[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:32

Roux zou dat aanbod van eigenaar aannemen is denk ik goedkoopste oplossing , mijn vader woont in Rolde haha dus op behoud van de keuring gefeli
Joyce gefeli met je wp en dat je ook over die drempel bent super, leuke fotos ook.
Jes nu je knapperd even missen maar hij gaat vast knallen zou wel foto willen zien joh van vader en zoon samen gaaf. En oef ongeluk gehad pechvogeltje
Katja op naar nieuwe blijvende dracht.
Hier ook mega veel spullen pfffff haha

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:34

Ja zou ik ook grappig vinden Mo en Umoyo vlakbij elkaar :j
Op sommigen foto's doen ze beide het zelfde is dan echt even goed kijken :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:45

Margot leeeeeuuuukkkk!!! :D :D Spannend!
Mocht je met vervoer zitten kan ik m ook halen voor je hoor :)

30 dekjes :oo Das wel een hoop ja := Maar goed, misschien heb ik over een paar jaar ook wel zo'n collectie :+

Katja jeetje, nou ik duim weer voor jullie hoor!

Vandaag Umoyax effe geoefend met opstellen maar vond het toch effe spannend hoor. Gisteren natuurlijk alleen effe wond verzorgd etc maar vandaag dan weer bezig in die paddock, dat is toch even spannend. Helemaal toen de trailer werd aangekoppeld, stelt geen ruk voor qua geluid enzo maar er ''gebeurt'' dan iets en had toch even angst dat Umoyax weer op me zou springen, toch stom eigenlijk.
Maar goed, aangezien ik dat gewoon eerlijk had gecommuniceerd naar hem had ik een uitermate duf paard :D Was wel lastig opstellen overigens _O-
Hij begint het wel te snappen, alleen als ik denk dat ie redelijk in de richting staat, staat ie nét aan vierkant :') Lang lijf. T is maar goed dat we alle tijd hebben :P

Nas gelongeerd, maar toen ik de bak in ging en begon gingen de andere dames nét eten, had een heel beteuterd paard aan mn lijntje := Wel mooi stapcommando kunnen oefenen aangezien ze er zo weinig zin in had :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:24

Wauw wat gaaf, Margot, wat leuk! Spannend hoor!!! :D :D :D

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:59

*\o/* *\o/*
Arme Nas en gekke Umoyax :+ :D

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:18

Mogge!
Zie net dat je in het Twiske een ruiterbewijs moet hebben. Mijne is megaverlopen -O- . Hoe gaat dat eigenlijk, rijdt de boswachter als een soort politieagent rond en deelt boetes uit als je niks geldigs hebt?
Zou bak geld kosten om t opnieuw te halen en ben geen springheld...

Fijne dag!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:49

Hi Roux,

Ik rijd regelmatig in Het Twiske en nog nooit is mijn ruiterbewijs gevraagd. Dus zou je er geen zorgen over maken en gewoon lekker gaan. Ik ben er zelfs nog nooit iemand tegengekomen van het beheer.

Dames, ik heb gister crosstraining met Princesa gehad. De eerste keer. Ik was onwijs nerveus want al die vaste hindernissen vind ik DOODeng! Maar ze sprong overal echt met gemak overheen. Wat ze nog het lastigst vond waren de galopbalken, haha. Ik ben echt trots :). Wilde ik even delen. Jammer genoeg geen foto's :(.

Groetjes Lilian :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:17

Mooie foto's van Asal, Joyce!

Montoyo logeren bij AF, dan ben je even paardloos Jes! Ben heel benieuwd hoe hij het in Raalte gaat doen. Ik hoop te kunnen komen kijken, maar dat ligt aan Dos...

Suus Nederlands Kampioen, gefeliciteerd *\o/*

Amy, dat is schrikken, opeens bijna een paard bovenop je! Hopelijk heb je niet teveel last meer!

Met een opstapje opstappen: veel beter voor de rug inderdaad, maar ik doe het bij Ely niet. Die is veel te vlot met opzij stappen e.d.

Set pas halverwege cyclus, dat is balen. Hopen dat ze snel hengstig wordt en gedekt kan worden!

