[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:48

Dat is minder lisa! Maar wel super dat margot zo te spreken was over hem. :)
Vind margot wel echt fijn moet ik zeggen :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:48

Even bijleespost gedaan!
Kat, ik begrijp je zorgen. Ik vind m ook niet helemaal fit ogen. Nour heeft n heel slechte eerste jaar gehad. Ondanks goed ontwormen toch flinke besmetting, om gek van te worden! Dit zie ik bij Ilya overigens niet hoor maar bedenk wel dat dat jonge spul hun weerstand nog moet opbouwen en bevattelijk zijn voor van alles. Hoeft natuurlijk niet meteen levensbedreigend te zijn maar wel iets om ff in de gaten te houden. Volg hierbij echt je gevoel hoor!

Leuke paardjes hoor! Denk dat je hengstje (begrijp dat je m hengst gaat laten?) echt leuk onder t zadel gaat worden, wat n binkie al!

Zitles goed gegaan? Waar is dat filmpje dan?!!!

Lekker bezig Baukje? Update graag!

Kelly ik vond haar op t filmpje ook al weet voller! Die bandage achter de kont heb ik ook tijdje gebruikt voor Tie. Worden ze bewuster van, vind t goed werken!

Jaleesa, al meer nieuws over de sollicitaties?

Jaaaaa, ben zo blij, echt m'n droomzadel! Paulette kwam dus om dat zadel te passen (ze heeft er maar 1 te koop, maar wát voor 1!) en meteen ff lesje te geven. Zadel is een droom, Dale Chavez western pleasure showzadel met veel zilver en prachtige floral and basketweave tooling! Krek wat ik wilde!
En wonder boven wonder: hij past! Als een handschoen! Op z'n schoft is hij nog wat ruim maar een goede pad maakt t verschil. En natuurlijk is hij gup en gaat hij, zeker daar, nog flink groeien dus hij is perfect!
Zoooooo blij mee! *\o/*
Les was super! Confronterend (heb alweer ff geen wedstrijden meer gereden en mijn zit was weer richting recreatiestand gegaan) maar kan er weer ff mee vooruit. Paulette ziet ook echt alles (bekkenbodem ontspannen!!!) zo top! Dus ga ik hard aan werken.
Ben alweer bijna die narigheid van vanochtend vergeten haha! Klopt wat je man zegt Miran, kan daar meestal goed mee overweg maar ik kan er gewoon niet tegen als het niet klopt. Er werd mij verweten dat ik verantwoordelijk was voor iets dat je mij niet kunt verwijten. Dat is onrecht en daar kan ik dus niet tegen. Zeker als degene in kwestie mij niet te woord wil staan, niet fair. Blegh..,
Maar soi, alles komt goed en ga nu even genieten van de fantastische middag die ik heb gehad met fijne inspirerende mensen met prachtige zadels! :D
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 24-10-14 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:50

Top yildiz! Foto van je zadel? :D

En die bandage.. god, ik heb geen idee hoe ik dat voor me moet zien. Heeft iemand een foto? :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:50

Thanks Yildiz! Ja ik volg zeker mijn gevoel, denk niet dat hij erg ziek is maar ben blij dat ik wel in de gaten heb dat hij niet lekker is. Hopen dat het gauw verbetert.
Fijn dat het zo super was joh! Zusje van Set woont bij Paulette op stal (Drenthe toch?), reist zij door het hele land voor les geven?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:53

Gewoon zon rekbandage aan de longeersingel knopen en achter de kont spannen, niet heel moeilijk.

Ja in principe wel. Meestal moet je wel met groepje zijn ivm reiskosten, maar nu met dat zadel hebben we t mooi kunnen regelen.
Ze is echt fantastisch!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:15

Aah oke ja dat is beter aangezien ik zo'n klungel ben met die lijnen als ik hem achter haar kont doe. Vind het dan ook moeilijker om te voelen of ik gelijke druk heb. Ze heeft ook de neiging om naar buiten te kijken.

Heb je een foto van je zadel? :D
Fijn gevoel geeft dat dan hè, als je een zadel hebt gevonden?
Ik vind jullie leven met de paarden er altijd zo gezellig en leuk uit zien op fb yildiz!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:23

Aaah das n lief en mooi compliment Kel! Thnx!❤️
De paarden is echt mijn eigen stukje zelfrealisatie en betekenen erg veel voor me, vooral mijn vrijheid en mijn dromen. Probeer dan ook steeds van deze onwijze rijkdom te genieten en te delen met anderen.

Zadel: <3 http://link.marktplaats.nl/854015561

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:25

Dat lukt je heel goed moet ik zeggen! <3

Wauw prachtig zadel!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:39

Gaaaaaf zadel!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:13

Hoi Esme welkom!!
Wat een knapperds heb je meegebracht dit topic in.

