[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:52

Heeft dochterlief ook last van, die wordt ongelofelijk nukkig en chagrijnig als ze een paar dagen niet aan het werk geweest is. Fijn dat het goed gaat, ze hoeft niet meer zo heel lang toch?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:53

ShamalArabs schreef:
:j ze gaat goed, en de beeb ook :) ze is alleen ongeduldig, ze verveeld zich denk ik, ze wil aan het werk :)

Fijn dat het goed gaat......is niet niks bij een paard.

Net Mirka gereden.
Ze blijft onregelmatig...wordt er een beetje moedeloos van.
Moet zeggen dat ik het doorrijden als advies ook dubieus begin te vinden.
Ik snap dat die ijzers een gewenning moet worden...bedoel mij moet je ook niet op naaldhakken laten rennnen :+

Wat ze niet meer doet en dat is een verbetering met de hoofdkantelen en zich laten vallen.
Ze loopt nu wel dus verder netjes in de aanleuning...

Denk morgen weer effe een bellentje wagen naar de DA

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:56

Balen zeg! Snap idd dat je er moedeloos van wordt. Heeft ze er geen pijn aan?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:00

Barcelano schreef:
ShamalArabs schreef:
:j ze gaat goed, en de beeb ook :) ze is alleen ongeduldig, ze verveeld zich denk ik, ze wil aan het werk :)

Fijn dat het goed gaat......is niet niks bij een paard.

Net Mirka gereden.
Ze blijft onregelmatig...wordt er een beetje moedeloos van.
Moet zeggen dat ik het doorrijden als advies ook dubieus begin te vinden.
Ik snap dat die ijzers een gewenning moet worden...bedoel mij moet je ook niet op naaldhakken laten rennnen :+

Wat ze niet meer doet en dat is een verbetering met de hoofdkantelen en zich laten vallen.
Ze loopt nu wel dus verder netjes in de aanleuning...

Denk morgen weer effe een bellentje wagen naar de DA

hmmz.. ik ga jou ff een pb sturen, die smid moet je eens bellen en evt. laten komen, hij komt overal in het land maar ik weet niet op welke termijn hij in jouw buurt is. hij is extreem goed en hij kent arabierenvoetjes. Ik heb heel wat smeden gehad en gezien en gekent, maar deze is by far de beste :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:01

Balen Jes!

Djunnah klinkt echt als een doetje bij sommige van jullie :') Die staat vaak genoeg bij het hek te wachten als je komt (zeker 's avonds, want het is raaaaar als er iemand pas 's avonds kohommmt! :') ), maar anders kan je gewoon naar dr toe lopen en dr halster aan doen. Of ze nou net voer heeft gekregen of niet.

Je hoort wel eens verhalen van paarden die zich niet laten vangen, nou ik zou een paard er serieus voor weg kunnen doen :o Niets zo irritant als een paard dat zich niet laat vangen :o (of paarden van je stalgenootje die jij naar binnen moet halen, die zich niet laten vangen :roll: )

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:29

Sieltjuh schreef:
Balen Jes!

Djunnah klinkt echt als een doetje bij sommige van jullie :') Die staat vaak genoeg bij het hek te wachten als je komt (zeker 's avonds, want het is raaaaar als er iemand pas 's avonds kohommmt! :') ), maar anders kan je gewoon naar dr toe lopen en dr halster aan doen. Of ze nou net voer heeft gekregen of niet.

Je hoort wel eens verhalen van paarden die zich niet laten vangen, nou ik zou een paard er serieus voor weg kunnen doen :o Niets zo irritant als een paard dat zich niet laat vangen :o (of paarden van je stalgenootje die jij naar binnen moet halen, die zich niet laten vangen :roll: )

Zo merrie hebben wij op stal.......tenminste door mij laat ze zich niet 1 2 3 vangen.
Ze mag mij niet denk ik zo :D
Ik ben hengsten gewend dus stel mezelf vrij uhh zelf verzekerd op(ben ik ook :+ )
Dus ik had haar 1 keer gelijk te pakken en mevrouw was zo boos dat ze omhoog ging, en daar wordt ik niet echt warm of koud van :D
Hebben vaak wel effe ruzie voordat ik haar kan pakken :o

