[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:09

He Yildiz dat is niet leuk zeg, gelukkig weet je dat het niet gegrond is maar blijft kwetsend en vervelend. Wel veel plezier met zitten :D

Kel ziet er best goed uit man!

Miran, ik vind m nog steeds matter dan anders maar volgens mij gaat het wel iets beter. Ik he filmpjes gemaakt en ben benieuwd of anderen ook zien wat ik zie qua dat ie wat stilletjes is.
Ik denk trouwens dat het wel buikpijn is bij hem, of het nou komt door wormen of koud water drinken of iets anders dat weet ik niet. Ik duwde zachtjes in zijn flank en dat vond hij duidelijk onprettig.
Wormen zouden goed kunnen aangezien ik hem wat bol vindt met wel ribben zichtbaar.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 24-10-14 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:21

Kan even niet reageren mijn internet doet het niet op mijn laptop maar lees trouw mee op mijn telefoon

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:30

Vast 1 klein filmpje

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:36

Hoi hoi, ik ben inmiddels al een tijdje een stille meelezer maar zou me nu toch graag ook bij jullie willen voegen! Ik hoop dat ik door jullie net zo enthousiast opgenomen word als alle anderen! :D
Ik ben Esmé, 21 jaartjes jong en in het bezit van 2 arabische volbloeden. Ik ben sinds 3 jaar helemaal fan van de arabische paardjes met name de russische spreken mij heel erg aan. Nu ik er 2 heb is mijn droom compleet en hoop ik toch nog veel over hun te leren en met deze paarden mee te mogen maken.

♥Farada's Shamal,
Hallim's Shah JC x Shanaia
Ruin van 2008, vos rabicano
Gekocht bij Shamal Arabians en sinds 2,5 jaar bij ons.
Afbeelding

♥ Vegas T
Vanadin x Karona
hengst van 2011, bruin.
Gekocht bij Kooiker Arabians en sinds 1,5 maand bij ons.
Afbeelding

Hij is de waarschijnlijk de hengst waar Nicky over sprak op de vorige pagina gezien wij gister met hem op de kliniek in Utrecht zijn geweest om te springen, om in mei mee te kunnen met de premie keuring, we wilden graag alvast zekerheid hebben vandaar eerst Utrecht en daarna pas de premie keuring.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:37

Hee welkom! Leuk dat je meteen je goed voorstelt! Gave paardjes, ben wel benieuwd naar mooie hoofdfoto's :D Doe je ook iets onder het zadel? En wat doe je in het dagelijks leven :))

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:49

Hee hee, haha ja ik lees veel over jullie maar dan is het natuurlijk wel leuk als jullie ook iets over mij weten haha! Ik zal zo even kijken naar hoofdfoto's van Vegas heb ik wel 2 mooie van Mallie (Shamal) word het wat verder graven haha!
Mallie word dressuurmatig bereden al 2 jaar ongeveer.
Vegas is licht zadelmak daar zijn we net mee begonnen dus dat is wel leuk.
Ik heb een hele lieve vriend, genaamd Daan. Hij is officieel de eigenaar van Vegas, maar ik noem hem stiekem ook gewoon de mijne, gezien ik de complete verzorging op me neem en het voor hem een leuke investering is!

Ik heb op het moment een baantje van 1,5 dag per week bij mijn oud-tante om haar een handje te helpen met het huishouden en een stukje persoonlijke verzorging.
Per 1 december uiterlijk komt hier 2 halve dagen oppassen op 3 hele lieve kindjes dus het kan niet beter! :D
Verder voer ik mijn paardjes zelf wegens het show rantsoen van Vegas en het moeilijk op gewicht blijven van Mallie dus dit doe ik lekker zelf, ik sta op een grote pensionstalling waar ik alles heb dus is het eigenlijk heerlijk om toch m'n eigen ding te kunnen doen maar toch alle faciliteiten heb.

Hier een hoofdfoto van Vegas:
Afbeelding

Hier een hoofdfoto van Mallie:
Afbeelding

Nog een leuke foto van Mallie en ik samen:
Afbeelding
Dit was in de Elzen in Dordrecht, op een groot open veld voor het eerst hoofdstelloos. Oops, capje was af voor de foto, normaal is deze me heilig en altijd op m'n koppie te vinden! :D

Hier een leuke foto van Vriendlief met Vegas, stiekem zijn trots:
Afbeelding

En nog een foto van ons allemaal samen:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JustOneBite op 24-10-14 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:52

leuke paarden, echt! Is Mish niet ook van Shanaya? (SA Mishkaljiyah)

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:54

Dankjewel! leuk compliment! sorry voor de slechte fb kwaliteit :P haha ik ben benieuwd, een familielid! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:56

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:57

Helaas is het een andere mams, maar wel van dezelfde fokkerij denk ik zo? :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:02

Ja van Shamal/Ylona

wat toevallig dan een Shanaia en een Shanaya

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:03

Ja nogal ik verwarde het in het begin nog wel eens haha! Maar goed :D Wel leuk om te zien dat er meer mensen daar hun paard vandaan hebben hier haha!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:10

Jaa zeker er zitten meer paarden van SA op bokt :j SA Asiyah is van Ilona en haar zus uit dit topic, en eeuh nog iemand volgens mij?

