[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:44

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:47

Jolindaa schreef:
Ik weet niet of de link het doet, maar hier staat hij.
http://www.avsweb.org/?c=106&id=6507

Dragor ( Drug x Markitanka )

Russich zo ver ik heel even snel heb gekeken:P

Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:49

Ja, maar we hebben nog een rus op stal staan, een zuivere, en die is een stuk grover. Naar mijn idee zijn die russen toch niet zo heel rank?... De egyptenaren zijn de rankere onder ons. De polen en russen zijn wat grover en dan de spaanse die echt vol te noemen zijn, toch?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:55

Barcelano schreef:
Horse_Art schreef:
Wat ben ik dan verwend met de paardjes aan huis.. :=

:D Droom van bijna iedere paarden eigenaar.
Maar of je dan verwend bent??
Denk eerder mazzel, aangezien paarden aan huis ook het nodige met zich mee kan brengen :)

Dat is zeker zo, naast mijn studie en werk is het gelukkig nog goed te combineren maar vraagt wel de nodige werkzaamheden, iedere dag weer. :D Ben wel ontzettend blij dat ik ze thuis heb staan. Altijd wanneer ik vanuit het raam kijk zie ik mijn meiden staan <3

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:04

Als we het dan over dé arabische kenmerken hebben, wat vinden jullie van mijn meisje??

Mijn merrie is wel op en top arabier, wanneer je haar onder het zadel ziet, of wanneer ze zich showt in de wei. Maar madam komt uit oudere crabbet lijnen, sportlijnen ipv. showlijnen. Al heeft zij wel bekende hengsten zoals Gomel en Kilimanjaro in haar pedigree. Haar hoofd toont minder arabisch, minder breed tussen haar ogen, bijna geen dish, en klein oog, haar kruis ligt ook lager, dit brengt wel veel beweging van achteren. Maar ach, ik houd van haar haha!

Fotootje van haar hoofd:
Afbeelding
vind dat ze wel een mooie kaak heeft, mooier als mijn andere merrie. Haar hoofd had mooier gekund. :P

Showy:
Afbeelding
Haar hals is haar + puntje.. en haar mooie lange slanke benen. <3

Onder het zadel:
Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:09

Aan die foto van de voorkant zou ik idd niet zeggen dat ze volbloed was. Ik vind het mooi als ze breed zijn tussen de ogen en een vierkant neusje hebben, maar dit is natuurlijk puur persoonlijk! Ik vind haar verder wel een prachtige bouw hebben ;) Ze is niet zo groot naar mijn idee, klopt dat?
Ze had van mij wat hoger op de benen gemogen, maar ook dit is weer persoonlijk.

Ze heeft dezelfde oortjes als Daya <3 Ook niet zo naar-elkaar-toe-wijzend, hihi.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:16

Ook even type-praat over mijn dikkerdje dan. Vind ik wel leuk :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaak had wat mij betreft wel groter gemogen. Ik krijg veel te horen dat hij voor een AV onder het zadel een erg actief achterbeen heeft, maar wat de norm is weet ik natuurlijk niet :Y)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:18

Zo ben ik echt gek van Umoyax zn hoofd, mooi breed tussen de ogen, grote kaken en een heeeel fijn neusje :D Dat vind ik ook zo leuk bij de Welshjes, die hebben ook een beetje zo'n koppie :)

Tjeee wat een gekkenwerk zeg :oo Bierflesjes en prikkeldraad? Niet te geloven, mensen sporen ook gewoon echt niet!!

Achteraf waren we daar idd beter af geweest := Tsja, als je alles van tevoren weet.. het leek zo mooi allemaal op deze stal maar achteraf dus allemaal onzin. Ik las trouwens dat je het veulen van Arouba bent verloren? Gecondoleerd!

Michelle_S

Dankjewel, voor je kijk! Ze is eigenlijk uhum.. best groot.. 1,58 m. haha! Heb misschien wel een foto waar het beter op te zien is, misschien dat het hier wat onduidelijk was. En ze staat eigenlijk ook hoog op haar benen. Tja, in het echt altijd makkelijker te zien:p

amyz

:oo Hoe krijg jij er zo mooi veel spekkies op??

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:19

Even erbij vermelden tegen wie je het hebt :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:20

Horse_Art schreef:
Dankjewel, voor je kijk! Ze is eigenlijk uhum.. best groot.. 1,58 m. haha! Heb misschien wel een foto waar het beter op te zien is, misschien dat het hier wat onduidelijk was. En ze staat eigenlijk ook hoog op haar benen. Tja, in het echt altijd makkelijker te zien:p

Ik lees net mijn berichtje terug over je paardje, niet zo aardig :( Sorry! Ik vind haar prachtig hoor! Echt waar! Berichtje was niet zo negatief bedoelt, haha!

