Fabanco Moet met 2 maanden weer goed zijn? Fingers crossed...
Ja Corine, ik ga echt vanaf 2012 heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard mijn best doen en wie weet, ooit...
CounTree
Geplaatst: 12-09-11 22:37
Paulette zou 4 onderdelen starten, pleasure, trail, horsemanship en hunter, deze onderdelen zijn door de plotselinge uitval niet meer NK waardig.
Hierdoor heb ik besloten me terug te trekken van de trail, hiervoor had ik me bijgeschreven om het onderdeel alsnog NK waardig te laten worden, wat nu dus niet meer van toepassing was. (achteraf maar beter ook, want Nirvana heeft goed last van haar singel en ik moet dus ff zuinig zijn)
Patricia heeft vervolgens besloten om 2 van haar DAWRA onderdelen om te laten zetten naar Semi Final WRAN. Patricia had zich ingeschreven voor totaal 4 DAWRA onderdelen tw. DAWRA pleasure, horsemanship, hunter en western riding. Western riding viel reeds af, want met de sluitingsdatum bleken er te wegens deelnemers. Zij zal nu voor het eerst het WRAN NK gaan starten en komt woensdag aan start in de semi final wran horsemanship en pleasure. Een heel dapper besluit en ze vindt het super spannend allemaal.
Patricia start samen met Angela nog wel de Dawra horsemanship. De DAWRA trail wordt alleen door Angela gestart. Op deze manier hebben de paarden alvast een keer een wedstrijd gelopen alvorens de semi finals Wran beginnen. Angela komt aan start in diverse wran onderdelen. Welke precies weet ik niet, maar Angela kennende zullen het er aardig wat zijn.
Het is inderdaad heel jammer dat er zo weinig ruiters zich gemeld hebben om te starten bij de DAWRA. Maar ja....niet iedereen is altijd in die mogelijkheid.
Gelukkig hebben we tijdens het DAWRA NK wel het debuut van Linda Kranendonk met Korinto. Zij heeft het afgelopen jaar heel goed gepresteerd in de WRAN Reining L3. En staat ruim bovenaan van alle L3 WRAN ruiters in de reining. Romkabouter hier op bokt houdt altijd (uit eigen initiatief) een spreadsheat bij van punten die behaald zijn door combies bij de wran. Mocht Linda WRAN lid zijn en de sheet van Paul komt overeen met de gegevens van de WRAN, dan zal zij uitgeroepen worden tot Highpoint champion Reining WRAN L3. Ze heeft 33 punten weten te behalen, wat een geweldige prestatie is!! Daarnaast start zij met regelmaat ook bij de DRHA. Naast het DAWRA NK reining, zal deze combi tevens aan start komen in de WRAN Rookie L2, welke woensdag 12.45 verreden zal worden.
Anyway...wat ik nog ff wilde zeggen voor de livestream gluurders onder ons....
Wij rijden hier om ca. 10.00 uur weg, dan zijn we er rond 11.00 uur. Er is nl. 'n pauze tot 12.30, alleen geen idee hoe laat die begint. En meestal beginnen ze een half uur van de voren de bak te slepen.
Mijn beide paarden hebben de showarena nog niet gezien. Met June wil ik dan in deze pauze de bak gaan verkennen (rijden mogelijk tot 1200 uur) en als er nadien voordat de reining begint nog een pauze is, wil ik die benutten om met Nirvana de bak te verkennen. Is er geen extra gelegenheid om de bak te verkennen, dan moet ik zorgen dat beide paarden de bak hebben verkend. Hmmmm.....misschien zien jullie Leen dan wel voorbij komen te paard en lopen onze beide paarden dus tegelijk in de showarena. Lekker voor het plak effect . Of anders wat ook kan, dat Leen er naast loopt....dan kunnen we nirvana der singel plek nog ff sparen. De bodem komt aardig overeen met de inrijbak, dus dat moet Nirvana dan maar blind van me aannemen. NOu ja.... ff overleggen straks in de auto.
