[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:50

Annikab schreef:
Zo, gisteren is de osteopaat geweest en ze was erg tevreden over Ely *\o/*
Ze is alleen wat stijf in het gebied van haar eierstokken en aangezien ze ook vocht vasthoudt, denkt de osteopaat dat haar hormonen niet in balans zijn.
Dus Ely mag de komende tijd op kruiden om deze balans te herstellen.
Als het goed is, zou haar hengstigheid dan ook wat minder intens moeten worden (want er is echt geen land mee te bezeilen als zij hengstig is _-:( )

Mag ik vragen wat voor kruiden dat zijn? Raiza is ook echt vreselijk als ze hengstig is namelijk. Niet te genieten en schuurt zich zelf zelfs helemaal kapot, echt zielig gewoon!
Afbeelding

Gisteren met Raiza naar het recreatiegebied gereden. Jill (mijn dochter) op het barebackpad en bij het water haar schoenen uit gedaan en broek opgerold. Toen het echt diep werd rende Rai in volle galop van schrik de kant op, gelukkig bleef ze zitten haha!

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:24

HalloDan schreef:
Mag ik vragen wat voor kruiden dat zijn? Raiza is ook echt vreselijk als ze hengstig is namelijk. Niet te genieten en schuurt zich zelf zelfs helemaal kapot, echt zielig gewoon!
[ Afbeelding ]

Gisteren met Raiza naar het recreatiegebied gereden. Jill (mijn dochter) op het barebackpad en bij het water haar schoenen uit gedaan en broek opgerold. Toen het echt diep werd rende Rai in volle galop van schrik de kant op, gelukkig bleef ze zitten haha!

Dat ziet er wel heerlijk uit zo met je paard in het water! Hier is wel een meer maar het water is er te diep gelijk aan de kant om er in te gaan. Vind ik soms zo jammer! Geen idee wat die van mij zou doen. Misschien ook wel wegrennen haha.

groetjes
Danielle

DatBenIkNou

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:43

Wij doen dit bij een hondenstrandje bij ons in de buurt. Uiteindelijk is 'het doel' om echt naar de overkant te zwemmen, maar geen idee of Rai dat ook eens echt gaat doen. Ze gaat er zonder problemen in, maar zodra het echt diep gaat worden wil ze er meteen uit rennen, de held! :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:56

mijn pony met last van haar eierstokken werd juist helemaal niet hengstig. ik kreeg water met de juiste frequentie voor haar en daardoor werd ze weer normaal hengstig en kon ze gedekt worden...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:33

Ehhhhhhhhh...Wáter met de juiste frequentie?? Nu moet je me even bijpraten hoor?? Hocus spokus??

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:51

ieder orgaan heeft een eigen frequentie(bekendste is de hartslag op een monitor). als het niet correct werkt is de frequentie verstoord. door de juiste frequentie aan zuiver water toe te voegen komt het orgaan weer in balans.
Geen idee of ik het zo exact goed beschrijf maar zo legt mijn osteopaat het altijd uit en daardoor begrijp ik soort van dat het werkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:55

Ik zag dat Cadaar tekoop stond ;( (Verkocht word naar het dekseizoen)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:34

Klinkt best wel zweverig, Lisa :P

Wat leuk, Raiza in het water :D

Weet je ook waarom hij te koop staat, Victoria?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:37

Sieltjuh schreef:
Klinkt best wel zweverig, Lisa :P

Wat leuk, Raiza in het water :D

Weet je ook waarom hij te koop staat, Victoria?

Nee, Weet alleen dat die meerderen malen tekoop heeft gestaan. En dan ineens weer niet.
En nu zag ik hem toevallig weer staan op Facebook.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:28

Woogy schreef:
ieder orgaan heeft een eigen frequentie(bekendste is de hartslag op een monitor). als het niet correct werkt is de frequentie verstoord. door de juiste frequentie aan zuiver water toe te voegen komt het orgaan weer in balans.
Geen idee of ik het zo exact goed beschrijf maar zo legt mijn osteopaat het altijd uit en daardoor begrijp ik soort van dat het werkt :)

Mmmm daar heb ik niets mee hoor. Hartslag op een monitor zie je door het pompen van het hart.
Kost vast een zak centen zo'n fles met water??

