[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:56

Spannend hoor Eline, tis toch ene hele stap :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:18

gek zeg Eline, je ouders uitzwaaien op die manier.

Kitty hier ook precies zo, keiharde buien met donkere luchten afgewisseld met vrolijke zonnige momentjes :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:45

Idd spannend en gek Eline, wel gaaf dat ze het nu echt gaan waar maken!

Hier een hoop wind + de wei op = drie jolige arabieren die een feestje bouwen :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:41

Nickyyyy schreef:
Even een egopost, ga zo bijlezen.

Gisteren voor de 2de keer op Ludo en gedraafd! Wederom ontzettend braaf :j
https://www.facebook.com/photo.php?v=617073675051471&set=vb.100002465334192&type=2&theater

Wat doet hij het goed!
Hij loopt al heel zeker! :j
Wat voor schema wil je aanhouden eigenlijk, om de dag of van de zomer nog op rust ofzo?

Eline, das best vreemd, geen ouders meer in de buurt, gelukkig is het in deze tijd wel heel makkelijk contact te hebben op afstand!
En, ben je gaan gillen toen je van Velzen zag? :D

Mooi Annika, zal vast heel mooi staan! :))

Maismeel totaal geen ervaring mee, alle paarden die ik tot nu toe heb gehad heb ik met ruwvoer dik gekregen. :j

Joyce, had je toch geen buitenritje geprobeerd met Assie?
Leuk hoor weer puppies straks. <3

Hier is het heel zonnig...ohnee regen...ohnee storm...ohnee toch zonnig. :P
Fuego blijft in de stal staan treuzelen, hij komt pas naar buiten als hij écht denkt dat is opgehouden met regenen, dus tegen de tijd dat hij het vertrouwd begint het weer.. :')

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:46

Miranda, ik ga er nu 2 keer in de week op, daarnaast wordt hij 2 keer in de week gelongeerd en 3 dagen per week dus rust, hooguit lekker poetsen of een wandeling maken maar hij hoeft dan niet te werken. Als ik zomenteen onder het zadel kan stappen, draven, remmen, sturen en misschien galopperen, ligt eraan hoe snel hij het oppakt, dan mag hij daarna nog lekker op het land uitgroeien en wordt hij van de winter weer rustig opgepakt. Tegen die tijd is hij ook al bijna 4, 10 januari. :j

Hij doet het verrassend goed vind ik voor 2 keer onder het zadel :j

Hier is het het ene moment droog en zonnig andere moment komt het met bakken naar beneden zetten.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:49

Fuego is 8 januari jarig, bijna gelijk! *D
Dat is wel een mooi schema, natuurlijk afhankelijk hoe het gaat.
Ja, ik vind dat hij heel veel balans heeft!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:51

Ach joh we hebben een hele reeks verjaardagen in de eerste weken van het nieuwe jaar :Y) Mish de 3e.

Ik vind het ook wel bijzonder om te zien hoe goed hij het doet ja :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:53

Ja idd! En ik maar denken dat Ludo de enige wat die zo vroeg geboren is :j

Ja schema kan anders ook nog aangepast worden. Enige wat ik lastig vind soms is dat hij veel prikkels nodig heeft, hij verveeld zich snel. Ik ben bang dat ik hem er niet gelukkiger mee maak om hem om het land te gooien... Maar ik moet nog even bedenken hoe ik dat op kan lossen tegen die tijd.

Enig idee hoe het kan dat hij zo snel al balans heeft onder het zadel? Het is erg fijn uiteraard alleen ik vind het raar, eerste drafpassen..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:19

Hoi hoi! Ik weet eigenlijk niet of ik mezelf moet voorstellen, volgens mij heb ik dat ooit eerder al gedaan? :o Maar jee, wat gaan jullie hard dat t bijna niet bij te houden is!
Ik ken al wel een aantal mensen hier vanuit het Dikke Buiken Topic en Western Arabieren maar voor de anderen zal ik mezelf eens voorstellen:

Ik ben Yildiz en naast mijn "gewone baan" als jobcoach hebben wij een kleinschalig ieniemienie hobbyfokkerijtje van Arabische volbloedpaarden, Yildiz Arabians. Ook ben ik liefhebber van de westernsport en al enige jaren actief lid van de DAWRA.

Mijn paardjes:
Yentl (AKA Tie):
Afbeelding

Yanour Hayati (AKA Mr. Plumeau :D ):

Afbeelding

Yazahra Hayati:

Afbeelding

set_elkol schreef:
[ Afbeelding ]

ik zet deze weer eens hier neer voor, ja waarvoor eigenlijk :P voor mezelf!

Nou echt niet! Ik vind het super leuk om "nieuwe" mensen te ontmoeten! Ik ben in ieder geval in Houten ivm de hengstenkeuring voor Nour, bij de Tulip en St Oedenrode vind ik ook een hele leuke show en lekker dichtbij dus daar zullen we ook wel te vinden zijn. Nog even kijken of en met welke paard.

Super leuk Nicky om jullie bevindingen te lezen! Ik ben met Yanour ook net opgestart. We hebben boel voorbereidend grondwerk gedaan (parelli in combinatie met trail en schriktraining, rechtrichten aan de hand, etc). En die balans.. tja, het ene paard heeft dat meer uit zichzelf dan het andere. Fijn dat Ludo zo goed gaat! *\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:21

Ha Yildiz, welkom!

