Arabieren Contactpaarden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Re: Arabieren Contactpaarden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:57

Het zijn geweldige paarden om mee te werken en ze vertellen je ook wel precies waar ze wel en niet van gediend zijn.
Jammer dat er nog wel vooroordelen zijn dat arabieren druk en nerveus zijn.
In mijn ogen komt dat alleen als de eigenaar zelf ook druk is. Paarden kopiëren alles van hun eigenaar/verzorger.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:33

jullie zeggen dat arabieren snel beledigt zijn, zo ken ik ook een fjord, waar ik elke zaterdag heen ga, als ik elke zaterdag kom dan hinnekt ie, maar als ik dan een keer niet kom. nou dan doet ie het niet hoor. dan komt ie ook echt niet naar me toe ofzo.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 16:35

een fjord met week-besef.. Clown
das zeker bijzonder ja..

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:46

gekkeils schreef:
jullie zeggen dat arabieren snel beledigt zijn, zo ken ik ook een fjord, waar ik elke zaterdag heen ga, als ik elke zaterdag kom dan hinnekt ie, maar als ik dan een keer niet kom. nou dan doet ie het niet hoor. dan komt ie ook echt niet naar me toe ofzo.

hij kan ook niet echt naar je toe komen als je dr niet bent Clown Knipoog

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:10

CtjeLief schreef:
das zeker bijzonder ja..

Scheve mond

Nu hoef je niet zo sarcastisch te gaan liggen doen, want jij praat op precies dezelfde manier Knipoog

Je praat alsof een arabier de maagd maria herself is..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 17:39

wie reageert er nou Penny...........

Ik praat helemaal niet alsof dat zo is, ik geef gewoon mijn ervaringen met dit ras weer en de algemeen bekende raseigenschappen.. zoals de meesten hier ook beamen zoals je dat zelf hebt kunnen lezen, en als jij er niet in wilt geloven is dat toch prima? wat mij betreft is dat jouw gemis, niet de onze.. als je hier komt om het ras af te kraken of ongeloofwaardig te maken zit je denk ik toch verkeerd binnen een AV subforum...

en vond het een bijzonder verhaal van die fjord, is leuk toch? vind ik bijzonder, niks sarcastisch aan hoor...

Citaat:
Nu hoef je niet zo sarcastisch te gaan liggen doen

en ik zit als ik typ... Clown Clown

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:44

Reken er maar op, ik mis niks Lachen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:44

Het lijkt wel een Arabier Vs. KWPN (of whatever) discussie hier Nors opkijken
Er worden hier alleen maar ervaringen gedeeld, we zeggen alleen maar wat een Arabier zo anders maakt dan een ander ras, voor ONS. Er wordt niet beweerd dat iedereen dat zou moeten aannemen. Dus, "ja maar mijn fjord doet dat ook" is niet nodig. Mooi toch, dat bijna iedereen hier zo verliefd is op het ras waarvoor ze gekozen hebben?

Enne, ik denk ook niet dat je je mening verandert na één bezoek, Nerootjeh. Mijn Arabier zou namelijk niet door een vreemde kunnen worden aangehaald (uitzonderingen daarbuiten gelaten)... En dat vind ik nou ook zo mooi Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:28

griebels schreef:
Dat contact is er, of is er niet.
Als het er niet van het begin af aan was, heeft jouw paard niet jou als nieuwe eigenaar uitgekozen, maar jij hem...

Hmm dar ben ik het niet mee eens!
Ik geloof dat je liefde op het eerste gezicht niet vaak kan hebben.. Ik geloof er wel in dat je een band en een 'relatie' op kunt bouwen! Als je veel met elkaar meemaakt groei je naar elkaar toe, ga je elkaar vertrouwen en ik denk dat je zo wel een band op kan bouwen!

Dat hij mij niet als eigenaar heeft uitgekozen zit er dik in! Maar hoevaak kan je dat soort dingen tegenwoordig nog meemaken? Vind dat een beetje een penny verhaal uitgangspunt Bloos

CtjeLief schreef:
een 3 kwart is ook op geen enkele wijze met een volbloed te vergelijken.. -niet rot bedoeld hoor- maar dat is echt zo..

