[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:30

Volgend weekend gaan Helene (vriendin van mij) en ik met de paardjes een weekendje erop uit! Vrijdag middag 2 uur vertrekken we richting Drents Friese Wold Wateren, hier zal ik mijn eerst volgende wedstrijd hebben. Wanneer we zijn aangekomen op de camping in Wateren gaan we ons tentje opzetten en de volgende dag het mooie gebied daar verkennen. Schijnt zeer mooi te zijn :) haha!

De volgende dag rijden we weer terug. 40 Km. Goede training dus voor beide paardjes (en voor ons) haha!

Nu nog hopen dat de weersvoorspellingen beter worden :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:14

Oh...lekker zeg! Ben stiekem wel een beetje jaloers! Zou ook met Tie wel eens meerdaagse trektochten willen ondernemen. Ach.., komt misschien nog wel. ;) In ieder geval heel veel plezier en neem aub een camera mee, kunnen wij een beetje meegenieten! ;)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:57

yildiz schreef:
Oh...lekker zeg! Ben stiekem wel een beetje jaloers! Zou ook met Tie wel eens meerdaagse trektochten willen ondernemen. Ach.., komt misschien nog wel. ;) In ieder geval heel veel plezier en neem aub een camera mee, kunnen wij een beetje meegenieten! ;)

Haha dat zal ik zeker doen! Nu nog hopen op het goede weer, dan komt het hélemaal goed! Staan op een leuke grote camping speciaal voor paardenliefhebbers! *\o/* Ben benieuwd!! :j Maar je bent altijd welkom hier hoor, gezellig!!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:26

amyz schreef:
Ik geloof wel in dat soort dingen, heb wel gekkere dingen meegemaakt :+

Zaterdag gaan we de paarden verhuizen.. Hoop gedoe gehad op stal waar we nu staan (oa kregen onze paarden geen eten opeens, staan altijd bakjes klaar en die waren nog vol. Volgens hun hadden ze hun voer gehad maar dat kan niet want is bix en Umoyax eet dat niet) en nu moesten we, toen we vroegen hoe dat zat met het voer, eind vd maand weg -O- Leuk joh, binnen 4 dagen een plek vinden voor 3 hengsten :')

Maar goed. Allemaal weer voor elkaar, gaan naar een stal waar ik eerder al heb gestaan met mn vorige pony en staan daar meer hengsten. Maar pfffft wat een gedoe weer.. :+

Erg vreemd...
Evenals erg vreemd dat er mensen op die stal zijn die er al jaren staan en nog steeds erg tevreden zijn.
Ook erg vreemd dat het gehele verhaal hier niet verteld wordt en dat je mensen ZWART maakt die het zeker niet perfect doen, maar het beste voor hebben met paard en mens en die altijd met je meedenken en meekijken in het belang van het paard. Ik denk dat 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' het beste bij deze stal past... Het kan zijn dat de stal niet aan jouw eisen voldoet, maar dit kan natuurlijk ook andersom zijn... Dat er teveel eisen gesteld worden aan een stal die hier niet aan kunnen voldoen. doe er mee wat je wilt en voor de rest wens ik je veel succes met de opfok van je leuke AV!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:46

Eh.. doe dit gewoon ff per pb uitvechten ofzo :? Ik (en de rest ook niet, gok ik) hoef jullie "ruzie" of wat het ook is niet te weten en het verpest beetje de sfeer in dit topic.

Sorry meiden, heb de laatste dagen mobiel bijgelezen. Druk druk (met leuke dingen ;) ) en nu naar lange dag Efteling duik ik mn nestje in :O

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:59

precies sieltjuh... dit soort dingen moeten niet op een openbaar forum geplaatst worden, want dan kan er tegenreacties verwacht worden. maar ik wil de boel wel even in evenwicht brengen omdat het feitelijke verhaal niet volledig beschreven is. en ik haat het als zulke goede, lieve en fijne mensen waar mijn paard en ik al een tijd rondlopen op deze manier zo onrechtvaardig zwart gemaakt worden. Dan kan ik mijn mond niet stilhouden. Mijn laatste zegje hier.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:47

:? Ik zeg niks wat niet waar is. Verder ben ook ik van mening dat als je er iets op aan te merken hebt, je dat via pb mag doen. Niet hier.

