtjs Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:04

beetje laat, maar beter laat dan nooit!
Nancy nog van harte met de behaalde resultaten. Ik heb je zondag op de livestream gezien, was idd jammer van de wissel.

Met mijn paardje in training gaat het goed.
Ze gaat elke week met een sprong vooruit. Nu zijn ze met de galop al bezig.
Ook hier heeft ze weer haar streken, pff wil ik niet, vind ik moeilijk, dus bok haha
maar ook dit word steeds beter. Komt wel goed met me dametje. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 18:12

En? en? Hoest gegaan Nancy?!!

Zal ik jullie eens een geheimpje verklappen? <<) Na het reinen afgelopen winter op de reiner van m'n trainster had ik het er wel mee gehad, met het reinen dus. Niet mijn ding. Ben nu Yentl weer aan t oppakken, en alhoewel ze nog laaaaaang niet in conditie is, doet ze erg haar best en betrap ik mezelf erop dat ik t stoppen, begin van de spin, rollback toch wel heeeel leuk vind om weer te doen!! O:)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:31

Hooooooi, we zijn weer terug. Ja sorry van mijn iet wat late reactie, maaruh....heb vanmiddag aan de andere kant van de dijk (waaraan wij wonen) heerlijk in het zonnetje bootjes liggen kijken en liggen ronken :+ .

Anyway het ging goed en minder goed, maar tuurlijk ben ik weer heel tevreden over mijn zwarte heerlijkheid. Het is altijd een feest om met haar op stap te zijn.

Okay als eerste zaterdag de Rookie Level 1. Eigenlijk de belangrijkste rubriek waarin ik starte, aangezien deze rubriek door de NRHA erkend is en dus de uitslagen in Amerika worden geregistreerd. Het nivo is dus ook aanzienlijk hoger dan de GAG (die alleen door de DRHA erkend wordt en uitslagen dus in Nederland blijven :D ) June op safe gereden. Netjes rondjes gereden, wel bewust (oftewel op safe) weinig verschil qua snelheid op groot en klein, mooie changementen, een keurige rundown met nog aardige stops, ondanks dat de bak nog aardig vochtig en zwaar was. Helaas legde ik mijn buiten been niet aan tijdens het indraaien van de linker spin (tja ....waar zijn die hersencellen als je ze nodig hebt!! :( ) en ging ze er daardoor niet netjes erin. Dit kost dan al gauw -1 penalty. De totaal score was 66.5!!! Wauw dat heeft June nog nooit gepresteerd tov NRHA judges!! Een persoonlijk record voor June! Uiteindelijk waren we 11e van de 35. *\o/*

Smiddags de ladies Reining, daar mogen vrouwelijke Non pro's aan mee doen, die nog geen 2500 euro bij elkaar hebben gereden in de reining. Deze rubriek is alleen DRHA erkend. Daar rijd je dan bv. tegen een Leonoor de Bruin, jawel...van Roy de Bruin cq De Bruin Reininghorses cq die REINING paarden. Nee geen illusies voor June hoor, wij gingen voor de kilometers. Tijdens deze rubriek meer risico genomen en iets meer gas erop gereden. Ja helaas een halve cirkel voor mijn changement overkruist en niet echt kunnen corrigeren. 3 penalties daar. Weer de stomme fout op mijn linkerspin....die hersencel lag echt te suffen!! _-:( . Score 63. Op zich nog geeneens zo heel erg slecht. Daar werden we 15e vd 24. En had ik zelfs prijs...een sieraad, een ketting. In die rubriek hebben ze soms van die leuke prijsjes.

Omdat het de laatste show van het jaar was, was er door Sponsor Mariflex nog een extra feestje. Een demo van zeer bekende darters (tja vraag me niet wie.... :+ ) En een gezellige avond met een dj die heerlijk Salsa muziek draaide en andere bekende nummers. Een goeie dj dus Nance ging uit der dak en deed weer eens maf puur op glaasje fris. :D 2400 uur taaide we af, want volgende dag de GREEN.

Ik nog slaperig, maar June iets te wakker. >;) Wilde al aanspringen in galop terwijl ik er alleen aan dacht, "Doe eens normaal man!" :') dus ff een leermomentje -:) . Dat ging na de spin op x nog eens zo. Daarna week ze nog eens leuk uit op x trekkend naar de uitgang (soort terug reactie van...doe zelf eens normaal man :+ ). Grrr dus ik weer corrigeren en tussen door ook. Jammer van de punten die dat dan extra kost, maar ja zeg....dit moet nou toch eens afgelopen zijn. Dat mag gewoon niet. Doe sociaal <<) Ook trekken op de rundown. Op video valt het mee, maar ze deed het. Beetje te wakker dus.....Jammer....volgens mij had ik 57.5 punt := _O- ...Ja deze jury had werkelijk alles gezien en niets kado gegeven!

