[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:54

Ja inderdaad :+

Knappe Djuun! Met haar sexy blonde manen :+:

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:58

Ja klopt, die foto's had ik :). Maar meer helaas niet. Wel contact met iemand gehad die Shaho heeft gefokt. Helaas nooit iets van weer gehoord.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:03

oh omdat je zei van haar ouders heb ik helaas geen foto's

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:07

Ja jammer Joyce, ook met het oog op je aankomende veulentje, altijd leuk en leerzaam om verder in de lijnen te kijken :) Maar je hebt er iig eentje van mams!

Die filmpjes van Djuun vind ik zooo leuk! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:07

Die paar fotootjes wel, maar geen duidelijke bedoel ik :+. Snel reageren op telefoon gaat soms rommelig, haha.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:11

Haha ik snap het! :+ Heb je naast veulenfoto's ook geen foto's van de 'jongere Yusraa'? Yus staat ook niet op allbreedpedigree of wel. edit ohja toch wel.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:19

Typ ik een heel verhaal loopt onze kleine huis terrorist over het toetsen bord -O-

Knappe dappere merrie Djuun :D
Leuk al die familie foto's en onze kindjes als baby paarden :D

Zoals Amy aangaf heeft Umoyo al behoorlijk wat nageslacht.
We hebben er hier al 3:D
Via Atalante heeft Mo ook mooie zusjes en broertjes

Mini Mo
Afbeelding

Geloof jaarling...
Afbeelding

Hier was hij 2,5 geloof ik nog geen 3 in ieder geval
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:32

set_elkol schreef:
Haha ik snap het! :+ Heb je naast veulenfoto's ook geen foto's van de 'jongere Yusraa'? Yus staat ook niet op allbreedpedigree of wel. edit ohja toch wel.

Nee helaas niet! Heb wel eentje, maar daar zit een van de eerste eigenaren erop.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:35

daar ben ik wel benieuwd naar! of wil je die niet online zetten vanwege de persoon? mag ook via pb :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:47

Ah zo leuk die babyfoto's!

Baby Dayem
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:13

Snik hou op met die babyfoto's.... :Y)

Mini Mo, wat een schatje.. <3

Dayem zo lekker dartel. :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:23

Ahhh....nog eentje dan :P
Afbeelding

Knappe Djuun!! :oo Ik vind t altijd wel leuk, VD, maar ben nooit gemotiveerd genoeg om de moeilijke dingen aan te leren. Biscuit kon wel redelijk wat, Umoyax kan ja-knikken en targetten (ook op afstand), maar mede ivm zijn overenthousiasme houd ik het voorlopig bij oefeningen die mij geen schade kunnen aanrichten als ie ze spontaan doet uit dat enthousiasme :+
Maar jeetje, vind het altijd zo knap als paarden zo veel kunnen!!

Noah familie van Siv? Wist ik geneens, geen wonder dat t zo'n allrounder is :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:51

Ja Noah is ook een AR :) Wist ik idd wel.

Wat een überschattige foto, Amy! Die óórtjes!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:55

OorTJES??????? :=

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:04

:')
Zn oren waren denk ik alvast op volwassen grootte := Hij heeft nu verhoudingsgewijs normaal/kleine oren namelijk, maar op die foto zijn ze echt huge _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:43

amyz schreef:
:')
Zn oren waren denk ik alvast op volwassen grootte := Hij heeft nu verhoudingsgewijs normaal/kleine oren namelijk, maar op die foto zijn ze echt huge _O-

Haha, maar dat komt ook omdat je niet de lengte van zijn hoofd ziet omdat hij naar voren kijkt.. :D
Ik vind het echt een schattig koppie!

