[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:21

Ik begrijp je twijfel ook wel hoor Kat, maar denk eigenlijk dat je zelf heel goed weet wat je wilt, maar dat je je verantwoording voelt tov Pater en daar zit denk ik je twijfel in :)
Persoonlijk zou ik ook liever voor een jonger dier gaan, ook voor je veulen straks. Een beetje een speelmaatje is toch wel belangrijk denk ik :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:23

Lief dat jullie te tijd nemen om te lezen! Via prive krijg ik ook reacties, ik ben in zulke gevallen altijd extra blij met de behulpzaamheid en lieve mensen hier!

Amy de pony die ik nu op het oog heb wordt 2 in het voorjaar, dus wel jong.

Maar Pater 'wegsturen', dat kan ik toch echt niet maken.. Ik heb hem zelf uitgenodigd, hij is zo blij, en stel je voor dat hij weer alleen komt te staan.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:24

Kat, dat je Pater erg lastig vindt erbij snap ik wel.
Maar met die nieuwe pony kunnen praktisch dezelfde problemen zijn qua voeren, want die moet misschien ook anders gevoerd en het kan ook zijn dat Set en die pon niet zo goed met elkaar gaan...das altijd afwachten met een nieuwe.
Ik denk dat je wel op moet passen (en misschien wat langer nadenken) omdat je dan al 3x gewisseld hebt, is dat nu écht wat je wil of komen er straks weer problemen?
Zelf zou ik kiezen voor een veulen straks erbij, (als Pater weggaat) das toch voor jouw veulen het leukst en het makkelijkst aanpasbaar. (en qua prijs beter te doen)
En dan kan je ook écht iets leuks kiezen, bijv om later nog een mooie afstamming uit te halen.
Maar het is lastig om goede raad te geven, jouw hoofd is anders van binnen dan de mijne. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:27

Ha Miran, opzich heb je wel gelijk en denk ik er wel veel over na op dit moment, Pater was natuurlijk vanwege het snelle gedoe met Polly, dat is nooit iets waar je rustig over na kan denken. En over het voeren, bij een jonge pony kan je er in elk geval vanuit gaan dat ze hooi kunnen eten, wat ik nu echt heel belangrijk vind.

Een veulen erbij zou ik niet zo snel doen, hoe leuk het ook is voor mijn veulen. Dat vereist meer opvoeding, die ik in mijn eigen veulen wil steken. Bovendien heb ik ook niet eeuwig geld om een veulen met een leuke afstamming te kopen. Ik vind het zelf ook heel moeilijk, daarom zet ik mijn dilemma hier neer.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:29

Djuun was vandaag een Draak met een hoofdletter _-:(

Ging wandelen en staleigenaresse ging mee op Djuun dr BFF. Djuun zwaar relaxt en braaf, wel een beetje lopen bitchen tegen BFF, want hij liep wat harder dan dat mevrouw wilde. :roll: Dus had dr al links van me laten lopen, zodat ik tussenin liep en dat ging wel goed. Maar we kwamen op het fietspad een tegenligger tegen, dus had dr weer ff rechts van me gepakt direct naast haar BFF, zodat we wat minder breed op het fietspad liepen. Bijt die trut hem gewoon!!! Was gelukkig in zn dekje, hij had zelf niet eens door wat ze deed :') maar wat een kreng!
Dus ik roep boos haar naam en ze deinst gelijk als een malle achteruit (ze krijgt ook zo vaak slaag :roll: ), vervolgens ging ze bij mij lopen slijmen en het engeltje uithangen. Slijmjurk :+

Denk dat ze wraak wilde hebben, want ze hadden daarvoor al samen in de roundpen gestaan en hij stond aan één stuk door aan dr te frummelen, plukken, rondjes om dr heen te galopperen en haar uit te dagen tot spelen, totdat Djuun ontploft "NEEEEE IK WIL NIET SPELEN!!".
Zuurpruim :7 Pff... Merrie's :') Doe mij er nog eentje :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:31

