[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:05

Zal me overigens toch maar eens voorstellen :+ eigenlijk was ik alleen meelezer maar ik piep er nou toch een paar keer tussendoor, dus dan weten jullie ook weer wie ik ben, haha.

Mijn echte voornaam is: Eline
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie): Zwolle
Daar woon ik met: Ouders, ben op zoek naar eigen plekje
Ik heb geen relatie
Ik studeer: Engelse Taal en Cultuur in Utrecht
In het dagelijks leven ben ik: Privédocente Engels
Ik heb zelf geen Arabische Volbloed, maar mijn band met de Arabische volbloeden is: Ik werk bij arabierenfokkerij Shamal Arabians.
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden: Pfoe even tellen. 8 fokmerries, 3 dekhengsten en 7 ukkies op het moment geloof ik.
De paarden zijn van de volgende bloedlijnen: hoofdzakelijk Russisch, maar gezien het aantal paarden een beetje teveel om allemaal op te noemen.
Voor meer info, zie profiel.

:wave:

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:43

Als ik mee ga naar de meeting kom ik ook wel als fotograaf.
Gon is ex-renpaard en wilt constant voorop en wordt hartstikke heet met zoveel andere paarden buiten.
Iets wat ik er helaas nog niet helemaal uit heb weten te krijgen.

Julez

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:46

Welkom Eline! :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:46

ik moet met Mo ook eerst wat knopjes op zetten:P
Voordeel van Bos en vooral duin is dat het redelijk zwaar is :+

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:34

Hallo allen, ook ik ben weer van de partij, vandaag heerlijk gewerkt én ontzettend goed nieuws gehad!!! *\o/* Ik ben aangenomen voor de BBL verpleegkundige opleiding in het Bethesda ziekenhuis in Hoogeveen!! *\o/* Mijn dag kan niet meer stuk! Gelijk na het werk naar huis gegaan om Jet op te zadelen en een heerlijke rit te maken.

Sieltjuh schreef:
Oke, heb ff heel hard gelachen om de naam Monka :') _O- Ik moet dan beetje denken aan de Power Puff Girls ofzo, voede naam voor de handlanger van Moyo Yoyo :')

Nachtbrakers :')

Haha ja Moyo Yoyo, wat was dat altijd leuk, de aap met die grote hersenpan.. Power puff girls!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:52

Horse_Art schreef:
Hallo allen, ook ik ben weer van de partij, vandaag heerlijk gewerkt én ontzettend goed nieuws gehad!!! *\o/* Ik ben aangenomen voor de BBL verpleegkundige opleiding in het Bethesda ziekenhuis in Hoogeveen!! *\o/* Mijn dag kan niet meer stuk! Gelijk na het werk naar huis gegaan om Jet op te zadelen en een heerlijke rit te maken.

Sieltjuh schreef:
Oke, heb ff heel hard gelachen om de naam Monka :') _O- Ik moet dan beetje denken aan de Power Puff Girls ofzo, voede naam voor de handlanger van Moyo Yoyo :')

Haha ja Moyo Yoyo, wat was dat altijd leuk, de aap met die grote hersenpan.. Power puff girls!! <3

Van harte gefeliciteerd meid *\o/*

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:04

Horse_Art schreef:

Sieltjuh schreef:

Gefeliciteerd! *\o/* Ik ben aangenomen voor een jaar stage op de leerafdeling Interne Neurologie van het RopckeZweers ziekenhuis. Volgende week beginnen, gelijk nachtdienst! :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:09

Gefeliciteerd allemaal *\o/*

Mojo Jojo of Moyo Yoyo, weet ik het :)) Prachtig figuur, hilarische serie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:13

Sieltjuh schreef:

Haha ja Moyo Yoyo, wat was dat altijd leuk, de aap met die grote hersenpan.. Power puff girls!! <3[/quote]

Gefeliciteerd! *\o/* Ik ben aangenomen voor een jaar stage op de leerafdeling Interne Neurologie van het RopckeZweers ziekenhuis. Volgende week beginnen, gelijk nachtdienst! :)[/quote]

ook jij van harte gefeliciteerd *\o/*

Gaat super zeg trots op mijn mede av bokkers :D ;)

Wanneer komt de eerste aflevering soap Moyo Yoyo

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:44

Pfoe moest effe flink bijlezen hahaha.