En wegens gebrek aan Cyann (zit op school) hebben we patricia ingeschakeld als extra groom....ivm het snelle paard wisselen wat ik moet doen in de reining en de afstand die daarbij overbrugt moet worden naar de inrijbak. Tja je moet er wat voor over hebben om je favo onderdeel NK waardig te zien krijgen . "Gewoon" zorgen dat je alle arabs die je in huis hebt, NK klaar hebt...ahum
Laatst bijgewerkt door CounTree op 13-09-11 09:22, in het totaal 6 keer bewerkt
Heb de Horsemanship gezien! Jippie voor Angela! ) Probeer het tussen de bedrijven door te bekijken (tussen het schrijven van rapportages door, lukt dat best goed). Hoe laat is de reining (moet vanmiddag weg)?
Zo te zien lopen ze nog keurig op schema... Tis nu half 3 en ze zijn ook keurig bezig met de AQHA Amateur Hunter under saddle. Hierna de open AQHA, dan slaat de DAWRA de hunter over... Nu ja, het zal wel iets inlopen uiteindelijk schat ik zo
1. Linda Kranendonk - Korinto score 128 Nederlands Kampioen 2. Nancy Groenenboom - Baszic Nirvana score 125.5 3. Nancy Groenenboom - Bas Almost June 116.5
En ik heb duidelijk reiningles nodig... June vond ik er zo gaaf en strak uitzien, maar zal wel niet alles hebben kunnen zien op het kleine beeld...
Verdorie heb ik het nog gemist! Hopelijk is er een filmpje gemaakt, zou het graag terug willen zien? Vandaag nog even naar stal, had Tie een abcesachtig ding ter grote van een softbal op dr kaak. Schrok me rot! Da kon gelukkig vrij gauw komen en heeft scan gemaakt. Waarschijnlijk heeft ze een trap gehad en is het een bloeduitstorting. Ze heeft ontstekingsremmers gekregen en moet dr nu vochtafdrijvers geven en twee maal daags insmeren met n heftig spulletje, pfffff... Dus vandaar dat ik t gemist heb. Zo meteen rijdt mn juf, dus dat ga ik zeker kijken!!!
Bimmetje
Geplaatst: 13-09-11 19:35
morgen, donderdag, vrijdag en zaterdag rijd mijn juf en die wil ik toch zeker ook nog zien rijden
Wat klote zeg van Tie. Nada heeft het ook gehad, maar waardoor is onbekend. Ook wss een trap gehad toen. Had ook een mega bult op haar kaak. Na 2 weken was het weer helemaal weg. Ze heeft er ook geen last van gehad met eten ofzo.
CounTree
Geplaatst: 14-09-11 00:04
Hoiiiiii, leuk te lezen dat jullie zo meegeleefd hebben met de DAWRA. Echt geinig. Ook Liesbeth had thuis gekeken en kreeg nog smsje met complimenten. leuk leuk leuk.
Eindelijk thuis en dus verslag:
Helaas mochten we smiddags niet losrijden, dus werd het plan B. Leen in de ring op nirvana en ik op june en tussendoor switchen....ja heerlijke twee paarden zelf losrijden. Dat noem ik altijd paardhoppen.
Toen eruit....paarden gescheiden houden...en wachten tot de bak gesleept is.
June ging op zich heel lekker en strak. De bodem voor stops...nee niet echt, veel paarden hebben er moeite mee. Heerlijke cirkels liep ze, lekker up tempo. Helaas de kleine cirkel naar links schoot ze overkruist...echt onzin! was gewoon groot naar klein. (June wil overkruist schieten bij snelheid, maar niet bij een kleine...) maar ja...oliebol happens. En kreeg haar kont niet terug. Dat kost zeker 4 penalties en dat x2 ivm 2 jurys. Verders kon ik haar vrij relaxed cirkelen met goede 1.5 changement Echt 2 waren het er niet, want ze ging bij de ene er al overkruist in, dus daar hoefde ze alleen voor bij te springen ...ahum. Toen eruit, daar was niemand die June op kon vangen....Grooms (cq Leen) mochten daar niet blijven staan!! Dus snel in draf terug naar de inrijbak en June afgegeven en vervolgens moest ik weer helemaal door de hal terug rennen om Nirvana te halen (die buiten verstopt opgesteld stond cq enthousiast gestapt werd.... en zelfs iets verder weg liep dan nodig was aaaaagh). Hup erop en net op tijd want ik werd alweer gevraagd in de ring. Ja de uithof is groot......zucht. Eigenlijk is dit geintje niet te doen met deze afstanden.