1,58 is een mooie maat!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:21

Hihi excuus, had het over Daya :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:21

Oeh, sorry ik snap je reactie niet helemaal, vond je niet aanvallend ofzo hoor. haha! Vind het juist een nette reactie, reageerde ik beledigd?? :')

Ik vind dat je een mooi paard hebt, leuk getekend, wel een wat grof hoofd, maar misschien vertekend dit door de grote bles. Hals-hoofd lijkt iets wat kort aangezet. Mooi rijtype, laag kruis. Vind het een aansprekend beestje!! :j

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:25

Horse_Art schreef:
Oeh, sorry ik snap je reactie niet helemaal, vond je niet aanvallend ofzo hoor. haha! Vind het juist een nette reactie, reageerde ik beledigd?? :')

Ik vind dat je een mooi paard hebt, leuk getekend, wel een wat grof hoofd, maar misschien vertekend dit door de grote bles. Hals-hoofd lijkt iets wat kort aangezet. Mooi rijtype, laag kruis. Vind het een aansprekend beestje!! :j

Hihi gelukkig! Nee je reageerde niet beledigd, maar ik las het zelf terug en toen dacht ik: chips.... Hals-hoofd is inderdaad kort aangezet. Voor een arabier dan :') Ook is hij goed in het korter en langer maken van zijn nek hoor - harmonicanekje. Hoofd wordt inderdaad wat vertekend door de witte bles. Lijkt heel breed en groot door het witte oppervlak, maar hij heeft een bescheiden COB-maatje, haha :9

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:27

Jolindaa schreef:
Horse_Art schreef:

Hihi gelukkig! Nee je reageerde niet beledigd, maar ik las het zelf terug en toen dacht ik: chips.... Hals-hoofd is inderdaad kort aangezet. Voor een arabier dan :') Ook is hij goed in het korter en langer maken van zijn nek hoor - harmonicanekje. Hoofd wordt inderdaad wat vertekend door de witte bles. Lijkt heel breed en groot door het witte oppervlak, maar hij heeft een bescheiden COB-maatje, haha :9

Haha gelukkig, hoop dat ik ook netjes heb gereageerd :') Was natuurlijk wel de bedoeling! *D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:27

amyz schreef:
Hihi excuus, had het over Daya :D

Het geheim zit het hem in veel doen tegenover veel rust, haha! Ik rijd hem vrij intensief, maar kort. Dit afgewisseld met zo nu en dan bosritten van 8 uur waarbij hij zo ongeveer niets hoeft te doen, behalve zwemmen, wat stukjes galopperen, lekker rondstappen en genieten van de natuur. Verder krijgt hij lekker veel ruwvoer ( nu gras, maar toen deze foto gemaakt was stond hij nog op de winterpaddock ) en 1 kilo granenmix per dag :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:52

Die schimmel foto was trouwen Drug ;)

Het is ook de manier van opstellen waardoor ze ranker lijken;)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:13

Raiza is 100% AV, maar heeft ook niet de échte looks helaas! Ik heb geen kaas gegeten van afstammingen maar voluit heet zij B.A. First Lady.
AfbeeldingAfbeelding

Wat jullie meemaken op stallen geldt niet alleen voor hengsten hoor! Wij hebben ook echt al de mafste dingen meegemaakt met staleigenaren.
Sorry maar paarden-mensen zijn vaak echt rara lui haha... :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:16

Wat zijn de ouders van Raiza dan?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:17

Even opgezocht: Lady Amal x Mr Prospector...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:18

Jeetje wat een gedoe met stallen zeg :wow: Ook wij hebben in de loop der jaren best wel wat stallen gezien, maar zulke vreemde dingen gelukkig nog nooit meegemaakt. Tuurlijk heb je wel eens een ander idee over hoe je een paard moet houden, maar 100% zoals jij het wilt, vind je alleen maar als je het voor jezelf hebt denk ik!!
Wij zijn eigenlijk altijd verhuisd met een goede redenen. Ene stal vanwege de voorzieningen, daar 5 jaar gestaan, alleen met een artrose paard op den duur veel te luxe en te weinig vrije beweging. Dus toen verhuisd naar een kleine stalling, weinig luxe, maar veel in de groep staan. Laatste jaar van vorige merrie geweest, in jaren niet zo'n goede winter gehad. Helaas is ze toen overleden in de zomer aan hoefbevangenheid :\
Toen reden mn zus en ik regelmatig op de pony van mn tante die aan de andere kant van het kanaal stond (woon op Walcheren :P ) en daar waren de uitrij-mogelijkheden gewoon veel beter (bos, strand, ruiterpad). Dus toen een stalling daar gezocht en daar met Djuun wezen staan. Anderhalf jaar gestaan. En dan iets meer dan een maand geleden verhuisd, weer naar een kleine stalling (3 pensionklanten, de rest van het spul is allemaal van de eigenaresse die een mini-camping runt en regelmatig ponylesjes in western-style). Ook vanwege de vrije bewegingsruimte dus daar naartoe verhuisd. Djuun bleek gewoon in de winter meer beweging nodig te hebben en ik denk dat ze het ook fijn vind dat ze nu zelf kan bepalen of ze binnen of buiten gaat staan. Daarbij komen ze in de winter ook gewoon in groepjes in de bak te staan voor een tijd, dus ook gewoon meer sociaal contact.
Bijrijdster merkte van het weekend op dat Djuun nu veel minder gefocust is op ons, maar meer op de andere paarden (af en toe nog beetje tegen het hysterische aan, maar we gooien dat maar op de verhuizing, ze staat er nog maar net goed een maand). Heb het idee dat ze nu echt aansluiting heeft, en een echt vriendje :j En dat vind ik toch wel heel fijn!!

Qua exterieur... Ik heb werkelijk geen idee hoe Djuun het doet :? Ik vind dr heel mooi, maar geen idee of ze rastypisch is :') In dat geval ben ik daar ook echt een nitwit in hoor! Wij zijn echt voor karakter gevallen en het feit dat we vos-liefhebbers zijn denk ik :')
Wat vinden jullie van haar, kritisch gezien?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:18

Het is familie van Lady Mirka van jou Barcelano!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:20

Jolindaa schreef:
Even opgezocht: Lady Amal x Mr Prospector...

Dan is het een zusje van Mijn Lady Mirka :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:21

Jolindaa schreef:
Het is familie van Lady Mirka van jou Barcelano!

Tegelijk :+ :D