[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:01

Aladinnetje schreef:
missfcdb schreef:
En Daarom hebben wij de keuze gemaakt en onze hengst al dat gesleep gespaart ;)
Waar ik niet tegen kan is. Dat ik thuis zit en niet weet wat er gebeurd op stal. Ik ben dat betrefd een ontzettende zeikerd betrefd waar mijn paard gestald staat. Beide paarden staan goed, worden omringt met de beste zorgen. Wat wil je als eigenaar nog meer. Soms moet je keuzes maken om rust te hebben en te krijgen.

Ik gun het je echt van harte dat je rust terug vindt, en eindelijk weer van je kanjer kan gaan genieten.
Ook al dat verhuizen levert stres op bij de paarden ook al zie je dat niet aan ze. op ten duur komt het er uit.

waar staan jouw paardjes dan? heb je stallen aan huis? dat lijkt mij echt het allerfijnst.

Mijn merrie staat bij een boer hier in de buurt. Ben de enige die er staat komt ook niemand bij.
En onze hengst staat bij Kooiker Arabians in vreden (Duitsland) Net over de grens.
Ze staan er geweldig. Heb rust.
Ook ik heb ooit gezeik gekent met zowel merrie als hengst.
Bij onze merrie was het zelf's zo erg dat we kapote bier flessen in haar box vonden ect ect.
Ik heb slapenlozen nachten gehad. Wil er niet meer aan denken wat we hebben meegemaakt!
Je moet soms keuzes maken en tja als je daar door rust vindt. En het paard rust heeft. Prima zo ik reis er graag voor :D ;)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:40

missfcdb schreef:
Waar ik niet tegen kan is. Dat ik thuis zit en niet weet wat er gebeurd op stal. Ik ben dat betrefd een ontzettende zeikerd betrefd waar mijn paard gestald staat. Beide paarden staan goed, worden omringt met de beste zorgen. Wat wil je als eigenaar nog meer. Soms moet je keuzes maken om rust te hebben en te krijgen.

Ik gun het je echt van harte dat je rust terug vindt, en eindelijk weer van je kanjer kan gaan genieten.
Ook al dat verhuizen levert stres op bij de paarden ook al zie je dat niet aan ze. op ten duur komt het er uit.

waar staan jouw paardjes dan? heb je stallen aan huis? dat lijkt mij echt het allerfijnst.[/quote]

Mijn merrie staat bij een boer hier in de buurt. Ben de enige die er staat komt ook niemand bij.
En onze hengst staat bij Kooiker Arabians in vreden (Duitsland) Net over de grens.
Bij onze merrie was het zelf's zo erg dat we kapote bier flessen in haar box vonden ect ect.
Ik heb slapenlozen nachten gehad. Wil er niet meer aan denken wat we hebben meegemaakt!
Je moet soms keuzes maken en tja als je daar door rust vindt. En het paard rust heeft. Prima zo ik reis er graag voor :D ;)[/quote]

wtf.. kapotte bierflessen? heb je de dader gevonden? waarom zou iemand in godsnaam een paard iets aan willen doen? :(
bah! zulke mensen mogen van mij niet eens geboren worden, gestoorde lui.

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:40

jeetje amy al weer verhuizen had je toch beter op het land bij ons afgeweest met schuilstal .

Altijd dat gedoe met die hengsten mensen slaan al stijl achterover als je dat woord zegt.

gelukkig hebben wij dat probleem niet en staan de kleintjes thuis en Kas op een hele fijne manege waar de mannen gewoon ook op het land kunnen en kas heeft zelfs heel veel penny meisjes die hem zo schattig en lief vinden.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:50

Wat ben ik dan verwend met de paardjes aan huis.. :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:00

Horse_Art schreef:
Wat ben ik dan verwend met de paardjes aan huis.. :=

:D Droom van bijna iedere paarden eigenaar.
Maar of je dan verwend bent??
Denk eerder mazzel, aangezien paarden aan huis ook het nodige met zich mee kan brengen :)

