[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:18

Hahaha spam maar hoor! Ik zit ook oude foto's te kijken. Zie ook een foto van april dit jaar van geisha. Uh, ik krijg 144 achter me aan denk als ze die zien. :=

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:23

Afbeelding
Had er voor het eerst opgezeten. Wat een gevoel *\o/*

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:23

Oh jeetje. Ik heb 2 hele ouwe foto's in mijn agenda van mijn eerste motorcross, was toen 5 en kei stoer :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:24

Haha cool, wist niet dat je dat deed :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:26

Haha maak er maar toen deed van. Doe t al heel lang niet meer. Maar blijf het wel een hele gave/spectaculaire sport vinden.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:27

ah oke, wel kick! Ik ben een bangepoeperd als het om motorcross gaat :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:28

Het was hier 1,5 weken geleden strandcross, is altijd een heel spektakel :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:30

Ik ben nog nooit naar de strandcross wezen kijken geloof ik :')

Hahaha Letiets, ik vond het toen een heel dom filmpje die broer had gemaakt, maar kan er nu eigenlijk keihard om lachen _O- "Verticaal paardrijden, doe dat maar eens na!" :')

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:31

Ja is echt wel gaaf, vind Rally's ook altijd zo mooi. Ben ook standaard bij de golden tulip rally rondom hellendoorn te vinden, nachtproef is super gaaf.
Maar met ponies en paarden rijden was ik ook altijd zo, kende geen angst en kon me niet gek genoeg.
Nu ben ik oud en niet meer zo heldhaftig :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:40

@kat ilya in z'n fort lekker beschut het is een fris met die wind zo
@zeeuwse zusjes wat een leuk filmpjes dat keek mij ook nou echt zo'n lol met je knol paardje heerlijk

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:56

leuk al die foto's!

Ja ik maakte me zorgen om hem omdat ie gistermiddag rilde. Dus ik er heen gereden maar hij was kurkdroog, warm en pluizig maar bovenop zijn bips trilde er wel de hele tijd wat maar dat kan ook misschien komen door het stilstaan. Geen idee. Ik heb wel een dekentje maar wil dat niet zomaar omdoen :) Vandaag is het grotendeels droog gelukkig, alleen wel weer wind.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:59

Ilya in z'n bunkertje, wat ben je toch een goede mama, Katja :P

Oh oh die Nas, onhandig is dat toch soms... Vandaag scannen toch?

Echt een superleuk huisje heb je, Joyce!

Ahhh beterschap met je hondje, Tamara!

Baukje en ik gaan sowieso naar de snuffeldag, het is alleen nog even de vraag of Ely alweer goed genoeg is om mee te gaan...

Heftig van Geisha, maar fijn dat ze verbetering ziet, Kelly!

Leuk, die foto's van vorige paarden!

Ik rij vanaf m'n 10e en altijd gezeurd om een eigen pony, maar nooit gekregen... Ely gekocht toen ik 20 was. Ik was op zoek naar een 5-jarige beleerde merrie, kwam thuis met een 2,5 jarig guppie :D En god, wat heeft ze het me af en toe moeilijk gemaakt, maar ben gek op die merrie, zou haar nooit kunnen missen. Maar als het dan zo'n stormdag is als gisteren denk ik weleens: was ik maar gaan breien....

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:06

@annika ik herken dat gevoel die mij de zomerdag maar dan jan ik alles met asal. Maar met de wind...... In de wei is ze heel stoer misschien ook voor fame maar aan de hand oh oh drama queen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:47

obstakel rennen was gister avond uhmm...heel zwaar met extreem hoog water loodzwaar nat zand en gruwelijke wind.
Ik ben echt een gewoontedier en mijn klok zei 'DINSDAG! hardlopen nu'...En met twee hondjes door het park is geen goed idee, is de kans best groot dat ik op m'n buik erachter aan ga vanwege de konijntjes.

Haha Darmora was echt een ander soort paard he? wat een avonturen moeten dat zijn geweest.

