[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:13

Jolindaa schreef:
Arabierenmensen onder elkaar (op een enkeling na) zijn ook heel gezellig :D! Iedereen vindt elkaars paard mooi, leuk en lief. Zo hoort het te zijn. Ookal vind je iets oerlelijk, hoor je nog blij te zijn voor de ander omdat die persoon er wel blij mee is.
Inderdaad, mensen denken altijd dat ze het zelf beter kunnen. Jammer is dat.

Nu ga ik echt winkelen! Hihi.

Meiden, Geen tijd aan verspillen hoe graag je sommigen bokkers ook wilt spiezen haha
De meeste hebben geen leven! Dat ze die tijd gebruiken voor werk, paarden, huishouden, studie.
zou het een stuk gezeliger zijn haha.
In de ogen van een ander zul je het nooit goed doen ;)
Hier is het altijd gezellig :D
Have fun met winkelen, leef je uit. blijkt een goede therapie te zijn whaha

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:13

En zelfs van mede-Arabierenliefhebbers krijg je ongenuanceerd commentaar in een foto-topic hoor, omdat Djuun minder vacht had dan haar arabier en met die paar flinke vrieskoude dagen dit jaar zomaar met een dikke deken had opgezet ;) Dan heb je schijnbaar een kasplantje als paard ;) Beetje jammer dat ze niet vroeg waarom ik dat had gedaan, want dan had ik kunnen antwoorden dat ik een bijna bevangen van de kou paard aan had getroffen en dus daarom een dikke deken op had gedaan :roll: Ze stond toen welgeteld ook wel 1 dag met dikkere deken :roll:

Dus dat zijn reacties waar ik mijn schouders bij ophaal en dan bedenk dat ik zelf heel goed weet wat ik wel en niet doe met mijn paard en waarom. En ik vind ook dat andere mensen dat allemaal zelf moeten weten :)

Michelle, ik weet niet of er foto's gemaakt kunnen worden (lees: mijn moeder zal wel mee willen, maar is niet zo handig met camera :P ). Ik krijg trouwens les binnen de familie: mijn schoonzus :)
Ik heb er zo'n zin weer in :):) Hoop echt dat het beetje beter weer is wel!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:25

Paarden mensen over het algemeen zijn niet zo sociaal binnen de paarden wereld.

Het hoeft niet jou manier te zijn van een paard houden maar dan is het nog niet meteen niet goed.
Er zijn meer wegen die naar rome leiden :+
Al gooi je er een electrice deken op :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:33

Haha, lijkt me wel ietwat gecompliceerd :P

Maar vind ik ook hoor :j Iedereen heeft zijn eigen visie op paarden houden en ik verlang echt niet dat iedereen het mijn manier eens is. Maar het is gewoon jammer dat sommige mensen altijd hun ongezouten mening moeten geven, zonder ook maar 1 seconde na te denken dat het ook anders kan.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:38

Zolang een paard er gezond uit ziet en lekker in zijn vellentje zit doe je weinig verkeerd in mijn ogen.
Of je nou 24 uur buiten zet of in een stal

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:45

Ik vind gewoon dat iedereen het zelf moet weten wat ie doet. De één rijdt zijn paard in bij 2,5, de ander laat hem staan tot ze 5 zijn. Moet iedereen toch zelf bepalen? Zolang een paard gezond en gelukkig toont, zal ik niet snel wat zeggen.

Maar zeker via foto's vanaf bokt kan ik niet oordelen hoe iemand met zijn of haar paard omgaat.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:47

Sieltjuh schreef:
Ik vind gewoon dat iedereen het zelf moet weten wat ie doet. De één rijdt zijn paard in bij 2,5, de ander laat hem staan tot ze 5 zijn. Moet iedereen toch zelf bepalen? Zolang een paard gezond en gelukkig toont, zal ik niet snel wat zeggen.

Maar zeker via foto's vanaf bokt kan ik niet oordelen hoe iemand met zijn of haar paard omgaat.

_/-\o_ groot gelijk!

