Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:08

Nette run van Linda zojuist!
69 en 65.5

En door naar de finale!!
Super!

corine1981

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:10

Nancy met Nirvana 65.5 en 66!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:30

June 62.5 en 64... Volgens mij stond haar pet verkeerd Nancy...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:00

Nancy door met Nirvana! Van harte!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 17:19

Jeeeeee!! Kanjers zijn jullie! *\o/* *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:22

hey hallo arab gluurders. ;-)

Super blij met beide prestaties van mijn paardjes.

Nirvana had ik bijna nog terug getrokken, die wilde in eerste instantie echt niet lopen in de voorring....zere benen van afzakkend vocht. Zondag vocht bij de singel, gister zat het vocht afgezakt naar haar bovenbenen en was ze ook slecht voorwaarts en vandaag was het vocht nog verder naar beneden gezakt. Rond haar knieen en eronder. Ik had echt medelijden, dus ik weer stappen in die voorring. Maar toen ik weer aandraafde ..gelukkig duidelijk meer voorwaarts. In de showarena hoefde ik lang niet meer zo hard te werken als gister. Ze was nog wel flauw op de spins, maar super blij met de uitslag, reed op safe.

Daarna naar de trailer en June halen, die ik nog helemaal niet had losgereden. Er was nu immers tijd zat ertussen. June was helemaal in haar nopjes dat ze nu eindelijk aan het werk mocht. Eindelijk aandacht van het baasje. Ze liep als een zonnetje in de voorring....zooooo relaxed, heerlijk aan de neckrein echt super.
Omdat ik gister behoorlijk wat panalties had gepakt door een overkruiste kleine cirkel (alleen daar al 13 penalties totaal!! 6 van de ene en 7 van de andere jury!!). Besloot ik nu ....grote cirkel niet overdreven hard, gewoon normaal tempo en de kleine in praktisch hetzelfde tempo. Dat vond June wel leuk...haha die had de oortjes in de grote cirkel erop ....als ik haar laat versnellen gaan de oren plat en krijgt ze een woeste blik }> . Nu dus niet. Helaas changement niet correct, dus daar onnodig penalties gepakt, maar ja toch een nette 64 en 62. En dat is netjes voor June. Ook haar spins gingen voor haar doen redelijk goed. Dat is haar slechte punt. Helaas de stops....laatste stop netjes, helaas het valt niet mee met dat nog altijd zware bovenzand.

Nu zijn ze gedoucht en kunnen ze zo nog ff de wei op.

Hopenlijk zit Nirvana a.s. zondag weer helemaal lekker in haar vel voor de finals ....letterlijk en figuurlijk. :(:) Dan zijn we pas weer aan de beurt....ff pauze ;-)

Cyann weer helemaal blij, want HAAR paard heeft weer van June gewonnen :D

Angela moest vanavond nog trailen...ff kijken hoe ver ze zijn met het programma.

Doei doei, ik ga ff gluren.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:35

Haha, die Cyann, haar paard gewonnen _O-

Sip voor Angela, 0 score, geen idee waarom :(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:03

Nou toch mooi nancy!
Op naar zondag! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:33

corine1981 schreef:
Haha, die Cyann, haar paard gewonnen _O-

Sip voor Angela, 0 score, geen idee waarom :(

Ja balen zeg voor angela. Trail kan die combi wel zo donders goed!!

Ja Corine, dat is echt altijd dolle pret. Op wedstrijd zeg ik ook weleens..."wedden dat June dit keer gaat winnen!!" Nee hoor, echt niet, zegt ze dan. En 9 van de 10 keer heeft ze gelijk en dat vindt ze wel zoooooo mooi :D "zie je wel, ik zei het toch! Nirvana wint gewoon" Als ze erbij is, fluistert ze Nirvana ook vaak wat in. :+ Leukste is dat ze m.n. zelf dan de grootste lol heeft.
:+ Zooo cute

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:47

Gefeliciteerd met de finaleplaats Nancy!!! Nu hoef je zondag pas weer te rijden?

