[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:25

Horse_Art schreef:
Jolinda: Ik zie ook Garwolin is ook een erg bekende hengst geweest, 2 sportpredikaten behaald: Dressuur en rensport. Verder ken ik niet zoveel hengsten uit de lijn, natuurlijk aswan, arax wel. Blue Domino is een zeer bekende Crabbet hengst, iets verder in de lijn.

Oh wat leuk! Haha zo zie je maar weer, hij is minder huis-tuin-en-keuken-arabier dan ik dacht :Y) Haha nee dat klinkt erg onaardig <3

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:25

Sieltjuh schreef:
Ik kan overigens wel zonder paard komen, maar wel met camera. Heb best aardige camera, schiet leuke plaatjes :P

Nee ga fietsen jij! Djuun moet erbij zijn!

Barcelano

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:26

The Crabbet Stud is een Arabieren stoeterij die ca. 1935 (!) gesticht is door Lady Blunt en later overgenomen door haar dochter Lady Wentworth ,die op de stoeterij tot haar dood in 1957 woonde.
Die liet de stoeterij weer na aan haar stalknecht Covey. In 1957 werd de stoeterij gesloopt wegens het aanleggen van een snelweg. De Arabs werden verkocht.
The Crabbet stud fokte naar hun eigen inzicht arabieren. Ze gebruikten er verschillende lijnen voor. Ook Poolse of Egyptische. Ze werden gekruist tot ze het type hadden wat hun voor ogen hadden. Sommige dieren werden ook weer geexporteerd naar Rusland waar weer "russen" uit gefokt werden.
De Crabbet type haal je er nu nog uit. Het aparte "Crabbet-kontje" bijv. en de bereidheid als dressuurpaard . Baccarat, Noran, Blue Diamant, Silver General,Rissaz enz. zijn echte Crabbets. Later kwamen de Polen en Russen "in" wanwege de renarabieren. Die een veel atletischer type werden met andere bewegingen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:27

Haha :)) Ja, maar dan ben ik wel afhankelijk van een ander, dus dat moet ik wel kunnen regelen :)) En met daarbij durf ik nu nog helemaal niets te zeggen over de opleiding van Djuun. Buitenrit hebben we nog niet gedaan _O-
[edit] ze is overigens wel 100% verkeersmak, bus, trekker, brommer, moter (tenzij er opeens 50 door de straat komen denderen, maar geef dr eens ongelijk).
Laatst bijgewerkt door Sieltjuh op 29-05-12 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:28

Achhhh september red je makkelijk joh. Paardje is toch super :D Moeten wel een beetje optimistisch zijn hoor!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:29

Haha, ik beloof nog niets, maar zou het wel heel leuk vinden :j Dan zie je alle paardjes eens naast elkaar :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:30

Leuk stukje trouwens Jessica :j

Ik ga er trouwens een eind aan breien! Moet nog douchen en morgenochtend weer werken, maar wel met mn nieuwe toet naar mn werk :):) (kan daar serieus naar uitkijken _O- ).

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:31

Ja dat lijkt me geweldig. Alle AV'tjes van de baasjes die gezellig in het topic zitten naast elkaar. Kun je ook weer leuk verschillen en gelijkenissen zien! Ik heb wel wat leuke plannetjes voor zo'n dag, maar dan moet ik wel even weten hoeveel belangstelling ervoor is!

Wie o wie heeft in elk geval de intentie om mee te doen :D?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:31

Sieltjuh schreef:
Leuk stukje trouwens Jessica :j

Ik ga er trouwens een eind aan breien! Moet nog douchen en morgenochtend weer werken, maar wel met mn nieuwe toet naar mn werk :):) (kan daar serieus naar uitkijken _O- ).

Als ik op ''vindikleuk'' kon klikken, had ik dat gedaan *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:32

Ik wel hoor :D En denk Jessica en Victoria ook sowieso :j

*gaat nu echt weg*

Daaaaag :evaw:

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:32

Uiteindelijk stammen alle arabieren af van de woestijn arabieren.
Ieder land heeft naar eigen inzicht gefokt en daar zijn de diverse types uitgekomen.

Aswan was een kado aan de russen van de egyptenaren en zijn oorspronkelijke naam was:Kom ik even niet op :+

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:33

Barcelano schreef:
The Crabbet Stud is een Arabieren stoeterij die ca. 1935 (!) gesticht is door Lady Blunt en later overgenomen door haar dochter Lady Wentworth ,die op de stoeterij tot haar dood in 1957 woonde.
Die liet de stoeterij weer na aan haar stalknecht Covey. In 1957 werd de stoeterij gesloopt wegens het aanleggen van een snelweg. De Arabs werden verkocht.
The Crabbet stud fokte naar hun eigen inzicht arabieren. Ze gebruikten er verschillende lijnen voor. Ook Poolse of Egyptische. Ze werden gekruist tot ze het type hadden wat hun voor ogen hadden. Sommige dieren werden ook weer geexporteerd naar Rusland waar weer "russen" uit gefokt werden.
De Crabbet type haal je er nu nog uit. Het aparte "Crabbet-kontje" bijv. en de bereidheid als dressuurpaard . Baccarat, Noran, Blue Diamant, Silver General,Rissaz enz. zijn echte Crabbets. Later kwamen de Polen en Russen "in" wanwege de renarabieren. Die een veel atletischer type werden met andere bewegingen.