Ooooh die Djuun ~~}> en dan lekker schijnheilig doen he, als je haar roept. :)) die van jullie is een echte merrie!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:31

Lastig verhaal Katja. En eventueel een enkel draadjes spannen tussen die twee als het etenstijd is? Echt een veulen zou ik ook niet aan beginnen, heb je straks 2 van die ongeleide projectielen die je moet opvoeden, 1 is zat! Ben wel benieuwd naar dat merrietje :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:33

@sieltjuh en ken dat bitchie gedrag als ik met de minis voor asal haar stal langs loop dat bijt ze diet toch joh ect niet leuk, en als ik langs de bak loop als zij daar in staat valt ze, ze half aan die mafkees.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:36

Haha, ja Djuun is op en top merrie :') En op zn tijd echt een pismerrie ook :') Sinds we haar hebben, weet ik ook waarom sommige mensen liever ruinen hebben _O-

Een merrie kopen van 2 scheelt natuurlijk wel met de opleiding straks, daar kan je 2 jaar eerder aan beginnen dan met je veulen, maar ze hebben wel een ander speelmaatje die ook lekker jong is :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:37

Ja, maar misschien moet die pony (ik weet niet wat voor) veel minder eten...ik vind ook dat een veulen niet meer aandacht nodig heeft dan een 4 jarige.
Een veulen hoef je verder geen beweging te geven dus zoveel tijd hoef je daar niet in te steken.
Ach, het is gewoon lastig, koop er gewoon een konijn bij. :Y) :D

Djuun liet gewoon even zien wie er de baas was.. :P
Vroeger als ik met m'n vriendin reed waren die paarden ondertussen aan het stoeien met elkaar. :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:38

Ik ga deels mee met wat Miranda zegt.
Maar ik ga nu iets heel hard zeggen:

Wat als Pater niet goed gaat en op het laatste moment Set alleen komt te staan...
Nu heb je nog gewenning tijd.
Plus ook al heeft de andere paardje een ander voer beleid nodig het jou paard is dus mss voor jou de stress van een paard van derden te verzorgen wegvalt....

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:39

Nou, Djuun die kan wel boos kijken, maar doet normaal niet zomaar bijten hoor. Alleen was ze gewoon nog sjaggo op hem ofzo (ze kwam ook gelijk naar me toe lopen toen ik dr uit dr roundpen kwam halen) en ze kent hem natuurlijk goed, dus daar durft ze het ook bij. Voor de rest zou ze dat niet zo snel doen bij andere (vreemde) paarden.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:41

Barcelano schreef:

Wat als Pater niet goed gaat en op het laatste moment Set alleen komt te staan...
Plus ook al heeft de andere paardje een ander voer beleid nodig het jou paard is dus mss voor jou de stress van een paard van derden te verzorgen wegvalt....

Nou, volgens mij zegt Katja precies hetzelfde, maar dan met andere woorden :) Wat ik al zeg, Pater kan nog 4 jaar meegaan, maar ook maar 4 weken op zijn leeftijd.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:42

Jess dat is precies het probleem, als er een nieuwe komt moet het ruuiuiuium van te voren vanwege bevalling etc, en Pater kan zo dood neer vallen bij wijze van spreke, die komt bejaarder over dan Polly.

Miran ik vind wel degelijk dat een veulen meer aandacht kost. En de pony die ik nu heb gezien zal qua voer op Sets niveau zitten, shet ga ik sowieso nooit meer aan beginnen. Ik zou wel iets erbij zoeken wat in Sets categorie zit, maar ietsje kleiner.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:45

Sieltjuh schreef:
Barcelano schreef:

Nou, volgens mij zegt Katja precies hetzelfde, maar dan met andere woorden :) Wat ik al zeg, Pater kan nog 4 jaar meegaan, maar ook maar 4 weken op zijn leeftijd.

Hoe bedoel je vlot gelezen :o
Pater is inderdaad op een leeftijd dat het toch in een keer klaar kan zijn inderdaad.

Even een vraagje wat mee kan wegen in je keuze kwa maatje eventueel.
Hoe wil je het veulen uiteindelijk opfokken..een speelmaatje is vaak wel fijn voor ze...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:49

nou het lijkt opgelost te worden voor mij..