Balen dat Angela niet door is met de trail, maar in ieder geval wel in de Horsemanship!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:57

Ja zondag pas weer. Rond 1300 uur. Ze staan nu te genieten in de wei.
Zondag met 1 paard op stap....relaxed ;-).

Grappig joh, heb allemaal gekleurde stippen op mijn toetsenbord.....tja type les cyann is begonnen. Haha gelukkig heb ik ook blind leren typen. Maar stelt je wel weer op de proef.....waar zat dat vraagteken ook al weer? oh ja...

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:00

Dus als je txt niet klopt ben je niet acuut dyslectisch :D :D :')
Kom je vrijdag nog kijken in de Uithof?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:19

Ja vrijdag gaan we zeker kijken. Cyann is om 12.30 uit school en is op vrijdagmiddag altijd vrij, dus daarna crossen we die kant op. Ik moet nog ff opzoeken hoe laat Angela moet rijden...misschien zien we die live of anders via de livestream.
Bijschrijven voor de trophy pas ik maar weer voor. (stoppen is te moeilijk en ik geef haar liever ff extra singelrust). Na zondag krijgt ze zowieso rust, tis weer ff genoeg geweest. We nemen haar ook niet mee naar de volgende drha show die eind deze maand is (hebben we vandaag besloten). Planning is om alleen met June te gaan en daar wat extra rubrieken mee te starten. Kijken hoe dat uitpakt.

Dus vrijdag komen we eraan.......GEZELLIG aanmoedigen!! Oh en Cyann heeft me zien zwaaien!!! Ik had het trouwens ook tijdens het losrijden gedaan, ik heel uitbundig zwaaien op de X met twee armen in de lucht. Belt ze...Leen vraagt: heb je het gezien, mama zwaaide? Blijkt er dus reclame te draaien duh.. Dus toen maar ff zwaaien toen ik de ring uit ging na mijn proef :D en dat heeft ze wel gezien!! :+

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:21

Leuk dat ze het toch zo mee kon volgen! Mag ze op school gewoon kijken, of was ze al vrij toen?

Wij zijn er ook vrijdagmiddag & avond. 's Morgens de paardjes en daarna richting Den Haag, dus zie je daar!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:26

Op school hebben ze wel digiboard, dus had gekunt. Maar was niet nodig..ze had typeles tot 1400 uur. Mijn moeder heeft haar opgehaald en naar ons huis gereden. Daar stond de computer al pan klaar en ook de tv stond aan, zodat ze meteen konden meekijken. (heb een snoertje naar de tv vanaf computer). Ik had het beeld van de tv ook wat ingezoomd en schermpje op mijn computer in het midden gezet....dus het leek nog heel wat.

En gister heeft ze bij een vriendinnetje via de computer gekeken. :j
Laatst bijgewerkt door CounTree op 14-09-11 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:27

Stoer! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:19

Ben trouwens net ff de score sheets aan het analiseren van de dawra NK reining:

plaatsing
jury 1:
1e 279 korinto score 67 pnt
2e 314 nirvana score 64 pnt
3e 191 june score 56.5 (incl. 7 penalties voor kleine cirkel overkruist)

jury 2:
1e 314 nirvana score 61.5 (joepie toch nog een keertje gewonnen)
2e 279 korinto score 61
3e 191 june score 60 (incl. 6 penalties voor kleine cirkel overkruist)

Optelling van het totale aantal punten is bepalend voor de einduitslag:
goud Korinto 128
zilver nirvana 125.5
brons June 116.5 (incl. 13 penalties voor die kleine cirkel!!!)

Oeps die penalties hebben dus June der titel gekost....Donders had ik eindelijk mijn dochter tuk gehad door van HAAR paard te winnen }> :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 14:53

Haha!

