[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:43

komt goed. Ik heb veel plekken zo in de weide waar op die manier hooi is gevoerd :) denk dat jij andere grond hebt, want ik heb dat nog nooit meegemaakt. water gaat door het hooi heen de grond in? Zandgrond. Maakt echt heel veel verschil :D

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:52

Wij staan hier ook op zandgrond. Als het hooi/stro door de aarde heen wordt gelopen dan slibt de grond dicht en kan het water niet meer goed wegzakken ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:54

Hier is dat dus niet zo ;) voer al 13 jaar zo op de grond ;)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:04

Zo fijn dat Set lekker het hele jaar rond op het gras kan, lijkt me zo heerlijk! Hier momenteel alles nat, de bak blijft gelukkig wel redelijk droog maar de paddock moet van het voorjaar wel weer even opgeknapt worden want er blijft zoveel water staan nu. En dan dat stuk met heerlijke groene grasjes waar je pas foto's had gemaakt, ik zal het onze paardjes maar niet laten zien want dan willen ze spontaan naar Groningen verhuizen denk ik :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:05

Haha ik heb ze daar al de hele week niet neergezet vanwege het slechte weer! maandag voor het laatst, maar de draden hangen er nog dus ze kunnen er zo op komende week :+: lekker hoor! Ik ben ook erg tevreden met mijn plekje, zoveel ruimte, zo'n mooie vlakke weide, zandgrond, bomen, schuilstal. Het enige wat ik nog wil is een vrachtwagen vol met geelwit zand laten storten :D en dan een deel voor in de wei waar ze altijd in de schaduw staan, onder de bomen, en ik wil een laag in de schuilstal en voor de schuilstal

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:30

Ja koester dat plekje maar! Wij hebben niet zoveel gras, wel voor de koeien maar er blijft niet zoveel over voor de paarden (begrijp ik ook wel hoor, het bedrijf gaat voor) We hadden een heel mooi stukje maar dat is nu voor een groot deel kapot gelopen door de paarden van mn nichtjes dus dat wordt nog even puzzelen hoe we dat gaan doen van het voorjaar. Baal er wel een beetje van, het is hun beslissing om de paarden daar het hele jaar rond te zetten maar handig is het niet in dit gebied waar wij wonen -O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:35

@kat lekker dat je paardjes nu kunnen schuilen
@miranda ja ik had ook zo iets van ja en amen volgende keer beter

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:22

Ach Joyce als het voor je gevoel maar lekker ging toch? Nu ga je over naar de L1 he?

Ben ook benieuwd hoe het met Shanna en Shief is gegaan! :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:51

Joyce, leuk!! Weer trots zeker?
Kat, je hebt een heerlijk plekje... Ik heb ook niets te klagen, maar toch... ;-)... Wij hebben kleigrond, dat is een drama, maar moet zeggen dat de paddock ondanks het feit dat er weleens plassen liggen aardig droog en schoon blijft.. Wij hebben trouwens gewoon 2 pallets met opzetranden in de paddock staan. Van de week maar even een net maken want ze maken er een zooitje van...
Haha, Miranda weer... :') ...
Welkom Chanellhoii..

Ik heb een filmpje van Silver van vandaag, misschien dat jullie nog iets te zeggen hebben over hoe hij loopt... ;)...
http://s628.photobucket.com/user/BBPictures/media/68B487D1-F968-4030-9DB2-E56190B55F86_zpshbbrhls9.mp4.html

Hij was lekker aan het spelen en druk dus ik riep aan het eind nog dat het geen circus is :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:57

hij loopt wat stijfjes, ik zou het nog niet eens bestempelen als kreupel wel licht onregelmatig. ik vind dat hij bij 6-7 sec zijn voet erg voorzichtig neerzet.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:01

Hij is nu gelukkig alleen nog maar onregelmatig, zit verbetering in.. Vorige week sleepte hij echt met die voet, dat is al een stuk minder idd.. Voorzichtig neerzetten klopt.. De bak stond open dus ik zette hem misschien ook iets te enthousiast stil om weer om te draaien.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:51

@ilona is ook zo over 2 weken heb ik L1
@smart Über trots

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:11

Lekker, Nicky, met je eigen trailer naar het strand!

Vervelend dat Jim kreupel is, hopelijk knapt hij snel op!

