[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:24

Huh? Nee, das de osteo :P Onze smid heeft gewoon KWPNers :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:25

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:27

Fijn is dat, ja, om een echt goede smid te hebben. Soms moet je er ook gewoon net een vinden die bij het paard past. Ik denk dat dit voor Mish op het moment bijvoorbeeld een hele fijne is. Gewoon om haar te leren dat je helemaal niet gek hoeft te doen of je druk hoeft te maken, maar alleen maar gewoon rustig je hoef hoeft op te tillen.

Ha, die heeft inderdaad echt wat weg van Djunnah! Wel duidelijk de mannelijke variant overigens, dat zie je er zo aan af.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:40

set_elkol schreef:
Oh haha :')

Dit vind ik trouwens duidelijk Djuun familie

http://www.bokt.nl/markt/ad/309609/aang ... atie-paard

Wat een leuk Paard :+
Maar duidelijke Balaton nakomeling idd :j

Kat, wat gaat die Ilya toch de lucht in :wow:

Eline, wat fijn dat de oorzaak iig gevonden is! En fijn dat het zo goed ging met de HS :D

Jeetje, wat een gedoe met Bayard zeg! Hoop dat hij snel weer de oude is!

Talitha, wat een hoop ijzerwerk! :wow: Kan me voorstellen dat je blij bent dat dat eruit is!

Nicky, welkom :wave:

Tam, treinavontuur nog overleefd?

Brrr, wat een kou hè :brr: :brr:

Vandaag ook een beetje een baaldag, koppijn, kou en ook mn rug ging nog lopen zeuren en ook op het werk rukdruk ^)

Vanavond ontspannen tijdens rijden ook ver te vinden _O- Alles is sowieso al extra spannend 's avonds, maar als het dan ook nog eens koud is, dan is alles extra spannend :roll: Uiteindelijk fijn kunnen afronden hoor, maar pff :') Had het na het rijden iig niet meer koud _O-

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:57

Welkom Nicky!

Kat, wat een leuke fotospam van Blue en Ilya :D

Vervelend Eline, hopelijk gaat het gauw beter met Mish!

Ik heb waarschijnlijk nog heel wat gemist, maar ik doe mijn best om regelmatig bij te lezen!

En iedereen die een baaldagje heeft, even warm wegkruipen onder een dekentje en morgen gaat het vast beter :(:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:59

Haha, laat ik nou net onder dat dekentje zitten :P

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:49

Heerlijk die foto's Katja. Wat een bekkie heeft die kleine vent zeg <3

Hier ook geen regen of sneeuw, maar kom net terug van stal en de waterteil op de wei was wel al een laag bevroren.
Wilde eigenlijk gaan werken in de bak, maar we hebben toch maar de wei indeling wat veranderd dat ze niet zover hoeven om te lopen van gras veld naar hooi en naar stal. Ze bleven te veel op de wei staan en daar staat gewoon te weinig gras om de hele dag te vertoeven. Het is hun eerste winter zonder dekens, dus heb ze dan liever met hun hoofd in een berg hooi en beschut ipv sprietjes trekkend op de gure vlakte.
Bij elkaar wel uurtje met schrikdraadjes en prikpaaltjes staan knutselen in de wind... mennn was bevroren! :brr:

Siel, respect hoor dat je bent gaan rijden! (Of heb je de luxe van een binnenbak? :o )

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:14

Nee hoor, die-hard in de buitenbak 8-)
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 01:41

Het is inderdaad koud, brrrr! Maar flink wat lagen kleren aan + werkjas houd de warmte vast tijdens het werken buiten en rondom de paarden :brr: Maar dit is ook niet mijn weer, laat het maar gauw weer voorjaar/zomer worden.

Wat sneu van Mish, maar 'gelukkig' is de oorzaak gevonden en kun je het gericht gaan behandelen.

Leuke foto's Katja!

Mijn zusje rijd een Balasjow nakomeling (NRPS) Ook een echt Balasjow kind om te zien :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:09

Dit was beter bijlezen
Shief wil gewoon werken die denkt dus niks te hebben haha
Tieneke wat super om te horen op naar nog meer positief nieuws
Balen van bayard hoop dat het snel de goeie kant weer opgaat
Knappe Djuun wel fijn als haar karaktertje veranderd dat je weet waardoor het komt
Gelukkig dat je bij Mish erachter bent waardoor ze kreupelde nu kan je erwat aan doen, en fijn dat het met de smid op deze manier werkte (vasthouden is niet altijd een remedie hoor haha)
Mijn man heeft ook meer arabs in zijn klantenbestand en dat vind hij ook absoluut niet erg ( bij sommige ga ik ook wel eens mee erg gezellig haha)
En dikke paarden tsja Reem groeit van lucht die is zo slecht strak in t pak te krijgen, soms lijkt het ook of ze groeit van de aandacht die ze krijgt, heb poosje geprobeerd onbeperkt hooi te geven dit was bij Reem haast niet mogelijk alles wat ze krijgt moet op haha dus doe het maar weer zoals eerder de jongens krijgen in principe wel onbeperkt (voer in de winter 4 maal op een dag omdat ze niet op gras komen dan)
En volgens mij mag ik weer nieuwen verwelkomen gaat hard zo wel leuk.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:53

Zo, ik meld me ook weer eens. Even wat pagina's doorlezen hoor.

