Wat vinden jullie van Magnum Psyche

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Wat vinden jullie van Magnum Psyche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:24

uhm en dat topic waar jij me naar verwijst is op slot Knipoog

Essx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 12:27

Maar hier voeren we een '' gezellige '' discussie en halen we de veulens erbij, en niet magnum Knipoog
Laatst bijgewerkt door Essx op 02-10-06 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:29

Na 42 pagina's wel ja Clown Mensen kunnen hier blijkbaar eindeloos over door discusieren...

Magnum is gewoon een prachtige hengst, zijn nakomelingen liegen er niet om en hij is meervoudig kampioen. Mensen die hem 'spuuglelijk' vinden, vinden waarschijnlijk alle arabieren 'spuuglelijk' en moeten dan eigenlijk niet meepraten.

Door die make up moet je ook heen kijken, daaronder zit gewoon een prachtig paard wat precies dezelfde dingen doet als ieder ander paard. En als hij 1x in de bagger heeft liggen rollen vind niemand het een barbiepaard meer...

Nu doe ik zelf ook weer mee Ach gut Knipoog

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:22

Daarbij is Magnum een goed werkpaard. In Amerika moeten hengsten in een of andere sportdiscipline uitgebracht worden, dus met dit paard wordt ook gereden.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:27

Owh dat wist ik niet, zijn daar ook foto's van? Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:50

Rawaat schreef:
Wat is er dan eigenlijk lelijk aan een bridlepat uit te scheren...

Geen idee Verward Da´s toch gewoon een kwesti van smaak Knipoog .
Ik snap alleen nog steeds niet wat er vies is aan de manen van een Fjord Scheve mond ...

Maar .. het ging hier niet om iets lelijk of mooi vinden, het ging om vies of niet vies + dat er gezegd werd dat er bij Arabieren niks uitgeschoren of geknipt mocht worden en ik konstateer dat er bij dit paard nergens een uitstekend haartje te zien is op z´n koppie Knipoog .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:54

jazz-fan schreef:
Citaat:
Wij vinden dit al erg overdreven, maar leg deze foto's voor aan een arabierenfokker in het Midden-oosten en die zal dit geen arabier meer noemen.

Je zal ze daar een stuiver moeten geven aan elke fokker die Magnum zou willen hebben. Daar gaan je spaarcenten.

Van de westerse fokkers ja, maar niet van de oosterse. Wat wij als standaard graag zien zoals dish etc. is destijds naar het westen verkocht omdat de fokkers daar ze niet goed genoeg vonden. De dieren die dus volgens hen niet in staat waren tot de gewenste prestaties.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:51

nee het midden-oosten bedoel ik dus

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:52

Sterre schreef:
Rawaat schreef:
Wat is er dan eigenlijk lelijk aan een bridlepat uit te scheren...

Geen idee Verward Da´s toch gewoon een kwesti van smaak Knipoog .
Ik snap alleen nog steeds niet wat er vies is aan de manen van een Fjord Scheve mond ...

Maar .. het ging hier niet om iets lelijk of mooi vinden, het ging om vies of niet vies + dat er gezegd werd dat er bij Arabieren niks uitgeschoren of geknipt mocht worden en ik konstateer dat er bij dit paard nergens een uitstekend haartje te zien is op z´n koppie Knipoog .

En ik snap nog steeds niet wat er lelijk is aan haar wegscheren. Ik vind die manen gewoon vies.
Voor foto's mag je toch doen wat je wil. Ik heb die van mij met de gillet geschoren staan.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:18

En ik snap nog steeds niet wat er lelijk is aan haar wegscheren. Ik vind die manen gewoon vies.
Voor foto's mag je toch doen wat je wil. Ik heb die van mij met de gillet geschoren staan.
[/quote]

scheert het makkelijker met Gillet, Eline Haha! , onze Dykman is ook weer eerdaags aan de beurt voor een knipbeurt Haha!

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:27

sherif schreef:

scheert het makkelijker met Gillet, Eline Haha! , onze Dykman is ook weer eerdaags aan de beurt voor een knipbeurt Haha!
[/quote]

scheert veel makkelijker. Maakt geen lawaai en t ziet er bij hem heel chique uit.

Ik snap niet wat er lelijk is aan haar wegscheren. Propere dames en heren scheren toch ook haar op sommige plaatsen weg
Zelfs in de sport wordt haar geknipt...

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:41

ik vind het scheren juist vaak heel mooi!!
en idd wij dames houden ook van 'smoothy' althans ikke wel Knipoog

(voor mij een nieuw woord wist de betekenis niet maar nadat mijn collega's
mij dit verteld hadden gebruik ik hem te pas en te onpas Haha! ....)

Maja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:58

Ik ben ook voor een slotje, deze discussie is eindeloos en al geweest.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:04

Maja_ schreef:
Ik ben ook voor een slotje, deze discussie is eindeloos en al geweest.