Voordeel....Inpakken en wegwezen! Hoppa naar huis en om 13.30 uur lag ik al te bakken in de zon saampjes met Cyann, terwijl Leen de auto uitruimde. +:)+ Nee geen slavenarbeid, Hij bood het echt zelf aan!! My Loverboy <3 :)) :+: :~ :+

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:24

CounTree was toch dezelfde jury als gisteren?
Jouw score gisteren is echt netjes want je kreeg ze niet kao de punten idd!

Ik heb ook zo gelachen om de free style reining jij?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:29

Ja Nancy, wat doen jullie het toch zo goed! En zeker een ARABJE tss al die mega billen! Je mag mega trots op haar, zijn ondanks haar beperkte kilometers! Hopelijk toon je eens binnenkort een filmpje van jouw en June in actie!!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:03

hey glenn, ik zal eens kijken of dat rookie filmpje iets is....

hey kido! Ja zelfde jury. Was je er ook of heb je via internet gekeken?? Wie ben je dan??? haha ik ben een dombo hoor wat dat betreft. }:0
Ja die freestyle...de freestyle op het NK had ik gemist...livestream happerde thuis. Nu zat ik panklaar op de bune...Hilarische bezopen wendy!!! En Bea, die spontaan zegt....oh ja hoor doe ik wel en als baywatch girl binnen komt!! Men wat is die slank trouwens!! Tijdens dat optreden was ik heel het paard kwijt....er gebeurde zoooooveel. Oh ja er loopt ook nog een paard ergens hihihi.
En Renee...oook zo gaaf, die changementen bijna om de pas! Ik ga met haar een duet doen....zij als lion king met haar haffie en ik als zebra met June...dat lijkt me wel kicke! Ze weet het alleen nog niet. :D
En die muziek die ze erbij had...prachtig gedaan. Haar score was 70...hoe mooi is dat!
Die freestyle ik blijf dat zooooo waanzinnig leuk vinden, die voorbereiding ervan weerhoudt me nog, maar ik ben er gek genoeg voor. :j _/-\o_

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:05

netjes hoor nanc!

Wilde eigenlijk ook nog komen kijken, vooral ook voor de freestyle.
Jammer genoeg is dat niet gelukt.
Hoor wel dat het weer erg goed in de smaak is gevallen :D

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:12

Ikke was er gisteren idd live!
An toen ik nog reed mijn trainster en ze bracht paard ook wel eens uit.
Nu kom ik wel eens op stal als ik twee meiden daarheen breng de ene heeft een arab die ken je wel vermoed ik is ook een pool *als ik t goed zeg*.

En idd ik heb me rot gelachen die dronkaard die van links naar rechts ging op t paard en t paard deed gewoon alles ook nog!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:31

oh ja...er begint iets te dagen....nou weet ik nog altijd niet wie jij ben...maar arab met pools bloed...JA die heb ik tijdje terug gesproken. Ruiter dan hey.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:38

Vandaag was onverwacht DE dag aangebroken, dat ik voor de eerste keer op mijn eigen meisje mocht!
Eerst had ik haar zelf gezadeld en gelongeerd. Wendy heeft haar toen gereden en toen ze klaar was, zei ze:
Heb je je sporen af? Ik ja (en voelde m al aan komen :P ) nou zegt ze dan mag jij haar uitstappen.
Dus zo gezegd, zo gedaan.
Werd een klein beetje zenuwachtig, maar ondanks dat kon ik ze heel goed in bedwang houden.
Gewoon opgestapt, teugels op maat gemaat en weg gestapt.
Met wendy aan mn zij ;)
Moest haar soms echt even vooruit schoppen, want dan ging ze stil staan hihi, maar het ging super goed.
Zonder enige spanning in de rug of wat dan ook. Ook van hand veranderen ging prima, het sturen op zich ging ook erg goed. Ze heeft een heel fijn mondje, dus de lichtste hulpen in de mond is voldoende en ook los laten.

Mensen, IK BEN ZOOOOOOOO BLIJ EN GELUKKIG!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
De eerste stap is gemaakt, op naar de volgende rit :D

Vind het trouwens erg fijn dat wendy het zo heeft aangepakt bij mij.
Scheelt een hoop zenuwen vooraf ;)
Veel beter voor mij en nada :j

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:20

joehoe goed gedaan bimmetje!!! En natuurlijk Wendy aka Amy Winehouse. :D :')

Ja jouw trainster is echt een aparte hoor :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:22

Bedankt!
ja idd! Trots op mn meisje en op wendy Winehouse hahaha :P
Ja maar wel een leuke en goede trainster! (vind ik dan) ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:40

Oh ja zeker!!