[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:59

Dat gaan we vast vandaag niet meer redden, hahaha! Het gaat wel errug hard allemaal!

Omdat het lang geleden is (en het zaterdag is), weer eens wat plaatjes van Daytje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:00

Kat poes? Ja die heb ik een poosje gehad, overgenomen via marktplaats en woonde gezellig bij mij op mijn studentenkamer :+ maar was zo actief dat hij naar mijn oma is gegaan waar hij een groot huis en tuin kreeg, maar werd ineens heel ziek en ging zo hard achteruit en is overleden. Misschien hebben de mensen van marktplaats hem gewoon ziek verkocht, je weet het nooit. Hij was zo mooi en lief met bijzondere kleur en ogen! Ik noemde hem Kasper, daarna werd hij Oscar maar mijn vriend noemde hem altijd Cancellara :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:17

Wat een mooie Paint heb je toch, Jolinda <3

Ow, wat sneu dat hij is overleden, Kat :\ Wel een mooie kat inderdaad <3

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:31

Sieltjuh schreef:
Wat een mooie Paint heb je toch, Jolinda <3

Ow, wat sneu dat hij is overleden, Kat :\ Wel een mooie kat inderdaad <3

Ik las dat Daar een Lama was op FB ;) :+

Gokken gaat mij dan minder goed af _O-
Heb een aantal vragen ook maar klakenloos geraden :D

Ag ik ontdek vast nog een keer me talenten :list:
Alleen niet dit leven :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:09

Oh had Daya helemaal niet gezien :+ blijkbaar tegelijk geplaatst! Hij ziet er goed uit.

Ik ga straks naar Setje, het is prachtig weer. Ik wil even proberen of ik met schrikdraad een stuk van ons andere weiland van vroeger af kan zetten, dat stuk ligt naast het stuk van de schuilstal en er staat zoveel lekker gras op :) hier zie je het een klein beetje op de achtergrond:

Afbeelding

En ik krijg hopelijk volgende week een V stuk met gouden clipjes binnen, zodat in het voorjaar als Setels baard en vacht weg zijn :+ een mooie fotoshoot kan nemen om eindelijk Siels prachtige halster eer toe te kennen!

Afbeelding

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:14

@jolinda ik vind haar zoooo gaaf maar dat komt denk ik dor mijn zwak voor vossen en haar lekkere uitgeschoten wit aan 1 kant van dr bekkie <3
@kat doe set de groetjes ;-) die klips zijn echt zoooo handig de minis breng ik ook vaak voor hiermee hoeven ze niet aan de ketting ideaal

Hier paardjes lekker buiten, asal was goed fris, straks gaan we met onze kleine sam naar de reu....zo leuk vd weer zijn we ook al een keer geweest maar toen lukte het niet waarschijnlijk te vroeg, hopen dat het vandaag wel lukt en dan over 9 weken puppies <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:19

Spannend Joyce, als er puppies komen! Wat zijn het ook alweer, dwergpinchers? (sorry als ik heeeeelemaal verkeerd zit :o )

Ik zal Set een knuffel geven namens bokt :D

9 weken ben ik trouwens jaloers op, ik moet nog 197 dagen wachten op iets kleins :D Jij hebt geen drachtige mini toch dit jaar?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:27

@katja nee mini jack russel black en tan (zal wel ver naar voren wat van pincher inzitten wand black en tan is geen jack kleur)
Afbeelding

Die linker is sam en die gaat vandaag naar de reu, de rechter is haar moeder zazou

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:28

oh ja zulke schatjes! Sam is ook bij jou geboren?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:30

ja klopt, ze is erg lief en heel klein, het viel mij niet zo op maar als ze naast zazou staat is ze toch wel kleiner

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:25

heerlijk genoten van het weer met mijn assie <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:32

Mooie foto's !!!
Wij gaan ook zo richting Yus, lekker een stuk wandelen :D

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:06

Leuk al die baby foto's, zal eens kijken.
Katja ben benieuwd naar het nieuwe vriendje/vriendinnetje
Daya ziet er toppie uit
Ben gek op paarden met veel wit :D
Wat een leuke Jackie's
Joyce gezellige selfie
Joyce wandelse
Ik zit heerlijk op het land te genieten van de paardjes <3

