[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

B10

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:05

Dank je wel! Vind het zo spannend..ook omdat het overlijden van Pam nog best vers is..zal ik Vince net zo kunnen vertrouwen als Pam..weet dat dit tijd nodig heeft en er zullen heel wat uurtjes in gaan zitten daarbij ben ik nu 45 endus niet meer zo jong als toen ik met Pam begon maar gewapend met cap en bodyprotector ga ik deze strijd aan en heb er zo'n zin in..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:07

Ik kan me wel voorstellen wat je bedoelt. Na het overlijden van mijn hondje Nouz had ik in het begin ook moeite om aan mn nieuwe vriendinnetje Havanna te wennen. Voelde me ook heel schuldig omdat ik van Havanna hield, gek is dat toch.

En qua vertrouwen klinkt ook bekend :j Toen ik (bomproof) Biscuit verkocht en er (onhandig veulen) Umoyax voor terug kocht heb ik ook veel tijd nodig gehad om hem te leren vertrouwen. Bis had ik al helemaal naar mijn hand gezet en ik wist wat ik kon verwachten. Vervolgens kwam die heule grote slungel ineens in mn leven, halstertje vond hij zelfs nog spannend. Dat was echt omschakelen en heeft tijd gekost :j

Vind het dapper van je dat je de uitdaging aan gaat!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:21

Welkom B10!!

Het zal tijd nodig hebben, maar het komt heus :j We hebben onze oude merrie 9 kaar gehad, gekocht als volwassen dier, ke de elkaar door en door en toen kochten wen een 2.5 jarige. Dat was even wennen, maar nu, bijna 3 jaar later, zo veel wijzer, zou ik ze voor geen goud willen missen, ze is uitgegroeid tot het paard wat ik hoopte dat ze zou worden <3
En ja, in het begin heus wel eens achter m'n oren gekrabt en mezelf afgevraagd waar we in hemelsnaam aan begonnen waren en later, toen we zadel problemen kregen, ook wel eens goed gebaald. Maar, net als vandaag, rondje met lange teugel, wederzijds vertrouwen, lekker saampjes er op uit, nee, absoluut geen spijt :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:23

Ik snap wat je bedoelt Amy, maar jeuk en hb vind ik iets totaal anders. Tuurlijk heb je bij beiden een goed stalmanagment nodig, maar bij jeuk is een foutje vaak snel te herstellen, bij hb vaak niet.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:26

B10 schreef:
Dank je wel! Vind het zo spannend..ook omdat het overlijden van Pam nog best vers is..zal ik Vince net zo kunnen vertrouwen als Pam..weet dat dit tijd nodig heeft en er zullen heel wat uurtjes in gaan zitten daarbij ben ik nu 45 endus niet meer zo jong als toen ik met Pam begon maar gewapend met cap en bodyprotector ga ik deze strijd aan en heb er zo'n zin in..

Kan me voorstellen dat je het heel spannend vind en ook nog eens heel moeilijk. Als je afscheid neemt van je paard en de band die je ermee had dan lijkt het mij ook heel lastig om weer overnieuw te beginnen met een groen paardje. Gelukkig kies je voor een heel trouw ras en zal het vast loslopen.

Morgen wordt hij gekeurd dus? Poeh, spannend!

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:29

Ja mooi is dat hé en dat heeft natuurlijk tijd en veel geduld nodig..je bent zo gewent je paard te pakken en ermee weg te rijden net zoals je gewent ben dat je overal aan mag zitten..dat moet ik met dit dier nog helemaal ondervinden..wetend dat je alles wat je nu bijbrengt bepalend is voor zijn verdere leventje..

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:37

B10 schreef:
Ja mooi is dat hé en dat heeft natuurlijk tijd en veel geduld nodig..je bent zo gewent je paard te pakken en ermee weg te rijden net zoals je gewent ben dat je overal aan mag zitten..dat moet ik met dit dier nog helemaal ondervinden..wetend dat je alles wat je nu bijbrengt bepalend is voor zijn verdere leventje..