Valerievries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:13

snowylover schreef:
Mijn echte voornaam is: Anouk
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie): Kerkenveld, Drenthe
Daar woon ik met: mijn ouders en broertje
Ik heb geen relatie
In het dagelijks leven ben ik: Student en stalhulp
Indien student: ik studeer: Havo
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden: 2 Chanel (Oldenburger van Las Casas) Selena (kruising arabier, tuiger)
Ik heb zelf geen Arabische Volbloed, maar mijn band met de Arabische volbloeden is: Ik heb een kruising arabier/welsh gehad die mij alles heeft geleerd en daar hebben we een volbloed veulen bij gefokt van de hengst Saporos. Graag zou ik willen weten hoe het met haar dochter gaat. V Saporos M Saskia van de Korte Kampen. Deze merrie heet op papier Shadow.
Verder heb ik de volgende huisdieren: En kat
Dit ben ik (foto): Zie profiel, heb niet echt foto's. Camera-angst geloof ik :o
Ik wil nog vertellen dat: Ik arabische volbloeden echt geweldige paarden vind en er vast nog eens eentje zal komen als ik een eigen plek heb met land :D

Doe dochter is mijn toppaardje(volgende week zaterdag 3 weken) <3 ze is een kanjer, geweldig lief, heel nieuwsgierig <3
Hoe was haar moeder? Kunt U daar wat over vertellen?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:19

:+ :+ Sorry maar vindt dit wel erg grappig dit zinnetje: Ik heb zelf geen Arabische Volbloed, maar mijn band met de Arabische volbloeden is: Ik heb een kruising arabier/welsh gehad die mij alles heeft geleerd en daar hebben we een volbloed veulen bij gefokt van de hengst Saporos

Knap dat je uit een kruising een volbloed kan fokken :+

Julez

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:22

Dat viel mij ook al op, haha!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:24

Julez schreef:
Dat viel mij ook al op, haha!

:D Ik heb ook kruisingen gereden maar eigelijk geen van allen te vergelijken met een AV ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:56

Ik ken ook een aantal kruisingen, maar dat zijn toch geen echte AVtjes :) Overigens wel heel leuke paarden hoor, begrijp me niet verkeerd.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:57

Bonjoy schreef:
Ik ken ook een aantal kruisingen, maar dat zijn toch geen echte AVtjes :) Overigens wel heel leuke paarden hoor, begrijp me niet verkeerd.

Inderdaad ook erg leuk.....maar toch net even anders :o

Valerievries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:31

Als je deze pony zo ziet, welk ras zou je haar dan geven?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:50

Aladinnetje schreef:
missfcdb schreef:

waar staan jouw paardjes dan? heb je stallen aan huis? dat lijkt mij echt het allerfijnst.

Je moet soms keuzes maken en tja als je daar door rust vindt. En het paard rust heeft. Prima zo ik reis er graag voor :D ;)[/quote]

wtf.. kapotte bierflessen? heb je de dader gevonden? waarom zou iemand in godsnaam een paard iets aan willen doen? :(
bah! zulke mensen mogen van mij niet eens geboren worden, gestoorde lui.[/quote]

Waarom ze het deden mag god weten. Zo deden ze vosje steeds met een emmer water nat gooien door de box, mag god ook weten waarom. We wisten heel snel wie het waren Vosje, was zeer geduldig wat dat betreft. Tot ze je had }>
Zo vonden we prikkeldraad in haar box en ga zo maar door. Heb al teveel gezegt heb weer tranen in me ogen als ikeraan terug denk. Wat we hebben door staan.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:16

rahna schreef:

Waarschijnlijk staat ze ingeschreven bij het nrps.
Zou denken dat er nog iets van New forest in zit of welicht grote maat Welsh.
In ieder geval niet 100% AV

Ze lijkt een groot lang hoofd te hebben en een klein oog.
Kaak lijn is ook zo op de foto te zien niet al te breed maar eerder beetje lang
Staart lijkt wat lager te zitten doordat de kruis lager loopt

iemand nog verdere opties:P

Valerievries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:19

Barcelano schreef:
rahna schreef:

Omyygoshhh.... Ik kan het wel zien dat ze geen 100% AV is, maar al die kenmerken....
een kennend oog ;) Alleen nu je het zegt: ja idd, dat van die kaak was me nog nooit opgevallen :o
Zit een heel klein beetje welsh in, ze is ongeveer 88?% arabier of 92%

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:21

Barcelano schreef:
rahna schreef:

Vorm van de neus is ook wat te spits. AV's hebben normaliter wat vierkantere neus. Ik denk inderdaad grote maat welsh er doorheen, alhoewel dit ook gewoon een Welsh K zou kunnen zijn naar mijn idee. Misschien zelfs Welsh Cob? Bij mij op stal staat een meisje ook met een welsh cob. Die zou je ook eerder NRPS geven vanwege de wat rankere bouw :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:22

Veel vergelijken.