Haha ik heb ooit 1x gezwommen met Ely, was hartstikke leuk, maar daarna heb ik haar nooit meer het water in gekregen, raar type :+

Sterkte met je hondje, Lisa :(:)

Raar dat je kudde niet meer naar het hek vooraan komen, Katja, je zou inderdaad denken dat ze ergens van geschrokken zouden moeten zijn. Ben benieuwd wanneer Ilya's manen gaan vallen en hoe hij er dan uit ziet!

Fijn dat het beter gaat met Shief, Shanna!

Vervelend dat Bayard niet lekker lijkt, Corinna, ben benieuwd wat er uit het bloed komt!

Topper, die Raff, daar ga je een heel fijn paard aan krijgen volgens mij!

Welkom, Nicky!

Fijn dat je een goede smid hebt gevonden voor Mish, hopen dat ze snel opknapt van haar wond!

Hier is Ely heel makkelijk bij de smid, Dos is wel braaf, maar vind het allemaal megaspannend (mannen he...), dus wil nog weleens spastisch doen haha.

Bikkel hoor, Ersilia!

Ely heeft toch wel meer last gehad van haar vastzittende lichaam dan de osteopaat dacht. Haar onderste rugwervels zaten muurvast. Sinds hij is geweest, merk ik dat ze heel erg aan het zoeken is in haar houding, de mogelijkheden van haar lijf weer aan het ontdekken is (hoofd in de sterren, neus op de grond), ontspannen en dan weer wegrennen, bokken, vliegen, showen. Ze oogt in ieder geval weer extreem happy en ik lig elke dag weer in een deuk om haar rare sprongen. Ze is weer zo heerlijk ruim en showy <3

Dos gaat helaas wat minder. Die heeft al een tijdje 1 achterbeen die iedere keer wat dik is. Dierenarts kon er een paar weken geleden eigenlijk weinig aan zien, dus maar gaan koelen en stappen elke dag. Ze loopt er prima op trouwens en lijkt wel gewoon haar blije zelf. Nu zijn er 2 wondjes op dat been bijgekomen (geen idee hoe ze eraan komt), dus ik laat morgen nog maar eens de dierenarts langskomen. Helaas is ze niet te temperaturen en ook moeilijk te betasten door vreemden, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat...

Vergeet ik bijna m'n kleine trots. Euf gaat goed in de opfok, heeft helaas wel een schimmeltje op z'n koppie nu, dus die wordt nu met warm water gewassen, prinsje :D Verder wist m'n man geen cadeau voor Sinterklaas voor mij, dus heeft hij me maar tegoed gegeven voor Euforio's kleurentest, aangezien er nog steeds wat lichte twijfels zijn haha

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:09

Volgens mij heb je dat wel eens gezegd, Joyce. Heb je ook een foto toevallig?

Wat vervelend van Dos dr been, Annika!
En tof Sinterklaascadeau! Ben benieuwd, hij lijkt toch wel dcht zwart zo op de laatste foto's!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:12

Hallo allemaal

bedankt voor het warme welkom! :D

Helaas kan ik niet zo vaak kijken dus word het vaak heel veel na lezen hahaha

Ik heb ook vaak gezwommen met Qilan zal vanavond als ik op mijn eigen laptop zit wel een foto plaatsen!

Verder kan ik jullie achtergronden etc nog niet zo goed dus ik blijf gewoon mee lezen en de leuke foto's kijken van alle mooie veulentjes en volwassen Avs :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:32

Anika Balen van Dos der been zeg hoop dat je er snel achter bent wat het is. Twijfel je er over of je kleine prins toch niet zwart is?

Katja wat apart dat je paarden niet meer naar voren komen zonder dat je er een aanleiding voor kan vinden.

Eline wat fijn dat je smid de oorzaak gevonden hebt waardoor ze niet lekker loopt. Blijf altijd een rot plek.

Lisa balen zeg met Gary

De rest ben ik vergeten moest een heel boel pagina's bij lezen

Zwemmen heb ik nog nooit gedaan met die van mij, die houden niet van water want daar wordt je nat van :j .

:brr: wat is het koud zeg niet normaal, van het weekend maar dikkere dekens erop, en kijken voor leuke aanbiedingen voor nog dikkere onderdekens.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:07

Sieltjuh schreef:
Volgens mij heb je dat wel eens gezegd, Joyce. Heb je ook een foto toevallig?

Wat vervelend van Dos dr been, Annika!
En tof Sinterklaascadeau! Ben benieuwd, hij lijkt toch wel dcht zwart zo op de laatste foto's!

Volgens mij heb ik hem weleens geplaatst inderdaad :j
Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:49

Ahjah, zie idd wel overeenkomsten! Leuk!

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:25

Hoi iedereen weer,

Ik probeer elke dag bij te lezen.