Wat leuk dat je les krijgt van je zus, ik moet nog iemand gaan zoeken voor de dressuurlessen. Ben nu op zoek naar rijlaarzen, wel erg moeilijk want ben erg klein en net mijn schachthoogte gemeten.. uhum.. 43 cm.. tja, die vind je niet snel. En mijn kuitmaat is 38/39. erg lastig dus. Ben niet erg groot! haha! :o

Foto's zullen we vast een keer zien verschijnen! :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:55

Schoonzus hè :P Ben ik jaren geleden begonnen met lessen op de manege (toen was ze nog geen schoonzus trouwens :P ). Heb toen met Djuun 3 maanden geleden nog 1,5x bij dr gelest, tot ze dus opeens niet meer goed liep door het zadel -O-
Maar nu kunnen we weer *\o/*
Overigens gaat schoonzus vanaf deze week (als ik het goed heb) bij de ruitersportzaak werken, dus das altijd mooi :D

En laarzen, herken je probleem hoor! Ik heb niet zulke lange benen, maar best wel een kuit en dan ook schoenmaat 39/40. Geloof niet dat ik een heel dik onderbeen heb, maar in verhouding zijn bijna alle laarzen gewoon te smal of te hoog. Heb jaren geleden Lipica's op maat laten maken, amper gebruikt, zijn nog hartstikke goed. Bleken ze paar maanden geleden niet meer fatsoenlijk te passen, die dingen gleden af tijdens rijden. Niet echt een succes. Dus hoppa, naar ruitersportzaak (waar ze dus daaronder een schoenenwinkel hebben) en met zooltje én hieltje erin blijven mijn laarzen weer zitten.
Dus van het najaar misschien maar eens zoeken naar een nieuwe laars.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:06

Ik ben altijd een ramp met chaps/laarzen. Heb best stevige kuiten :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:08

Ik had hele mooie hardleren chaps, maar had ze in 2 jaar tijd nog nooit aan gehad. Toen verkocht en eigenlijk heb ik er nu beetje spijt van :+ Haha _O-

Maargoed, heb nog mn laarzen dus. En weet niet of ik weer snel iets vind wat precies in mijn maat is straks := Hoop niet dat ik weer op maat moet laten maken, das gelijk zo duur :\

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:09

Haha ow, schoonzus! Wat heerlijk dat ze nu ook bij een ruitersportzaak gaat werken, ideaal! haha!

Inderdaad moeilijk die laarzen, ik dacht echt niet dat ik maat 39 kuitmaat had, maar blijkbaar toch wel, is dit erg dik? of? Als ik deze foto van mij bekijk lijkt dat niet zo hahah! maar had eens kuitmaat 36 gekocht, nou dat paste dus echt niet!!

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:10

Ik heb geen idee wat mijn kuitmaat is eigenlijk :=
Maar aan je foto's te zien heb jij geen dikke kuiten, toch??

Mijn kuiten zijn ook gewoon in verhouding (nee ik ben niet superslank), maar gek genoeg wel slanker dan die van mn moeder, terwijl zij qua postuur weer slanker is :? Stom hè?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:18

Sieltjuh schreef:
Ik heb geen idee wat mijn kuitmaat is eigenlijk :=
Maar aan je foto's te zien heb jij geen dikke kuiten, toch??

Mijn kuiten zijn ook gewoon in verhouding (nee ik ben niet superslank), maar gek genoeg wel slanker dan die van mn moeder, terwijl zij qua postuur weer slanker is :? Stom hè?

Nee, dus vraag me af of ik het wel goed meet O:) haha! Mijn kuiten zijn juist slank dacht ik.. hihi haha niets stom hoor haha! _O-

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:13

Horse_Art schreef:
Sieltjuh schreef:

_/-\o_ groot gelijk!

Wat leuk dat je les krijgt van je zus, ik moet nog iemand gaan zoeken voor de dressuurlessen. Ben nu op zoek naar rijlaarzen, wel erg moeilijk want ben erg klein en net mijn schachthoogte gemeten.. uhum.. 43 cm.. tja, die vind je niet snel. En mijn kuitmaat is 38/39. erg lastig dus. Ben niet erg groot! haha! :o

foto's zullen we vast een keer zien verschijnen! :j

Mijn stalgenootje heeft een adresje waar ze voor vanaf 200,- leren laarzen helemaal op maat maken. Zij heeft hele gave laklerenlaarzen laten maken daar, zijn echt mooi! Als je wilt, kan ik wel eens informeren naar het (web?)adres?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:50

Daar ben ik ook wel naar geïnteresseerd!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:40

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:32

Pfff lekker dan! :(
Mafkezen....

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:22

Woow, explosieven :P

Heb goed nieuws, had een advertentie geplaatst op bokt markt voor rijlaarzen, kreeg een mailtje van iemand die bijna de precieze maten voor mij had. voor 55 euro mag ik de petrie laarzen overnemen. nu nog hopen dat hij past! :) super blij! haha!