Margot, wat gaaf dat Tjafar (als goedgekeurd) komt! *\o/*

30 dekjes?! Ik heb er maar 2 die ik gebruik (en 2 die te groot bleken te zijn, heb toch echt maar een heeeel kort paard).

Crosstraining, gaaf! Dat hoop ik ook ooit nog eens met Ely te gaan doen!

Zo, Ely mag vanavond weer rustig aan het werk na het bezoekje van de osteopaat, ben benieuwd of ik verbetering zie!
Dos lijkt al 2 dagen met wat een wat vollere uier te staan, dus hopen dat het nu doorzet!

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:47

Wauw, crossen! Daar ben ik te oud voor :+

Nog vraagje: stal dichtbij heeft zomer 24/7 weide, maar in de winter betonnen paddock. Is beton niet slecht? Sommigen zeggen weer juist goed ivm mok enzo....

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:50

Roux schreef:
Wauw, crossen! Daar ben ik te oud voor :+

Nog vraagje: stal dichtbij heeft zomer 24/7 weide, maar in de winter betonnen paddock. Is beton niet slecht? Sommigen zeggen weer juist goed ivm mok enzo....

Beter beton dan blubber...
Wij hebben onze merries op een stenen paddock gehad. Scheelde voor mok, maar ook mesten ging makkelijker, hooi bleef langer eetbaar omdat het niet in de blubber lag.
En je krijgt er enorm harde hoeven van (in de winter had ik geen hoefsmid nodig).

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:52

Thanx. En de grond schijnt hier blubberig te kunnen worden. Tjafar staat trouwens wel op blote voetjes, dat slijt dan niet eerder teveel?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:53

Ik zie liever zandpaddocks. als de boel écht bevroren is staan ze hier op het pad (dus ook stenen paddock dan) maar zo lang het gaat kunnen ze lekker in het zand rommelen.
Vind op steen persoonlijk waardeloos, dan kunnen ze toch niet even een sprintje trekken ofzo?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:59

Onze dames hebben nooit last gehad van teveel slijtage, de hoeven wennen eraan is mijn ervaring.

Amy, het zou je nog verbazen hoeveel sprintjes er getrokken werden op steen. Nu moet ik er wel bijzeggen dat wij een soort 'zandbak' hadden gemaakt waar gerold en geslapen kon worden en in onze schuilstal lag ook zand.

Wij zitten hier op kleigrond, dus je paarden buiten houden is hier al een uitdaging helaas...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:27

Echt? Lijkt me doodeng eigenlijk... Paar pasjes draf ok maar van die gekkigheid, brrr.
Maar met een stuk zand erbij scheelt het natuurlijk al :j

Ik heb met Biscuit destijds wel op een stal gestaan waar ze met extreme sneeuw niet naar buiten gingen ivm risico. Heb toen de stalhouder gezegd dat ik best iets wilde ondertekenen dat pony op mijn eigen risico naar buiten mocht. Maar goed, Bis was ook enorm handig eigenlijk, had nooit wat, terwijl Umoyax nogal een brokkenmaker kan zijn :+

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:35

amyz schreef:
Echt? Lijkt me doodeng eigenlijk... Paar pasjes draf ok maar van die gekkigheid, brrr.
Maar met een stuk zand erbij scheelt het natuurlijk al :j

Ik heb met Biscuit destijds wel op een stal gestaan waar ze met extreme sneeuw niet naar buiten gingen ivm risico. Heb toen de stalhouder gezegd dat ik best iets wilde ondertekenen dat pony op mijn eigen risico naar buiten mocht. Maar goed, Bis was ook enorm handig eigenlijk, had nooit wat, terwijl Umoyax nogal een brokkenmaker kan zijn :+

Merries onderling zijn niet zo wild dus dat scheelt :P
Maar ze worden er vanzelf handig in, even wennen en dan kan (bijna) alles!
Ely gaat zelfs helemaal los op een bevroren weiland, eerst 4 pasjes aftasten en dan gaaaaaaan :):)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:44

:D Als de grond niet hobbelig is kan dat ook best. Heerlijk :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:29

