[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:00

Idd een tijd geen pics meer gezien, het laatste wat ik heb gezien op bokt was dat ze er een maatje bij hadden gekocht :)
Nas zag er al een stuk beter uit iig :j

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:31

Hebben jullie die nieuwe fototopic van Nikki al gezien.
Ik wil dat zoooo graag wat ze daar gedaan heeft als mijn kamelen ruin in NL gearriveerd is.
[FK] [FOTO] Zoals de paarden zijn (ZW)
Vind het echt prachtig hoe ze t heeft gedaan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:32

oke ik heb gemist dat je een ruin krijgt. is ie van hengst naar merrie naar ruin gegaan? :+
oh grapje weet het al weer, Lisa's grapje :P

en ja prachtige shoot, alles wat ze doet is goed :P

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:35

edit: ik kan niet meer lezen,, zie nu pas net dat je het grapje herinnerde.
Die meid is echt briljant.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 07:15

Klinkt als n gezellig dagje, ondanks de regen. Boterbabbelaars... Yum! :9

Tiene, proficiat met de job! Naar dat je je nog steeds niet goed voelt. Het is ook zon kleute ziekte..
Edit* zie nu van de poes... Sterkte... :(:)
Heb ook zon oud besje lopen. Zeg al jaaaaren dit wordt laatste jaar, maar nee.
Ze is ook nog fit alleen spuugt ze alles onder. Zelfs speciaal voer houdt ze niet binnen. Beste gaat natvoer meerdere kleine porties. Maar toch elke ochtend spugen. Voor de rest is ze harstikke fit, kwam laatst nog met n vogel binnen.
Dus tja...

Vind het verschil in paarden idd enorm in die leeftijdscategorie.
Als ze op show gaan worden ze natuurlijk daarvoor wel geprepareerd: voeding, training, afzweten etc.
Hier Nour nog geen twee jaar oud tijdens de showtraining in Belgie:
Afbeelding

Wisselt ook steeds.
Vond hem tijdens de hengstenkeuring een jaar later weer jeugdig en nu, eigenlijk in paar maanden tijd, weer ontzettend volwassen aan t worden. Paulette dacht zelfs dat hij 4 was. :D

Is er nog nieuws over je kameel Jaleesa?

Gaan er vandaag nog naar Lier? In ieder geval veel plezier! *\o/*

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 08:33

Klinkt inderdaad als een gezellige dag!

Jonge paardjes en hoe ze veranderen, kan Silver ook wel aan mee doen :j...

Straks even bijlezen hoor, nu even douchen en een ritje maken :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 08:47

Het verschil is echt mega groot tussen showklaar en weilandklaar.
Ik heb helaas geen nieuws over mijn kameel, zal m vandaag is naar dat dier vragen.
Haha word je smorgens wakker, denk je van ooh tis ondertussen 9 uur geweest laat ik er maar uit gaan, is het verdorie nog maar 8 uur!! Stomme klok en wintertijd.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 08:47

Ik heb ooit nog eens eens een pb gedaan met de vraag hoe het met Nasheet was. Pb is nog steeds niet gelezen :+

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 09:01

Of te wel je word gewoon genegeerd want ze was laatst nog online (zag ik op der profiel).
Beetje jammer weer.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 09:21

Goeiemorgen,

Heb niet alles goed bijgelezen sorry,
Wel erg leuk om te zien dat babypaardjes veranderen in volwassen paarden, en idd de 1 oogt snel volwassen terwijl de ander lang puppy blijft.
Reem oogde al wel vrij volwassen op 2, 5 jarige leeftijd ook zowel lichamelijk als in haar koppie terwijl Quest op 2, 5 nog echt een baby was hij is nu 4 en is nu meer volwassen en bij hem ook lichamelijk als in zijn koppie, en Mas is ook nog puppyveulen hij is nu een jaar en 4 maand ( als ik hem vergelijk met wat er nu meedoet op de show is Mas echt nog een baby maar wel een megababy met zijn 1.50m en lekker uit verhouding) hierdoor zie ik het komend showseizoen wel of hij ook een keer meegaat of dat hij lekker thuisblijft.
Quest gaat in principe niet naar show of wil een keer aan liberty meedoen voor de fun, behalve een keer een rijrubriek waar hij wel op zijn plek zal zijn maar aan de hand in de showring hij is gewoon niet het type wat ze hedendaags willen zien ( en de crabbetshows in engeland is iets te ver haha)
En met Reem vind ik het meedoen gewoon leuk zij geeft met alles zoveel plezier ookal loopt ze als e1en dressuurknol door de baan haha.
Zit nu weer lekker de livestream te volgen jammer dat t zo ver weg is zou ook best wel aan de rijrubriek meegedaan hebben nou ja wie weet.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 09:24

Nour is wel knap!

