[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:03

Dit is ook een RVS slipketting en heb net een messing kleurige besteld aangezien het ook messing beslag is. En dan heb ik daar nog een hele mooie bruine hondenriem bij :D Dit was ff gauw om te passen haha!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:05

Ach Barcelano, de beste stuurlui staan aan wal. Anderen weten het altijd beter. Maar goed dat ze niet bij ons op stal staan of kijken. :=

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:06

Dat zal vast mooi staan met dat bruin :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:12

Jeannette schreef:
Ach Barcelano, de beste stuurlui staan aan wal. Anderen weten het altijd beter. Maar goed dat ze niet bij ons op stal staan of kijken. :=

:o :D

Haha

Ook ik zie weleens dingen die het daglicht echt niet kunnen verdragen ;)

Maar ieder zijn ding haha...mijn streven is gewoon over een x aantal weken weer zonder te rijden.
Inrijden is ook zonder gedaan :D

Alleen waar ik bang voor bent is als ik hem er plots afhaal IK spanning opbouw wat niet fijn voor Mootje is :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:39

Ja Jes dan kom ik toch als aakomend psycholoog om de hoek: het feit dat jij dat al denkt is niet goed. Klinkt ff heel hard nu maar dan kun je er de klok op gelijk zetten dat jij inderdaad spanning op gaat bouwen omdat je er al van te voren mee bezig bent. Dat is ff heel simpel in Jip en Janneke taal gezegd ook waarom stress zoveel met een mens doet. Wij mensen bereiden ons constant voor op een actie die wellicht helemaal niet voorkomt en juist dat voorbereiden geeft stress, anders dan bij dieren die pas actie ondernemen op het moment dat het echt moet (fight or flight) Ik denk dat je gewoon van dat idee af moet dat het jou spanning gaat bezorgen. Is heel makkelijk gezegd en zeker niet makkelijk gedaan maar ik denk dat daar de sleutel ligt. Ik vind je al heel goed bezig en ik weet zeker dat dat laatste stukje ook goed komt!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:55

Mooi halster!!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:01

Iloontjeehh schreef:
Ja Jes dan kom ik toch als aakomend psycholoog om de hoek: het feit dat jij dat al denkt is niet goed. Klinkt ff heel hard nu maar dan kun je er de klok op gelijk zetten dat jij inderdaad spanning op gaat bouwen omdat je er al van te voren mee bezig bent. Dat is ff heel simpel in Jip en Janneke taal gezegd ook waarom stress zoveel met een mens doet. Wij mensen bereiden ons constant voor op een actie die wellicht helemaal niet voorkomt en juist dat voorbereiden geeft stress, anders dan bij dieren die pas actie ondernemen op het moment dat het echt moet (fight or flight) Ik denk dat je gewoon van dat idee af moet dat het jou spanning gaat bezorgen. Is heel makkelijk gezegd en zeker niet makkelijk gedaan maar ik denk dat daar de sleutel ligt. Ik vind je al heel goed bezig en ik weet zeker dat dat laatste stukje ook goed komt!

Klopt helemaal :j
Alleen dat is weer de pest van mij uit...Ook dat weet ik allemaal dus door de frustratie dat ik het weet bouw ik weer spanning op :') Snap je het nog..

Ik zit dus mezelf gigantisch in de weg, dat stukje wordt beter maar is wel het hoofdprobleem.
Pest is ook dat mijn hele lichaam (volgens Fysio en instructie) vast zit met spanning voor mij voelt dit normaal aan...dus dan komen we op het feit aan dat ik het verschil tussen ontspannen en gespannen niet ken...de enige reden dat ik het weet is de reactie van het paard...plus dat ik vaak nek en rug klachten heb..

Dinsdag had ik les...
Naar mijn idee zat ik er te gespannen op dus vond ik dat ik niet goed heb gereden.
Instructie zegt : je hebt wel fijn gereden want je deed dit en dat etc..
Ze zegt waarom ben je niet tevereden met wat je nu allemaal doet 8-) :7

Ja dat zou een hoop schelen _O- :D

Even wat tekst bijgezet :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:18

Lastig hoor! Het aspect in jouw hoofd is een ding (waar ik wel wat vanaf weet, haha dus je kunt altijd PBen) maar je lichaam maakt het extra lastig. Maar hey, je bent al een heel eind op weg dus het komt vast goed!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:28

Iloontjeehh schreef:
Lastig hoor! Het aspect in jouw hoofd is een ding (waar ik wel wat vanaf weet, haha dus je kunt altijd PBen) maar je lichaam maakt het extra lastig. Maar hey, je bent al een heel eind op weg dus het komt vast goed!

