[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:10

Leuk topic Miranda!

Ja, m'n teugels en beugelriemen vallen wel op hè haha

Ely heeft geen jeuk, maar Dos! Voor de rest gaat het super met beide meisjes, ik mag niet klagen!

Maar bij luis en mijt moet ze toch ook jeukerig zijn als ik eraan zit? Sowieso krijgt ze dit jaar geen deken meer op, haar manen en staart zijn toch al vernield haha. Ik laat in ieder geval de dierenarts naar haar kijken als ze in september weer haar enting krijgt.

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:14

oh oliebol sorry ik las verkeerd. zou inderdaad eventjes de dierenarts laten kijken :j

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:44

daniellekas schreef:

Alleen voor ervaren ruiter -O-
Mooie foto's, ouwetje ziet er ook mooi uit :j
Ff Arabische ezel topic kijken. Kan ik meteen bijkomen want ik ben vandaag getemd met een springtouw en heb weer wedstrijdknotjes in gekregen :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:29

Hoeveel ervaring hebben jullie Roux?

_O-
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:29

haha wat een hond! Corgi zeker.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:31

:j
Corgi's zijn cool 8-)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:33

Annikab schreef:
Leuk topic Miranda!

Ja, m'n teugels en beugelriemen vallen wel op hè haha

Ely heeft geen jeuk, maar Dos! Voor de rest gaat het super met beide meisjes, ik mag niet klagen!

Maar bij luis en mijt moet ze toch ook jeukerig zijn als ik eraan zit? Sowieso krijgt ze dit jaar geen deken meer op, haar manen en staart zijn toch al vernield haha. Ik laat in ieder geval de dierenarts naar haar kijken als ze in september weer haar enting krijgt.

Ja, dat is zo, daarom is het wel raar!
Maar het kan ook zijn dat door het schuren haar jeuk even afgenomen is.
Kan een ander paard het opgevroten hebben?

Haha, Roux, het wordt tijd voor een paard heb jij ff rust! :')

Letiz, wat een hondje! :D

Kat, succes morgen!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:47

Annika kan het niet gewoon overgevoeligheid voor vliegjes zijn? Nas heeft dat namelijk ook en Antha soms ook, dus die staan beide onder een vliegendeken en dat gaat perfect. Hier idd ook geen overdreven reactie op krabben (sterker nog, liever mag ik niet aan haar staartwortel komen, soms gaat ze zowat zitten :') Aanstelster, ze kan er wat van hoor, heb ook het idee dat het wel wat samenhangt met cyclus want soms is het totaal geen punt en soms maakt ze er een heel theater van) en ook geen harde manenkam oid. Met die vliegendeken heeft ze helemaal nergens last van, zonder staat ze als een gek om zich heen te meppen voor de vliegjes.
Gewoon gevoelig tiepje :P

Umoyax zn kogel is....ik weet niet, er gebeurt iig heel veel in. Is nu vrij dik maar ik voel de verdikte pezen niet meer (terwijl ik die áltijd heb kunnen voelen sinds zn eerste blessure, en toen zat er meer vocht in dan nu) en ziet er gewoon uit of er flink vocht in zit. Hij had vnaaf nog een showtje weggegeven en aangezien hij normaal niet extreem showy is concludeer ik daaruit dat hij zich errug goed voelt, maar hij geeft wel aan dat er iets gebeurt in die kogel. Blij dat we elkaar heel goed kennen, want hij geeft altijd enorm duidelijk dingen aan :) Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als dit ''klaar'' is en het vocht weg is iig. Zo lang hij me toestaat om te smeren gaat het goed, als iets niet goed werkt oid laat hij dat meteen merken en daar kun je echt niet omheen. T is een fraai project iig :P
Antha haar been was woensdagavond al zo dun dat je vanuit je ooghoeken in eerste instantie niet eens zag dat het nog dik was :oo Het spul werkt dus iig :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:54

Hoelang loopt hij er al mee rond nu dan Amy?

Heb ook even de advertentie van die vos merrie bekeken.

