[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roux

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:50

Yeah *\o/* waar ga je heen?

Niet naar buiten kunnen is voor mij zelfs een no-go. Erger nog ... Ik wil alleen naar buiten kunnen, ff geen gezeur aan m'n kop hoor :+
Het is idd wel moeilijk een kindgeschikte Arab te vinden, vandaar dat ik soms stiekem ook kijk naar andere rassen :o . Kan helaas geen twee paarden onderhouden in Amsterdam.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:57

Wat lekker he, op vakantie, heb je nog wat om je op te verheugen!

Volgens mij zijn arabs juist heel erg geschikt voor kinderen. :))

Fuego is een lül buiten maar ik train net zo lang door tot ie het doet, ik ga de strijd zeker winnen. :Y)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:06

+:)+
Ja, op zich zijn AV tjes prima. Alleen die ik tot nu toe heb gezien niet voor meer onervaren ruiters helaas. Ben beetje ongeduldig na al die tijd haha :+ . Heb wel 4 lesjes op een manege gedaan van de lente en nu wil ik meeeeeeeeerrrrrrr

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:10

Mijne was een 3jarige hengst waar nauwelijks wat mee gedaan was. :+
Maar die bleek ook zeer kindvriendelijk. :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:16

Als ik een advertentie zou zetten voor Djuun, zou ik er ook bij zetten: niet voor beginners, maar kindmak, absoluut! :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De dochter van m'n collega, rijd wel paard, maar heeft add, dus niet zo'n lange concentratie, dit in combi met Djuun aan een touwtje naast de fiets: toppers!! :)

Goed zo Miranda! De aanhouder wint!! <<)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:19

*D
Mooi :))

Ga zondag bij Tjafar (15, ruin, bm) kijken, waar het meisje vanaf haar 7e op rijdt, klinkt heul kind- en beginnervriendelijk *\o/*

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:20

Ooooooowwwwww, zie ons ook al zo gaan :j *\%/* *\o/*

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:21

*D

En precies om 13.20 kan ik online gaan inchecken :Y)
:')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:23

Tjafar klinkt idd wel als wat je zoekt.

Leuke foto's van Djuun! Toppertje. <3

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:30

:j
Neem Elise ook voor het eerst mee naar een paardje.

Yesss, ingecheckt! *\%/*
Goeie reis en veel plezier alvast :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:35

Thanks, alleen zou het fijn wezen als ik de boardingpasses kon openen zodat ze geprint kunnen worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:36

Jeetje wat gaan jullie hard :')
Leuke foto's en filmpjes komen er langs

Ben even helemaal in de war wat ik eerst moet lezen :)) *\%/*

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:40

Letizia schreef:
Thanks, alleen zou het fijn wezen als ik de boardingpasses kon openen zodat ze geprint kunnen worden :')

Gelukt :')
Nou ja, het opslaan is gelukt, ik heb geen printer, dus hopelijk leest Sieltjuh het op tijd :Y)

Succes Victoria :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:43

missfcdb schreef:
Jeetje wat gaan jullie hard :')
Leuke foto's en filmpjes komen er langs

Ben even helemaal in de war wat ik eerst moet lezen :)) *\%/*

Begin bij het begin. :D

Letiz, anders gewoon in de achtertuin. :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:45

Ja, hahaha _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:21

Ik vind de tekst bij Arabs soms zo moeilijk in te schatten.. Niet iedereen kan met het ras overweg en in een verkeerde match is een Arab al gauw ''niet voor beginners'' terwijl hetzelfde paard bij het juiste baasje kipmak kan zijn.

Klein voorbeeldje..: met Placa kan ik absoluut niet door 1 deur. Vanaf het allereerste moment dat we elkaar in de ogen keken was het duidelijk dat we niet elkaars type zijn en ''vroegah'' toen ik daar Shadiya verzorgde ben ik wel eens de wei uit gerend omdat Placa behoorlijk boos deed tegen me :+ (inmiddels sta ik overigens wel iets sterker in mn schoenen hoor :') ). Diezelfde Placa is kinderpony bij uitstek, zelfs de allerkleinsten kunnen probleemloos met haar in de rondte sjouwen...
Om maar aan te geven hoe belangrijk die klik is bij een Arab :)
Moet wel bekennen dat we inmiddels beter met elkaar overweg kunnen, maar echt leuk zullen we elkaar nooit vinden denk ik :')

Zijn idd kinderponies bij uitstek, zo gevoelig en vriendelijk, houden gewoon super rekening met kinderen. Ik zie Job soms bij Umoyax in de rondte darren en in het begin hield ik mn hart vast, want Job kan redelijk druk doen en Umoyax is nu juist altijd zo gesteld op zijn rust, maar naar Job toe doet ie eigenlijk altijd heel erg lief.