Leuk al die paarden zo besproken :D Op de amateurkeuring heb ik geleerd dat ik een paard met een mooi hoofd heb waar meneer de jury liever niet op wil rijden :') Zn lijnen zitten iig wel goed... Papa Umoyo en mama een Aparan-dochter (ben stiekem namelijk enorm gek van Aparan := ).

Jalenka ik zie dat jij goed bent in leren opstellen.. Zou je me misschien een keer willen helpen met Umoyax? Tamara is hier niet zo handig in zegt ze en ik heb liever even wat hulp voor de zekerheid voor ik iets verkeerd aanleer.. Wel klein beetje haast bij, hij moet namelijk naar St Oedenrode over 2,5 week :')

Iedereen gefeliciteerd met het goede nieuws, ben de helft alweer vergeten maar mijn felicitaties zijn desalniettemin oprecht :D

Leuk, meeting... Moet ik wel veel rennen naast Umoyax volgens mij :') Hihi.

Morgen gaat Tamara met iemand babbelen voor een eigen stuk hier in de buurt dus dat is alvast goed nieuws. Het is allemaal even afwachten natuurlijk maar de eerste berichten zijn erg positief (9 boxen, weiland en bak). Alleen even afwachten hoe groot de weide is, wat de huurprijs is, etc etc. Spannend!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:53

Klinkt goed Amy :j

Opstellen heb ik trouwens ook geen kaas van gegeten. Nu zit een show voorlopig niet in de planning, maar zal wel willen weten hoe je dat nou precies aanpakt. Ik sta nu soms beetje als een debiel te doen voor Djuun en die kijkt dan van " :) ik weet niet wat je bedoelt baasje :) "

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:07

:wave: Ik ben er nog steeds hoor, maar jullie gaan wel heel erg hard zeg.
Ben op vakantie in Belgie al vanaf Hemelvaart, paarden mee, katten mee en de honden.
Bos is om de hoek, dus echt genieten. Zeker met dit weer.
Morgen ga ik voor het eerst met Azim het bos in. Heb de afgelopen dagen op een weiland in de buurt gereden. Best spannend, zonder omheining en een open uitgang. Maar ik ben blijven zitten, het stuur zit er al goed op.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:08

Een egyptische arabische merrie:

Afbeelding

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:49

Jeetje allemaal slimme AV fans hier...
Ik heb in me hoofd als ik op het bedrijf wordt aangenomen waar ze medicijnen maken ik misschien wel een opleiding gaat doen als apotheek assistent.
Al is het alleen maar om een diploma ergens in te hebben behalve strontschepper :+

Opstellen is echt niet moeilijk hoor meiden.
Je begint met het oefenen van halt houden op commando.
Dan gaat je voor ze staan en doe met het touwtje links van he halster om het linker voorbeen te vragen desnoods maak je er een commando van zoiets als Voetje bij.
Meestal doen ze namelijk al bij druk van het touwtje dat been verzetten.
Doen ze dat niet kan je zachtjes met de zweep aan tikken.
Om de hals te vragen begin je gewoon door met iets van gras of een wortel voor ze te zwaaien tegelijk met je zweep.
Hebben zo door.

Ik gaat denk ik met Mirka ook beginnen om het te leren.

Montoyo vandaag lekker met zadel gelongeerd.
Wil er van de week op maar heb nog niks van me stalgenoot gehoord die me helpt.
Eigelijk zit ik in dubio om gewoon lekker eigenwijs op te stappen....hij is toch braaf :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:51

Gewoon doen Jessica!

Apothekers assistent lijkt me best wel leuk werk hoor :j

Ik werk zelf in een laboratorium, waar we voornamelijk feces-onderzoek doen. Heb dus letterlijk een schijtbaan :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:53

Sieltjuh schreef:
Gewoon doen Jessica!