Mo had weer een relax dagje zo ook baasje :+

Wat een beesten die corgi's....Koningin van Engeland fokt ze geloof ik :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:54

Ik vind die Sotto Voce echt leuk :j Maar ben natuurlijk bevooroordeeld vanwege het Balaton-bloed :')

Corgi's zijn coooool!!! :D
Mn moeder zit er heel hard aan te denken weer een hond te nemen, maar eerst moet de oude kater overleden zijn (dement kat en nieuwe pup in huis lijkt me geen goeie combi :') ). En een Corgi zou het zomaar kunnen worden... Tenzij mn moeder via via toch weer met een Västgötaspets thuiskomt :P

Vanavond ritje gedaan met Djuun buiten:
http://www.endomondo.com/workouts/23829 ... map=%5B%5D

Was erg druk met landbouw-verkeer, dus grotendeels de fietspaden opgezocht en rustige routes. Ze was beetje hyper en kijkerig, iets waar ze 's avonds toch meer last van heeft (door alle schaaaaduuuuwennn :wow: ), maar toch heeeeerlijk ritje gedaan :j Lekker zo vlak voor de vakantie :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:59

Wat kunnen paarden soms ook miepen he := Schaduwen zijn natuurlijk ook heeeel spannend! :P

Al ruim 1,5 jaar. Daarom ook zo'n feest dat er nu zo veel in gebeurt :) Heb er heel veel da's bij gehad al in de loop der tijd en ze zeggen allemaal wat anders, maar de conclusie blijft steeds ''afwachten''. Scannen hebben ze iig voor nu afgeraden, alleen voordat ik met hem aan de slag ga even van binnen kijken just in case maar dat spreekt natuurlijk voor zich :) Maar de een zegt ''hij is nog jong, geef het tijd'', de ander zegt ''wordt nooit meer dun''. Hij heeft er verder ook helemaal geen last van ofzo, niet kreupel of gevoelig of wat dan ook.. Er zit wel beweging in, soms is het dikker soms is het dunner, alleen sinds ik dus mn zelfgebrouwen zalf ben gaan smeren zit er gigantisch veel positieve ontwikkeling in :j
T is dus al met al een geval apart. :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:06

Je bent echt een kruidenheks hoor Amy :')

Ja, Djuun is een klein beetje bodemschuw, dus schaduwen vallen daar ook onder. Maar dat is ook werkelijk het enige waar ze van onder de "indruk" is. Mega-grote landbouwmachines op het land 20 meter naast ons en Djuun kijkt naar de andere kant, want daar liep een paard in de wei :')

Voor de rest nog een hele "familie" met een "rondgeribt" Fjordje voor de kar tegen gekomen, en compliment gekregen van die meneer "Wat een leuk koppie heeft je paard!" :D En nog klein stukje opgereden met meisje op een hele grote valk, maar die ging me te sloom, dus gevraagd of ze het erg vond als ik voor dr uit ging draven (moesten dezelfde kant op). En dan denkt ze geen twee keer, geen gemiep, niets! Gewoon, hoppa draven en we gaan weer dooooorrr :D
En dan ben ik echt zo trots op mijn 5 jarige die dat maar gewoon ff allemaal doet zonder zeuren! <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:15

_O- Misschien moet ik me maar een puntmuts gaan aanschaffen :D

Heerlijk, zo'n alles-proof paard :j Als schaduwen dan het enige zijn...
Klinkt iig als een heerlijk ritje!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:17

Toch wel balen dat het al zo lang duurt..hebben ze je weleens dat spul met prednislolon gegeven...is **** spul, maar werkt wel super.
Dat scannen/foto is inderdaad geen slecht idee, maar als er vocht in zit zou het voor een betere beeld beter zijn als dat weg is.
Hopelijk is het een soort van weefsel en zit verder alles goed van binnen.

Heb wel even gemaild over de vos.. :+

Bij ons zijn ze ook volop bezig in de polder..

Ik voel een endurance topper in spe bij Djuun :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:19

Hopelijk blijft het helpen Amy, zou toch fijn wezen als hij straks weer een mooi slank pootje heeft :)

Heerlijk rondje dus zus :j

Van de week had Djuun ook echt een heerlijk tempo, toen bedacht ik me dat als ze zo blijft lopen, het nog wel eens wat zou kunnen gaan worden :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:23

Barcelano schreef:
Ik voel een endurance topper in spe bij Djuun :')

Dan mogen we toch wel wat fanatieker gaan trainen denk ik :P Hoewel ik zag dat we deze keer een stuk sneller waren dan de vorige keer :j Maar qua instelling heeft ze het wel in dr denk ik :) Met dr moeder hebben ze het ook wel eens gedaan :)

Heeeel misschien volgend jaar Endurance Zeeland en dan de impulsrubriek???

