[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:27

Hallo allemaal,
Ik zal me even kort voorstellen! :) Ik ben Nicky en ben tot bijna 2.5 jaar geleden, 5 jaar trotse eigenaar geweest van een prachtige av met een geweldig karakter! Qilan Salam van Dahna es Salam (v. Rks haziz) x Moshai. Helaas heb ik maar 5 jaar van hem mogen genieten Door een pees blessure. In de toekomst ben ik wel van plan weer een av aan te schaffen! :)

Ook ben ik sinds iets meer dan een maand over gestapt naar t western rijden! :)

Hieronder een paar foto's van mijn kanjer! :)

Denk is wel zo netjes om even te vertellen wie ik ben voordat ik ergens op reageer straks en jullie denken wie is dat nu weer! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tieneke

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:47

Welkom, Nicky!

Ik maak straks een bijleespost, maar ik wil even zeggen dat ik al drie dagen zo goed als pijnvrij ben in de benen, mijn grootste probleem *\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:55

Welkom, Nicky! Wat een prachtig paard is dat.

Tieneke, super :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:15

welkom Nicky :wave:

Jeetje wat balen van Bayard, ik hoop dat hij gauw weer beter wordt.
Laatst bijgewerkt door Tammy_ op 03-12-14 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:18

Welkom Nicky!

Wat vervelend zeg van bayard! Zou ook zeker niet scheren, vergt weer een hoop energie. Juf raadde me al af om nas te scheren en die is hartstikke gezond.
Hoe lang geleden is hij bij AF weg gegaan? En heeft de vorige eigenaresse goed ontwormd? Hoop dat het meevalt!

Fijn tiene! Das toch alvast 1 dingetje minder!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:33

welkom nicky

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:15

Welkom Nicky!

Bayard heeft 2,5 week terug Pramox gehad maar er is nog niks echt uit gekomen zichtbaar. De DA vond ook dat hij er goed uit zag. Alleen kreeg hij het temperaturen niet voor elkaar, toen werd meneer boos. Dus bloed af genomen en mest mee. Vanavond al de uitslag waarschijnlijk :)

En hij is al meer dan een jaar bij AF weg. En dat was ook de laatste keer dat hij goed ingeënt was. Hij heeft bij z'n eigenaresse wel een wormenkuur gehad, zegt ze althans

Edit: als het goed is komen ontstekingen natuurlijk ook uit het bloedonderzoek dus dan hoef ik ook niet te scheren om wonden te vinden. Tenzij het erg is.
Hij staat nu ook op de Pavo Podo Grow. Heeft een iets ander calcium/fosfor verhouding dan het voer wat hij nu krijgt.
Misschien dat dat nog wat helpt.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:09

Welkom Nicky :D

Bah wat is het koud, hebben andere regio's nou ook last van regen? Hier is het gelukkig al wel heel lang droog dat scheelt een beetje.

Mag ik wat fotospam doen? hihi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:14

hier geen regen, wel ontzettend veel kou!!
net een half uur op een station gestaan, trein had 20min vertraging, EN hij is stuk dus hij kan niet harder dan 80 km/u -O- ik ben half bevroren!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:44

Nicky, welkom!

Tien, *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* .....
Corrina, balen zeg! Ben benieuwd naar de uitslag... Ben zelf niet kapot van het voer van Pavo. Wij vonden het jonge paard bij ons op stal ook mat en sinds hij geen Podo Grow meer krijgt gaat het al een stuk beter...
Yildiz, heb jij de uitslag al, jij had bij Tie toch ook wat af laten nemen (of ik ben in de war hoor)...?
Kat, hier gelukkig geen regen... Smekkende Blue.... <3
Kwamen ze nu wel gewoon?
Tam, balen van de trein, je zult het inderdaad wel koud hebben....:(
Shan, lekker dat je bijna klaar bent... Wat ben je dan...?
Canisia, gave kerstboom :+.. Tof dat hij zo makkelijk is geworden, moet een heel fijn gevoel zijn.... :j

Pfff, baaldag hier.... Ga zo maar even een lekker rondje op de barebakpad, iig warme billen :+ :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:50

Baukje ze stonden weer bij stal en kwamen niet toen ik riep dus ben maar weer daar bij stal gaan voeren, misschien dat Set de wind op de grote wei te koud vindt. ze kan best moeilijk zijn in die dingen :+

balen van je baaldag, geniet ervan op je Sil!

Ik ben ook niet zo dol op het merrievoer van pavo, de muesli's doen ze het in de winter wel oke op. Ik ga Ilya denk ik opgroei voer van Cavalor geven. (Juniorix)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:14

Leuke Ilyafoto's <3

Hopelijk helpt het, Corrina!

