[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:43

Sieltjuh schreef:
Ik had hem laatst met koud water gewassen (gewoon met shampoo), maar dan ook alleen de haren hoor. Ga geen staartwortel meenemen met dit weer, das veel te koud.

Zo my God, mijn darmen gaan toch tekeer :x

Van de honger of error :+

Silver shampoo werkt ook bij schimmels.

Ik pak meestal met dit weer ook alleen onder de staart wortel...

{:} {:} Mag van mij wel weer 15 graden warmer worden :D

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:46

Eeuh zwart? Nee denk dat Noah nu eerder kleurtje a la Set heeft, wit/grijs :') geen zwart haartje meer te bekennen :+

Maar met schoonmaken scheelt het wel, 1x wassen met gewone shampoo en hij is weer mooi donker :+:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:46

Niet van de honger, darmen zijn echt overstuur. Vrees dat de zuurkool verkeerd is gevallen :x Hoor het helemaal rommelen en heb kramp :\

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:50

Sieltjuh schreef:
Niet van de honger, darmen zijn echt overstuur. Vrees dat de zuurkool verkeerd is gevallen :x Hoor het helemaal rommelen en heb kramp :\

Niet leuk -O-
Ik heb daar ook regelmatig last van na een hollandse pot...laatst van bloemkool...

Warme thee :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:18

Al op :P
Lijkt nu weer iets rustiger :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:22

Sieltjuh schreef:
Al op :P
Lijkt nu weer iets rustiger :)

:)

Hopelijk blijft het zo...

warme thee verhelpt bij mij niet maar maak het op een of andere manier wel minder extreem :o
Toevallig vandaag de coeliakie vereniging maar eens gemaild voor raad...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:25

Had niet het idee dat het wat hielp ook :')

Hoop voor je dat ze nog met ideeën komen :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:28

Sieltjuh schreef:
Had niet het idee dat het wat hielp ook :')

Hoop voor je dat ze nog met ideeën komen :)

Ze hebben prof in het team, daar doel ik een beetje op om met een van die dokters in contact te komen.

Winter is voor mij toch altijd :brr: :brr: :brr: heb liever {:} {:} {:} {:} :D :o

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:39

Waj ziet set er goed uit! Ze heeft echt een lief hoofdje. :j

Vandaag ging de les goed. Wel iets minder nageeflijk dan de vorige x. Ik draafde aan en na 2 rondjes viel het me op dat ze hoger opgooide ofzo heeel apart! Me instructice zei dat ze haar achterhand er veel meer onder plaatste en daardoor was het ook wat moeilijker om nageeflijk te lopen. Toch ben ik trots op hoe het gaat.. Na 4 longeersessies dit al toepassen onder het zadel! :D
Daarna dacht ik, weet je wat ik ga buiten een stukje stappen om te kijken hoe ze reageert. Ging super! 5 minuten maar want ik had nog geen telefoon dus als er wat gebeurd kan ik niemand bellen haha..

Al met al, geslaagd dagje! En morgen longeren, vrijdag grondwerk en dan moet ik dr een weekje missen. Dat word wat!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:41

Fijn dat het zo'n stuk beter gaat met Geisha!

Tipje voor witte staarten; talkpoeder doet wonderen :D Voor dagelijks onderhoud niet aan te raden, maar als het echt wit moet zijn voor foto/wedstrijd/etc... :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:02

Goeie tip Amy! Dayem heeft nog een 10 cm bruine haren van z'n jonge jaren, kijken of dat werkt!

Klinkt goed Kelly!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:14

Goeiemorgen

Kat wat heeft Set een lekker beschaafd buikje nog ze ziet er lekker dreamy uit het gaat dus ook super tussen haar en Pater?
Leuk die uitkomst van de kleuren ik weet van Juul de oudere zus van Sier dat zij met een voshengst ook een bruine heeft gekregen dus vermoedt dat ook zij als bruine is geboren de andere zus van Sier is weer een vosje
En weet dat arabianranch uit 2 schimmels ook een prachtig bruin merrietje heeft gehad dat wil ik ook wel.
En staartwassen doe ik in de winter ookminder nu hoef ik het zowiezo bij Reem iets minder vaak te doen dankzij staartzak hierdoor heeft zij ook een lange staart.

Bijna iedereen weer lekker beziggeweest met de horsies of zoals bij miranda met zichzelf wat heb jij toch een stel komieken zo paard zo baas en volgens mij is jou dochter ook zo'n grapjas...
Hier is de grond helaas ook hard dus even niks ben blij als het weer warmer word wij zijn niet gemaakt voor kou haha
Katja ik zal even kijken of ik van Reem haar dracht foto's kan vinden van iig mijlpalen tijdens de dracht maar wat iedereen zegt elke merrie draagt anders de 1 word tonnetje rond de ander blijft altijd beschaafd.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:38

En als je dan toch foto's aan het kijken bent kom je natuurlijk ook fotos tegen die goed in dit topic passen :+
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:16

Hahaha leuke foto!