Ik maak zo ffjes een bijleespost hoor, jullie zijn hard gegaan! :oo

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:26

Vind van het bandage achter de billen knopen dat ze hetzelfde gaan doen als met een pessoa. Hun kont heel raar inkantelen omdat het uitstrekken van het been naar achteren niet mogelijk is...Zou het persoonlijk nooit gebruiken.

Net weer 45 minuten met moeders over het strand gegaan...het regent alleen :\ Ga de douche en bed maar eens opzoeken. Voor de mensen die er morgen zijn: tot morgen :D Voor de rest. Fijne avond en wel terusten!

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:54

Prachtig zadel zeg! Wat fijn dat hij ook goed ligt!
Bedankt allemaal voor de complimenten over m'n paardjes! Ben heel trots op ze!

Woogy, die mening over de bandage deel ik wel met je, heb dat 1x geprobeerd ben er geen fan van, van de uitwerking ervan niet.

Ik ga ook m'n mandje opzoeken! Sweet dreams voor iedereen. Wellicht tot morgen! :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:22

Maar als je hem nou best los doet kunnen ze dan hun been niet naar achter strekken?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:45

Ik had m gewoon eromheen, de rek in de bandage geeft genoeg ruimte. Ze ging er echt niet raar van lopen. Zit ook om de billen niet om t been. Het is een veel gebruikte methode ook binnen de T Touch (maak ik veel gebruik van). Tie heeft in ieder geval van die "T wrap" veel baat gehad.
Afbeelding

Gaat ook meer om bewust maken van en verder heb ik veel oefeningen gedaan haar achterhand te versterken; veel achteruit, recht, 8tjes, heuveltjes etc.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:11

jeetje Lisa was balen van de auto!!
Yildiz *\o/* yayy zadel!! :D
Kat ik weet ook zo gauw niet waarom Ilya zo'n last van zijn buikje heeft, kan best zijn dat hij last heeft van groeipijn :(:)

Noah loopt duidelijk beter sinds de osteopaat is geweest, maar moet toch nog een keer de masseur laten komen ivm die schouder... maar ik heb niet zo veel centjes op dit moment, wil eerst mn huur en stalling betaald hebben en dan kijken wat ik over houd :x zou dat erg zijn als ik nog 2 weken wacht met laten masseren/losmaken?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:54

Amy, balen dat het dekken niet gelukt is. Ik duim mee voor volgend jaar dan!

Hypermobiel... Lijkt me niet echt leuk. Ik wou dat ik al gewoon wat leniger was, altijd problemen mee gehad. Stijve hark :+

Arme Nour, zo strak in het pak :+ Het weer is zo triest de laatste dagen...
Ik zag wat foto's voorbij komen van jullie, op FB, echt wederom zo mooi!
En zulke nare dingen die je meemaakt... pff, ik ben dan iemand die het moeilijk van zich af kan zetten. Paarden zijn dan een goeie remedie!
En super van het zadel!! Ken er niks van, maar het is wel supermooi!

Annika, da's niet leuk! Hoefzweer zal dan zelf hopelijk wel naar buiten komen?

Miranda, ik heb geen dochter, maar dat zou ik idd ook niet willen, dat m'n kind met zulke taferelen in aanraking komt.
En de boer lijkt idd wat gezond boerenverstand tekort te komen, djeezes, als je paarden telkens ontsnappen, moet er toch eens een lichtje gaan branden... Is niet alleen voor de paarden gevaarlijk, want krijg het maar op je auto, ben je zelf dood.
En Fuego heeft altijd zo'n ultradroge blik in de ogen, grappig :+

Katja, niet leuk als je gevoel zegt dat er wat mis is en je kan je vinger er niet op leggen... Ik duim mee dat alles sowieso in orde komt. Ilya is trouwens nog knapper geworden, wordt echt een bink! De filmpjes kan ik moeilijk beoordelen, volg je gevoel want jij ziet hem elke dag he!

Kelly, persoonlijk zou ik Geisha idd nog meer de ruimte geven om de neus laag maar "eruit" te krijgen. Je ziet op het filmpje dat ze het opzoekt en dat is idd wat je moet hebben, maar ze heeft te weinig ruimte om te kunnen zakken.

Esmé, welkom! Leuke paarden hoor!

Lisa, k** van de auto zeg! Maar fijn dat Zaraar terug beter is!

Ik heb trouwens de job, dus vanaf 3 november ben ik vast in dienst, raar gevoel :+ Moet wel naar een andere stad, dus 20 minuten langer rijden, maar niets sluit uit dat ik nog kan terugkeren naar mijn eigen stad.
Fin doet het goed zolang het regent, de muggenzwermen zijn hier nog steeds abnormaal. Adje is zijn vrolijke zelf maar lijkt een stukje volwassener te zijn geworden in z'n hoofd. Hij is ook nog steeds zo braaf (maar lomp :Y) ).
Normaal ging ik 2 dagen naar het EK, maar vandaag had ik weer zo'n pijn... Dan alleen die rit maken heen en terug is niet ideaal, dus morgen met m'n moeder zal beter zijn.
Dadelijk Adje-foto's!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:28

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:45

Lisa, niet zo fijn als je met je paardenop stap bent en de auto begeeft het, gelukkig wel snel op kunnen lossen.
Fijn dat Zaraar zo veel beter gaat!