Pff wij hebben weer avonturen bij Mish meegemaakt :+ Ze is eindelijk weer fatsoenlijk bekapt. Hele fijne hoefsmid die haar ook heel rustig wist te houden. Hij heeft haar gecorrigeerd op haar beenstand achter (koehakkig), en ze stond al een stuk beter op haar hoeven nu, zag er erg netjes uit.
Ook ontdekte hij de échte reden voor Mish d'r kreupelheid, die de dierenarts gemist had. :roll: Ze heeft een diepe snee net boven haar hoef, bij de hoefbal, die inmiddels ook is gaan ontsteken. Nauwelijks zichtbaar, tenzij je weet waar je naar zoekt. We balen echt flink uiteraard dat dat vorige week niet is geconstateerd... dus nu maar een poosje goed wassen, schoonhouden en inspuiten, hopen dat het dan gauw beter gaat.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:21

Aw jemig Eline! Wat stom zeg. En dat terwijl Arabieren daar niet echt harig zijn ofzo, vervelende plek, heelt moeilijk omdat het zo'n stevige plek is. Set trapte zelf haar hoefballen steeds weer stuk in het begin. Wilde ze die voet ook moeilijker optillen?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:26

Niet echt extreem erg ofzo, je merkte het er bijna niet aan af dat ze aan die voet meer moeite had ofzo, maar toen de hoefsmid precies op die plek druk zette verschoot ze wel helemaal, dus daar heeft ze wel echt last van. We hebben het nu in elk geval ingespoten, en morgen gaan we weer even langs om 't schoon te maken en weer in te spuiten. Hopelijk gaat het dan gauw beter.

Je zag het niet echt goed omdat er geen bloed zat en het 'lapje' huid dat los zat wel gewoon netjes op z'n plek was blijven zitten.

Gelukkig vriest het nu, zodat er niet allemaal modderdrek in kan komen :) blijft het hopelijk redelijk schoon en droog.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:00

balen zeg Eline, ontstoken wonden zijn niet fijn :n maar wel geluk dat de hoefsmid het heeft gevonden!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:19

Heeeey Nicky! Dit topic ook gevonden! Gezellig en welkom! :D

Leuke Ilya pics, op deze weer meer vader?

Jeetje Eline! Dus die smid blijft?! :P Fijn dat de oorzaak gevonden is en dat t bekappen zoveel beter ging.

Hier regent t niet en laten we dat zo houden, wil zaterdag geen glad weer hoor als ik met de trailer op pad moet! Y;(

Nee Baukje geen bloedje laten trekken. Tie was vorige week hartstikke heet en ziet er top uit! Ze was paar dagen wat mat dus denk ik gewoon off day?

Succes met de trein Tam! :brr:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:26

Ik vind m zelf echt een 50/50 mix Yildiz, maar als hij in beweging is (geweest) komt er meer AV naar voren en qua karakter lijkt hij ook erg op Set :) Maar ben heel blij dat die 50% AV naar voren komt vandaar dat ik dat wel eens zo benoem :j Regen zou hier ook niet welkom zijn!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:54

Pavo ben ik ook niet gek van. Meesten gaan er van schuren ook.

Jee arme Mish! In elk geval eindelijk oorzaak gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:09

:wave:

Blegh ben afgelopen week echt niet lekker geweest. Vandaar ook zo weinig aanwezig -O-

Welkom Nicky! En andere nieuwen :)
Tieneke wat fijn van je benen!
Knappe Ilyafoto's(en Blue en Set)! en wat een raar verhaal van je paardjes in de wei Katje... Zal wel iets geweest zijn inderdaad.
Djuun op wedstrijd geweest :D
Verder nog een heleboel knappe AV foto's :D

De rest heb ik ook gelezen maar is afgelopen dagen even niet blijven hangen, sorry als ik wat (belangrijks) vergeet! Niet persoonlijk bedoeld :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:10

YildizArabs schreef:
Jeetje Eline! Dus die smid blijft?! :P Fijn dat de oorzaak gevonden is en dat t bekappen zoveel beter ging.

Vorige smid was ook erg kundig en goed in zijn vak, maar volgens mij gewoon minder ervaren met jonge onervaren paarden, en minder sterk. :') De smid die er nu was was gekomen als vervanging omdat de vaste smid van stal nu niet kon. Het was echt zo'n grote brede vent, haha. Hij pakte d'r hoef gewoon vast en als ze ging miepen of in paniek raakte dan bleef hij gewoon heel rustig staan met die hoef in z'n grote handen geklemd, net zo lang tot ze weer tot rust kwam :') Niet straffen enzo, gewoon stabiel blijven staan. Dat was die van de vorige keer gewoon niet gelukt omdat die daar echt niet sterk genoeg voor was :=

Hij mag in elk geval voorlopig blijven :Y)

Oef, glad weer met de trailer is echt niet de bedoeling nee, waar ga je zaterdag heen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:14

Haha, zie t helemaal voor me! :D
Fijn een goede smid! Ik heb n meisjessmid maar die is ook heul breed! :D

Pony afgooien, gaat maandje op bootcamp ~~}>

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:17

Moeilijk is dat he een goede smid! Had heel lang een Turk, geweldige vent en echt toveren met lastige paarden. Maar toen was hij er een keer niet en liet ik een ander komen die meteen aangaf dat nas heel gauw moest worden gecorrigeerd. Deze is ook Deurne geweest etc en heeft weer heel veel verstand van corrigeren etc. Ook heel geduldig en heeft een keer gezegd dat hij heel veel respect had voor iedereen die van die aparte Arabieren heeft :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:22

Ik heb in Tsjechië de paarden vastgehouden tijdens het bekappen, halve middag op stal met 2 van die potige kerels, heel leuk haha. ook echt van het principe niet zeiken maar doen :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:23

Mijn hoefsmid zou willen dat heel zijn klanten kring zoals Djuun was :D Zijn vervanger zei precies het zelfde, ideaal zulke paardjes :)

Fijn btw dat je de smid hebt gevonden Eline, wel balen van die snee :\

Zelfs in Zeeland is het koud :brr:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:23

Maar jullie hoefsmid heeft toch Djuun de 2e!