Uhm ik ga geen 41 pagina´s doorlezen maar heb je dan die andere discussie meegevoerd?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:06

Hier is echt al vaak een topic over geweest. Lachen (over dat paardje)
Ik vind em wel mooi, maar zou em nooit hoeven. Lachen

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:08

sherif schreef:

[/quote]

scheert veel makkelijker. Maakt geen lawaai en t ziet er bij hem heel chique uit.

Ik snap niet wat er lelijk is aan haar wegscheren. Propere dames en heren scheren toch ook haar op sommige plaatsen weg
Zelfs in de sport wordt haar geknipt...

Essx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 17:17

Over dat paardje .. Maar op dit moment hebben we het niet over 'dat' paardje, dus waarom een slotje, omdat er al 41 pagina's zijn gweest.. Gaaaap Wat erg Slapen We maken geen ruzie en daar gaat het om Knipoog

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:35

Ik vind het een erg mooi paard!

Ook arabieren kunnen 24u per dag in het land staan hoor, een arabier is net zo goed paard als ieder ander paard. Ze zijn door hun verleden juist sober en hard van aard.

Op de keuringen wordt niet alleen gekeken naar de dish in het hoofd, wat trouwens gewoon een raskenmerk is. Net als het ramshoofd bij sommige andere rassen. Er wordt ook gekeken naar de nek/hals, bovenlijn, benen en bewegingen.

Veel mensen zien arabieren als schrikkerige barbie paarden maar dat is natuurlijk maar net wat je er als eigenaar van maakt. Je ziet trouwens niet voor niets ook veel arabieren in de wedstrijdsport, als ze echt zo schrikkerig zouden zijn was dat ook niet mogelijk geweest.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:40

*Rawaat, niemand zegt hier toch dat zo´n kuifje scheren/knippen lelijk is ofzo, sorry, maar ik snap je punt niet helemaal Verward !!!
Blijft mijn vraag wat er vies is aan de manen van een Fjord Haha! ! En dan: als je ze vies? vindt, is het toch juist goed dat ze geknipt worden?

Jouw tweede opmerking ging over dat niet mogen uitscheren van de oren en de rest: op de foto is echt duidelijk te zien dat deze hengst nergens een uitstekende haar op z´n koppie heeft (behalve misschien nog net z´n wimpers) Clown .
Of jouw bewering klopt niet, of ze hebben bij de hengst iets gedaan wat dus volgens jou niet mag Clown .

Ik heb overgens absoluut niets tegen Arabieren hoor Lachen .

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:17

moniquebosch schreef:
nou ze mogen hem zo bij mij komen brengen hoor.

Ik zie toch veel liever het type van Satour dan van deze hengst!

Lahja_Micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:20

wat een prachtig beest die wil ik wel hoor!!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:19

Sterre schreef:
Jouw tweede opmerking ging over dat niet mogen uitscheren van de oren en de rest: op de foto is echt duidelijk te zien dat deze hengst nergens een uitstekende haar op z´n koppie heeft (behalve misschien nog net z´n wimpers) Clown .
Of jouw bewering klopt niet, of ze hebben bij de hengst iets gedaan wat dus volgens jou niet mag Clown .

Goed opgemerkt maar wel verklaarbaar.
Wij vallen onder het EACHO.
Bij het ECAHO is het verboden om een paard voor te brengen zonder neusharen, oorharen, wimpers en de tastharen rond de ogen.
Magnum Psyche staat in amerika, hier gelden andere regels en is dit toegestaan.

Magnum Psyche zijn luchtzakken zijn verwijderd ivm "cribbing" kribbenbijten of luchtzuigen en het kan dus geen cosmetische chirurgie heten, de rechter heeft zich er zelfs over gebogen.
Een feit is dat hij erg mooie en succesvolle kinderen op de wereld zet, daar kan niemand omheen.
Maar het is geen hengst die ik zal gebruiken zelf al was hij betaalbaar, hij en zijn kinderen zijn nu niet echt mijn fokdoel.

Heb nog een zoektocht gedaan naar zijn "sport" welke hij heeft gedaan, dit werd in een andere post in dit topic werd aangehaald.
Ik heb helemaal niks kunnen vinden en ben wel benieuwt of iemand mij deze informatie kan geven.

Gr Em

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:06

Daar hebben we 'm weer; Magnum Psyche! Vork
Niet mijn type hengst, hou niet van die langgerekte Arabieren, erg in trek in Amerika helaas. Ook jammer dat die Amerikanen de foto's altijd zo giga photoshoppen.
Ik snap alleen niet helemaal waarom Boggs dan geschorst is als de operatie puur medisch en dus noodzakelijk was of was dit in de tussentijd totdat de rechter met het definitieve oordeel kwam?

GoldenDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:51

hebben we in nederland ook dat soort "extreme" paarden??

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:54

De Boggs zaak ging over meer dan 1 paard en verschillende cosmetische ingrepen (vet wegzuigen, vet inspuiten en nog een paar).
Op Magnum Psyche is hij niet veroordeeld (onschuldig verklaard van cometische chirugie, was een "welzijns" operatie).

Gr Em