[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:28

Merries, love it or hate it :D
Ik zou persoonlijk niet gauw een ruin kiezen denk ik :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:29

Oeh kat, balen zeg! Ik zou in iedr geval de DA bellen en vragen om advies. Je gevoel volgen!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 01:24

Zag een heel leuk huisje voorbij komen! :D

Balen dat ze niet drachtig is Amy :(
Volgend jaar maar een heel goed jaar maken :))

Leuke pics te paard :j

Katja als je t niet vertrouwd idd gewoon ff de DA bellen, advies vragen kan nooit kwaad zeker niet met een zogende merrie, veulen en dit weer :)

Btw hypermobiel ben k ook, krachttraining is fijn :j
Denk dat het voor een hypermobiel paard ook goed is.
Maar ik dacht dat AV's altijd flexibeler waren? :+
Naf krabt ook gerust met zn achterhoef boven zn oog als ie jeuk heeft en buigt zn hoofd er amper voor :') Zocht er niets achter, maar dit is dus niet standaard? :o?

Sorry mn hoofd is op dus k ben ff heel veel namen vergeten, excuzes moi :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:03

Katja, hoe is het met Ilya? En met Set d'r uier?
Heb je nog gemelkt? Kijk uit dat ze niet opdroogt en proef de melk ook even.
Hopelijk drinkt hij gewoon weer!

Hypermobiel! Hee dat ben ik ook, kan van alles in elkaar klappen. :D Naarmate ik ouder word wordt het trouwens wel minder.
Mijn kids zijn t ook en mijn moeder ook. Altijd leuk bij familiefeestjes! :=
Ik heb er weinig last van gehad maar Zaar en Geisha dus wel of is het een kwestie van meer bespiering kweken?
Edit: ***! Bedenk me net dat dat natuurlijk echt zo niet wenselijk is voor n paard! En gezien de overerfelijkheid is dat natuurlijk verschrikkelijk als je fokplannen hebt? -O-

Dayem.... _-:(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:08

Arabieren zijn inderdaad een stuk soepeler dan andere paarden en hypermobiliteit komt bij arabs veel vaker voor.
Niet te vergelijken met de variant die bij mensen voorkomt waardoor gewrichten vaak wat losser zitten. Zijn vooral langere banden die sterker worden naar mate ze ouder worden.
Geloof zelf niet dat het een probleem is qua fokken, al denk ik wel dat het ligt in welke mate je paard het heeft. Zaraar zwikt of struikelt nooit, is enkel zo dat hij sprongen kan maken waarvan je echt geen idee hebt hoe hij het gedaan heeft ;)

Katja, Set's uier goed in de gaten houden en met enige regelmaat afmelken en uiteindelijk afbouwen. De kans bestaat dat je kerel nu minder drinkt en Set nog altijd even veel melk afgeeft. Goed in de gaten houden beide :(:)

Las iets over zoete werkpaarden Asal en Djuun toppers :) Fijn dat ze meer op haar plek is nu Joyce.

Dayem klinkt flink geïrriteerd, kan inderdaad van de medicijnen komen.

Amy, lekker de tijd nemen met je meid, wellicht als ze verder is in haar leven dat haar cyclus het ook beter gaat doen. Ze doet me altijd heel erg denken aan een tienermeid die heel volwassen wil doen, maar dat absoluut niet is :=

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:43

Oh het valt gelukkig bij Zaar dus mee?
Lenig is iets anders dan hypermobiel natuurlijk :P .
Heb ook wel eens gehoord dat echt zaken uit de kom schoten vanwege die losse/lange banden, dan kun je de sport natuurlijk op je buik schrijven. Maar idd, alles in gradaties en gelukkig maar! :D

Snotderrrie waar blijft dat zonnetje nou?! We wachten t nog ff af en anders gaan we de shoot cancellen.
Heeft Nour weer voor niks voor l*l gestaan... :=

Afbeelding

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:52

Ja misschien valt het wel mee.. heb margot toch even een mail gestuurd hoe erg het nou eigenlijk is want als ik niet had gevraagd of het normmaal was dat ze dr been zover kon buigen, had zij ook niks gezegd geloof ik. Het enige wat geisha vaak heeft is dat ze (geloof ik) rechtsachter tijdens het rijden wel eens licht er door heen zakt ofzo iets. Kan het niet plaatsen. Instructice zei dat dat komt omdat ze sterker moet worden.