Vandaag bij mij hoefsmid geweest. Hij was echt braaf :D daarna nog gereden in de bak. Koud!! :brr:

Daarna in de wei. Gingen ze toch gek doen. Heb kort filmpje. Maar te ingewikkeld om hier te plaatsen haha. Sta wel op mijn fb.
Hier nog leuke foto van vandaag
Afbeelding

Moossie90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:36

Wat een knapperd!
Was goed koud vandaag, toch heerlijk gepoetst en meneer gekroeld! Hij staat zonder deken en is echt een arabeer aan t worden! En echt een holle bolle Gijs; er lijkt geen stop op te zitten qua eten momenteel. En hij krijgt echt meer dan voldoende; zoveel voordroog dat stalgenoten bezorgd reageren of ik hem niet overvoer. Misschien het verschil tussen koudbloeden en hij als enigste Arabier ertussen. Iig vind ik het heel normaal wat hij krijgt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:40

Hoe groot is hij eigenlijk Thalita?
Leuke foto, hij doet me heel veel denken aan een abdullah nakomeling die ik ken van vroeger.

Moossie90, (kweet je naam niet meer) :+
Met de kou stouwen ze ook wat meer weg.
Is het een knuffelpaard?

Nicky, welkom, mooi diertje was dat!

Tieneke, fijn zeg dat het iets beter gaat, nu hopen dat het een stijgende lijn is! +:)+

Corrina, ik dank dat als je een beetje oplet je met een wat dikkere vacht ook wel kan zien als er wat met de huid aan de hand is.

Ilya groeit elke dag lijkt wel!
Zijn maantjes zijn zo grappig! :))
Blues lip kan heuuul lang worden haha!

Mish weer bekapt!
Wel echt dom van de dokter dat hij het niet zag. :Y)
Veel jonge paarden hebben dat, mijne vroeger ook en meestal gaat het zelfs in de modder vanzelf beter.

Yildiz, ze had misschien hoofdpijn. :')
Ze zijn ook wel eens niet helemaal fit natuurlijk, kan gebeuren.
Geen gladheid op de weg nee, met een paard helemaal doodeng!

Fu kan net de smid wel eens moeilijk maken, maar geduld is het enige wat helpt (vast blijven houden dus niet, haha) en dat heeft mijn hoefsmid wel. :j

Annika, ja nu hij er schimmel op zijn hoofd bij heeft wordt het nog lastiger de kleur te bepalen.. :P
Vervelend dat Dos haar beentje niet oke is...maar even afwachten wat de dokter zegt.
Maar wel fijn dat Ely nu weer wat losser in haar lichaam is. :j

Djuun de prinses in de kou...haha, doe ik ook met Fu en idd als ik eenmaal op gang ben hebben we het ook lekker warm! :j
Ik vind het heerlijk, van mij mag het zo blijven en geen regen!
Vervelend van je rug. :(

Joyce gaat een lading dikke dekens kopen.
Fu blijft gewoon onder zijn ongevoerde regendekje staan. :))

Gisteravond toen ik ging mesten waren ze wel helemaal crazy, scheuren door de bak en bokken en scheten laten.. 8)7
Liever zonder mij erop! :))

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:47

Pffff bureaucratie ten toppe hier...
Ik wil Euforio's kleurentest laten doen op het materiaal dat ze bij van Haeringen laboratorium al hebben liggen. Maar aangezien ik dat materiaal niet heb ingestuurd, maar het AVS, willen van Haeringen toestemming van het AVS dat ik het materiaal mag gebruiken 8)7 Is toch verdorie MIJN veulen??!!

Moossie90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:50

MirandaFuego schreef:
Moossie90, (kweet je naam niet meer) :+
Met de kou stouwen ze ook wat meer weg.
Is het een knuffelpaard

Lesley! Ja, het is een echte knuffel en het liefste loopt hij achter je aan. Idd met de kou eten ze meer, maar red de 15 kg voordroog echt met gemak met hem.
En dan nog bietenpulp en een halfje krachtvoer. Mag allemaal hoor! Graag zelfs, mijn vorige paard at altijd slecht.

Moossie90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:51

Annikab schreef:
Pffff bureaucratie ten toppe hier...
Ik wil Euforio's kleurentest laten doen op het materiaal dat ze bij van Haeringen laboratorium al hebben liggen. Maar aangezien ik dat materiaal niet heb ingestuurd, maar het AVS, willen van Haeringen toestemming van het AVS dat ik het materiaal mag gebruiken 8)7 Is toch verdorie MIJN veulen??!!

Apart dat dat zo gaat. Maar ergens begrijp ik het wel.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:54

Lekker dom. :(
Bel je gewoon op en zeg je dat je van het avs bent en toestemming geeft. :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:58

Lesley, als je paard niet dik wordt kan het wel.
Mijne eet ongeveer 10 kilo voordroog in de week en krijgt nog een klein beetje slobber met vitamine 3x per week en dan is ie al dik zat. :+

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:21

Wat raar zeg dat ze daar moeilijk over doen is toch jou veulen, ik zou net als wat miranda zegt gewoon bellen dat avs akkoord is.