[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:55

Gaat denk op bed verder tv kijken....ben kapot haha :+
Hebben er nog mensen oppep pillen :') _O-

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:58

Ehh.. sorry nee :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:29

>;) De puberende mannen en de jonge mannen hebben vandaag hun galbakken-kostuum aan... Dream was giga-druk, heel erg aan het puberen. Beetje springen en draven en gek doen achter me en met halster omdoen heel druk zijn zodat je het halster niet op een normale manier omkrijgt en nog happen naar mn armen ook... Taffie was gewoon druk en klierig als altijd. Rat wordt 3 komend jaar en ik neem nassie tegelijk met hem mee, beide waren druk en rat was erg opgepompt en erg voorwaarts (is ie altijd maar nu meer dus) en toen de 2 grootste kleine etterbakjes, fahkour en nayif... Beide klierig en druk, normaal als ik mn handen vol heb aan fahkour dan geef ik een schreeuw naar nayif, dan blijft ie normaal naast me lopen zodat ik me kan concenteren op etterbakje 1. Maar vandaag gaf naf daar geen gehoor aan dus stormden ze beide langs me heen en bokken en klooien... waren een paar meter van het hek verwijderd dus beide weer in het gareel geblazen en toen doorgelopen. heb het hek van slot, hoef hem alleen maar open te doen, begint fahkour weg te springen en te klooien... dus ik draai me naar hem toe om hem bij zn halster te grijpen zodat ik hem los kon klikken en het hek open kon schoppen dat ie daarheen kon spurten; maar voor ik zn halster kon grijpen was naf al achter me weggesprongen met zo'n kracht en snelheid dat ik hem niet kon vasthouden... Dus hek opengeschopt, fahkour spurde het land op, zat nog vast aan touw dus hij maakte een 180 graden draai en ik die eerst losgemaakt. En toen scheldpartij van mijn kant want je kunt beter fahkour los hebben dan naf... Naf laat zich niet lokken :') landje maar even afgesloten zodat ie iig in het stuk bij de pen bleef (zolang hij niet door de lintjes stormt dan) en toen duurde het dik een kwartier voor ik hem te pakken had, op mn knieeën... 5x misgegrepen natuurlijk... En de meisjes waren ook zo lekker behulpzaam door flink te gaan snurken en blazen en showen... Rat helemaal over de zeik, die werd ineens hengst ook, greep alles om hem heen en vloog langs het hek heen en weer... Daarna was ik heel heppie met kur, want die is gewoon een soort ouwe-man in de wintermaanden, heerlijk rustig :)
Soms wordt je er zo ineens aan herrinnerd waarom je ook-al-weer geen opfok wil doen :+ Normaal zijn ze echt lief hoor, en braaf, ik neem ze niet voor niets per 2 tegelijk mee natuurlijk :) maar soms... :roll:

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:01

:= Wat een avontuur zeg hihi.

Umoyax is tegenwoordig zó relaxed dat ik me soms serieus afvraag of ie wel gezond is... Tot ie dan effe in de bak staat met Padri en ineens weer los gaat met zn staart over zn rug gekruld :D Met de foto's maken ook...sjokt gewoon doodkalm zn stalletje uit...geen haast...niet te gek... En dat moet een jaarlinghengst wezen :')

Fijn dat Mirka beter lijkt te gaan, blijf duimen!

Intussen keihard buffelen om de site af te krijgen, al zitten er nog best wat technische problemen op.. Zucht. In elk geval begint het ergens op te lijken, logo is ook af :D Net voor het eerst in mn leven algemene voorwaarden aandachtig doorgelezen. Moest wel, zijn de mijne :') Pfft, wat een lap tekst zeg... Begint in elk geval vorm te krijgen :D Hoop over 2 weken ook mn dekens binnen te hebben. Kan inmiddels werkelijk geen showhalster meer zien _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:46

Ik weet nog bij kleine Mo dat hij niet sloeg of steigerde of wat dan ook.
Maar als Mo zijn Lolbroek aan heeft gaat hij doodleuk stil staan...alleen dat.
Maar wel mega irritant want in je eentje krijg je hem niet van zijn plaats.
Dus dan is het bij mij niet vooruit...dan maar achteruit :+

Barc daarin tegen was eigenlijk in die zin meer hengst....die sloeg met zijn voorbenen brullen en nek erop.
Is wel over gegaan....had ook een reden dat hij dat opeens deed :roll:
Maar onder het zadel was het ook een super fijne hengst...