Jahoor, zo'n harde bodem is juist heel natuurlijk en ze weten er echt wel mee op te passen, das gewoon even wennen.
Zo'n zachte bodem altijd is juist veel slechter, ze krijgen hele mooie hoeven van een harde bodem en waarschijnlijk hoeft de hoefsmid minder vaak te komen.
Een combi zou ideaal zijn maarja, bij jullie is de grond meestal ellende.
Bij mij lopen ze altijd buiten dus ook met bevroren grond of sneeuw, doordat ze altijd buiten zijn gaan ze ook niet zo te keer als dat ze er een uurtje uit mogen.

Margot, spannend!!
Ik zal duimen!
In het twiske ben ik ook heul vaak geweest, nooit aangehouden.
Ik heb toen speciaal daarvoor mijn ruiterbewijs gehaald, maar ik vond het zo'n onzin, ik had al zoveel ervaring en zag dan mensen met ruiterbewijs die ik nooit op mijn paard zou durven zetten..niet eens in een bak laat staan buiten.. :')

Toen Fuego met de paardentaxi ging van st maartensbrug naar groningen was ik 200 euro kwijt.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:18

Ja, ruiterbewijs zegt weinig. Als je je maar gewoonten de verkeersregels weet te houden toch. Net langs Ransdorp (Calis) gefietst. 45 minuten over veel water ( ongunstig bij wind), mooi dorp, twijfels over uitrijmogelijkheden.
Nu Twiskekant onderzoeken en Diemen :D , maar eerst pauze want oma heeft geeeen conditie :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:35

Je kan het beste hierheen verhuizen, veel uitrijmogelijkheden. :D
In Oostzaan heb je wel wat kleinere stalletjes, de 2 grootste heb ik gestaan en die zou ik je niet aanraden..de kleinere kunnen wel wat zijn, allemaal dicht bij 't twiske.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:38

Twiske is wel mooi hoor. Best prettig rijden ook. Lekker dat stuk langs de dijk in rengalop, heerlijk. Amsterdamse bos is ook leuk (althans, vind ik). Al heb ik wel meerdere malen meegemaakt dat ik lekker aan het galopperen was in mijn up en dat er een hond het pad opschoot waardoor Princesa een soort rolberoerte kreeg..

Ik ga binnenkort een midweekje naar de Veluwe (Dop Heets Del) om daar even samen met mijn knol vakantie te vieren. Daar is het pas fijn rijden :). Heerlijk blik op oneindig.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:22

Al op fb gezet, misschien heeft een van jullie een leuke foto? :D

Momenteel wordt www.arabianhorsestore.com geheel vernieuwd en voor de nieuwe site ben ik op zoek naar een foto van een Arabier die iets ''zoekt''.

De foto:
- goede kwaliteit
- mooie achtergrond (geen gebouwen etc), geen duidelijk seizoen (dus geen dik pak sneeuw etc)
- Arabisch volbloed, rastypisch en in nette conditie (dus niet pluizig of smerig), alle leeftijden zijn goed
- Op de foto moet ruimte zijn voor tekst
- Met of zonder ruiter, beide is prima
- Paard ziet eruit of hij iets zoekt (bijvoorbeeld graven in de grond)
- Geen logo in de foto

Wie heeft voor mij een leuke foto en lijkt het leuk om zijn of haar paard op een prominente plaats op de website te zien verschijnen? Graag een foto die reeds beschikbaar is, heb hem op vrij korte termijn nodig.. Alvast bedankt!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:28

Fuego valt direct af, 'niet pluizig of smerig'. _O-
Van dat soort foto's heb ik er zat, ik heb gister nog hele geinige gemaakt! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:29

:')

Sfeervol is ook belangrijk, gaat me er meer om dat het wel een knap visitekaartje is, komt namelijk op de homepage :P

Dus heb je linkje? :P

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:34

Spannend, nieuwe site *\%/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:35

Nou, dat zou ik niet op je site zetten. :')
Op zich niet zo moeilijk te maken zo'n foto, paarden die willen gaan rollen zijn meestal aan 'het zoeken'. :j