Dat zou best kunnen hoor, ik heb nog nooit een volbloed arabier goed gekent oid!
Maar denk je niet dat je eigenschappen selectief van je ouders kan erven?
Ik weet niet hoe dat bij paarden zit hoor Clown Maar ik denk dat je sommige dingen meer van de een mee krijgt dan van de ander! Dus mss het grootste gedeelte arabier qua karakter?

CtjeLief schreef:
je komt er maar op een manier achter.. en onzin?? tientallen mensen die hetzelfde beweren, dat komt toch niet uit de hemel vallen lijkt me he... Vork

Daar heb je een punt Ja Maar wat men niet weet.. Knipoog

Nerootjeh schreef:
Mijn paard eist ook aandacht of zijn knuffels. Of is beledigd als ik een ander paard eerst aai.

maar dat kan dus niet omdat ie geen arabier is, dat stelt dan niks voor en mijn paard is onintelligent wil je zeggen?

Nero die zijn aandacht opeist? Als je het mij vraagt boeit het hem echt niet of hij de hele week op de wei mag, of dat je hem een week lang rijdt Nagelbijten / Gniffelen

CtjeLief schreef:
een volbloed arabier voelt jouw bui aan, past zich erop aan.. een arabier is aanhankelijk..

Dat klopt wel ja Bloos
Ik had laatst ruzie gehad met mijn ouders, net voordat ik naar stal ging. Na het longeren had ik Boy nog even los gezet in de buitenbak. Ik ging aan de kant op mijn hurken zitten om toe te kijken naar zijn gekke sprongen. Na zijn speelkwartiertje kwam hij naar me toe lopen, met zijn hoofd nog lager dan ik (onderdanig? Laten zien dat hij niet dominant wil zijn?) en duwde hij me met zijn neus om. Hij kreeg me in ieder geval aan het lachen Vork

CtjeLief schreef:
das zeker bijzonder ja..

*LOL*

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:32

Tuurlijk kun je met bijna elk paard een band opbouwen, maar dat is iets anders als het paard zijn nieuwe baasje laten kiezen...
De mensen die een paard gekozen hebben wat hun ook gekozen heeft hebben een veel beter contact met hun paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:35

Ja natuurlijk is dat!
Ik wilde alleen duidelijk maken/ mezelf verdedigen dat het niet zo is dat je dan geen goede/leuke band kan opbouwen!

Ik denk dat je een heleboel kan bereiken, zolang je er maar wat voor over hebt!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:36

Lauss schreef:
Nerootjeh schreef:
Mijn paard eist ook aandacht of zijn knuffels. Of is beledigd als ik een ander paard eerst aai.

maar dat kan dus niet omdat ie geen arabier is, dat stelt dan niks voor en mijn paard is onintelligent wil je zeggen?

Nero die zijn aandacht opeist? Als je het mij vraagt boeit het hem echt niet of hij de hele week op de wei mag, of dat je hem een week lang rijdt Nagelbijten / Gniffelen

Nee hoor Lachen, denk jij dat mijn paard niet goed genoeg kent Lachen

CtjeLief schreef:
een volbloed arabier voelt jouw bui aan, past zich erop aan.. een arabier is aanhankelijk..

Dat klopt wel ja Bloos
Ik had laatst ruzie gehad met mijn ouders, net voordat ik naar stal ging. Na het longeren had ik Boy nog even los gezet in de buitenbak. Ik ging aan de kant op mijn hurken zitten om toe te kijken naar zijn gekke sprongen. Na zijn speelkwartiertje kwam hij naar me toe lopen, met zijn hoofd nog lager dan ik (onderdanig? Laten zien dat hij niet dominant wil zijn?) en duwde hij me met zijn neus om. Hij kreeg me in ieder geval aan het lachen Vork
[/quote]
Dat is echt niet specifiek eigen voor arabieren oid hoor *LOL*

Denk dat de meeste paarden de stemming wel aanvoelen van hun eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:39

Ik wil best in discussie gaan op een normale manier, maar het komt op mij over alsof je me zit uit te lachen & daar heb ik geen zin in Lachen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:41

Ik zit je niet uit te lachen, maar het komt op mij over ( niet op jou bedoeld laus Knipoog ) dat arabieren een of ander superieur ras is en de rest maar oppervlakkig

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 18:43

Nerootjeh reageert heel defensief, en staat niet open voor discussie.. zoekt punten om alles wat we zeggen over de AV te ontkrachten.. is jammer...