Verhuizen was nogal wat gisteren.. Was nog ziek ook dus leuk was anders. Micado heeft twee uur geduurd voor ie erop stond en toen hebben we hem gelijk vervoerd ipv Vijoy erbij te laden. Konden we dus drie keer rijden hihi. Umoyax was een schat en liep, na een kort moment klieren, zó naar binnen :) Merrie van de vriendin van me deed er ruim een half uur over... En zo zijn we om tien uur begonnen en waren we om half vijf pas klaar :+

Oh lijkt me heerlijk om zo veel kilometers te maken te paard! Gaaf zeg! ik ga duimen voor je dat je mooi weer krijgt :)
Montoyo in de dressuur, ook zo gaaf :) Zal ongetwijfeld een mooi plaatje worden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:03

typisch, de ene dag staan er o 10 pagina's bij dat je alles aan het lezen bent en dan tot de conclusie komt dat je niks echt gemist hebt en vervolgens is het dood stil ;)
Gaan zo richting El Cosimo eens kijken of hij ons in het echt ook zo kan bewonderen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:45

Leuk Lisa, ben benieuwd wat je van hem in het echie vindt :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:18

Locatie is geloof ik de devel ruiters, waar ook pavo cup wordt gehouden.

Vandaag weer op Montoyo gereden.
Stalgenoot zou me vandaag helpen maar vanwege de regen wilde ze het in de middag verplaatsen.
Ik kon dus niet en was al om half 10 op stal.
Dus heb maar een ander stal genoot gevraagt om hem vast te houden.
Ik wil nu gewoon regelmaat erin houden.

Hij was super braaf :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:29

Fijn hoor Jes! Strakjes gewoon alleen! :j

Ik hoop er van de week ook nog ff op te kruipen. Dressuurversie van zadel is in bestelling, dus die kunnen we ws vd week ophalen! Heb er weer zo'n zin in :):)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:32

Sieltjuh schreef:
Fijn hoor Jes! Strakjes gewoon alleen! :j

Ik hoop er van de week ook nog ff op te kruipen. Dressuurversie van zadel is in bestelling, dus die kunnen we ws vd week ophalen! Heb er weer zo'n zin in :):)

Fijn...Ik mis zelfs het rijden gewoon.
Hopelijk is Mirka ook weer snel oke.
Heb gewoon zin om serieus aan de slag te gaan...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:55

Herkenbaar!!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:14

Wat ontzettend fijn Jessica, wanneer wil je je debuut in de dressuur gaan maken? Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar héél misschien start ik volgend jaar ook in de dressuur. Heb zelf een hekel aan de wedstrijdsfeer daar, tenminste dit vanuit eerdere ervaringen. Erg neerbuigend over ons topras, arrogantie van mederuiters, erg jammer. Ik rijd gewoon voor mijn plezier en ben hier vanuit mijn eerdere wedstrijden toen toch wel erg van geschrokken.

Vooral ook het 'een ander niets willen gunnen' vond ik erg aanwezig, ook de ruiters die je raar aankijken wanneer je niet met een anky dekje rijd, anky laarzen etc. maarja, ik ga voor mijn plezier en aangezien Jetje er erg veel potentie voor heeft en ik rijdend naar de wedstrijden zou kunnen gaan zou ik wel een poging weer willen wagen.

Daarnaast wil ik dan endurance rijden. Zo'n 5 wedstrijden in een jaar en af en toe een western wedstrijdje, helaas zijn die wedstrijden vaak in het midden van het land en heb ik dan geen vervoer. Ik wil een ander ook niet daarmee lastig vallen.

Dus ja, wie weet wij volgend jaar in de dressuur haha!

Daarnet trouwens nog lekker ritje gemaakt samen met Carita en Helene, ff stopje..