Om even verder te gaan met de filmpjes, hier is wel echt duidelijk te zien dat hij zich niet lekker voelt (vind ik) en dus een beetje bol met ribben

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:12

dit deed hij afgelopen dagen vaak, net niet helemaal gaan drinken:

maar hij weet wel hoe het moet:

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:20

Katja, hij heeft een beetje een bol buikje, maar vind hem verder wel oke ogen... :j... Hij krijgt wel een mooie kleur en wat heeft hij al een enorme billen <3 !
Ik heb verder niet genoeg verstand van veulens om nog iets nuttigs te kunnen zeggen!
Yildiz, vervelend joh!!!
Lekker lesje gehad? Past het zadel?
Zag trouwens prachtige foto's voorbij komen, heerlijk om te zien en wat is Nour toch gaaf....
Esme, welkom! Prachtige paardjes... Waar sta je in Sliedrecht?
Miran, leuk leuk, zitles!
Kelly, ze lijkt achter wel wat voller te worden! Fijn dat Margot weer is geweest en lekker dat jullie een solarium hebben zeg <3 , zou ik ook wel willen....
Joyce, zag dat je heerlijk hebt gesprongen.. Goed dat je toch gewoon door hebt gezet met Asal, lekker blijven trainen.. Bevalt het een beetje in het nieuwe huisje?
Lisa, hoe is het nu, geen koorts meer?
Nicky, geniaal ding zeg!!! Is hij lekker zoet mee.. Hoe gaat het verder met Dayem? Hoe lang moet je nog opbouwen?
Jaleesa, :( ... Duim wel voor je mee voor een leuke plek om te werken, je hebt in ieder geval genoeg gesprekken gehad...
Annika, sterkte met je dames, hoop dat dit even een opstartprobleempjes is en ze er snel weer heerlijk bij staan..
Letiets, Djuun kun je inderdaad niet missen....Staat wel gaaf.....
Lekker kerstpakket trouwens... Ben benieuwd wat wij krijgen dit jaar... Vorig jaar was ik erg blij met mijn Weber bbq....

Ik geniet lekker van mijn vrolijke peerdje... Hij doet het goed...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:24

Kat, kan het ook niet komen doordat hij zoveel mee eet?
Want helemaal natuurlijk is het niet, muesli groeit niet aan een boom.
En veulens hebben wel vaak een wat boller buikje dus het hoeven geen wormen te zijn, al kan dat natuurlijk wel.

Welkom Esmé, knappe peerdjes!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:25

Ik weet het niet, dat doet al sinds hij een paar dagen oud is en ik heb er niks aan veranderd. Ik hoop dat hij gauw weer bijtrekt.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:27

Haha bedankt allemaal voor het warme welkom! Ik sta bij pc Sliedrecht ook wel Langerak genoemd om antwoord te geven op smart. Ik vind het nog lastig om antwoord overal op te geven maar dat komt ng wel!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:27

Ja klopt, ze hadden een Shanaia en een Shanaya :P De afkortingen van de namen werden daarom maar anders gemaakt :') Shanaia is ook de moeder van Nayif van SakiYamaguchi :) en mijne is juist van Shanaya, net als S.A. Asiyah ook hier uit het topic.

Leuk dat je je hier meldt, ik heb Shamal ook nog gekend. Was een leukerdje! Lief ding.
Laatst bijgewerkt door Sadira op 24-10-14 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:29

Ja Nayif natuurlijk, ik dacht al wie is toch die andere vos!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:31

Kat, misschien dan even niks geven en dan kijken of het beter gaat...dat voer kan best lastig te verwerken zijn en hij is nog maar een baby.

Ik heb ondertussen wat posten gemist. :+

Leker Baukje dat peerdie het goed doet!

Kel, dat is wel beter dat ze het aan twee kanten doet.
Maar dan moet je kijken of je haar van voor wat meer naar binnen kan laten lopen als schoudervoor. :j
En lastig is dat hè, alles tegelijk doen! :D

Jaleesa, ik had van dat katoen gebruikt, daarvan heb je ook veel mooie kleuren en het is fijn spul.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:35

Kat, wat is ie toch cute! Maar goed, ik kan er ook de vinger niet opleggen maar snap wel wat je bedoelt met dat matte. Verder ziet ie er wel goed uit vind ik? Kan het geen groeispurt zijn ofzo..haha ik ben kraamverzorgster geweest, geen idee hoe het met veulens werkt :')

Welkom esme! Wat een gave paardjes heb je. Vind ze wel totaal anders kwa hoofdje. Leuk om de verschillen tussen russen te zien :j

Miranda ik zag je filmpje op fb! Super leuk. Jouw stem hahaha: drrrrrrrrrrrrrrraf, gaaaaaaaaaaaalop :D
Leuk hoor, vind nikita een stille zit hebben :j

Geisha word inderdaad wat voller achter. Gaat eigenlijk heel goed sinds de behandeling :j ze geniet ook lekker van haar kilo's lucerne en slobber elke dag :D
Haar buik lijkt wat te verminderen heb ik het idee.

Baukje, solarium hebben we met oud en nieuw afgelopen jaar cadeau gedaan aan irma en marc :D . Duurde even maar hij is in gebruik. Het is een infrarood maar heeft geen rode lampen ofzo. Het lijkt niet veel maar de warmte is heerlijk.

Yildi, hoe is het met je zadel :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:37

Groeispurt hoorde ik ook al inderdaad, qua het lusteloze :j Hoop echt op meer verbetering dit weekend.

Miran het lijkt me echt sterk maar wie weet :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:39

Fuego zit echt helemaal niet makkelijk dus het is voor Nikita best lastig te blijven zitten, vooral in draf, maar gaat best goed. :j
En ik moest dus ook alles tegelijk doen, Fuego had al een tijdje gelopen en was er al zat van maar ik had toch nog even de camera gehaald voor een filmpje, dus was nog lastig hem aan te zwengelen.. :')
Die warmte is ook goed voor Geisha! :j

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:39

Ja bij baby's is het wel zo en dan veranderd er bij mensen ook nog de borstvoeding om aan de behoefte van de kleine te voldoen. Die verandering kan bij baby's voor huildagen zorgen. Wie weet is dat bij veulies ook zo?