Ik had Pony een paar keer in de paddock gereden en een keer op straat 'ze is verkeersmak dus veel plezier'...man man man ze zag de witte strepen draaide om en vloog weg. Later zou dus blijken dat ze nooit ene voet buiten het hek van Duindigt had gezet.
Eigenlijk wilde ik helemaal geen eigen paard maar was best gek op die rooie pluizenbol. Had toen een vriend met een kronkel in z'n hoofd en die besloot haar voor mijn verjaardag te geven. Week daarna had ik m'n eerste hersenschudding van haar na een avontuur waarbij ik op de baan lag en zij haar eigen plan trok.
7 maanden lang niets dan ruzie met die bok gehad. Elke keer als ik erop ging zitten lag ik er weer naast, minimaal 1 keer omdat ze gruwelijk snel kon afstoppen, omdraaien, wegspringen oh of ineens als ene gek bokken. Toen ik haar een heel klein beetje onder de duim begon te krijgen, ofthans toen zij mij een beetje leerde rijden en ik echt wel een band kreeg met haar. Bleek mijn gestoorde vriend een gestoorde vriend te zijn gevuld met leugens en wanbetalingen. Nadat meneer met de noorderzon vertrok wist ik niet precies hoe ik de stalling van Pony moest gaan betalen van mijn mini salarisje en ging naar de stalhouder toe om te vragen hoe en wat. Ze keek me aan sloeg d'r armen om me heen en zei 'meid, je hoeft niks te betalen aan stalling(even ging mijn hart open)...er is nooit een cent voor het dier betaald dus of je koopt haar of wij verkopen haar'. Mijn wereld stortte in. Naast een relatie die ineens weg was(die ook nergens op sloeg, maar dan nog) een klap in m'n (zelf)vertrouwen nu ook dit?! Later zou blijken nog veel meer na dagvaardingen en uiteindelijk 20.000 euro schuld op mijn naam binnen een week tijd. Hij wist dus precies wanneer deze brieven binnen zouden komen en kiende zijn vertrek exact uit.
In zak en as besloot ik maar extra werk aan te nemen en uiteindelijk 14 uur per dag te werken voor stallingmindering, koop van pony, en al die walgelijke rekeningen die ik echt moest betalen
Dit is ook de reden dat Pony voor mij alles is en haar laatste adem zal uitblazen in mijn bezit.

Katja: ze kunnen beter tegen regen en kou dan je denkt. Tara heeft in het begin van het land seizoen flinke buien en kou over haar donder gehad en buiten het rillen om is alles perfect gegaan :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:02

Wat een leuke verhalen en foto's allemaal!

Van sommigen kende ik het begin wel maar lang niet van iedereen :D

Lisa :oo das best wel heavy oliebol zeg maar. Knap dat je je daar toch uit hebt weten te worstelen.

Kelly wat een verhaal.... hypermobiel bij paarden had ik nog nooit van gehoord idd. Maar lijkt me wel heel lastig. Ben het self ook en dat vergt toch een hoop extra werk van je spieren. Maar dit was een holistisch arts toch? Of vergis ik me? Is het niks om de bevindingen te checken met een reguliere arts? Ik blijf toch ergens voorzichtig met alternatieve circuit :o of was dit degene die dat andere paard (mirre?) had weten te redden? In elk geval fijn dat er zo veel informatie uit is gekomen!! En idd super zoals je bezig bent om haar goed te krijgen!

Vandaag scannen idd! Ben er op ingesteld dat ze niet drachtig is maar hoop zooo van wel natuurlijk... maar je hoort zo veel dat ze al heel snel veranderen en afgezien van een beginnend buikje door haar zware leven en een plotselinge interesse voor vd is ze niet anders dan anders. Ze voelt zich wel goed trouwens want ze glimt de pan uit :D

Ze heeft het gisteren overleefd hoor :+ maar vind het zo waardeloos, met zulk slecht weer heb ik haar graag op tijd binnen. Maar goed was haar eigen schuld, so be it.

Heb mn les voor vandaag maar afgezegd was wel erg veel gevraagd om met dit weer te gaan ontspannen ohz :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:06

Spannend Amy!

Wow wat een verhaal Lisa :oo

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:21

Zaraar is ook hypermobiel, kan z'n benen in z'n nek leggen. Met als gevolg dus dat de spieren steeds de klappen van de gewrichten op moeten vangen en daardoor dus vaker dan gemiddeld zeer doen. Goed beheerst trainen en rekening ermee houden is het heel goed onder controle te houden :)

Het is voor mij haast tien jaar geleden en een deel van mijn verleden. Een die ik nooit meer kan vergeten en een klap op m'n gedrag en karakter heeft gemaakt. Onder andere die fase heeft me vrij egocentrisch en hard gemaakt. Inmiddels als ik nu terug kijk erop is het geweest, alle voortekenen heb ik genegeerd en niet naar m'n gevoel geluisterd...tikkeltje naïef en snufje blind.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:52

...not who we are is what defines us, but how we rise to the occasion...