Ik typte net aan Paters baasje:

Citaat:
Ik vergeet steeds weer dingen te zeggen, misschien moeten we gewoon weer even afspreken haha om over de paarden te praten. Ik vind het heel belangrijk dat Set nu tijdens haar dracht wel goed voer krijgt n ik weet niet zo goed of alleen maar Paters voer wel goed voor haar is, of dat we ze apart moeten zetten tijdens het voeren. Ze krijgt normaal onbeperkt hooi en dat lukt nu niet, en ik zou niet weten hoe we wel hooi kunnen voeren zonder Pater daarbij te schaden?

en ik kreeg terug:

Citaat:
Onze indruk is ook dat de paarden op dit moment te weinig eten krijgen. Set is er nu wel aan gewent dat Pollie er niet meer is en voordat Pater en Set zich te veel aan elkaar gaan hechten is het beter dat we Pater weer ophalen. Ik ben vandaag bij Greetje ( van Carmen) geweest en zij rekenen er op dat Pater en Carmen vanaf het voorjaar weer samen in de wei staan.

beetje raar, en onverwachts, maar nu hoef ik niet meer te kiezen..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:50

Haha, joh Jes, je kwam iig met dezelfde gedachtengang :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:51

Nee Kat en uiteindelijk zal dat alleen maar meer strubbeling op leveren...vooral het antwoord over voeren :7

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:53

Begrijp alleen de redenatie niet dat ze vinden dat Pater nu te weinig krijgt want dat lees ik niet terug in jouw verhaal Kat. Maar fijn dat het toch opgelost lijkt zonder moeilijkheden :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:55

Vind het een bijzondere reactie, maar het lost zichzelf iig wel op. Lijkt me duidelijk dat je nu sowieso wel kan gaan kijken bij de knappe merrietje :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:56

eeuh nee ik snap er ook niks van, eerste keer dat ik dit hoor :wow: voer me suf en zij komen zelf 3x per dag. Beetje bizarre wending neemt het ineens.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:57

set_elkol schreef:
eeuh nee ik snap er ook niks van, eerste keer dat ik dit hoor :wow: voer me suf en zij komen zelf 3x per dag. Beetje bizarre wending neemt het ineens.

Ja beetje aparte reactie :+

Wat voor merrietje is het :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:58

MirandaFuego schreef:
amyz schreef:
:')
Zn oren waren denk ik alvast op volwassen grootte := Hij heeft nu verhoudingsgewijs normaal/kleine oren namelijk, maar op die foto zijn ze echt huge _O-

Haha, maar dat komt ook omdat je niet de lengte van zijn hoofd ziet omdat hij naar voren kijkt.. :D
Ik vind het echt een schattig koppie!

En Noah heeft nogal een andere kleur als Snif daarom denk je daar niet direct aan.
Maar die A.R. klopt wel precies, allrounder. :D
Dat ligt toch vooral aan het baasje. als je er veel mee doet kan ook veel :j

Maar Snif was niet zo allround, die wilde niet zo graag western meen ik me te herinneren...of eigenlijk té graag, die maakte er een beetje een potje van. :P

haha klopt Miran, Noah heeft toch een beetje een ander kleurtje :+ Noah had een bruine papa, en dezelfde witte mama als siv :)
western en mennen zijn de enige disciplines waar ik Noah niet in uit breng/zal uitbrengen :') verder doet ie van alles wat, enthousiast baasje houdt van afwisseling :+ morgen weer een dressuurwedstrijd!

Ik ga weer verder kijken bij de men marathon hier op stal, morgen ga ik verder bijlezen en reageren :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:58

eentje die C of D gaat uitgroeien, alleen een paspoort en chip maar dat maakt me niet uit, en dus bijna 2. Ga nog niet teveel hier erop zetten voor ik meer weet :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:01

Je hebt gelijk Kat maar wel een mooie leeftijd...kan je er zelf ook nog mee gaan hobbelen :+