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:25

@joyce thanx, en geniet ze is zo heerlijk weg
@corry thanx heerlijk he ik hou ook van dit weer

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:06

Ahh bahhh, Daya had gister al opgelopen benen, maar na stappen, koelen, stappen, koelen, stappen, rijden, koelen, masseren - waren die weer dun.. Vanmorgen trok ik hem weer uit zijn stal met olifantenpoten... Er is niks anders gedaan in zijn beweging of voeding, dus er gingen lichtelijk alarmbellen rinkelen..
Temperatuur voor zijn doen wel wat hoog, normaal 36.5 en nu 37.5.. Prutogen, al een paar dagen.. Slijmvliezen wat bleek, vochtbalans niet helemaal ok (te zien aan zijn huid die langer dan normaal rechtop bleef staan).. Bah, bah, bah..

Zitten lezen over een virusje, soort griepje.. Voelt dan toch niet goed.
Had eigenlijk een clinic vandaag, maar omdat Day zich duidelijk beroerd voelde afgebeld en op stal gebleven.. Tutten, waterige slobber maken om hem wat te laten drinken, poetsen, benen afspuiten.. Enz.

Dik in de baalmodus vandaag.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:46

Ow gats Jo, balen van Daya :\

Kat, gelukt met stukje afzetten? En mooie clippies 8-)

Nou, weet niet of jullie het hadden meegekregen van die gecrashte deltavlieger in Zoutelande. Alle hulpdiensten opgeroepen volgens mij. Toen we nog op stal stonden kwamen de ambulances al voorbij en was net goed en wel weg op buitenrit, toen er twee brandweerwagens ons passeerde. Djuun behoorlijk geschrokken, eerste wagen ging nog wel, maar de tweede die er vlak achter zat was ff de druppel voor dr :(:) Moeder stond er naast, maar stond in de linkerberm, waardoor moeder dr vast had met links (slechte hand) en ze zich dus lostrok. Gelukkig kon ik dr goed houden, want ze had echt ff paniek (kan het me voorstellen ook trouwens).
Naja, daarna was ze snel gekalmeerd (gelukkig blijft ze er niet in hangen) en zijn we rondje verder gaan volgen. Nou.. pff... ze had alle vooroordelen van Arabieren ff bevestigd hoor :+ Ze was übervrolijk en elk bermpje waar we konden draven (niet veel helaas :x ), heeft ze zich toch staan uitsloven :') Klein stukje Wielemakersbaan (recht stuk pad) gepakt (voetpad) en daar ging ze toch lopen :') Staat ze opeens keihard op de rem, want ze zag een vrouw die met een kruk liep en dat maakte een raar tikkend geluid :wow: :') En daarna weer aan de stekker hoor, oortjes kaarsrecht vooruit :):) Einde van het pad twee paarden tegen gekomen, één van de ruiters had ons dus gezien toen de brandweerwagens waren gepasseerd, dus die vroeg of het toch wel was gegaan. Wel lief :)
Vervolgens weer omgedraaid en bijna zelfde route weer naar huis gegaan, nou weer stukje draf, ging ze toch als malloot lopen, volgens mij vlogen dr benen bijna langs dr oren :') Had mn handjes er aan vol en het feit dat ik er ook gewoon de slappe lach van kreeg hielp niet mee. Vervolgens weer terug genomen en rest van de weg nog gestapt, waar ze overigens weer gewoon doodbraaf was.
Na het tunneltje mn moeder een schop onder dr hol gegeven en zij heeft laatste stukje op Djuun uitgestapt. Heb dr wel vastgehouden heel de tijd, maar dat maakt niet uit. Was al heel veel maanden geleden dat ze op Djuun heeft gereden :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:51

Haha, gek paard, die Djuun. Daya heeft dat ook wel eens van die stomme dingen! Een vogeltje ofzo, een haas, een wandelaar met een gekke hond.. Enz.. Heel groot verkeer geeft hem niets, maar kan me heel goed herinneren toen dat wel nog zo was en dan heb je toch flink wat paniek eventjes. Wel goed dat je het rondje hebt afgemaakt :D
Leuk dat je mams op Djuun gaat! Mijnes durft niet op Daya :n

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:53

Heb het niet meegekregen Siel, maar klinkt heftig! Djuun was een hyper-de-pieper arab, dus? :):) Goed hoor van je moeder dat ze er nog opgestapt is!