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:31

In september is er in heerjansdam een avs wedstrijd:P
Kan ik kijken hoe hij onder de man op vreemd terrein is:)
Denk dat ik ook rond kijk voor impuls wedstrijden en onderlingen bij ons in de buurt.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:36

Ik ga zaterdag weer lessen met Djuun *\o/*
Ben heel benieuwd hoe ze van de zomer gaat ontwikkelen ohz. Als het een beetje goed gaat wil ik misschien van het najaar wel onderlinge wedstrijd hier op de manege meerijden. Maar laat ik niet te hard van stapel lopen :P Eerst maar weer eens erop :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:49

Sieltjuh schreef:
Ben heel benieuwd hoe ze van de zomer gaat ontwikkelen ohz. Als het een beetje goed gaat wil ik misschien van het najaar wel onderlinge wedstrijd hier op de manege meerijden. Maar laat ik niet te hard van stapel lopen :P Eerst maar weer eens erop :P

Ah dan kan je lekker daarna aan de slag met wat je weer geleerd heb :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:23

Gelukkig amyz dat het uiteindelijk nog gelukt is.
Verder veel mensen die weer hebben gereden met hun arab.
Met Duuc doe ik nog steeds niet veel maar als het goed is moet hij aan het eind van aankomende week een BWP merrie dekken.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:26

Lekker dat ritje joh! Knappe paardjes van je <3
Ik heb die hele ruzie niet gelezen, want ik heb daar geen zin in.

Wil even genieten van mijn vrije dag, maar het is zulk ongelofelijk k utweer!
Straks mijn pony's maar even longeren dan. Verder staan ze lekker in de wei te grazen, dus ze zullen me vast niet missen, haha :Y)

Spannend Siel! Hopelijk gaat je les goed!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:44

Sieltjuh schreef:

Wat leuk! Eindelijk kun je ervoor gaan nu je een geschikt zadel heb gevonden, wat zal dat een super goed gevoel geven! Heel veel succes alvast! En natuurlijk wel foto's plaatsen he!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:46

Jolindaa schreef:
Lekker dat ritje joh! Knappe paardjes van je <3
Ik heb die hele ruzie niet gelezen, want ik heb daar geen zin in.

Wil even genieten van mijn vrije dag, maar het is zulk ongelofelijk k utweer!
Straks mijn pony's maar even longeren dan. Verder staan ze lekker in de wei te grazen, dus ze zullen me vast niet missen, haha :Y)

Ja was een heerlijk ritje, dankjewel! Ik heb de ruzie ook niet gelezen, geen intresse. :')

Wat fijn dat je een vrije dag hebt, ik zit nu op school. Maar het is inderdaad rotweer. Heerlijk dat je paardjes op de wei staan. Mijne ook :) Vanavond ga ik nog eventjes Jetje rijden. Verder lekker niets doen. haha! :j Geniet van je vrije dag verder nog!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:47

Danku! Mensen zijn op bokt echt op oorlogspad hoor. In een ander topic van mij zijn ze ook al bezig... Niet normaal gewoon! Ik ga zo lekker even de stad in. Even kijken of er wat leuks te kopen valt :')

Sterkte op school!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:49

Jolindaa schreef:
Danku! Mensen zijn op bokt echt op oorlogspad hoor. In een ander topic van mij zijn ze ook al bezig... Niet normaal gewoon! Ik ga zo lekker even de stad in. Even kijken of er wat leuks te kopen valt :')

Sterkte op school!

Wat mij vaak opvalt aan bokt is dat veel mensen een ander niets gunnen, dit vind ik zo jammer. Ik plaats ook niet snel een topic met foto's. Je krijgt vaak ipv. opbouwende feedback alleen maar kritiek op een negatieve manier. -O- Gelukkig is het in dit topic wel gezellig *\o/*

Dankjewel!!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:51

Arabierenmensen onder elkaar (op een enkeling na) zijn ook heel gezellig :D! Iedereen vindt elkaars paard mooi, leuk en lief. Zo hoort het te zijn. Ookal vind je iets oerlelijk, hoor je nog blij te zijn voor de ander omdat die persoon er wel blij mee is.
Inderdaad, mensen denken altijd dat ze het zelf beter kunnen. Jammer is dat.

Nu ga ik echt winkelen! Hihi.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:56

Dat klopt. Tuurlijk heb je altijd voorkeuren en vind je je eigen paard altijd mooi, toch? Je hebt een band met je paard. Blij zijn voor een ander is iets wat iedereen zou moeten kunnen. In allerlei situaties, een ander iets gunnen. Veel succes met winkelen!! ;)