Maar het wordt dus niet erger begrijp ik??

Yildiz, balen zeg! Hier is de zon zojuist doorgekomen hoor!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:59

Heftig verhaal , Lisa! En balen van de parkeerboetes!

Ach, wat rot dat ze niet drachtig is, Amy! Volgend jaar weer met frisse moed beginnen!

Heerlijke foto's van jou en Fuego, Miranda! Lastig, zo'n bijzondere relatie met je moeder :(:)

Hoe is het nou met Ilya, Katja?

Stoute Dayem!

Fijn dat de les met Asal goed ging, Joyce!

En Djuun ook goed bezig!

Lekker, Rituals!

Leuk he, fokplannen maken, ik ben stiekem ook alweer aan rondkijken voor Ely :x

Is het dan wel mok, Kelly, of heeft ze ergens tegenaan gelopen?

Hier is de pech nog niet afgelopen helaas |( Vanmorgen werd ik gebeld dat Dos heel slecht liep, dus ik weer in noodgang naar stal (stiekem dacht ik: eigen schuld, dikke bult voor wat je Ely aangedaan hebt :Y) ) en daar aangekomen liep ze inderdaad heel slecht, wilde geen gewicht op linksvoor zetten. Dierenarts gebeld en waarschijnlijk een hoefzweer. Dierenarts kon 'm alleen niet vinden, dus Dos staat op pijnstilling met haar hoefje in een hoefzak en morgen komt m'n smid...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:57

Djuun is ook super lenig, maar dat maakt haar niet hypermobiel :)

Kat, hoe is het nu?

Potver Annika, hopelijk is ze snel verlost van de pijn :\

Djuun geeft licht in het donker 8-)
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:30

Kat, in de gaten houden of ie nog drinkt is het enige wat ik kan bedenken en dat Set geen uierontsteking krijgt.
Als ze minder gaan drinken gaat dat meestal niet zo abrupt.

Nour kan zo een bank gaan beroven! :D

Mooi dat dekje van Djuun en handig als je haar even kwijt bent! :))

Annika, zielig... :(:) maar gelukkig iets wat snel over gaat als de hoefsmid het heeft behandeld.

Kelly, jouw paardje zal ook juist slungelig zijn zonder spieren, dus het kan alleen maar beter worden.
Die mok kan precies op dezelfde plek zitten doordat daar het vocht ophoopt.

Mijn moeder is gewoon niet zo leuk, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend, we wonen gelukkig lekker ver weg. :Y)
Maar zo egoistisch, dat ze verwacht dat we op haar verjaardag komen want ze wordt maar één keer 65...ja Nikita wordt ook maar één keer 12. :roll:
Ze is ook helemaal niet geïnteresseerd, wel jammer maar ik heb na de zoveelste teleurstelling ook aan Nikita uitgelegd dat je niet op haar kunt rekenen.
Dat ik niet naar mijn moeders verjaardag ga is omdat het daar niet normaal gaat, ze zitten vanaf 's morgens vroeg al te blowen en drinken heel veel, daar wordt je niet vrolijk van (altijd drama) en voor m'n dochter wil ik dat al helemaal niet. :n
We hebben eigenlijk ook alleen nog maar contact via facebook en das al vervelend genoeg. _-:(
Gelukkig heb ik wel een hele lieve schoonmoeder en heeft ze tenminste één leuke oma!

Vanmiddag ga ik met Nikita op de fiets een ritje maken.
Kijken of Fu zich weer gaat gedragen. :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:53

Nour ziet er vooral heel sexy uit toch zo? :)

Jeetje Annika, het zit je niet mee met je kindjes zeg :( Hoe doen je meisjes het nu weer samen?

Margot zei duidelijk toen ze het voorbeen van Zaraar bijna in een 90 graden hoek naar buiten kon draaien dat hij hypermobiel was. Alleen is wat we bij mensen in hyper mobiel zien komt volgens mij niet helemaal voor bij paarde. Zal het morgen eens navragen.