Maarre... idd erg handig hoor zo'n bomproof paard :j Moest wel lachen, want we kamen wat boomstammen gestapeld tegen, dus eerst stond ze ff stil :wow: dus ik moedig dr aan en loopt ze er zo op af. Ze is zo moedig en onwijs nieuwsgierig gewoon :) Misschien was het ook wel eetbaar :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:23

Hij heeft vorig jaar na st oedenrode wel aan de metacam gestaan, bedoel je dat? Hij heeft er verder nooit medicijnen voor hoeven hebben eigenlijk..

Ik baal er idd ook enorm van. Het is gewoon een gekke blessure, heb ook nooit echt antwoord gekregen op wát het nou precies is, heb me ook al een slag in de rondte gegoogled maar nooit iets gevonden dat ik dacht; dát is het! Da vermoedde vorig jaar sesamschedeontsteking en dat is op zich ook het enige dat een beetje in het plaatje past, maar daar is ook weer bar weinig info over te vinden -O-
Het belangrijkste was en is voor mij dat hij er geen last van heeft (dat vocht zal natuurlijk niet super zijn, maar hij heeft er iig geen pijn aan en krijg niet de indruk dat hij zich beperkt voelt in zijn beweging) en verder is het dus eigenlijk gewoon maar afwachten.
T is nu echt enorm vol vocht dus ik kijk het maar gewoon aan, zo lang ik mag smeren gaat het goed want als het nadelig werkt vertelt hij me dat wel. Heerlijk die arabs :)

Aangezien er ook beweging in zit al die tijd al denk ik ook dat het vocht en/of weefsel is, botwoekering kan natuurlijk niet dikker of dunner worden binnen enkele dagen dus wat dat betreft goede hoop.
Maar goed, mijn paard moet ook gewoon weer iets vaags hebben, lijkt op het baasje :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:34

Ik denk dat foto's en een scan ook pas een antwoord kunnen geven, normaal is het natuurlijk niet dat het dik blijft.... Jammer dat je dierenarts daar nooit op in gegaan is...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:47

het middeltje begint met een e...het is een doorzichtige smeersel.
Metacam is volgens mij geen vocht afdrijver.Ik zou zelf eigelijk mss wel verder laten nakijken en naar een grote kliniek gaan..

DIe impuls rubrieken zijn ideaal..

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:24

Ik heb tien jaar niet meer gereden, daarvoor een jaar of 15, tot de m dressuur. Maar voel me nu weer beginner hoor ;) . Elise rijdt sinds de lente een keer per week, echte superbeginner dus. Moet eerst op de manege nog stabiele zit en stille handen krijgen, mag al wel uitstappen en poetsen (vooral vlechten :D , hou geen haar meer over zo :+ )

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:21

Vervelend van Umo, maar als het een oude blessure is kan het ook gewoon daardoor af en toe dikker zijn zonder verdere last.

Djuun zo braaf, ideaal, ik wou dat Fuego zo braaf was, hij sloeg gister nog bijna over de kop van een klein vrachtwagentje.. :roll:

Roux, weet je wel zeker dat je zo'n wilde arabier wil?! :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:32

Naja, even weer een paar lesjes volgen Roux en je bent gewoon weer ervaren hoor :)
Soms zetten ze dat ook bij een advertentie omdat ze niet willen dat elke gek, om het maar even plat te zeggen, komt kijken :)

Echt jammer Miranda, dat het zo'n tut is buiten :\
Als ik niet buiten zou kunnen rijden, zou ik serieus overwegen om m'n paard weg te doen, ik zou gillend zeg worden als ik altijd in de bak moest rijden := :+

Pff, ik probeer online in te checken voor de reis morgen, dat kan vanaf 24 uur van te voren en daar houden zich netjes aan zo te zien, mag echt nog niet inchecken :')
We vliegen om 13.20uur, dus nog even wachten :Y)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:35

Bijna op vakantie *\%/* *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:44

Jeeeeeeeej, zin in!!!!!!