Hier ook een vieze staart, maar met dit weer laat ik het mooi wezen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:34

haha geweldige foto Bren! Is dat Reem?! Lijkt me leuk om dracht foto's te zien :D Ik vind Set er ook mooi uitzien. En tussen haar en Pater gaat het inderdaad super.
Vandaag 140 dagen, dus nog 200 te gaan.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:57

338 dagen dracht(28maart) ze is die nacht op 29 maart om 0.55 uur bevallen
Afbeelding
en dus Silver Thaqib het resultaat haha
Afbeelding
317 dagen
Afbeelding
moeder van Quest Zahlina op 221 dagen dracht zij heeft al meerdere veulens gehad en ziet er dan dus ongeveer zo uit
Afbeelding
Reem op 242 dagen dracht
Afbeelding
en Mana 2 maanden voor haar bevalling zij heeft 9 dagen overgedragen en dit was haar 2e veulen (Rose was een kleintje, Themba was echt een megaveulen en Daisy was weer een kleintje
Afbeelding
228 dagen dracht
Afbeelding
200 dagen dracht
Afbeelding
rond de 100 dagen dracht
Afbeelding
zooo alsjeblieft ;)

En ook nog maar eens een leuk filmpje Sier zijn Z1 debuut wij houden wel van apart haha tijdens deze proef zijn we gevallen was goed afgelopen proef gewoon uitgereden hadden winst en prijs dus haha eind goed al goed

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:01

Wat een geweldige foto's Bren! :+:

video wil nog niet laden ik probeer zo weer :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:17

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:43

Woeps! Struikelde hij nou?
Reem is mooi zwanger zeg! :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:47

Letizia schreef:
Woeps! Struikelde hij nou?
Reem is mooi zwanger zeg! :)

Wat er nou precies gebeurde geen idee haha maar was idd struikel en toen was het in zijn geheel op de grond eigenaresse was aan het filmen en schrok zich kapot dus apart gefilmd dat gedeelte :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:42

@sieltjuh beterschap niet fijn als eten verkeerd valt
@kelly fijn dat rijden goed gaat
@brenda leuke foto's die eerste whaha, wat een dikke buik zeg poeh, rij je nu nog steeds met je paarden in de dressuur? Mooi beeld arab in de Z hoop het ooit ook met asal te halen

Hier paardjes bij de tandarts gehad, asal had 2 kiezen hoger staan waardoor ze haar eten niet goed kauwde en ook ohz niet altijd fijn nagaf ze mag nu even paard daagjes rust, van het weekend maar weer eens rijden kijken of ik verschil voel

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:06

set_elkol schreef:
ja klopt.. maar de foto van Annika met 140 dagen is nog een stuk dikker! Ik maakte me eigenlijk helemaal geen zorgen, in mijn ogen loopt ze er keurig bij :D

Héhé niet m'n paard dik noemen he :P

Iedereen in mijn omgeving zei ook dat merries niet zo snel dik 'mogen' worden, maar Ely (en volgens mij Set ook) is gewoon heel kort en kan het niet wegsteken. Zolang ze maar geen vetbulten ofzo krijgt, zou ik me geen zorgen maken hoor, Katja, ze ziet er prachtig drachtig uit!

Dan ben ik toch blij met allemaal zwarte staarten hier, ik was ze nooit :x

Mooie dracht-foto's, Brenda!

Gisteren weer de dierenarts op stal, weer een aantal mok-gevallen erbij op stal :(:) Gelukkig lijkt het met Ely de goede kant op te gaan. Dos en Door gaan heel aardig op in de paddockgroep, dus dat is mooi. De andere dierenarts stond nog even naar Doortje te kijken en zei: 'Zo, dat is best een bonkig ding voor een merrieveulen'. :D Waarom schiet die DNA-test nou niet op.... :=
Laatst bijgewerkt door Annikab op 30-01-14 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:12

@annika hier ook zwarte staarten ideaal alleen heeft asal veel wit das wel weer minder, niet leuk die vieze mok

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:36

set_elkol schreef:
ja klopt.. maar de foto van Annika met 140 dagen is nog een stuk dikker! Ik maakte me eigenlijk helemaal geen zorgen, in mijn ogen loopt ze er keurig bij :D

Het scheelt denk ik ook dat ze nog niet eerder heeft gedragen, dan is de wand van de baarmoeder steviger/dikker als dat ze al een veulen heeft gehad, dan kunnen ze dus minder snel tonen.
Maar je ziet wel duidelijk een buik, een heel verschil met normaal bij haar en ik denk dat het beste is waar je naar kan kijken, het verschil met haar 'normale' buik. :j

En Siel, al wat rustiger in de buik?

Leuke foto's bren, zo kun je nog eens wat vergelijken!
Reem is een stuk langer toch?
Je spannende filmpje ga ik nog even kijken. :P

Fuego heeft ook een zwarte staart! :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:36

Mooie buikjes Bren! Jeetje, dat is ff schrikken op het filmpje maar loopt goed af!

Fijn dat het beter gaat met Ely en stoere Dos en Door in de nieuwe groep!