Mijn ouders hebben een kat en een hond van 15, de kat lijkt de eeuwige jeugd en de hond is bijna op/af. Ik ben zo benieuwd hoe het vandaag met Il is, ga zo naar hem toe.
Denken jullie aan de wintertijd! :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 09:38

Haha ja daar kwam ik vanmorgen achter toen ik op mijn flaptopje erachter kwam dat het nog maar 8 uur was ipv 9 uur :+
Wij hebben onze oude hond afgelopen zomer op 14 jarige leeftijd laten inslapen, ze was op.
Ik heb de livestream ook aanstaan, vind de een nog prachtiger als de ander <3

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:30

Tsja, ik wil ze niet per se verdedigen, maar van Nasheet kan ik me nog herinneren dat SA had laten weten aan de huidige eigenaresse dat hij op dat moment niet lekker/ziek was en helemaal niet goed at, dus dat ze er een DA/tandarts bij hadden gehaald en ze liever eerst hadden dat hij op kon knappen voor hij naar de nieuwe eigenaar ging. Toen is hij toch opgehaald. Vond toen de gang van zaken dus ook niet helemaal netjes en eerlijk naar SA toe.

Dit was Mish toen ze net was verhuisd :)
https://lh6.googleusercontent.com/-8NZr ... o/Mish.jpg

Wat is die overigens ook al veranderd in een paar maanden. Wat is die volwassen geworden.
Check hoeveel volwassener ze nu is :)
https://lh3.googleusercontent.com/-Ay58 ... -no/02.jpg

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:13

die eerste foto doet het niet Eline :j

Ilya voelt zich volgens mij wat beter! Hij was alerter en meer onderzoekend. Heb hem wel wat colosan gegeven omdat het toch geen kwaad kan maar tot nu toe lijkt het sowieso al te verbeteren. om 13u ga ik weer heen en dan maak ik wel wat foto's :D Ook weer eens van Blue en Set.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:24

Mish ziet er goed uit hoor, beter in der vacht en ze lijkt ook al meer body te hebben gekregen. Ik vind haar errug knap.

En dat met SA, heb t topic doorgelezen en ik vind het heel netjes van SA dat ze nog wel heeft aangegeven eerst het paard wat te willen opknappen zodat die goed bij de huidige eigenaar aankwam, ma goed die heeft t beessie gewoon naar huis gehaald en daar haar plan getrokken.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:27

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:28

Mish groeit hard en wordt echt volwassen :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:29

@Ester welkom, leuke paardje heb je vooral Vegas waauw
@kat las je verhaal over Ilya heb dit eerder meegemaakt maar dan bij een mini veulentje, deze dronk te veel water mee en at ook te veel mee waardoor het geen trek meer in melk had ook nam de productie heel erg af van de melk aanmaak. Bue in de pubertijd? whaha. Blue is wel heul erg verandert als je de oude foto weer ziet
@baukje ja klopt ging erg lekker in de les, ze is nu ook erg braaf weer op de trailer. Ja bevalt super in nieuwe huisje het vakantie gevoel is nu wel over hihi. Peer/noten strudel? geen idee wat het is maar klinkt erg lekker
@miranda wat is fuego lief voor nikita zeg. Idd niet erg makkelijke galop maar vind dat ze het super doen samen, fu een Efteling paardje whahah
@yildiz super dat je een zadel hebt die goed past. Hij is wel uber gaaf zo met dat zilver. Nour zag er toen ook al zo volwassen uit
@lisa fijn het Zaraar zich weel een stuk beter voelt
@tamara fijn dat Noah nu beter is. Het is ook zo duur allemaal kunt niet alles tegelijk doen.
@tieneke zag al fotos van Adje op fb wat is het toch een knappert zeg. Sterkte met het verlies van je kat
@yamasaki wat een respectloos paard zeg....en dat dat allemaal mag. NAf was ook echt nog een guppie toen met 2,5 jaar
@siel gaaf naar het EK. Ik ga bijna nooit meer naar zulke dingen alleen Raalte dat is voor mij nog best in de buurt. Asal is ook heel lang een gup geweest begon pas met 5 jaar echt te ontwikkelen
@letizia klinkt als en zeer geslaagde dag
@eliene mish is zon knappert stiekem gewoon een veulen van djuun :')

Hier ff een week geen internet gehad zo irri maar goed. Asal gaat nu super weer helemaal de oude. Lekker om de dag gereden in de binnen hal en ze doet het super zelfs Woensdag in de les nog ff weer een sprongetje gemaakt
(kwaliteit is mega slecht)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:31

Fijn dat het zo goed gaat Joyce! Ik vind de foto's wel wat hebben zo juist haha. Asal is echt stoer.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:18

Gaat lekker of niet Joyce :D
Vind haar zo van de foto mooi voorzichtig lijken boven de sprong, toppertje!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:30

Gaaf hoor die springfoto's :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:40

@kat dankje, ze is idd stoer wand als het aan mij alleen licht komen we er nooit over :')
@jaleesa ja klopt ze zal er vast niks afgooien daarom vind ik het ook zo eng wand ze gaat als een raket van de grond af. Moet hier een beetje aan wennen na 3 jaar niet meer springen
@elien dankje :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:54

Haha ik vind het zelfs mooi klinken die klabats die je hoort als ze zich afzetten :+
Wel heel tof dat ze met zoveel afdruk springt, hou ik wel van.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:03

@jaleesa ja maar het is minder als ze zichzelf onder de buik slaan wat Asal dus doet. Ze heeft wel een buikflap gelukkug maar toch.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:27

Ja dan is zo'n buikflap echt een gouden uitvinding.