Stiekem lees ik mee met het western arabieren topic := dus je naam komt mij ook niet heel onbekend voor! ;)

Yanour is zo gaaf!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:26

Welkom Yildiz! :D
Mooie paarden! <3

Maar de balans kan het zijn dat ik dat, onbewust, op een bepaalde manier getraind hebt?
Voor mij is dit de eerste keer dat ik een jong paard inrij en opgeleid hebt tot nu toe, vraag me dit soort dingen dan wel af :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:34

Welkom Yildiz! Ik heb jouw knappe merrie ook weleens gezien bij de dawra, leuk! Jij bent al lekker bezig met je jonkie!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:34

Nickyyyy schreef:
Ja idd! En ik maar denken dat Ludo de enige wat die zo vroeg geboren is :j

Ja schema kan anders ook nog aangepast worden. Enige wat ik lastig vind soms is dat hij veel prikkels nodig heeft, hij verveeld zich snel. Ik ben bang dat ik hem er niet gelukkiger mee maak om hem om het land te gooien... Maar ik moet nog even bedenken hoe ik dat op kan lossen tegen die tijd.

Enig idee hoe het kan dat hij zo snel al balans heeft onder het zadel? Het is erg fijn uiteraard alleen ik vind het raar, eerste drafpassen..

Gezellig al die verjaardagen! :D
Ludo is gewoon daar heel goed in, later zal je misschien merken dat hij andere dingen juist wat moeilijker vindt.
Die balans onder het zadel kan je niet trainen denk ik, omdat als je erop gaat zitten, die balans heel anders is.
En met je planning kun je gewoon kijken hoe het gaat, je volgt gewoon zijn schema. vindt hij het niks om alleen vakantie te hebben, dan hoeft dat natuurlijk niet.
Maar wat ik zou doen is gewoon goed kijken naar je paard en de tijd geven om het geestelijk te verwerken.
En je zou misschien wat vrijheidsdressuur met hem kunnen doen om hem bezig te houden als het allemaal heel snel gaat.

Welkom Yildiz!
Je hebt prachtige paarden! :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:58

haha gek weer he Miran!

welkom Yildiz :D leuk als ik je misschien keer ga ontmoeten op 1 van de Arabieren-evenementen, en eventueel 1 van je paarden!

Ik heb weer even een topicje :D

[ITP] Jut en Jul (Set en Blue)

Afbeelding

ook hier even, bollie

Afbeelding

Blue wordt met de dag leuker

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:12

Ik dacht heel even Set te zien op de onderste foto en toen meteen: waar is haar buik? :+ Haha, ze wordt lekker rond en Blue wordt steeds mooier!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:38

Bedankt voor de leuke reacties! Wow, Set is ook flink gegroeid zeg! Bol buikje! <3
Blue ziet er ook goed uit, maar mag nog wat voller denk ik? Heb niet meer zon beeld hoe Blue eerst was?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:42

@Nicky wat een super Ludo zeg, lijkt me een heel fijn paard zo de draf te zien
@miranda ik ben nog niet met Asal gegaan hihi nee heb toets week deze week en vrijdag vertrek voor show dus assie deze week maar gewoon bij huis rijden, heb haar vandaag weer op gepakt nja lekker rustig begin longeren aan het halster
@Jildiz welkom en super leuke paarden heb je
@katja set ontploft nog......vind dr zooooooon lief koppie hebben

Hier tussen de buien door de paardjes kunnen doen, hele middag al loop ik naar buiten om ze te doen mega dikke hagelbui maar nu bleef het gelukkig even droog. Asal weer op gepakt maar lekker rustig begonnen longeren aan het halster. Ook mijn mini ff goed gedaan die gaat ook steeds fijner lopen, dat is een mini arab met mega beweging
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:45

Op zich vind ik haar voor een pony die net 2 is wel goed, maar mag iets voller.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knappe mini's Joyce!
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 14-04-14 17:49, in het totaal 3 keer bewerkt

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:47

Thanx katje, blue vind is al best mooi kloppen voor een 2 jarige. Ik ben echt fan van haar beweging en haar sterke achterbeen :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:48

Wauw die beweegt lekker!

Set, is ze pas twee?! Oeps, didn't know... Nee idd, dan ziet ze er top uit , hoeft dan zeker niet dikker! ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:49

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:02

Welkom!!

Eline, dat kan niet he, ik heb me ook aangemeld :D ... Hup hup..... :j

Kat, leuke foto's weer!!!

Had ik al gezegd dat we gister lekker nog een stukje buiten hebben gereden met ons nieuwe zadel, zo heerlijk!! Vandaag maar eens even longeren, morgen heeft hij vrij en woensdag heb ik een workshop vrijheidsdressuur georganiseerd... Heel de middag allemaal leuke mensen en paarden op stal... :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:43

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:43

Oh... Dat vind ik wel heul leuk! Ik doe mee! Zal ook even in t topic reageren!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:51

Die mini kan lekker lopen Joyce! :))
Zosja is een halve mini en heeft ook hele goede gangen, een echte passage en hij kan super springen!

Nee Baukje, we wisten helemaal niet dat je een nieuw zadel had! :D
Top hoor dat je lekker kan genieten nu!

Effetjes kijken naar slet alcohol!