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:40

Eric laarakker werkt ook met de lecher antenne, waarmee ze orgaan frequentie's kunnen meten.
Ze meten dan ook met verschillende kruiden en mineralen bij de verstoorde organen, om te kijken of dat een positieve invloed geeft op de frequentie van dat orgaan. Als ze dan een combinatie hebben kunnen maken tussen verschillende middelen die samenwerken en de frequentie verbeteren, worden ze eerst op de kliniek daarmee bestraald, en die straling wordt ook aan een flesje (kruiden)water toegevoegd die je dan ook in een speciale aluminium envelop moet bewaren zodat de straling van de frequentie's er niet uit gaat.
Het klinkt indd heel zweverig, maar heb onderhand wel ondervonden dat het echt werkt.
De reguliere geneeskunde zag 2 jaar geleden geen andere optie dan Gon te laten inslapen omdat ze niets meer voor hem konden doen. En na 3 bezoekjes bij eric laarakker en medicijnen meegekregen te hebben is hij nu zo goed als beter. Mijn DA kan het niet verklaren, maar kan wel aantonen dat het heeft gewerkt, aan de hand van zijn bloedbeeld nu.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:50

Oh en het is heel vreemd, want ik stond daar met Gon en hij stond een beetje te dutten. En toen moest ik verschillende buisjes met mineralen 1 voor 1 naast zijn lever houden. En bij 1 buisje begon hij vanuit het niets ineens te steigeren en te bokken. Ik wilde hem net op zijn kop geven, toen de DA daar zei dat dat niet hoefde, maar dat hij extreem negatief reageerde op het buisje wat ik op dat moment naast hem hield. Echt heel bizar om te zien.
En het moment dat ze gaan bestralen met frequentie's dan voel je dat ook. Ik kreeg ineens hele erge hoofdpijn en een drukkend en zwaar gevoel op mijn borst. En Ik stond er eerst ook heel sceptisch tegenover, maar er zijn nu zoveel (positieve) onverklaarbare dingen gebeurd toen hij daar was, en toen hij daarna die medicijnen kreeg, dat ik er wel in MOET geloven :P .

Voor degene die het intressant lijkt, ik ga er over een tijdje weer heen.
Wie een kijkje wilt komen nemen is welkom!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:18

Vreemd dat aan de hand van zo buisje water je kan zien of er ergens problemen zijn..
Maar er gebeuren wel vaker onverklaarbare dingen :+

Ik zie wel vaker paarden te koop staan en dan weer niet en dan weer wel.
Cadaar staat nog niet op het av forum te koop..
Ieder zal wel zijn redenen hebben.
Zie wel vaker paarden van ver over de 20 te koop staan.
Soms zet ik er wel vraagtekens bij hoor.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:19

Ik geloof wel in dat soort dingen, heb wel gekkere dingen meegemaakt :+

Zaterdag gaan we de paarden verhuizen.. Hoop gedoe gehad op stal waar we nu staan (oa kregen onze paarden geen eten opeens, staan altijd bakjes klaar en die waren nog vol. Volgens hun hadden ze hun voer gehad maar dat kan niet want is bix en Umoyax eet dat niet) en nu moesten we, toen we vroegen hoe dat zat met het voer, eind vd maand weg -O- Leuk joh, binnen 4 dagen een plek vinden voor 3 hengsten :')

Maar goed. Allemaal weer voor elkaar, gaan naar een stal waar ik eerder al heb gestaan met mn vorige pony en staan daar meer hengsten. Maar pfffft wat een gedoe weer.. :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:27

Jeetje amy wat een gedoe allemaal zeg.
Ik heb dat ook vaak genoeg gehad dat gezeik met stallen.
Onlangs bij me laatste stal gehad.
Het was niet erg als ik een paar dagen later betaald omdat mijn salaris gespreid kwam.
Dat Montoyo hengst was en misschien de dekdienst in ging was niet erg.
En dan opeens wordt je vriendelijk verzocht om een andere stal te zoeken.
Ik had het al zien aankomen bij mij en dus al een stal gevonden :+
Vaak speelt jaloezie zo n grote rol....