Zo op het oog zal men het door vinden gaan als een AV.
Op marktplaats wordt er bijv vaak zat geadverteerd met niet zijnde arabieren.

Maar het zijn soms de kleine dingentjes die je ziet dat het geen AV is.

Wat je ook vaak ziet is een volle AV waarbij men denkt dat het een kruising is.
Maar ook dan kan je aan bepaalde kenmerken het toch zien..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:25

Jolindaa schreef:
]

Vorm van de neus is ook wat te spits. AV's hebben normaliter wat vierkantere neus. Ik denk inderdaad grote maat welsh er doorheen, alhoewel dit ook gewoon een Welsh K zou kunnen zijn naar mijn idee. Misschien zelfs Welsh Cob? Bij mij op stal staat een meisje ook met een welsh cob. Die zou je ook eerder NRPS geven vanwege de wat rankere bouw :)

Klopt en dat komt denk ook door de lange hoofdlijn.
Overgins zit er ook russiche arabier door heen...
Dat kan de massa verklaren.
Heb net even gespiekt dat er Saporos door zit dit een een volle broer van de bekende sjapoer...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:26

@Barcelano
Dat kan inderdaad een boel verklaren, maar ze is geen volbloed toch? Anders vind ik haar erg veel type missen...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:28

rahna schreef:
Omyygoshhh.... Ik kan het wel zien dat ze geen 100% AV is, maar al die kenmerken....
een kennend oog ;) Alleen nu je het zegt: ja idd, dat van die kaak was me nog nooit opgevallen :o
Zit een heel klein beetje welsh in, ze is ongeveer 88?% arabier of 92%

Nope welsh klopt;)
Overgins vind ik het wel een leuk paard om te zien...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:35

@ Rahna

Hier zie je een paardje bij ons op stal wat ook arabisch bloed draagt. Zij heeft geen papieren, maar is zoiezo een kruising AV. Waar ze haar gekocht hebben, was bekend wie haar moeder was, maar dit weet ik alleen niet.

Afbeelding
Klein beetje een onduidelijke foto, maar je kan hier wel zien dat de afstand tussen de ogen te klein is voor een echte AV. Ik weet niet of ze wel bestaan zo met deze breedte, maar de AV's die ik ken en mijn eigen hebben allemaal een veel breder voorhoofd. De neus is ook niet zo vierkant als mooi zou zijn voor een AV. De dish is minimaal, maar dit is niet te zien op deze foto én geloof ik dat de franse AV's ook geen uitgesproken dish hebben. Verder is haar karakter puur arabisch, haar loopje is puur arabisch en haar bouw verder ook; rondgeribt, lange benen, maar niet al te groot (1,52m), spitse oren, grote kaak en een hoge staartaanzet.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:38

Afstand tussen de ogen & vierkante neus:

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:38

Het is vaak een bepaald profiel/houding waar aan ik het ziet.
Soms kan je het ook mis hebben hoor:P
Een soort radar :+

Kaak lijn

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Barcelano op 29-05-12 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:42

Haha inderdaad, heb ik ook. Nu moet ik zeggen dat ik me vies vergiste gisteren!
Bij ons op stal kwam een nieuw vrouwtje. Ze zette het paardje (lees: 1,61m hoog, zeeeeer rank, slecht in de vacht, dunne sprieterige manen) in de box en ik kijk naar het koppie. Ik zeg: dit is geen volbloed toch?.....

Het was even stil en het vrouwtje kijkt me aan. Zegt ze: Jawel.... Ik stond zowat met mijn oren te klapperen. Maar hij was van Drug... Ik had het niet gezien als ze het niet gezegd had. Ik dacht inderdaad aan een NRPS paardje.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:43

Jolindaa schreef:
Haha inderdaad, heb ik ook. Nu moet ik zeggen dat ik me vies vergiste gisteren!
Bij ons op stal kwam een nieuw vrouwtje. Ze zette het paardje (lees: 1,61m hoog, zeeeeer rank, slecht in de vacht, dunne sprieterige manen) in de box en ik kijk naar het koppie. Ik zeg: dit is geen volbloed toch?.....

Het was even stil en het vrouwtje kijkt me aan. Zegt ze: Jawel.... Ik stond zowat met mijn oren te klapperen. Maar hij was van Drug... Ik had het niet gezien als ze het niet gezegd had. Ik dacht inderdaad aan een NRPS paardje.

Maar wie was het mama paard dan;)