Dat is lief :D
Mss ben ik wel een interessant studie object :') _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:44

mooi halster van Day!

ik ben net bij de pony merrie wezen kijken die op nr 1 op mijn lijstje stond, en als iedereen zich aan de afspraken houdt ga ik haar volgende week ophalen :D ze is dus bijna 2 en een enorme kroelkip, nog wel wat onzeker met halsters opvoeding etc maar dat gaat helemaal goedkomen!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:47

set_elkol schreef:
mooi halster van Day!

ik ben net bij de pony merrie wezen kijken die op nr 1 op mijn lijstje stond, en als iedereen zich aan de afspraken houdt ga ik haar volgende week ophalen :D ze is dus bijna 2 en een enorme kroelkip, nog wel wat onzeker met halsters opvoeding etc maar dat gaat helemaal goedkomen!

Super ..ben benieuwd naar deze dame :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:49

Ik ga een foto plaatsen nu :D ze heeft een verrassingselementje

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:51

Mooie cap Joyce!
En leuke foto's van Yus, hoe hoog is ze eigenlijk?
Leuk vooruitzicht, naar de hengst straks!

Con, mooi dat het eindelijk eens goed blijft gaan met Kenchy!
En de jonge geit is heel grappig en lief maar echt ondeugend! :roll:

Jes, het gaat toch steeds beter dat je jezelf steeds meer kunt ontspannen, gewoon de tijd gunnen. :j

Annika, wat een gezeur met die test, dat is al een test op zich voor jou haha, kijken wanneer je agressief wordt! :D

En mooi halster Nicky!

Kat, ben benieuwd!
Waarom heb je eigenlijk een merrie gekozen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:52

Miran omdat ik zelf liever merries heb :) Set misschien niet, dat weet ik niet. Maar die kan ook met merries.

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:57

Ze kan er in ieder geval niet drachtig van raken... :D maar je kan wel een hengstje krijgen en dan lijkt het me een stuk lastiger, daarom dacht ik eraan.
Leuk paardje hoor met die blauwe ogen! :j
Mijn buurman fokte dezelfde kleur welshjes, waren ook van die plaatjes!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:58

Wat een schattig koppie zit daar op.
Wat zit er achter kwa papa en mama?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:00

Ze ziet er leuk uit Kat! Ik vind blauwe ogen altijd een beetje eng eruit zien (weet niet wat dat is hoor, ligt aan mij) maar deze kijkt wel heel vriendelijk :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:02

Ja klopt als ik een hengstje krijg is dat sowieso een issue met Set zelf, maar ik kan toch niet eentje alleen laten staan dus dan gaat een hengstje sowieso tijdelijk ergens anders denk ik. Ze is een cremello'tje.
Jessica ze heeft alleen een paspoort geen stamboom maar haar moeder is een palomino rijtype pony, haar opa een cremello en er zit Welsh K achter.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:05

Ik zag het en ik dacht aaahh cremello wat leuk :D ik hou wel van cremello's. :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:05

Kijk dat verklaart haar aparte kleurtje en ogen...vind haar niet heel wit :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:06

Ik ga gewoon een witte/cremekleurige kudde oprichten :+ voor wie het boek de zilverhengst kennen, ik ben de nieuwe Thowra _O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:12

Haha leuk en wie weet wat voor kleurtje Set's veulen krijgt :)

Hoe heet ze?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:12

Nog nooit van gehoord...maar een leuke bijkomstigheid zo kudde met diverse kleurtjes :D

Ik vrees dat die van mij ooit uit vos blijft bestaan :j _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:17

de verkoopster had in de advertentie Blue staan, en in de mail Bleu, en ik ben vergeten te vragen. Maar ik vind Blue leuker, en kan altijd nog een andere naam geven.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:19

Vind het een leuke naam...hadden op de manege een pony die Blue valley heette...grappig diertjes was het :j