[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:12

Overleg evt ook even met je eigen dierenarts, wat zij adviseren :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:13

Even een vraagje...heeft een van jullie ooit iets aan de meniscus gehad(scheur) en wat hebben ze toen gedaan?

Het is bij mij nu een jaar geleden mss wel meer maar het wordt nu ik meer doet toch weer erger :+

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:15

Letizia schreef:
Overleg evt ook even met je eigen dierenarts, wat zij adviseren :)

Heb nog geen (paarden)da, alleen een voor de katten :oo

Auw, knie gelukkig nooit last van gehad, zou het dus niet weten Y;(

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:18

Geeft niks, logisch als je die nog nooit nodig hebt gehad, dan misschien een belletje naar een dierenarts uit de buurt of wellicht weet iemand er 1 in de buurt van Amsterdam?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:23

Sowieso handig om vooraf ff te kijken welke DA voor jouw regio geschikt is en idd daar even een belletje naar doen :) Iig doe je er verstandig naar je goed te laten informeren :)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:23

Moeder van bff van m'n dochter is huisdierenarts en paardenliefhebber ...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:25

Kan je bij haar even infomeren:)
Anders gewoon googlen ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:27

Zit stad en land niet in de buurt? Als ik de goede in mn hoofd heb is dat iig een heel fijne da :)

Juist niet op kortgegraasde wei overigens, bevat juist veel fructaan.. Ach, ik denk dat je voor info over huisvesting het beste kunt zijn bij sonja zelf, die kan je ongetwijfeld vertellen hoe je er het beste mee om kunt gaan :)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:34

Net idd stad en land op Google gevonden, doen ook keuringen en hebben mobiele kliniekbus :o
Sonja heeft idd al veel verteld :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:38

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:53

Goeiemorgen

Katja ben blij dat ik je kan helpen en hoop heel erg dat Set nu haar veullie blijft dragen en dat ze weer voorspoedig drachtig word.
Roux heel veel sterkte gewenst en de knoop aan het doorhakken leuk leuk
Amy mooie stand heb je top!!
PRachtige foto's van shief wauw

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:41

Stalling kijken is fijne afleiding :)
Krijg alleen van best veel mensen te horen dat je beter geen hb paard kan kopen, dat er zoveel leuke en gezonde paarden staan, dat het alleen maar ellende geeft -O-

Als je gewoon op voeding en beweging let, is de kans best klein dat ze weer hb oploopt, toch?
Of mss ben ik te onervaren hiervoor en loopt ze bij mij juist gevaar. Is immers eerste eigen paard. Pffff, koffie en sigaretje hoor ... %)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:48

Lastige keus hoor...
Liever zou ik er niet voor kiezen, maar als dit HET paard is, is er vast wel een mouw aan te passen!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:07

Het zou ook niet mijn keuze zijn, maar dat is ws ook door onze persoonlijke ervaring...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:12

Ik durf je hierin niet te adviseren aangezien ik zelf nooit ervaring ermee heb gehad... Lastig hoor!

Ik heb overigens volgende week woensdag een afspraak bij mijn mogelijk nieuwe bijrijdpaardje :) een leuke bruine quarter-kruising :) Echt super als ik zo zou mogen kennismaken met de western. Ze lessen bij Paulette Zorn, daar hoor ik ook alleen maar goede dingen over.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:38

Spannend, hopelijk gaat t wat worden :D

Stalhouders tot nu toe ook niet erg enthousiast. in de zomer dan alleen staan en dat is geen optie natuurlijk.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:32

Roux, wat een vervelend nieuws van je moeder...sterkte ermee.
En het kan idd nog best lastig zijn een goede stal te vinden, ik heb ook veel problemen gehad toen ik in Zaandam woonde!
Pas op dat je alles zelf kunt regelen, er wordt vaak veel beloofd en in de praktijk valt het tegen, de dingen eerst beloofd blijken dan toch te lastig.. :roll:
Je kan misschien kijken/uitzoeken waar andere mensen met hb paarden staan, zo zal je paard ook niet alleen staan en hebben ze dezelfde verzorging.

Nou Eline, zo zie je maar weer, reclame werkt! :D
Leuk hoor, ik hoop dat het wat wordt.

Amy, dat ziet er netjes uit zeg!
Idd die banners lokken je gewoon die kant op.. :P

Kat, we gaan voor je duimen!
Go Set! *\o/*

Nou die foto van mij van de teatime gaat nog op zich laten wachten, mijn mobiel wil 'm niet loslaten. :x
En vooral Siel staat er zo mooi op! :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:02

Aleeneh schreef:
Ik durf je hierin niet te adviseren aangezien ik zelf nooit ervaring ermee heb gehad... Lastig hoor!

Ik heb overigens volgende week woensdag een afspraak bij mijn mogelijk nieuwe bijrijdpaardje :) een leuke bruine quarter-kruising :) Echt super als ik zo zou mogen kennismaken met de western. Ze lessen bij Paulette Zorn, daar hoor ik ook alleen maar goede dingen over.