:(:) weet je... Iedereen maakt fouten. De kunst is om het positieve erin te ontdekken. En met de littekens te leren leven. Mijn fout was erop vertrouwen dat mn beste vriend alleen maar vrienden wilde zijn. Het positieve uiteindelijk was dat ik vele malen sterker bleek dan ik ooit van mezelf had gedacht. Die dag besloten om gewoon door te blijven gaan en dat heeft me heel veel gebracht. Tsja en het litteken is dat als mannen gewoon aardig zijn ik nog altijd de impuls heb om hard gillend weg te rennen maar daar kan ik inmiddels heel goed mee omgaan. :+

Ieder huisje heeft zn kruisje. Maar je hebt je er uit geknokt en dat zegt heel wat meer over wie jij bent dan het feit dat je in die situatie verzeild bent geraakt :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:53

Ilya's trilbillen, is goed voor zijn weerstand Kat.

Annika ze zeggen niet voor niets dat je af en toe niet krijgt wat je wilt maar wel wat je nodig hebt.

Lisa ik heb echt heilig respect voor je hardloopkunsten en hoe je weer rechtop staat na alle ellende die die kerel over je af heeft geroepen. Wat een ongelofelijke knurft was dat.
Maar wat Amy zegt ieder huis heeft zijn kruis en het is hoe we ermee omgaan die ons maken tot wie we zijn.

Amy hier schijnt af en toe de zon en is het al een hele tijd droog, is het bij jou dan nog echt zo drama?
Hoe ging het scannen trouwens? Ben echt heel erg nieuwsgierig.

Ik heb Robert Vos inmiddels gebeld, hij was voorzien maar ik mocht altijd mijn CV opsturen voor het geval dat. Dus nu als een gek duimen voor donderdag en hopen dat ik daar intern kan en anders een hut in de buurt kan vinden.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:01

@lisa wat een verhaal zeg jeej. snap heel goed dat ze veel voor je betekend
@amy good luck met scannen
@jaleesa heb je ff pb gedaan schoot me nog wat te binnen

Hier heerlijk weer en verhaal van Asal en mij kennen jullie toch? zo niet....voor de geinteresseerden: www.scenicasal.webklik.nl
Vnaaf weer les ben benieuwd hoe ze zal gaan op de trailer

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:04

Amy, succes met scannen! Verder lees ik mee hoor dames, maar het is inmiddels zo druk op mijn werk dat ik niet meer zo vaak kan schrijven als ik zou willen :). Wat op zich gunstig is natuurlijk :).

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:30

Jeetje Lisa, wat een verhaal! En wat knap hoe je er mee bent omgegaan :j :(:)
Spannend Amy!! :):)

Vorige paarden heb ik zelf niet gehad, Noah was mijn eerste eigen paardje :) Wel heb ik pony's van anderen bijgereden. Het begon met een KWPN merrie van 1.50, wat een draaaaaak := een échte merrie :x
Daarbij ben ik toen een halfbloed arab gaan rijden, daar heb ik echt mee leren springen :) en die staat nog steeds bij ons op stal :+: Heeft inmiddels Cushing, heel gevoelig voor hoefbevangenheid en wordt niet meer op gereden, soms wandel ik met haar als haar baasje niet kan :)
Toen werd de KWPN verkocht, en in de tussentijd ben ik een New Forest merrie gaan rijden, dik bommetje was dat _O- een zwart C-tje, en wat kon die hard zeg! *D Daar heb ik vooral dressuur mee gereden, het meisje waar ze van was sprong er vooral mee maar hield niet van dressuur :+

En daarvoor heb ik altijd op manegepony's gereden :Y) En met een van die manegepony's die ik vroeger vaak reed en echt een boefje kon zijn geef ik nu longelessen, dat is nu een lieverd <3

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:32

Haha Joyce, ik weet niet wie je een pb hebt gedaan maar mij niet :P of hij moet nog komen, dat kan ook nog.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:50

Wel heel erg leuk om ieder zijn verhaal te lezen en hoe ze aan hun paard kwamen.

Die van mij is heel saai, heb vanaf mijn 7de (toen begon ik met ponyrijden) tot mijn 17de gezeurd bij mijn ouders om een paard en de laatste 7 jaar daarvan deed mijn zusje ook mee en op mijn 17de kwam Rio. We waren eerst bij een ander paard wezen kijken en die zelfs nog op proef maar daar hadden we geen klik mee en bij Rio was het direct raak. Daarvoor heb ik altijd heel fanatiek gereden op de manege.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:22

Mwoh het waait echt nog pittig en af en toe flinke buien dus om er weer op te klimmen en ontspanning te vragen is wel heel erg optimistisch :+
Da is er om 2 uur dus nu naar stal :) ik vind het echt heel spannend maar probeer mezelf er ook van te overtuigen dat ze niet drachtig is, kan het alleen maar meevallen :=