Mirka is 9 en als zij baldadig is oefent ze voor tinker of haflinger...doodleuk door denderen....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:46

Hier klein voorproefje van de foto's op de site straks :D

Afbeelding
Dit is dus Umoyax normaal :')
Afbeelding
Maar hij kan het heus hoor :D
Afbeelding

Foto's overigens gemaakt door Jenkinsstyle :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:57

Haha die middelste :=
Was ie gestoord in zijn middag dutje :+

Wel makkelijk je eigen AV te gebruiken voor je producten:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:46

Heb nog wel paar halsters voor je Amy :P (denk niet dat iemand ze ooit wilt hebben via mijn advertentie :') ). Heb zelfs de foto's al voor je klaarliggen :')

Wil nog een halster afmaken en moet er eentje vermaken, maar heb er op dit moment ff geen puf en tijd voor.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:34

Whahaha, Iloon op der knieën achter 't peerd aan... _/-\o_ (zo moest ik vroeger ook mijn hengstveulen pakken, elke avond.. :+ )

Amy, die middelste komt zeker op de site! :D
Vorig jaar had ik dat ook met Fuego, dat hij zo braaf was dat ik dacht dat ie ziek was, haha.

Mirka heeft het karakter van een tinker, nou daar ben je mooi klaar mee :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:49

MirandaFuego schreef:
Whahaha, Iloon op der knieën achter 't peerd aan... _/-\o_ (zo moest ik vroeger ook mijn hengstveulen pakken, elke avond.. :+ )

Amy, die middelste komt zeker op de site! :D
Vorig jaar had ik dat ook met Fuego, dat hij zo braaf was dat ik dacht dat ie ziek was, haha.

Mirka heeft het karakter van een tinker, nou daar ben je mooi klaar mee :')

:') en het gebeurt toch echt niet vaak dat ik op mn knietjes gaat hoor :P Menig man zal jaloers geweest zijn dat zo'n kleutertje me wel op de knietjes kreeg :+ Gelukkig was het droog :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:54

ShamalArabs schreef:
:') en het gebeurt toch echt niet vaak dat ik op mn knietjes gaat hoor :P Menig man zal jaloers geweest zijn dat zo'n kleutertje me wel op de knietjes kreeg :+ Gelukkig was het droog :)

En gelukkig stonden er geen mannen te kijken! :D
Bij mijne is het toen gelukkig wel goedgekomen, hij was van nature heel schuw maar uiteindelijk kwam hij altijd naar me toe rennen als ik floot dus het is niet voor niks geweest!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:58

op de wei hoef ik hem onder normale omstandigheden ook niet te vangen, dan staat ie gewoon bij het hek. tenzij hij met touw en al ontsnapt is uit mn handen natuurlijk, dan maakt het niet uit of ie op de wei staat of ernaast, dan komt ie niet meer... :+

mn verhuurder stond toe te kijken, maar die neem ik niet voor vol aan als kerel zijnde dus dat scheeld weer :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:03

Fuego komt ook het liefst alleen als er iets leuks te doen is..
Laatst kwam de hoefsmid, Fuego ziet 'm en rent gelijk hard weg..
Ik zeg tegen de hoefsmid:"Jij pakt hem wel he, ga ik effe koffie drinken.. :P "
Whaha, niemand anders kan Fuego pakken :')
Als ik een keer echt niet kan is er wel een probleem..
Komt de dierenarts bijv. voor een ander paard, staat ie er met zijn neus bovenop en moet de dierenarts hem echt wegduwen, maar als hij zelf moet is hij opeens stilletjes verdwenen...de dierenarts is wel eens voor niks gekomen.. :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:06

MirandaFuego schreef:
Fuego komt ook het liefst alleen als er iets leuks te doen is..
Laatst kwam de hoefsmid, Fuego ziet 'm en rent gelijk hard weg..
Ik zeg tegen de hoefsmid:"Jij pakt hem wel he, ga ik effe koffie drinken.. :P "
Whaha, niemand anders kan Fuego pakken :')
Als ik een keer echt niet kan is er wel een probleem..
Komt de dierenarts bijv. voor een ander paard, staat ie er met zijn neus bovenop en moet de dierenarts hem echt wegduwen, maar als hij zelf moet is hij opeens stilletjes verdwenen...de dierenarts is wel eens voor niks gekomen.. :+

héél herkenbaar :j en aangezien er 19 staan waarvan het merendeel er soortgelijk over denkt zet ik ze dus gewoon op stal en met de DA spreek ik ook voor 's morgen vroeg of 's avonds af :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:12