Hier voor beide volwassen dames een net halster en een buitenspeelhalster. En heb 3 touwhalster en 2 hoofdstellen. Valt best mee dacht ik zo...

Silver ook kreupel, beterschap!

Vervelend dat ze dachten dat Asal onregelmatig was, Joyce, maar alsnog best aardige punten!

Mooi buikje van Set <3

Niet meer zo klein Doortje was er moe van gisteren (let vooral op de afgekloven wand, terror :Y)
Afbeelding

Zo groot is ze nu ongeveer in vergelijking met mams
Afbeelding

En Ely's buikje
Afbeelding

jessica85ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:37

hallo allemaal!

ik ben nog niet zo bekend met bokt maar kwam dit topic tegen en dacht laat ik eens reageren ;-)
ik ben de eigenaar van Naomi van stal arko en Naomi is 17 jaar.
Naomi is 3 kwart Arabier en een kwart new forrest.

ik zou jullie graag een foto laten zien weet alleen niet hoe dat moet |o |o

hebben jullie nog vragen stel ze gerust

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:12

@annika dat wordt nog wat met die terror beeb als at nu al begint whaha
@jesscavg welkom

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:15

Wauw zeg, Doortje is echt al groot!! Boefjes, van de muur knagen :')
Set ziet er goed uit Kat, en lekker gepaneerd met modder :+

Noah heeft nog steeds een beetje last van mok, baal er zo van! Steeds een beetje een opgelopen beentje als hij van stal komt. En de paddock is een zwembad geworden dus daar wil ik hem ook weer niet de hele ochtend en avond in hebben... lastig allemaal met dit pokkeweer!!

Welkom Jessica (tenminste ik gok dat dat je naam is) en chanelhoii :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:18

Tamara nou idd laat het maar lekker een droge lente worden en dan de temp weer lekker omhoog, balen van die mok zeg...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:21

Tammy_ schreef:
Wauw zeg, Doortje is echt al groot!! Boefjes, van de muur knagen :')
Set ziet er goed uit Kat, en lekker gepaneerd met modder :+

Noah heeft nog steeds een beetje last van mok, baal er zo van! Steeds een beetje een opgelopen beentje als hij van stal komt. En de paddock is een zwembad geworden dus daar wil ik hem ook weer niet de hele ochtend en avond in hebben... lastig allemaal met dit pokkeweer!!

Welkom Jessica (tenminste ik gok dat dat je naam is) en chanelhoii :)

Heel herkenbaar met de mok. Ely rommelt er ook nog steeds mee.
Gelukkig heb ik met stalgenootjes kunnen regelen dat ze na 2 uurtjes buitenstaan weer binnen wordt gezet (na voetje afgespoeld te hebben) en dan komt ze 's avonds bij mij ook nog buiten. Zo kan ik het een beetje bijhouden, maar de paddocks hier zijn ook om te huilen zo nat...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:27

Noah gaat nu met zn paddockbuddy in de kleine paddock (longeerbak van 12x12) daar ligt een mooi droog 'eiland' in het midden :+ maar ideaal is het niet. Hij kan wel spelen, maar niet rennen oid -O-

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:29

Doortje spettert en blubbert gewoon door in de modder gelukkig. Maar ik merk aan Ely dat ze inderdaad weinig kan bewegen in de paddock doordat het zo nat is.
Hopen dat het snel droog wordt...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:24

Gisteravond kreeg ik ook nog deze foto van Doortje, ze had blijkbaar hard gespeeld die dag :(:)
Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:38

Wat wordt doortje een grote knappe meid!

Balen van alle mokpootjes... Hier gelukkig droge paddocks, bakken en roundpen dus nergens last van *klopt heel hard af*

Gister even gereden met de storm. Zoals verwacht super braaf. Één mini sprintje toen er een keiharde windvlaag tussen z'n billen kwam :+ zelfs even los uitgestapt, knappe puppy <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:43

Door(tje) wordt echt groot! :D Vind het echt een ontzettend leuk paardje. En Ely groeit gestaag verder, ben erg benieuwd wat zij en Scorpio ervan geknutseld hebben!

Fijn Nicky!

Welkom nieuwe mensen!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:50

Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden ook al waaide het, Nicky! Ely kan altijd heel boos worden als de wind haar staart tegen haar achterbenen aanwaait }>

Doortje is ook echt ontzettend leuk, echt een cadeautje <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:57