Ik heb de mijne nu een jaar en haar vertrouwen in mij is er inmiddels helemaal, alleen ontbreekt het mij af en toe echt aan vertrouwen in haar. Er zijn dagen dat ze denk ik over rodeo heeft gedroomd want dan kan ze opeens hele nare schijnbewegingen maken.. Ik weet ook nu weer waarom ik zo gek was op ruinen.. Die zijn (voor mijn gevoel) vaak wat koeler in het hoofd! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:05

jo het gaat hard hier! welkom B10, en leuk misschien een bijrijdpaardje Eline. Ik heb het een beetje hectisch dus sla nu denk ik mensen over maar sorry daarvoor.
Joyce meer foto's dan 2 per persoon voor de OP is niet de bedoeling toch? als je wel van plan bent collage's te maken ofzo dan heb ik uiteraard nog meer van mijn Set.
Ik heb me er al volledig op ingesteld dat er geen veulen komt, dan kan het alleen nog leuk uitpakken :) misschien had Set opgevangen dat ik geen hengst wilde en dacht ze oke, verwerpen die handel :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:28

Oeps zo gaat het zeker hard Katja! :P
Zelf heb ik ook net twee foto's uitgezocht, dat viel niet mee want ik sta er niet vaak op, meestal maak ik zelf foto's.
Het zijn wel bijna indentieke foto's maar met een schimmel ziet het er heel anders uit! :D

B10, ja het is best lastig als je erg aan je oude paard gewend bent, ik had het ook, 20 jaar hetzelfde paard en toen ik daarna Fuego kreeg maakte ik toch wel wat gewenningsfoutjes..maarja, daar leer je weer van! :D
Ook met de tinker die ik eerst had was het lastig, die was niet gewend aan aanraking en ik gaf haar soms een klopje, dat kon ze niet zo waarderen. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:35

ik heb 1 foto met mezelf en eentje zonder :j sorry voor de dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 27-08-13 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:40

Het zijn rijfoto's, lijkt het net of ik altijd heel fanatiek ben. :P
Alleen ziet het er alleen hetzelfde uit na al die jaren. :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:49

Hihi ik heb allemaal foto's zonder mezelf, mooiste foto's van de paarden sta ik er niet bij :')
Hier wel grote verschillen, maar toen ik Nas ophaalde was ze natuurlijk heel pluizig en net op zo'n rotleeftijd qua uiterlijk, en Umoyax heb ik vanaf slungelig half jaar oud veulen dus dat wil wel :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:51

Owh ik dacht eigenlijk dat we er zelf ook op moesten.
Maar ik ga toch ook nog even wat anders kijken...zo leuk vind ik het niet om er zelf op te staan. :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:03

Ohh, dat heb ik sowieso gemist dan -O- Nja, als dat de bedoeling is dan hoor ik het graag :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:04

Ik heb 2 foto's gestuurd met mezelf er op :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:05

Volgens mij maakt het niet uit, wat je zelf leuk vind voor de OP! Heb er dus zelf een van de eerste dag dat ik haar had, zonder ruiter en heel puppie. en Eentje van pas geleden er bovenop :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:14

Het leuke van de rijfoto's is, is dat ze bijna gelijk zijn.
Ik kan verder niks van dat soort vinden...een beetje met dezelfde pose zeg maar.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:20

maar dat heb ik ook niet :D joh die OP is toch gewoon een leuke weergave in het kort van ons gezellige topic :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:22

Ik heb geeneens foto's van Mish waar ik zelf op sta :') Hihi. Ben zelf telkens de fotograaf geweest.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:32

welkom B10
@set_elkol je mag er meerdere uitzoek maar ik gebruik er maar 2 of 3 2 wanneer er bij aankoop/veulen en nu fotos komt en 3 wanneer er veulen en aankoop apart zijn en dan de nu foto
Iedereen mag dus zelf kiezen wat hij of zij stuurt mag van een shoot mag een rij foto mag een samen foto fijn he alles mag haha

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:40

Poeh, jullie gaan zo hard, ik kan het bijna niet bijhouden. Sorry als ik niet altijd reageer. ( dat zal de leeftijd wel zijn)Druk aan het werk, heb weer een nieuwe klas en daar gaat veel energie inzitten in het begin van het jaar. De zweep erover.
Daarnaast nog de paarden en gezin.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:42

Nu heb ik twee hoofdfoto's maar ik weet nu niet welke te kiezen.... :D

Jaja, Jeannette, sommige mensen gebruiken de leeftijd als smoes... :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:44

@miranda whaha ja als je ze beide stuurt zul je zien dat ik net een andere kies dat jij had gewild maar je hebt nog 98 pagina's om er over na te denken :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:44

Dan wacht ik nog eventjes met de laatste foto opsturen Joyce tot ik weer eens bij paardje langsgeweest ben :D M'n laatste foto's zijn van vlak na de aankoop namelijk, hihi. Even nieuwe foto's maken weer. Maar zal zo even twee leuke foto's uitzoeken en pben alvast.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:54

Ik ben er ook weer van vakantie! :) Ga niet alles bijlezen, zijn meer dan 50 pagina's, haha!