Yildiz, als mensen zo vervelend zijn, is het heel fijn om te fantaseren wat je ermee kunt doen, zoals ze overrijden of van de trap gooien.. :P
Zo tof van je zadel, erg mooi ding! :))
En weer even goed aangepakt tijdens de les, niet te veel ontspannen hoor, anders laat je alles lopen. :D

Tieneke, gefeliciteerd met de job!
Beetje rustig aan doen hoor... :(:)
Zo even je topic kijken!

Tam, als je rekening houdt met zijn probleem en een beetje rustig aan doet kan het vast wel even wachten.

Kelly, ik zou het gewoon even proberen en kijken hoe Geisha het doet met zo'n bandage..en lekker los laten van voor, even vragen en dan goed meegaan met de beweging zodat ze haar neus laat zakken.

Kat, ik hoop dat veullie weer snel opknapt!

Vandaag heeft Fu vrij, morgen weer een buitenrit.
Het wordt lekker weer! :):)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:53

Lekker Miran een buitenrit, maandag wordt het ook mooi volgens mij!

Leuke Adje-foto's :j

Ilya is misschien iets minder mat maar nog steeds zichzelf niet, ook vond ik zijn buik minder bol maar hij had duidelijk nog wel last. Ik denk dat hij heel misschien wel een maagzweer kan hebben. Morgen wil ik heb wat colosan geven en als dat ook niet voor verbetering zorgt laat ik maandag de DA weer komen om eens naar de optie van een maagzweer te kijken of misschien preventief Gastrogard te geven.

dit was ook nog gisteren, mooi kleurtje krijgt hij wel:

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:57

Ahhh lieve Ilya! <3
Zeker mooie kleur, lijkt hij bij de aanzet van zijn manen nu ook donker?
Komt maagzweer vaker voor bij veulens? (geen idee)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:05

Ja komt vaker voor bij veulens helaas, kwam erachter door de googelen

ja maanaanzet is donkergrijs, ben benieuwd welke kleur ze krijgen. Kan van witgrijs, en vaalgrijs tot bruingrijs/bruinzwart worden.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:07

Ja ik zie het inderdaad op het filmpje, ze wil zakken maar ze kan niet. Baalmomentje, maar goed ik keek op me telefoon ipv naar haar :+

Vandaag even gelongeerd met zadel en toen even in stap wat rechtrichten gedaan. Nu ik het echt leer te voelen, voel ik dat ze zooo scheef is := . Maar ging best goed! Achterhand is er beter onder.
Bij het hoofdstel uit doen voelde ik dat er op de plek waar het bit zit, een puntje komt?? Iemand enig idee? Ben rechts vergeten te voelen eigenlijk :=.

Katja hij krijgt een hele gave kleur volgens mij :j
Misschien is ie morgen nog een stukje beter dan vandaag. Hoop het!

Tieneke gefeliciteerd!
Super foto's van adje! Knappe man zeg :D

Tammy denk dat het niet veel uitmaakt als je 2 weken wacht. Fijn dat ie beter loopt na de osteo!

Yildiz, dus kan ik ook ohz doen begrijp ik? Is dat dan zo'n bandage voor normaal gesproken om de benen of niet zo 1? Daar heb ik er heul veul van liggen namelijk :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:18

Ja Kel als je aan het filmen bent kun je niet alles tegelijk, toch al een wonder dat die filmpjes lukken vind ik altijd! :D
Sommige merries krijgen ook een hengstentand maar de lagen zijn sowieso dicht op het bot, dus maar wel even goed in de gaten houden.
Je kan denk ik ook wel bitloos iets met haar?
En zo'n bandage is idd gewoon voor om de benen.

Ja Kat, ik dacht al dat het wat donkerder leek!
Wel leuk om te zien hoe hij verkleurd. :))
Wat zielig van die maagklachten, hebben ze ook nog een idee waardoor dat komt?
En ik wil toch nog even zeggen over het voer wat volgens de fabrikant ook meegegeten mag worden door veulens..daar kun je niet op vertrouwen, zelfs speciaal voer bevat ingrediënten die niet kloppen dus blijf oppassen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:22

Maagzweer bij veulens kan inderdaad ook komen door krachtvoer of meer gaan eten maar dat hoeft niet, dus is lastig te zeggen. en ja dat snap k heel goed, van het voer :j nadeel is alleen dat ze zonder krachtvoer ook vaak dingen missen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:47

Nou, zolang ze nog melk drinken krijgen ze denk ik wel genoeg binnen via mammie.
Dat voer kan best nog even wachten.

Nikita kwam er achter dat als ik Fu wat geef, hij zijn staart omhoog doet!
Hij lijkt toch wel verdacht veel op die ezel van de efteling hoor!! Alleen komt er jammer genoeg geen geld uit van achter.. :')