Of Mirka pijn heeft....zoiezo denk ik van wel anders loopt een paard niet zomaar onregelmatig...
Maar het is juist als ik er op zit geloof ik...zal haar van de week nog eens recht toe recht aan laten lopen zonder poppetje(Ik) erop

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:51

Ben wel benieuwd ernaar, Jes. Want anders kan je nog eens denken aan een rugprobleem etc erbij. Wat natuurlijk ook niet raar kan zijn, als ze heeft lopen ontlasten...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:54

Sieltjuh schreef:
Ben wel benieuwd ernaar, Jes. Want anders kan je nog eens denken aan een rugprobleem etc erbij. Wat natuurlijk ook niet raar kan zijn, als ze heeft lopen ontlasten...

Daar zat ik dus ook aan te denken.
Zegt net tegen Illona van shamal dat ik anders een keer richting de lingehoeve rijd.
Bij Barc bleek er ook meer te zijn dan een peesblessure en HKO

En fysio stond ook op me lijstje.

laat deze week mijn nieuwe instructie even kijken...zij krijgt les van een fysio ook met dr paard en zij ziet ook veel ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:55

Het één is vaak gevolg van het ander natuurlijk, dus kan het me best voorstellen idd. Fysio en/of osteo is altijd handig voor een check up :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:05

Sieltjuh schreef:
Het één is vaak gevolg van het ander natuurlijk, dus kan het me best voorstellen idd. Fysio en/of osteo is altijd handig voor een check up :j

Toch denk ik en ik heb het eigenlijk vanaf het begin tegen de Da gezegd denk ik nu ik er weer over nadenkt dat die rug inderdaad ook het probleem kan zijn.

Haar zadel ging schuiven.......
Bananen singel leek even de oplossing te zijn..
Toen ging ze recht kreupel lopen.
Ik voelde rechts een zwelling op de schouder.

Da erbij....
Kreupelheids onderzoek
Foto s werd HKO ondekt in de kliniek nog gezegd dat ik denk dat het zadel de boosdoener is door de kreupelheid en per toeval om het zo maar te zeggen de HKO ontdekt heb

Met Mo zadel loopt ze nogwel onregelmatig maar het extreme is eraf.........wie weet lig dit zadel ook niet super....
Zadelmaker kwam zoiezo binnenkort ook voor Mo namelijk..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:08

Ik zou dat sowieso ook bij haar eens laten nachecken. Als zadel niet goed ligt, kúnnen ze gewoon niet fijn lopen!!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:14

Sieltjuh schreef:
Ik zou dat sowieso ook bij haar eens laten nachecken. Als zadel niet goed ligt, kúnnen ze gewoon niet fijn lopen!!

Nee en Mirka is natuurlijk wel een paard dat al last heeft van een dwars haartje :+
Morgen laat ik even me instructie me zadel op Mirka bekijken :)*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:17

Goed plan :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:19

Sieltjuh schreef:
Goed plan :j

Haar eigen zadel ligt zoiezo al niet meer op haar..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:33

Ik vind het echt goed van je dat je alle mogelijke oorzaken meteen gaat bekijken (ik zou hetzelfde doen voor mijn paard hoor, maar lang niet iedereen is zo ruimdenkend en volgt klakkeloos het advies van bijv. maar één dierenarts/intructrice/hoefsmid etc. op) Een kennis van mij heeft ook een merrie met HKO, nu weet ik daar verder ook het fijne niet van maar die heeft haar merrie de komende tijd op rust gezet dus niet rijden, niet grondwerken, geen lange wandelingen tot ze in ieder geval niet meer onregelmatig loopt. Of werkt dit voor Mirka juist averechts?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:39

Iloontjeehh schreef:
Ik vind het echt goed van je dat je alle mogelijke oorzaken meteen gaat bekijken (ik zou hetzelfde doen voor mijn paard hoor, maar lang niet iedereen is zo ruimdenkend en volgt klakkeloos het advies van bijv. maar één dierenarts/intructrice/hoefsmid etc. op) Een kennis van mij heeft ook een merrie met HKO, nu weet ik daar verder ook het fijne niet van maar die heeft haar merrie de komende tijd op rust gezet dus niet rijden, niet grondwerken, geen lange wandelingen tot ze in ieder geval niet meer onregelmatig loopt. Of werkt dit voor Mirka juist averechts?