Maar ja je bent wel weer bezig met geregel etc...

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:28

Jeetje zeg, wat raar!
Gelukkig heb je al een plekje kunnen vinden, want indd met een hengst (laat staan 3!) is dat niet makkelijk en snel gevonden.
Hopelijk voelt Umoyax zich er snel thuis!!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:31

Gaat lekker dan Amy -O-

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:37

Ik heb trouwens ook genoeg ervaring met rare stalhouders..
Eerst beloven ze je allemaal dingen, en dan staat ineens die hengst toch in de weg en dan gaan ze je wegpesten dmv je paard geen eten/water geven, regelmatig opsluiten in de stal met bovendeur op slot. zelf gekochte hooinetten en andere spullen kapot snijden met een mes, geen hooi geven en het hooi achter slot en grendel zetten zodat ik het ook niet geven kon, etc. en het ergste.. bewust mijn paard ernstig ziek maken.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:38

En Daarom hebben wij de keuze gemaakt en onze hengst al dat gesleep gespaart ;)
Waar ik niet tegen kan is. Dat ik thuis zit en niet weet wat er gebeurd op stal. Ik ben dat betrefd een ontzettende zeikerd betrefd waar mijn paard gestald staat. Beide paarden staan goed, worden omringt met de beste zorgen. Wat wil je als eigenaar nog meer. Soms moet je keuzes maken om rust te hebben en te krijgen.

Ik gun het je echt van harte dat je rust terug vindt, en eindelijk weer van je kanjer kan gaan genieten.
Ook al dat verhuizen levert stres op bij de paarden ook al zie je dat niet aan ze. op ten duur komt het er uit.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:51

Hooi hebben we idd ook al zelf gehaald, dat van hun was sowieso erg mooi maar voor jaarlingen te droog en voedingsarm. Maar daarbij kregen ze er erg weinig van. Eenmaal ons eigen hooi en me toch een hoop gedoe gehad over hoeveel we ze geven!! Tsja, ruifje gaat gewoon vol en de volgende ochtend is het op. Maar volgens hun geven wij véééél te veel. En dat we overdag ook buiten hooi geven is helemaal bizar als je die mensen mag geloven.

Maar goed. Blij dat ik nu gewoon weet waar we heen gaan. Van daaruit speuren we verder naar een eigen stuk :) Op een pensionstal blijft het ellende natuurlijk en we willen toch graag alles zelf regelen dus dan is een eigen stuk het meest voor de hand liggend, al ligt het helaas niet voor het oprapen.

Julez :oo Je paard ook echt moedwillig ziek gemaakt???

Pfft nou de stress speelt mij ook parten hoor, zit zelf nu ook ziek thuis. Zal heel blij zijn als we weer iets voor onszelf hebben.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:02

amyz schreef:
Hooi hebben we idd ook al zelf gehaald, dat van hun was sowieso erg mooi maar voor jaarlingen te droog en voedingsarm. Maar daarbij kregen ze er erg weinig van. Eenmaal ons eigen hooi en me toch een hoop gedoe gehad over hoeveel we ze geven!! Tsja, ruifje gaat gewoon vol en de volgende ochtend is het op. Maar volgens hun geven wij véééél te veel. En dat we overdag ook buiten hooi geven is helemaal bizar als je die mensen mag geloven.

Maar goed. Blij dat ik nu gewoon weet waar we heen gaan. Van daaruit speuren we verder naar een eigen stuk :) Op een pensionstal blijft het ellende natuurlijk en we willen toch graag alles zelf regelen dus dan is een eigen stuk het meest voor de hand liggend, al ligt het helaas niet voor het oprapen.

Pfft nou de stress speelt mij ook parten hoor, zit zelf nu ook ziek thuis. Zal heel blij zijn als we weer iets voor onszelf hebben.

Als hengsten eigenaar krijg je met de raarste dingen te maken.
Daarom zeg ik altijd als je er niet mee dekt/fokt of wat dan ook.
Gaat dan heel goed nadenken.

Want jij als eigenaar kan er misschien mee om gaan....maar de meeste mensen m je heen niet...