Heb t zo kunnen regelen dat ik morgen ipv zaterdag kan komen kijken! Tot morgen! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:52

Gezellig! Morgen wordt leuk hoor, zeker ook savonds. Wij hebben waarschijnlijk twee kids bij ons. En cyann heeft al gezegd, dat als ze moe worden, ze wel in de auto gaan slapen (die is ruim zat), zodat wij kunnen blijven kijken...

Wat een heerlijk weer trouwens zeg op mijn vrije dag.....de paarden staan te fonkelen in de wei, zo erg glimmen ze :D. Ze treffen het zeg. Zo weer livestream aanzetten op mijn tv...en de futureguys en cri bekijken. Heerlijk die paardensport zender ;) .

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:01

oh en trouwens...het zou mij nou werkelijk niet verbazen als Linda met Korinto ook Nederlands Kampioen wordt van de Rookie L2. Die score gister!!!! Wauw! Ze wordt ook heel goed bijgestaan door haar trainer in de voorring, die coacht haar heel de tijd. Echt top die inzet en dat zie je terug!! Ze is echt heeeeeeel serieus bezig. Tijd voor een praatje in de voorring....niet echt, trainer staat constant aan de zijkant.
Gister zou ze er ook echt voor gaan zei ze. Terwijl dat nog geen eens echt nodig was geweest omdat ze zowieso door zou gaan als ze geen nul zou rijden (ivm 7 starts). Hopelijk kan ze de scores van gister minstens evenaren, dan is de kans zeer groot dat ze zeker een medaille pakt. Echt top hoor.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:12

En ik vind die Karinto ook zo'n leuk paard om te zien!! Wie is haar trainer dan??

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:12

Wij hebben hem gezien, maar wie dat is.....echt geen idee. We dachten eerst dat het haar vriend was met haar ouders was. Maar toen ik dat vroeg ivm feliciteren zei ze "nee dat is mijn trainer en dat zijn niet mijn ouders hoor". Maar wie die trainer is...., Leen wist het ook niet, geen bekende.
Ze was fanatiek aan het losrijden, dus heb het verders ook maar niet gevraagd. Kreeg het idee dat ze daar allemaal geen tijd voor hadden.....Linda is aardig hoor, de ploeg erom heen deed een beetje afstandelijk, dus ik hield het maar ff bij een mondelinge felicitatie naar de rest.

Beetje jammer, maar het zal wel te maken hebben met de NK spanning. :D :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 20:56

Mocht je Cyann ooit opgeven voor adoptie, hier in Brabant is het goed toeven hoor! ;) Heerlijk zon kind! :D

Heb ontzettend veel zin in morgen! :j

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:02

Gezellig dan is er aardig wat dawra volk.... Tot morgen!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:28

oh dat is waar ook....over staarten gesproken....Leen werd gister aangesproken door iemand....of Nirvana een nep staart in had. Ik hoorde alleen dat ze de staart zo mooi vol vond, dus ik "ik kweek staarten, dat weet je toch ;-)" LOL

En oooh nog wat, helemaal vergeten.....uiteraard kreeg June weer het ene komplimentje na de andere. Haha ze groeit er nog altijd van. Staan we buiten af te zadelen, lopen er 3 chinezen dames langs....blijven staan....tokkie kroepoek shanghay taal tegen elkaar. En ja hoor daar kwamen bij alle drie de foto toestellen uit de zak. Ze stonden zich helemaal te vergapen :wow: aan overkant van de straat. :D :D

Dus ik: Ah you wanna take picture??? You may come closer! no problem!
"- oh we like holsy." En volgens mij vonden ze het halster ook wel gaaf....Cyann der halster, dat bijna lichtgevende foute roze 8-) . Ik weet het niet hoor de chineze meiden spraken erg gebrekking engels.
Maar 1 vd 3 wees naar haar hoofd. Dus de meiden kwamen dichterbij...al knikkend met hun hoofd :D

Yep June was ff een toeristische attractie. Er is altijd wat te beleven als we met Amazing June op stap zijn _/-\o_ . June goes oversea :D

_O-