De mannen vinden de care4life heeerlijk! Maar die eten praktisch alles, vooral zandweg vinden ze heerlijk, dan likken ze hun voerbak helemaal uit tot de laatste korrel :') Asi die moest het natuurlijk niet in eerste instantie, maar we kennen d'r inmiddels een beetje, gewoon weglopen en je krijgt niks anders }> Uiteindelijk had ze toch eieren voor haar geld gekozen, lekkere miepmuts ook :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:56

Ohh, haha! Ik wilde daya toen ook C4L geven.. Trok ie zn neus voor op. Ik dacht : je bekoekeloert het maar even een half uur, maar de volgende dag lag zijn hele voerbak nog steeds vol met wat ik er de dag ervoor erin had gedaan :') Zelfs een handje door zijn granen (en zijn granen laat ie NOOIT staan) at ie niet.. Hij vond het stinken denk ik!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:01

Ja, het ruikt wel sterk. Asi heeft dat met alle poedertjes of dingetjes die anders zijn wat betreft eten hoor, maar ze krijgt gewoon niet anders en dat weet ze ook wel, maar toch altijd eerst even beledigd kijken en zich omdraaien :') Besteed er ook nooit aandacht aan d.m.v. andere dingen er doorheen doen of pushen om toch te eten want ik weet dat dat bij haar alleen maar averechts werkt.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:03

Djuun is helemaal niet bang voor groot verkeer (is geboren op een stal langs de snelweg), maar het waren nu gewoon de sirenes waar ze erg van schrok. En helemaal terecht in mijn ogen, want ze kwamen echt op ongeveer 15 meter afstand passeren (stond in de berm naast het fietspad, wat dus weer aan de doorgaande weg grenst).
En rondje afgemaakt, was nog geen 5 minuten onderweg :)) En ze kalmeert gelukkig enorm snel, zeker met de fiets ernaast :)

Mn moeder had wat moeite met erop komen, vanwege haar pols (die nog steeds niet goed is en ws ook nooit meer goed gaat komen -O- ), maar via muurtje ging het goed :)

Heb gisteren nog een nieuwe zak C4L gekocht, Djuun vind het heerlijk, maar die is toch geen moeilijke vreter :)

Nu ff naar zus dr huis, ff zieke kat checken -O-

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:04

Ik heb nu een perfect rantsoen wat hij ook supergraag eet... Was destijds wel anders, heb echt halsbrekende toeren uitgehaald om dat paard te laten eten :P

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:30

Dat virus heerst enorm Jolinda. Vier paarden hier op stal hebben het ook. Duurt een paar weekjes eerdat ze weer de oude zijn maar niet ernstig ;)

He Connie, ik zag je nog maar jij mij niet :P Je stond lekker te grazen met die bruine!

Wat een verhaal Ersiel!

Leuke hondjes Joyce :)

Ik heb net heeeerlijk gereden! In tegenstelling tot vorige week vandaag geen pas verkeerd gezet. De rem zit er ook al aardig op dus ik denk volgende week maar eens los proberen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:32

Wat een leuke foto's en wat een vrolijk beest heb je onder je kont :D!

Daya heeft er al een aantal weekjes last van.. Die opgelopen benen zijn iets van de laatste dagen.. Ik ga morgen toch maar even de dierenarts bellen voor de zekerheid. Zeur :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:36

@nikcy wat leuk, fijn dat zo goed gaat
@jolinda pff wat balen zeg...