Meestal spreek ik wat af maar dan komt er weer een spoedgevalletje tussen, dus ik hou ze er niet meer voor binnen.
Maar het is niet meer zo erg als het was, ik ben inmiddels al een stuk verder met de vertaling van de arabische gebruiksaanwijzing :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:14

MirandaFuego schreef:
Meestal spreek ik wat af maar dan komt er weer een spoedgevalletje tussen, dus ik hou ze er niet meer voor binnen.
Maar het is niet meer zo erg als het was, ik ben inmiddels al een stuk verder met de vertaling van de arabische gebruiksaanwijzing :+

Daarom probeer ik zoveel mogelijk in de avond af te spreken, dan staan ze toch op stal :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:18

Nou ik spreek gewoon helemaal niet meer af, whaha!
Eén keer heb ik met mijn eerste paard gehad, dat de da. zei dat hij haar wel op het land kon enten, nou, toen lag hij mooi in de greppel en het paard rende met een injectienaald in der nek door de wei. :')
Toen had de da. ook weer wat geleerd :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:23

:') ja dat is ook herkenbaar :j
maar ik heb er nu 1 staan, al 5 jaar, die hou ik niet vast met enten, die mag die grote beer van een DA zelf vastgrijpen. Ik hou haar vast vanaf dat hij het terrein op rijdt tot hij haar vast heeft, dan staldeur open, ik eruit, hij in de deuropening, enten in rap tempo en maken dat je wegkomt want ze mept het licht uit je ogen :') maar goed, die heeft nare ervaringen met mannen en DA's :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:24

Als ik het zo hoor is Djuun maar een doetje :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:28

De meesten zijn wel makkelijk hoor, maar zij heeft gewoon een trauma opgelopen. Shanaya dan, die kan ik spuiten zonder dat ze een halster om hoeft oid. die is zo makkelijk :j ik heb laatst met haar torsie een wond opnieuw open gesneden met een scalpel om het vocht te drainen. nou, ik ben niet zo'n held met snijden dus, ik doe het in kleine sneetjes (als je nooit snijd weet je niet hoe dik de huid is he, en het buikvlies zit eronder natuurlijk enz.) zonder verdoving dus dat doet verrekte zeer... Zo zonder vasthouden he :j braaf peerd :j

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:30

Mn DA vergeet wel eens als ie een scalpel achter laat en zegt je red je wel dat ik minder gewend ben :') dus dat ik ook minder makkelijk snij :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:32

ShamalArabs schreef:
mn verhuurder stond toe te kijken, maar die neem ik niet voor vol aan als kerel zijnde dus dat scheeld weer :)

_O- _O- _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:39

De tinker hielden we met z'n tweeën vast, die kreeg eens een paar flinke injecties tegen schimmel..
die waren niet zo fijn. :n
Gemeen doet ze niet maar ze vergeet wel dat ze 700 kilo weegt. :oo

Dat snijden werkt waarschijnlijk ook beter als je het in je eentje op je gemakkie doet, als die stress er niet is zijn ze meestal veel rustiger.
En ach, sommige baasjes kunnen minstens zo voorzichtig werken als de dokter.
En pijn verdragen doen ze veel beter dan mensen, wat een bikkels he, die paarden!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:40

ShamalArabs schreef:
De meesten zijn wel makkelijk hoor, maar zij heeft gewoon een trauma opgelopen. Shanaya dan, die kan ik spuiten zonder dat ze een halster om hoeft oid. die is zo makkelijk :j ik heb laatst met haar torsie een wond opnieuw open gesneden met een scalpel om het vocht te drainen. nou, ik ben niet zo'n held met snijden dus, ik doe het in kleine sneetjes (als je nooit snijd weet je niet hoe dik de huid is he, en het buikvlies zit eronder natuurlijk enz.) zonder verdoving dus dat doet verrekte zeer... Zo zonder vasthouden he :j braaf peerd :j

_/-\o_ Shanaya is een topper! Gaat alles nog steeds goed met haar en het ongeboren veulen?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:46

:j ze gaat goed, en de beeb ook :) ze is alleen ongeduldig, ze verveeld zich denk ik, ze wil aan het werk :)