Apothekers assistent lijkt me best wel leuk werk hoor :j

Ik werk zelf in een laboratorium, waar we voornamelijk feces-onderzoek doen. Heb dus letterlijk een schijtbaan :')

:= Ieuwww
Verdiend hopelijk goed genoeg :$

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:56

Gefeliciteerd hoor! En welkom! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:58

Haha, iedereen denkt dat het onwijs vies werk is, maar is denk ik schoner werk dan een stal uitmesten ;) Ik heb a) een labjas aan, b) handschoenen en c) ik werk in een kast die de meeste vieze luchtjes afzuigt :))

En tjah, mijn opleiding is veel breder dan alleen dit, maar hier in Zeeland is er gewoon ook niet heel veel te vinden. We doen ook trouwens nog wat andere onderzoeken hoor, werk bij een natuurgeneeskundig arts die graag koppeling wilt zijn tussen de reguliere geneeskunde en de natuurgeneeskunde. Dus grootste gedeelte van het werk is heel regulier, stukje wat meer "zweverig".
Maar het leukste van mn werk vind ik het parasitaire gedeelte *\o/* Parasieten fascineren mij enorm! Ze zijn heel klein, je ziet ze niet met het blote oog, maar kunnen je heeeel ziek maken.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:58

Ik heb trouwen voor mensen met stal problemen wel een idee.
Of als je het zat bent om tussen de niet AV mensen te zitten.

We bouwen gewoon een arabieren village *\o/* :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:00

Jaaaaaaaaaaaaaaa doen we! :+
Gaan we mooie veulentjes maken ook!
En een hengstenparadijs natuurlijk!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:01

Sieltjuh schreef:
Haha, iedereen denkt dat het onwijs vies werk is, maar is denk ik schoner werk dan een stal uitmesten ;) Ik heb a) een labjas aan, b) handschoenen en c) ik werk in een kast die de meeste vieze luchtjes afzuigt :))

En tjah, mijn opleiding is veel breder dan alleen dit, maar hier in Zeeland is er gewoon ook niet heel veel te vinden. We doen ook trouwens nog wat andere onderzoeken hoor, werk bij een natuurgeneeskundig arts die graag koppeling wilt zijn tussen de reguliere geneeskunde en de natuurgeneeskunde. Dus grootste gedeelte van het werk is heel regulier, stukje wat meer "zweverig".
Maar het leukste van mn werk vind ik het parasitaire gedeelte *\o/* Parasieten fascineren mij enorm! Ze zijn heel klein, je ziet ze niet met het blote oog, maar kunnen je heeeel ziek maken.

:+ Heb tot 2 x toe zo ding in me darmen gehad :')
En je kreeg dat monstertje alleen via operaties.....die ik nooit gehad heb.
Maar ik pas zoiezo nooit in een hokje :')

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:03

Sieltjuh schreef:
Klinkt goed Amy :j

Opstellen heb ik trouwens ook geen kaas van gegeten. Nu zit een show voorlopig niet in de planning, maar zal wel willen weten hoe je dat nou precies aanpakt. Ik sta nu soms beetje als een debiel te doen voor Djuun en die kijkt dan van " :) ik weet niet wat je bedoelt baasje :) "

Is ook echt een trucje wat ze door moeten hebben, Prins kan het redelijk. maar de jonge paarden op stage die kijken me alleen maar uilig aan _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:08

Zie me vorige post....
Is echt niet moeilijk hoor:)
Een kind kan de was doen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:09

Vandaag heeft mijn liefste vriendinnetje haar 9jarige NRPS moeten laten inslapen. Ben er helemaal naar van. Was een hele knappe ruin, M2 dressuur maar de laatste 2,5 jaar de ene na de andere blessure en zwaar spierbevangen. Het ging nu echt niet meer en vanmiddag heeft ze hem laten gaan..
Stiekem ben ik een beetje voor haar rond aan het kijken. Mocht iemand een klein damespaardje (rond 1.60) met springkwaliteiten weten waar de knopjes al wel opzitten, tussen de 6 en 10 jaar oud en braaf genoeg om ook een meisje van 12 op te zetten? Let me know.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:52

mirkayo of montirka....gaat toch goed? Ik combineer het liefst alles en heb nu al namen voor mijn baby :)
Bak'aar(hengst) en Cad'ara(merrie)(al weet vriendlief het nog niet zeker)

Wij gaan niet mee naar de meeting. pony wordt heet als kolen tussen teveel andere paarden