Klopt helemaal, helaas heeft Jetje ook zo'n 'crabbet-kontje' maar we werken eraan, ze mist ook nog bespiering en een beetje extra vet kan ook geen kwaad haha! :) Valt tegenwoordig al stukken mee vergeleken met eerst.. De crabbets zijn gefokt op gebruik. Jet is een wat ouder type om te zien.

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:34

Google is je beste vriend...en weet meer dan mijn geschiedenis leraar wist :7

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:35

Jolindaa schreef:
Ja dat lijkt me geweldig. Alle AV'tjes van de baasjes die gezellig in het topic zitten naast elkaar. Kun je ook weer leuk verschillen en gelijkenissen zien! Ik heb wel wat leuke plannetjes voor zo'n dag, maar dan moet ik wel even weten hoeveel belangstelling ervoor is!

Wie o wie heeft in elk geval de intentie om mee te doen :D?

Lijkt me erg leuk, kom ik ook met Jetje, tegen die tijd heeft mijn zusje haar E rijbewijs, en die wil mij vast wel rijden :) hahah! Waar was de planning? Sorry gaat hier allemaal zooo snel.. :j

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:35

Barcelano schreef:
Google is je beste vriend...en weet meer dan mijn geschiedenis leraar wist :7

Haha, zeer zeker _/-\o_

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:41

Zo om en nabij september! Dan heeft iedereen nog een beetje de tijd om conditie op te bouwen om een flinke rit aan te kunnen in Loon op Zand! Ik ga nog even achter meer geinteresseerden aan :D!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:45

Jolindaa schreef:
Zo om en nabij september! Dan heeft iedereen nog een beetje de tijd om conditie op te bouwen om een flinke rit aan te kunnen in Loon op Zand! Ik ga nog even achter meer geinteresseerden aan :D!

Is prima, heb alleen wel twee weekenden in september bezet ivm. mijn endurance wedstrijden. Dus moet dan wel eventjes kijken. Misschien wil Helene, de bijrijdster van mijn oudere merrie ok wel mee.. Moeten we even een 2 paardstrailer huren..

Enne, Jes.. Neem je Montoyo mee, ik zorg dat jet er opperbest uit zal zien en hengstig is hahhaha :') :o :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:47

Hahaha! Geen jeugdige deelnemers dus :Y) Iedereen is welkom, mits je in het bezit bent of meekomt op een Arabisch Volbloed. Halfbloeden enzo heb ik niet zoveel trek in hoor, want dan kan iedereen wel meekomen :')

Ik ga ook starten in september! Misschien kunnen we samen starten! Start je in de eerste klasse?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:51

Jolindaa schreef:
Hahaha! Geen jeugdige deelnemers dus :Y) Iedereen is welkom, mits je in het bezit bent of meekomt op een Arabisch Volbloed. Halfbloeden enzo heb ik niet zoveel trek in hoor, want dan kan iedereen wel meekomen :')

Ik ga ook starten in september! Misschien kunnen we samen starten! Start je in de eerste klasse?

Hé wat leuk zeg! Waar start je in September? Ik rijd inderdaad klasse I ;) Lijkt me gezellig.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:52

Horse_Art schreef:
Jolindaa schreef:

Is prima, heb alleen wel twee weekenden in september bezet ivm. mijn endurance wedstrijden. Dus moet dan wel eventjes kijken. Misschien wil Helene, de bijrijdster van mijn oudere merrie ok wel mee.. Moeten we even een 2 paardstrailer huren..

Enne, Jes.. Neem je Montoyo mee, ik zorg dat jet er opperbest uit zal zien en hengstig is hahhaha :') :o :D

Tuurlijk gaat Mo mee :D
Neem wel een extra lange lijn mee...en dan oeps in een keer was ie lang :+

Heb Mirka ook aan all pedigree toegevoegt.
En bij bijde paarden maar gelijk owned by van Bronckhorst Arabians toegevoegt _/-\o_

Hopelijk mag dat en krijg ik geen brieven van advocaten /3

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:53

Jolindaa schreef:

-O- dan neem ik Mirka niet mee hoor:P die is zo dik als een varken zonder drachtig te zijn :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:53

Ik heb in de planning de sallandse heuvelrit en het paardendal :) op 08-09 en 22-09!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:54

Neem Mo maar mee! Ben ook erg benieuwd naar hem in het echt <3!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:55

Jolindaa schreef:

Citaat:

Citaat:
Tuurlijk gaat Mo mee :D
Neem wel een extra lange lijn mee...en dan oeps in een keer was ie lang :+

Heb Mirka ook aan all pedigree toegevoegt.
En bij bijde paarden maar gelijk owned by van Bronckhorst Arabians toegevoegt _/-\o_

Hopelijk mag dat en krijg ik geen brieven van advocaten /3

Haha, ja oeps.. de wilde man was niet te houden, wat jammer nou.. :Y) :D

Wat leuk zeg! Wist niet dat je zoveel bij all pedigree zelf kunt toevoegen. Wou net de foto van Jet toevoegen, geeft'ie foutmelding ;(

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:56

:D Straks heeft hij wel al van het dekken geproeft :+

Ik heb foto van Mirka ook toegevoegt :)
Hopelijk volgend jaar de baby van die 2 *\o/*