En Noah heeft nogal een andere kleur als Snif daarom denk je daar niet direct aan.
Maar die A.R. klopt wel precies, allrounder. :D
Dat ligt toch vooral aan het baasje. als je er veel mee doet kan ook veel :j

Maar Snif was niet zo allround, die wilde niet zo graag western meen ik me te herinneren...of eigenlijk té graag, die maakte er een beetje een potje van. :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:00

Knappe baby's Umoyax en Dayem! <3

Onze voerleverancier kon niet meer komen aan de Huhgo kruidenbrok en hij was verhoudingsgewijs toch wel erg duur. Paarden deden het er prima op maar vond de cijfertjes op voervergelijk toch ook wel een beetje tegenvallen (uitgaande van wat voor fantastische dingen er allemaal over geroepen werden). Hoewel cijfertjes niet alles zeggen en we er nu niet makkelijk meer aan konden komen, toch maar even gaan nadenken om dan iets anders te gaan proberen. Dus nu gaan wij ook de care4life proberen, las er hier goede dingen over dus ben benieuwd :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:06

Illoon zo had ik met Barc Marstall maar dat werd slecht geleverd.
Is dan altijd weer zoeken naar anders.

Op stal voeren ze geloof ik havens en erbij geef ik cavalor probreed die ik nat maak met warm water.
Zo wordt het beter opgenomen en hij vind het heerlijk :D

Mootje heeft nieuwe peesjes 8-)
Zoow fout :7 :+

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:52

aaaaahahahaha wat een foute peesjes!

Mag ik jullie advies/hulp/mening/steun? -O- :+ Ik zou echt heel graag van anderen horen wat ze vinden, omdat ik deze keuze helemaal alleen moet maken. Heel erg bedankt als jullie het helemaal willen lezen!

Ik zit een beetje met de inhoud van mijn wei op dit moment, en dan bedoel ik eigenlijk de paarden :) Zoals jullie wel weten is Polly ingeslapen, stond Set een dag alleen maar had ik al geregeld dat de buren hun Arabier die altijd al erg op Set reageerde als ik langsreed erbij zouden zetten.

Die Arabier staat nu al weer een paar jaar alleen en vanaf dag 1 na Polly's dood was het gelijk goed bij ons in de wei, er was rust, er is geen gegil of iets geweest misschien omdat ze elkaar de afgelopen jaren al zo vaak bekeken hadden en geroken en kennis gemaakt over het hek. Ook is de ruin verandert, hij lijkt blijer (logisch) en ze zijn beide, in mijn ogen, tevreden en gelukkig.

Maar het baasje niet :+ Ik ben superblij dat Set blij is, maar het geeft me onrust dat andermans paard in de wei staat. Ik voel me meer verantwoordelijk, als ik een dagje weg wil blijven heb ik het gevoel dat ik niet een keuze maak over mijn eigen paarden, maar ook andermans paard. Daarnaast is hij 30 en eet hij dus Seniores Priores en lucerne, en biks. Set is hartstikke dominant dus die eet altijd alles op, daarom geven we Set nu ook maar hetzelfde (behalve die biks) omdat die mensen ook 2x per dag komen voeren en niet weten hoe ze dat anders aan moeten pakken. Dus ook mijn paard krijgt ineens anders, nu doet Set het eigenlijk goed op elk voer maar het ergert me gewoon, onbeperkt hooi neerleggen kan niet meer omdat Pater anders misschien slokdarmverstopping krijgt, enzovoorts.
Daarnaast is Pater oud en ben ik bang dat Set weer ineens alleen staat, en met het veulen op komst is ook dat niet fijn.
Dus ik overweeg om een pony erbij te nemen. Gewoon om weer eigen baas in eigen wei te kunnen zijn, eigen pony's, eigen voerbeleid, vooral voor mij de rust weer terug. Pater stond afgelopen zomer bij een haflinger uit de buurt en ik hoop dan dat hij daar komende zomer weer bij kan, dan is mijn ergernis over. Ik zou me namelijk enorm schuldig voelen als Pater weer nu alleen zou komen staan. Wat mij betreft kan hij dan gewoon tot de zomer hier blijven, met Set en de eventuele nieuwe pony. Maar ik heb mijn keuze nog niet gemaakt, maar verdorie al wel een pony op het oog :+
Mijn dilemma is nu, zal ik nu gewoon bij die pony gaan kijken, een merrietje wat me enorm aanspreekt, en de koop overwegen, of uit mijn hoofd zetten, even rustig aan doen en in mei weer eens rond kijken. Of helemaal niks aanschaffen en Pater erbij houden met alle oliebol die erbij komt. Ik wil niet pas laat in de zomer wat kopen omdat ik orde en rust wil als de bevalling dichterbij komt.
Ik kaartte dit probleem gister aan bij Paters baasje en haar reactie was, dat ze eruit op maakte dat Pater terug moest en weer alleen staan. Dit heb ik recht gezet, maar toen was haar reactie 'als jij een pony wil kopen is dat toch jouw keuze' dus nou voel ik me ook nog eens banketstaaf omdat ik het gevoel krijg dat ik Pater in de steek laat ofzo.. Ik heb natuurlijk ook zelf gevraagd of hij bij ons kon komen, wel de hele situatie met Polly uitgelegd..