Ze heeft ong 2 weken min of meer op rust gestaan.
Dus stappen aan de hand en los.
Stappen was dan meestal nog geen 20 minuten.

Nou ja die ene optie heb ik wel in me achterhoofd.
Maar dat kan je nooit meer terug draaien...

Dus als het een en ander niet werkt zet ik haar misschien kwa werk op een laag pitje...en dan voorjaar verder kijken.

zit eventueel aan te denken om haar op een pijnstiller te zetten zodat ze geen andere dingen gaat belasten.

Ze heeft ong 12 dagen op de metacam ook gestaan...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:43

Zit aan wat supplementen te denken zoals deze:

* Smeerwortel
Bevorderd o.a de bloedsomloop, ontstekingsremmend werkend

*Kamille
O.a pijnstillend, stress en spanning

*Relief Kruidenmix
Een natuurlijke pijnstiller

Ben niet gauw van de Homeopatische dingen maar bijv kleefkruid hielp ook goed als ze dikke benen had...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:48

Oh, sorry dat heb ik even gemist. Jeetje, wat lastig zeg! Pff... ik snap echt dat je er niet goed van wordt, ik zou er ook van wakker liggen. Maargoed, als ook haar rug meespeelt zou ik zeker overwegen haar een langere tijd op rust te zetten en dan kijken wat het resultaat is, al is het in ieder geval maar om niets te overbelasten.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:51

Iloontjeehh schreef:
Oh, sorry dat heb ik even gemist. Jeetje, wat lastig zeg! Pff... ik snap echt dat je er niet goed van wordt, ik zou er ook van wakker liggen. Maargoed, als ook haar rug meespeelt zou ik zeker overwegen haar een langere tijd op rust te zetten en dan kijken wat het resultaat is, al is het in ieder geval maar om niets te overbelasten.

maak niet uit...we gaan best hard zo met kletsen :P

Op de verdikte plek op de schouder heb ik wel een x aantal dagen spul op gesmeerd tegen blauwe plekken etc..

Ik denk dat ik ut weekend effe naar die winkel gaat waar die kruiden te koop zijn..

Baat het niet schaad het niet... :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:40

Zou duivelsklauw iets wezen voor Mirka? Natuurlijk pijnstiller/ontstekingsremmer.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:52

Letizia schreef:
Zou duivelsklauw iets wezen voor Mirka? Natuurlijk pijnstiller/ontstekingsremmer.

Dat is ook een idee inderdaad.
Zal eens kijken waar ik dat vandaan kan krijgen:)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:07

Iloontjeehh schreef:
Heeft dochterlief ook last van, die wordt ongelofelijk nukkig en chagrijnig als ze een paar dagen niet aan het werk geweest is. Fijn dat het goed gaat, ze hoeft niet meer zo heel lang toch?

eind december is ze uitgerekent, over 39 dagen is het veilig, dan zit ze op 320 dagen :)

Ik moest eigenlijk een ruiter vinden die haar een dag of 3 per week mee naar buiten kan nemen, dat vind ze prachtig :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:53

I have a confession to make... Als het goed is ga ik volgend weekend mn nieuwe merrie ophalen :D Zag haar en was gelijk verliefd, zoooo mijn type arabier!!! Prachtig snoetje, mooie body en een schitterende hals.. en bewegen!!! :oo Dat we waren kijken bleek haar karakter ook nog eens geweldig, relaxed maar alert. Echt, ben helemaal in love <3

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:02

amyz schreef:
I have a confession to make... Als het goed is ga ik volgend weekend mn nieuwe merrie ophalen :D Zag haar en was gelijk verliefd, zoooo mijn type arabier!!! Prachtig snoetje, mooie body en een schitterende hals.. en bewegen!!! :oo Dat we waren kijken bleek haar karakter ook nog eens geweldig, relaxed maar alert. Echt, ben helemaal in love <3

nice :D gefeliciteerd!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:02

En dan snel foto's delen en afstamming enz. he :)