Hoorde net ook dat ik eerder vrij ben van school dus vanmiddag lekker met de paardjes bezig. :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:45

Hey Michelle,
Ga je overstappen naar dressuur of bijscholen? Ik denk er juist over om naar de western te gaan :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:49

Arabieren kunnen heel goed switchen.
Sommigen weet ik doen beide gewoon..
Ik gaat volgende maand lekker shoppen voor de paarden en mezelf.
Ben aangenomen dus heb een baan *\o/*
Ook heb ik zaterdag een auto gekocht, dus ik ben weer mobiel :D
Geeft een hele opluchting :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:59

Hee Jalenka, ik kan helaas niet vaak genoeg naar de DAWRA wedstrijden, ze zitten precies in het midden van het land. Vaak heb ik geen vervoer en ben ik afhankelijk van een ander wat ik vervelend vind.
Nu rijd ik Endurance wat vaker hier inde buurt gepland word, vaak rond de 30 km verderop, dan kan ik een trailertje huren en wil mijn pa wel rijden. Mijn zusje is van plan haar rijbewijs ook te halen voor de trailer dus dan word het allemaal wat makkelijk.

Nu wil ik eigenlijk naast de endurance ook dressuur gaan rijden, jetje heeft veel potentie, ook voor de dressuur, ze komt natuurlijk ook uit een mooie sportlijn en wil graag wat met haar bereiken. Ondanks dat ik niet van de dressuur wedstrijd omgeving houd, eigenlijk doel ik dan op de mensen daar. Maar waar de wedstrijden georganiseerd zijn is maar een kwartiertje rijdend vanaf mijn huis met paard vandaan. Dus kan ik stappend erheen, rijd ik mijn proefjes en kan ik weer terug. Ze organiseren daar ieder weekend bijna een wedstrijd.

Ik wil dus Endurance rijden verdeeld over het jaar 5 wedstrijden ongeveer. En daarnaast straks ook dressuur. Af en toe een western wedstrijdje.. maar laat het nu een beetje links liggen. :7

Jes, t gaat lekker bij jou, Gefeliciteerd met je baan en auto!! Super zeg! Wanneer wil jij starten met je knappe man dan?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:29

In septermber wordt er een avs wedstrijd gehouden.
Ik gebruik dat gewoon als oefen wedstrijd.
Met een hengst hoef ik dan geen startkaart aan te vragen:)
Gaat vanavond kijken of ik er weer op gaat.
Zo eerst even de DA bellen voor Mirka voor ik het vergeet.
Tante truus begin dik te worden en zit nog geen eens iets in :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:28

Slim van je, erg leuk! Wat grappig dat je voor een hengst geen startkaart hoeft aan te vragen, wat is hier de reden van? Succes vanavond met Montoyo!

Ik heb daarnet op beide paardjes gereden, eerst Carietje, is dit jaar alweer 23 jaar geworden. Begint wat stijfjes te worden en mist bespiering op haar rug. Dus heb haar lekker gegymnastiseerd! Lekker door het hele lijf lang en laag gereden.. Ging erg relaxt en fijn!

Daarna Jetje gepakt, pff wel ff wennen natuurlijk met dressuurzadeltje, maar wat deed ze ontzettend haar best. Wel stelling gevraagd maar lang en laag. Beide kant veel figuren gemaakt, lekker door het hele lijf gereden en merkte dat dat verschil maakte, later was ze veel losser. Overgangen werken we nu aan en het aangalloperen en blijven galloperen, dit vind ze erg moeilijk, denk dat ze die kracht nog mist. Dan bokt ze wel is, volgens mij is dat onmacht.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:03

23 al weer...wat gaat dat hard.
heb haar dochter nog gekend:)tenminste dat was volgend mij valencia

Het avs heeft het zo geregeld dat wij via AV wedstrijden geen startkaart hoeven te hebben om ook deze groep een kans te geven.
Wordt je binnen het avs L2 met he hengst mag je zelfs khns doorstarten.
Hoef je niet eerst een ander paard te hebben om je punten te halen :D

De da belt mij van de week terug voor een afspraak:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:09

Aah Jes wat fantastisch dat je een baan hebt? *\o/* Voor hoeveel uur?
En een nieuwe toet? Wat voor één?

Michelle, hopen dat je laarzen passen :j En foto's van je dressuurtraining?