Wat gaaf Eline, echt heel erg leuk voor je! Paulette is zeker een goeie dus dat komt helemaal goed!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:08

Wat betreft hb, de pony van mijn zusje heeft het gehad. Nu hebben wij de paarden aan huis dus viel er makkelijker een mauw aan te passen. Gelukkig had ze het in lichte vorm maar desondanks is het zeker lastig en we moeten gruwelijk blijven opletten met haar. Zou ook niet mijn eerste keuze zijn maar als dit je droompaard is zou ik er voor gaan! Maar het is idd goed om met de stal te overleggen of met verschillende dierenartsen :) Hoe pakken de huidige eigenaren het aan?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:18

Iloontjeehh schreef:
Aleeneh schreef:

Wat gaaf Eline, echt heel erg leuk voor je! Paulette is zeker een goeie dus dat komt helemaal goed!

*\o/*

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:27

Roux schreef:
Krijg alleen van best veel mensen te horen dat je beter geen hb paard kan kopen, dat er zoveel leuke en gezonde paarden staan, dat het alleen maar ellende geeft -O-

Ik ben in zulke gevallen altijd best makkelijk hoor: er zijn genoeg vissen in de zee.
Ik zou het doodzonde vinden als je straks je paardje hebt, jullie er helemaal gek mee zijn en dat ze dan ziek wordt, echt, een paard met HB bezorgd je tranen in je ogen, die paardjes hebben zo veel pijn...

Aan de andere kant, onze staleigenaar heeft onlangs een nieuwe pony gehaald voor op de camping, weliswaar gratis. Ik zag eigenlijk meteen dat het er een was die bevangen was geweest en dit bevestigde later de hoefsmid ook, maar paardjes lijkt nergens last van de te hebben, staat gewoon op de wei, wel een schrale wei. Nu is dit de tijd van het jaar waarin ze ook best op wei kunnen, winter en voorjaarsgras is veel gevaarlijker.

Maar alsnog, ik zelf zou er niet aan beginnen, ik zou het bv ook vervelend vinden als m'n paard steeds alleen zou moeten staan.

Spannend Eline, succes!!

Vanmorgen weer een heerlijk rondje gedaan met Djuun, ze was lekker voorwaarts, dus fijn kunnen rijden, wel weer veel landbouwverkeer, gelukkig maar 1x hoeven afstappen omdat ik geen dammetje op kon :Y)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:29

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van kennis en stalmanagement. En van het paard zelf, dat vooral natuurlijk.

Nas schuurde heel erg toen ik haar kocht, maar heb haar er niet om willen laten staan. Ze heeft nu nergens last meer van, alleen als er veel beestjes door de lucht vliegen vliegendeken op, maar Antha hier op stal is net zo gevoelig er voor. Danielle houdt alles goed in de smiezen en op die manier uiteindelijk geen enkel probleem :) De andere paarden hier hebben minder last van de vliegen, dus alleen Nas en Antha staan samen gezellig ingepakt :+ Geen ZE ofzo, gewoon gevoelig huidje...

Ik zou er een paard niet voor laten staan in ieder geval, met als kanttekening dat het allemaal wel normaal beheersbaar moet zijn natuurlijk.
Alleen staan hangt natuurlijk ook weer af van de stalling, waar we in Bergen stonden waren ook zat paarden gevoelig op het gras dus die gingen een dagdeel in de paddock en dagdeel op het gras. Hier op stal zou het ook gewoon kunnen in paddock met hooi. Ken zat stallen waar ze niet per se op het gras gaan iig en persoonlijk zou ik het ook prima vinden zou Nas op de paddock staan met een vriendin die niet op gras mag, vind weidegang nooit iets heel broodnodigs.. Hangt denk ik dus puur af van de plek die je weet te vinden :)

Leuk Eline, succes! :D

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:57

Hier nog een arabfan..onlangs heb ik mijn arabische merrie moeten laten inslapen na een tweejarig proces..dit was geen makkelijke keuze aangezien ik haar vanaf veulen heb gehad..zelf ingereden met behulp van Aurid Muskee en nu 16 jaar later heb ik afscheid moeten nemen van mijn allessie Panathenaia (Pam)..en dan val je in een gat..geen paard meer om me heen na zoveel jaar..Maar...Ik heb weer een nieuwe uitdaging gevonden in de vorm van Vinc F roepnaam Vince..deze mooie arabtypische ruin van 4 jaar is nog zo groen als gras en gaat woensdag voor de keuring en komt hij daar doorheen heet ik hem zaterdag welkom bij mij op stal..zooo spannend!!! Heb er zin in...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:59

Welkom!
De naam klinkt bekend, Vinc... Succes alvast met de keuring, spannend!
Fijn dat je een nieuwe uitdaging hebt gevonden na het overlijden van Pam :(:)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:00

Nieuw paardje, spannend!!