Nirvana kon echt niet stoppen in deze bak en ze had er veel moeite mee.....verders was ze ook veel trager dan normaal, waarschijnlijk toch door de singel. Spinnen kleine overspin ca. 1/8, dat was zonde, maar ja...moest haar echt meer dan normaal aansporen om het spintempo erin te houden. Met de snelle cirkels moest ik ook echt werken om de gang erin te houden, lukte wel, maar men....1 changement goed, andere drafpas, oliebol flikte ze het weer! ...voor de rest was ze op zich vrij netjes aan de nekrein en zit. Langzaam cirkelen wilde ze wel.
Met de prijsuitreiking moest Leen weer helemaal rond lopen en dus kwam theo van Patricia de ring in, die had June rondgelopen in de voorring zodat Leen kon filmen. Maar niet voordat ie eerst nog een hoed op had, anders mocht ie niet het paard naar binnen brengen.....wat een gedoe allemaal zeg....hou nou eens op.
Achteraf hoorde ik dat Leen dus ook niet naast de ingang mocht filmen...grooms mochten daar aan de korte zijde niet blijven staan en/of lopen onder de roodwitte linten door. Het gevolg was dus dat ie weer helemaal rond moest lopen, hierdoor pas weer bij de bak was, toen ik aan het spinnen was. De runin en rollbacks van June heeft ie dus niet op film.
Na de rit van Nirvana was ik wel ff bekaf zeg....rennen vliegen en dan ook nog een paard dat amper vooruit te branden is....(daar was dan wel een goede rede voor, maar vergt wel ff extra energie)
Uiteraard heb ik geen tijd gehad om Korinto te zien lopen. Maar aan de score te horen, was dat dus blijkbaaar niet verkeerd!!! En het is haar gegund, zonder haar deelname geen NK, dus wat dat betreft... !!
De scoresheets heb ik helaas nog niet gezien, ben altijd wel benieuwd hoe wat waar, want tja...kan handig zijn voor morgen....ff score sheet analiseren, naast mijn filmpjes is altijd erg handig en leerzaam. Om 21.30 lagen ze nog niet op het secretariaat...ze had ze wel gezien, maar waar ze nou waren? Ze lagen ook nog niet bij het ridershome. Maar zodra ze ze zou vinden zou ze ff kopietjes maken en voor morgen voor me klaar leggen. Nou ja, morgen nog maar eens vragen dan.
Linda ook nog ff gevraagd of ze wran lid is....."nee". Dat ze hierdoor de highpoint L3 mist, wist ze inmiddels wel. Echt zooooo super zonde voor haar maar ook voor de PR voor ons prachtige ras. Daarbij mist ze nu ook de bonus punten die je hiervoor krijgt bij de DAWRA. Wist ze niet, hoe dat werkte, dus dat ook maar ff uitgelegd en ook dat ze alle andere reining uitslagen waaronder die van de wran ook goed moet bijhouden ivm prestatie predikaat etc etc..
Op naar morgen....Linda start de L2 Reining Rookie en als het meezit start ik met beide L2 senior reining, de paarden zijn goed koud afgespoten m.n. op de singelplekken, dus fingers crossed. Oh ja nog ff bij het secretariaat gevraagd hoeveel er op staan voor mijn rubriek...in principe zijn er 24 starts en de ruiters die twee paarden uitbrengen, worden per combi zo ver mogelijk uit elkaar gezet. Fijn dan heb ik dus ff korte adem pauze!!
Terug naar huis concludeerde we wel.....dat dit eigenlijk op deze manier op deze lokatie (qua afstand) met al die regels (groom niet bij uitgang) het eigenlijk niet te doen is om twee paarden te starten en hopen we dat Cyann volgend jaar mee kan doen op Nirvana, geen idee of ze er dan aan toe is...dat zien we dan wel. Ook Cyann heeft trouwens via livestream gekeken....Leen ontving de nodige smsjes: ziet er goed uit, mooi!, kijk eens om, mama moet wel zwaaien etc etc...waaronder de laatste "jammer".
Morgen rond 1400 uur de reining L2 Senior WRAN. De rookie is eerder. Programma boekje ligt nog in de auto.... Bij 21-25 starts gaan er 13 door naar de finals. Bij 26 - 30 gaan er 14 door etc.
De bak is wel heel erg gaaf om te cirkelen....geen enge hoekjes....