Ik heb met Barc ergens gestaan waar ze bewust probeerde om van me brave hengst een monster te maken...

Ik probeer ook altijd uit te kijken naar een eigen stekkie...wie weet kom ik ooit wat tegen

Zijn er bij jullie in de omgeving geen pension stallen waar je units kan huren amy?

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:16

missfcdb schreef:
En Daarom hebben wij de keuze gemaakt en onze hengst al dat gesleep gespaart ;)
Waar ik niet tegen kan is. Dat ik thuis zit en niet weet wat er gebeurd op stal. Ik ben dat betrefd een ontzettende zeikerd betrefd waar mijn paard gestald staat. Beide paarden staan goed, worden omringt met de beste zorgen. Wat wil je als eigenaar nog meer. Soms moet je keuzes maken om rust te hebben en te krijgen.

Ik gun het je echt van harte dat je rust terug vindt, en eindelijk weer van je kanjer kan gaan genieten.
Ook al dat verhuizen levert stres op bij de paarden ook al zie je dat niet aan ze. op ten duur komt het er uit.

waar staan jouw paardjes dan? heb je stallen aan huis? dat lijkt mij echt het allerfijnst.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:16

Barcelano schreef:
amyz schreef:

Als hengsten eigenaar krijg je met de raarste dingen te maken.
Daarom zeg ik altijd als je er niet mee dekt/fokt of wat dan ook.
Gaat dan heel goed nadenken.

Want jij als eigenaar kan er misschien mee om gaan....maar de meeste mensen m je heen niet...

Ik heb met Barc ergens gestaan waar ze bewust probeerde om van me brave hengst een monster te maken...

Ik probeer ook altijd uit te kijken naar een eigen stekkie...wie weet kom ik ooit wat tegen

Zijn er bij jullie in de omgeving geen pension stallen waar je units kan huren amy?

Klopt helemaal wat je zegt.
Gelukkig sta ik nu wel op een fijne stal (al zijn er natuurlijk altijd wel kleine dingetjes, maar mijn paard staat hier prima, da's het belangrijkste) maar blijf toch op zoek naar een eigen plekje. Ik heb op het punt gestaan samen met een vriendin kleine stal met weide te kopen, alleen was hier helaas 0,0 aan uitrijmogelijkheden en heb ik het dus niet gedaan. Moet toch een beetje kritisch blijven :o

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:51

Units op pensionstallen? Bedoel je een apart stukje op een pensionstal huren? Dat proberen we idd oa maar wil niet lukken, meesten hier in de omgeving hebben daar geen trek in.

Tsja en de hengst heeft het altijd gedaan he :+ Merrie uitgebroken? Komt door die hengst :j Had laatst hier nog een heel gezeik omdat ik 5 minuten in de longeercirkel vooraan wilde oefenen met aan de hand draven.. De merrie in de paddock 20m verderop was namelijk geblesseerd en zou van mijn hengst uit haar dak gaan :j En dat Umoyax een paar dagen daarvoor even los was geweest in de bak was helemaal vreselijk, die hengst van mij was namelijk erg onrustig. (zó onrustig dat ie wat liep te sjokken). Dat er een week later een ruin compleet uit zn plaat gaat los in die bak is dan weer allemaal no problem :?

Nouja. Je doet er toch niks aan.

Hihi, idd wel kritisch blijven :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:56

Het is inderdaad altijd wat.
Soms wordt je er ook wel erg moe van.

In een groeps les werd een keer een meid van een merrie afgelanceerd.
Dat mens had altijd een grote bek en was vol vanzicht zelf.
Ergste was nog dat ze door mij op de manege is gekomen omdar ze een relatie met me neef had.

Dus dat mens donderd van die merrie af.
Die merrie gaat verder met rennen..

Barc had ik op een volte aan het werk gezet.
Die had 2 rare sprongen gemaakt omdat die merrie zo raar deed.

Zegt zo bijdehande Tante een moeder van een kind die ook beide naast de schoenen lopen(heb je dat soort figuren op een manege)
Dat komt zeker door jou hengst :+
Ja juist....Hij was het enige paard wat nog normaal deed _/-\o_