Oh wat heerlijk, vakantie! Heeel veel plezier!!!! :D

Buiten rijden lijkt mij ook zo heerlijk.. Met Nas maak ik me daar totaal geen zorgen over maar Umoyax moet eerst leren om niet boos te worden op alles wat hem niet aanstaat. Zie hem al een dikke audi ofzo in elkaar trappen (met mij op zn rug) omdat dat ding het wáágt om een cm te ver zijn kant op te staan :')
Ik ben op de een of andere manier heel bang geworden om buiten te rijden, te lang niet gedaan denk ik, maar ik denk volgend jaar met Nas dat ik er gewoon op stap en naar buiten ga. Het heerlijke van je paarden kennen en vertrouwen :)

Vandaag voorzichtige blijdschap (maar ik durf nog niet te juichen, bang dat het ongeluk brengt ofzo :+ ). Vocht is iets uit de kogel getrokken en de bovenkant van de verdikking is aan het slinken.....en.....ik ben de verdikking op die pezen kwijt! :oo Het was hobbelig en bobbelig maar nu een strakke lijn. Ook direct onder zijn kogel heb ik het idee dat het geslonken is, heb zn koot nog nooit zo dun gezien.
Nu afwachten de komende tijd, ik ben zo bang dat het morgen ineens weer als vanouds is :=

Scannen heeft nooit meerwaarde gehad volgens alle da's, hun conclusie was hoe dan ook; afwachten. Aan de buitenkant zie je natuurlijk ook veel (itt bij sommige blessures waarbij je nauwelijks iets ziet, dan is scannen natuurlijk de enige manier om wijzer te worden) en er kon hoe dan ook niets aan gedaan worden. Bovendien is er ook geen sprake van op rust zetten en weer opbouwen want gezien zijn leeftijd staat hij sowieso ''in de wei' en boxrust heb ik nooit aan willen beginnen (en is me ook steeds afgeraden moet ik zeggen). Zodoende dus dat ik (nog) niet van binnen heb gekeken :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:50

Buitenrijden is ook het liefste wat ik doe! Scheelt dat Yus dat ook leuk vind :D (En ze is ook superbraaf buiten)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:52

ik rij graag in het bos/heide ga vaak met 2 beste vriendinnen naar het bos zo heerlijk. Normaal rijden we gewoon in de bak zondag hebben we weer concours, lijk wel zon klein kind die aan het aftellen is maar dat is onze laatste drempel en dan zijn we er weer helemaal

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:16

Sieltjuh heeft de boardingpass geprint hoor. ;)

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:24

Stille meelezer meld zich...... :o

@Roux: Juist Arabs zijn denk ik vaak de ultieme kinderpoowns, goudeerlijk en heeeeeel voorzichtig met kids. ze passen zich vaak enorm aan aan diegene die met ze bezig is: kids is voorzichtig zijn en op je tenen lopen en er alles aan doen om ervoor te zorgen dat die uk niet van je afkukelt, en bij baasje kan je je wat meer "humor" :+ veroorloven want die kan het wel hebben.
Als ik hier kijk hoe kuikenmak Iriyashka, Elema en Cishashka zijn ook al is er tig tijd niet echt wat mee gedaan dan durf ik daar nog zonder aarzelen een uk op te zetten en ben er zeker van dat er niks geks gebeurd.
Ga gewoon kijken bij alle paarden die je aanspreken en neem je dochter mee, kijk of het klikt en ga nog een paar keer kijken bij het betreffende dier of het gevoel zo blijft.
Succes!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:36

Kinderpoownies?

Afbeelding

:D

Zou t niet doen, zo'n arabier. Veel te wild :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:09

Ik heb even mail contact over de vos merrie, al hoewel er ook Balaton in zit zitten er ook andere lijnen in.
En bij Mo zit Balaton iets verder weg.

Nog een paar daagjes en mag Mo uit logeren :j twee weken paardloos -O-
:):) Afkicken dus.

Roux wat inderdaad verteld wordt over beginners paard etc.
Als de AV jou droom is zou ik daar voor gaan.
En ookal staat er niet voor beginners, gewoon even kijken.

Mirka was niet voor gevorderder ruiters _O-

Mo vandaag gelongeerd en lekker los gezet.
Morgen even goed poetsen/wassen en dan kan hij zondag uit logeren :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:30

Wat gaan jullie weer gigantisch hard!! *\%/*

Weet ff niet meer waar ik allemaal op moet reageren hoor :+

Spannend jes, lijkt me heel raar om je eigen paardje eventjes te moeten missen! En ben heel benieuwd naar de merrie! (Of is het eentje die hier voorbij is gekomen in de advertenties? Ik kan het allemaal niet meer bijhouden haha)

Meiden wat super van Djuun :D Jullie hebben een gouden merrie <3 van binnen en buiten!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:44

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:02

Sorry evene en ego-post. Set Elkol vanmiddag weer weggebracht voor de tweede poging, na het insemineren weer ophalen. Het was wel leuk, toen we aankwamen gaf de hengst een mooie show weg in de wei!

Leuk de Zeeuwen bijna op vakantie :j

Setel is ook een kinderproof pony! Heb er alleen geen foto's van. Ik heb trouwens ook ADD, maar met paardrijden geen last van :P

Brenda heeeeeel erg bedankt voor je hulp vandaag! heb vandaag Remezida en Silver Quest nog even mogen bewonderen <3 Quest is echt een prachtige hengst!