Vandaag heb ik met mijn aller liefste aller mooiste Pony gewandeld, voor het eerst even echt weg bij Tara en ze was zo geweldig <3 Toen we terug bij de wei kwamen stonden Tara en Pris lekker te scharrelen en hadden er weinig erg in dat Pony weg was geweest <3 Daarna nog een klein(letterlijk heeeeeel klein) rondje met Tara over het fietspad gedaan. Mevrouw was dusdanig van streek toen ik haar los liet dat ze een flinke klap weggaf half achter mij. Voelde haar voetje door m'n haren gaan ~~}> Kleine bozerd is het dan zeg haha :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:01

Hoe is het met Zaraar?
Fijn dat het zo relaxed ging met Pony.
Voortaan maar een helm op als je met Tara op pad gaat. :x

Owhja, ze kwamen vanmorgen aan de deur dat onze paarden over de weg liepen...mijn man dacht al, dat klopt niet, dus die vroeg hoe ze eruit zagen..dat waren de paarden van verderop, liepen laatst ook al los. :n
Gelukkig hadden ze ze weer snel te pakken maar wat een domme boer, gebeuren nog een keer ongelukken. _-:(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:06

Zaraar gaat beter, benen zijn dunner en hij loopt de rest er mooi af buiten. Hoest niet meer en temperatuur is goed. Gelukkig de dans weer net ontsprongen :)

Taartje is een boef, zie dit gedrag graag, zo fel en losvoetig. Zeker straks als renpaard komt die vechtlust goed van pas

Jemig dat is wel flink schrikken als ze op de weg lopen, gelukkig jouw stouterds niet

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:11

Verdorie Annika, schiet niet op zo... Klinkt idd wel als zweertje dus hopelijk morgen soelaas voor je meidje.
Gaat Ely alweer wat beter?
En, wat zijn de plannen? Vind t altijd zo leuk! :):)

Haha, die Tara! Wat n kleine heks! Maar kijk uit, ook kleine hoefjes kunnen hard aankomen! :x
Zaartje was ook zo vreselijk temperamentvol maar heeft nu gelukkig ook een hele zoete relaxte aanhankelijke kant. En dan flop, soms is draakje er weer (als mevrouw klaar is met eten en weer terug naar d'r vriendinnetjes in de wei wil, pfff... Diva! :roll: )

He wat naar Miran... Gun ik jou en je dochter zo niet! Snap heel goed dat je Nikita beetje weg houdt daar. Gelukkig heeft ze nog wel een lieve betrokken oma.

Zaar gelukkig ook weer aan de betere hand!
Hoe gaat het met Ilya?! Maak me beetje bezorgd hoor Katja!

Hier is idd het zonnetje ook doorgebroken dus hophop naar stal om Nour te bevrijden uit z'n jailsuit :P .
Heb al wat op de camera gezien... <3
Terug uit de duinen had Khan last van blaren dus hop op Nour gezet, stukje langs de weg en druk terras. Zo braaf. Daarna nog rondje met Yul (want anders was t niet eerlijk :roll: ), wat n braverd toch he: drie jarige hengst. Love the Arabs! <3
Khan wil nu leren rijden en heeft Nour alvast ingepikt, kon ik weer Tie rijden, huhuh. En Yazahra was zowiezo al vergeven aan Yul. Pfff.... :\ :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:58

Ja das hartstikke gevaarlijk hier bij de weg, maar die boer heeft geen stroom op de draad.. :roll:
En vorige keer toen ze waren ontsnapt laat hij de veulens er gewoon los naast als hij hier langs die drukke weg gaat..sommige mensen.... :n

Tara mag wel vechtlust hebben, maar dan moet ze wel der hoeven de andere kant op richten. ~~}>
Maar jonge beestjes doen dat, ook een beetje uitproberen natuurlijk hoe ver ze kunnen gaan. }>

Leuk hoor Yildiz, ben benieuwd, worden vast weer hele mooie plaatjes. :))
En wel leuk toch, die jongens die mee willen doen, sommige willen er niks van weten en das toch minder gezellig.
Nikita zit ook al van kleins af aan op Fu, die vind dat soort dingen best, arabjes rule :j