Jemig sorry wat een verhaal :oo Misschien kan ik beter een topic openen haha en heel bokt om advies vragen!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:28

Poeh Kat, lastig verhaal maar ik begrijp jou wel hoor! Ik zou gewoon eerlijk zijn naar de eigenaren van Pater en naar jezelf. Het lijkt alsof je de keuze al gemaakt hebt maar je wilt ook je verantwoordelijkheid nemen voor Pater, wat ook heel logisch is, zou ik ook hebben. Ik zou de situatie zoals je hem hier beschrijft uitleggen aan de eigenaren van Pater, dat het verantwoordelijkheidsgevoel voor een ander (ouder) paard jou een beetje benauwd, maar dat je hem niet zomaar in de steek wil laten. Misschien eens samen rond de tafel om de afspraken wat duidelijker te hebben voor beide partijen? Of samen naar een oplossing zoeken zodat Pater niet weer alleen hoeft te staan maar niet in jouw weide? Ik zeg maar iets hoor, ik begrijp jouw gevoel volledig! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:37

Ja daar heb je wel gelijk in. Dat staat me nu even tegen omdat ik me een beetje schuldig voel, ik had natuurlijk gewoon meteen in het begin moeten vragen of Pater tijdelijk! bij ons kon komen. Maar ook dan zou ik me banketstaaf voelen omdat hij het zo naar zijn zin heeft. En door haar reactie voel ik me een beetje overbluft, alsof ik hele rare dingen heb gezegd/bedacht.

Wat ik nog ben vergeten te noemen is dat ik het leuker voor het veulen vind. Pater komt echt oud en bejaard over, en een speels veulen doet het denk ik toch beter met een jonger paard erbij.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:06

Kat, begrijp je gevoel wel hoor :) Sowieso zou ik naar dat merrietje gaan kijken (het is toch die ene waar je al naar had geïnformeerd?), want die is echt enorm leuk <3
Verder snap ik ook dat je voorzorgsmaatregelen wilt nemen. Pater kan nog wel 4 jaar meer, maar ook maar 4 weken bij wijze op zijn leeftijd. Kan me voorstellen dat je niet het risico wilt lopen dat straks Set alleen komt te staan. Niet dat een jonger maatje niets kan overkomen, maar logischerwijs gaat die wel wat langer mee dan een bejaard paard :)

Aleeneh schreef:
Ja Noah is ook een AR :) Wist ik idd wel.

Ja maar dat is toch de stalnaam? Hoeft toch niet perse familie te zijn dan :=

Battle of the Flappers? Die gaat niemand winnen van Djuun 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:16

I love Djuuns flapperoren :+:

Ja dat merrietje inderdaad, maar als ik ga kijken dan komt het zo dichtbij, terwijl ik nog geen keuze heb gemaakt. Als ik mijn impulsen volg is de keuze al gemaakt en wil ik een ponytje erbij, maar ik moet er ook goed over nadenken.
Het frustreert me ook dat die mensen met pensioen zijn en doodleuk 3x per dag bij Set en Pater komen en ik dus niet meer degene ben die haar voert enzo. Ik kan er niet zo goed tegen als andere mensen aan mijn paard komen, niet zozeer fysiek maar uberhaupt, de controle niet hebben over mijn paard. Doordat ze drachtig is heb ik dat gevoel nog sterker, ik vind het heel belangrijk dat ze gewoon normaal en goed eet.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:18

Lastig.. Persoonlijk zou ik toch kiezen voor een (jonge) pony erbij zodat je idd weer ''baas in eigen wei'' bent én straks voor het veulen.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:19

hellow, kom ik ook weer een voorbij vliegen, op moment weer druk met toetsen en me gezondheid plaagt me weer maar ik lees wel trouw bij :D heeeeeeeeul schattig die veulen foto's