en we zeggen niet dat je met andere rassen geen band e.d. kunt opbouwen, het is alleen niet zo INTENS en GEVOELIG als met een AV.. maar ze zegt zelf geen ervaring met het ras te hebben dus is het moeilijk iets over te brengen dan...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 18:45

en ja.. naar mijn mening (lees: MIJN mening) is contact met andere rassen inderdaad oppervlakkig sinds ik heb geleerd wat voor contact je met AV's hebt.. (was voorheen ook helemaal wild van alles paarden jarenlang! maar nu ik de AV ken, valt de rest een beetje in het 'niets', natuurlijk zijn andere rassen ook heel lief en braaf maar zijn niet zo passievol als de AV.. maar dat is dan ook mijn pure passie voor dit ras....)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:49

Mag je vinden Knipoog

maar ik zelf vind niet dat mijn band met mijn paard oppervlakkig is Knipoog maar dat is weer mijn mening Clown

Ik zal weggaan uit dit topic, want het is jullie woord tegen het mijne Haha!

Ik heb iig gezegd wat ik kwijt wou Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:56

Snap ook niet dat sommige mensen in het subforum Arabische Volbloeden komen kijken als ze er niets mee te maken hebben en ook niets mee te maken hebben gehad. Niet openstaan voor het karakter van de arabier

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:59

griebels schreef:
Snap ook niet dat sommige mensen in het subforum Arabische Volbloeden komen kijken als ze er niets mee te maken hebben en ook niets mee te maken hebben gehad. Niet openstaan voor het karakter van de arabier

Waar ik normaal op bokt kom, was beetje uitgestorven dus ben ik een beetje rond gaan surven Knipoog

Denk ga ik bij AV kijken, aangezien in mijn paarden heeel heel heel ver weg ook waarschijnlijk iets arabisch zit Lachen

Was gewoon nieuwsgierig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:00

Je kwam hier niet toevallig terecht dmv de zoekfunctie-> zie berichten Lauss Vork ?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:01

Lauss schreef:
Je kwam hier niet toevallig terecht dmv de zoekfunctie-> zie berichten Lauss Vork ?

Nope Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:10

Nerootjeh schreef:
Denk ga ik bij AV kijken, aangezien in mijn paarden..

Meervoud Vork ?

Nerootjeh schreef:
..heeel heel heel ver weg ook waarschijnlijk iets arabisch zit Lachen

Oke Lachen Aangezien dat nogal onwaarschijnlijk klonk Vork

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:21

Ik heb mijn 3/4 arabiertje nu bijna een jaar en vind het vaak moeilijk om uit te leggen wat voor karakter hij heeft. Anderen zeggen vaak: tjee daar zit wel een kop op zeg!

Na het lezen van dit topic, weet ik zijn apparte karakter beter te omschrijven:
- Hij is erg mensgericht! Gek op aandacht en uren knuffelen en pakt je inderdaad het liefst lekker vast. Tijdens de kerstborrel liet meneer zijn hooi staan, want hij knuffelde liever met de mensen die in zijn stal feest kwamen vieren Haha!
- Zijn respect moet je verdienen. Je kan hem niet dwingen om iets te doen. Het werkt veel sneller als je het hem vriendelijk vraagt!
- Hij is erg intelligent en leert snel (na 1e keer been geven bij inrijden, snapte hij al dat hij voortaan op beengeven voorwaarts moest).
- Hij heeft een uitgesproken mening en is beledigd als hij niet krijgt wat hij wil cq verwacht. Hij laat je duidelijk merken waar hij wel en niet van gediend is.
- Als hij los loopt, rent hij achter me aan en heeft er de grootste lol in.
- En hij is gevoelig. Hij voelt mijn bui perfect aan en probeert hem vaak te corrigeren Haha!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:22

Lauss schreef:
Nerootjeh schreef:
Denk ga ik bij AV kijken, aangezien in mijn paarden..

Meervoud Vork ?

Nerootjeh schreef:
..heeel heel heel ver weg ook waarschijnlijk iets arabisch zit Lachen

Oke Lachen Aangezien dat nogal onwaarschijnlijk klonk Vork

Dat was een foutje Nagelbijten / Gniffelen
Excusez moi Bloos

ach ik neus wel vaker op plekken rond op bokt, maar je niet verwacht dat ik daar ga neuzen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:33

griebels schreef:

idem hier Clown

@Jennyxx: klinkt goed!