Net naar buiten geweest met 3 kinders op de fiets en ik op Fu. was natuurlijk een chaotische toestand en Fu was un peu nerveu maar we hebben het overleeft.
Niet het makkelijkst zo maar ach, zo wordt hij wel steeds makker. :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:24

Lief dat iedereen er naar vraagt. Toen ik kwam, helaas pas om 16u omdat ik stage moest lopen maar vader had al eerder gecheckt of er niks heel ergs aan de hand was, leek Sets uier leger dan gisteravond maar nog steeds voller dan anders en benen zaten eronder. Wel hele vrolijke Set en Ilya leefde nog :+ maar nog steeds een beetje mat. Heb Set gemolken en toen kwam Ilya wel rondsnuffen en hinnikte Set maar deed hij nog steeds niks. Ook geproefd en niks mis mee, Sets temp was ook goed.
Ik maakte me weer enorm zorgen en heb DA gebeld die zouden terug bellen en in de wacht-tijd, waarin Ilya wel muesli at, dronk hij gelukkig ook weer 2 keer bij Set. Gelukkig heb ik het gezien. Ook heb ik hem ontwormd en de waterbak buiten bereik gezet (binnen bereik van Set en Blue natuurlijk).
Dat neemt niet weg dat ik me nog steeds zorgen maak omdat ie stiller is dan normaal. Vraag me nog steeds af of er niet nog iets anders is maar misschien idd wormen. Enige wat ik nog niet heb kunnen checken is of hij wel plast. DA is niet meer gekomen omdat ik even de wormenkuur aan wil zien en hoe hij morgen is.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:29

Checken of hij uitgedroogd is gaat gelukkig vrij makkelijk, misschien eet en drinkt hij gewoon veel bij...en heeft hij geen zin meer in melk.
Ik weet niet of dat vaker voorkomt?
Maar hij kan ook best een virusje hebben, dat hij niet helemaal lekker is, daar kun je verder niet zoveel mee behalve afwachten.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:29

Klinkt als een heel avontuur Miran met de kids en poown op stap :D
Ik doe het je niet na iig!

Fijn dat Ilya iig gedronken heeft enz..hopelijk betrap je em nog op een plasbeurt :)

Ik heb een topic gemaakt met de pics die Nikki heeft gemaakt van Naffie en mij, nemen jullie ook een kijkje? :o
Denk dat een aantal een deel al op fb voorbij heeft zien komen, maar oh well :P
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1812526

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:10

Net gereageerd! Wat n beauty van pics! Nikki maakt mooie foto's hoor!
En jee, jullie lijken ook al zo op elkaar! :wow: Prachtig te zien! <3

Klinkt heel niet verkeerd Katja! Maar gevoel kun je niet omheen, dus volgen die vrouwelijke intuïtie!

Pfff, Miranda, volgens mij beetje zelfde gevoel vandaag: Ik op Nour, Maris en de jongens te voet. De mannen in guerilla de heuveltjes op denderend, Yul die halverwege geen stap meer wilde verzetten (er was nog geen foto geschoten) maar uiteindeljk toch kei veel lol gehad!

Jaaaa, ze zijn gaaf geworden. Mocht er nu drie uitkiezen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:10

Fu had trouwens weer schutkleur.. :x
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:11

sorry dat ik niet heb gereageerd op anderen, mij hoofd staat er niet naar.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:12

Misschien hadden we vandaag van paard moeten wisselen, blends perfectly into the environment, helemaal guerilla! _O-

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:12

Thanks Yildiz ^_^
Klinkt als een heel avontuur ook bij jou hahaha, zie het al helemaal voor me :D

Aaahw Fu in zn schutkleur :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:13

Maakt niet uit Katja, snappen we heus wel ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:14

Yildiz ja, haha, Fu is alleen eerder mietje dan querilla.. :')
Met de kids erbij is altijd wel aanpassen..maar ach de paarden worden er uiteindelijk alleen maar makkelijker door, alleen de moeders krijgen wel eerder grijs haar. :D

Milene, gave foto's hoor! :))

Kat geeft niks, ik zou ook wel wat anders te doen hebben als peerdie niet oke is.