Mening over Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mcrielaard

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:11

@ lotttttttt: Elegantie is mooi, en bij dit ras hoort het er zeker bij. Maar overdrijven is ook een vak, en daar zijn ze in Amerika bijv. heel goed in.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:30

mijn mening ::

ik ben helemaal gek van arabische volbloeden, wat ik voel en vind van dit ras en wat het onderscheid van andere rassen voor mij, kan ik eigenlijk niet echt goed verwoorden.. kan het wel proberen maar dan klopt het steeds net niet naar mijn idee

ik hou alleen niet van de overdreven show type...kort koppie met een overdreven grote deuk in hun hoofd, een stijl achterbeen die onder het zadel ècht in het nadeel is...

Als ik een arabische volbloed zie onder het zadel die correct gereden is, kan ik echt met kippevel kijken..

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:40

Als ik ze zie showen, in showconditie of niet gaat mijn hartje toch ook wel sneller kloppen haha. Niks zo mooi als een showende arabier

Als ze onder het zadel ook leuk kunnen lopen, helemaal top! Kan ik echt uren naar kijken haha.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:44

Ik vind ze erg mooi, maar zou er zelf geen een hoeven.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:59

Pareja schreef:
Als ik ze zie showen, in showconditie of niet gaat mijn hartje toch ook wel sneller kloppen haha. Niks zo mooi als een showende arabier

Als ze onder het zadel ook leuk kunnen lopen, helemaal top! Kan ik echt uren naar kijken haha.

mee eens!
als je je arabier losgooit, en hij/zij gaat lopen als of zijn/haar leven er van af hangt, dat straalt zoveel macht en power uit!!!
vooral bij jonge paarden, veulens die heerlijk door de wei dartelen, idem voor jaarlingen en 2jarigen, die hun krachten en omgeving beginnen te verkennen enzo..heerlijk spul om naar te kijken

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:00

volwassen dieren overigens ook hoor een stoere hengst is minstens zo gaaf, maar als ik een (oude) fokmerrie zie showen met een veulen aan de voet kan ik ook zo wegkwijlen! ...
tja, echt verslavend, die arabjes

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:17

@thinka: helemaal mee eens! Als mijn jaarling (ruin) door de wei draaft en galoppeert, is dat gewoon adembenemend. Ik denk dan ook dat Arabieren eigenlijk een beetje van nature showbeesten zijn en ze zelf ook wel weten dat ze mooi zijn met hun hoofdje omhoog en staart in de lucht...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 01:03

me net te bedenken:

Mensen het gros van de paarden mensen hebben toch veel tegen een Arabisch Volbloed.

Volgens veel mensen zou dit ras niet mee kunnen draaien in de hogere dressuur sport.

Maar stel het is het olypische spelen of iets anders belangrijk in paardensport.

En anky en edward hebben beide een nieuw paard.
Het is een jawel mensen een Arabisch Volbloed.

Wedden dat opeens wel goede paarden zijn in die mensen dr ogen.
En dat geheel anky fans zo paard willen

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 02:10

idd ..

enne ze kunnen ook wel wat hoor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

( Gomel )

----------------------------------------------------------------------------------------***

Afbeelding

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:47

wat dacht je van Sinaï Al Ray?
in belgie intermediare I startgerechtigd!
en ik ben de gelukkige die haar na mag rijden!!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:09

T zijn WEL rijpaarden

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:23

Ze zijn vaak te, maar sommige vind ik wel mooi. Ik vind bijv. de kaspische pony leuker qua uiterlijk om op fotos te zien, die lijken er soms erg op, maar zijn niet zo overdreven. En vaak hebben ze een goed karakter.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:15

thinka schreef:
wat dacht je van Sinaï Al Ray?
in belgie intermediare I startgerechtigd!
en ik ben de gelukkige die haar na mag rijden!!

En vergeet Lobeke niet, die heeft super gepresteerd (allround...)!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:07

haha nee zeker mag die niet vergeten worden.
Maar zo zijn er veel meer!
Pernod, de vader van Sinaï, paardje(merrie) van Karin van Soelen is z2. dat is een merrie van Dorsator als ik het goed heb.. hele moeilijke naam heeft ze in ieder geval

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:38

Waar ik me wel aan kan irriteren is dat ik Arabierenliefhebbers wel is heb horen beweren, dat dat wat hun voelen bij een Arabier, dat niemand dat bij geen enkel ander ras zou kunnen voelen.
Natuurlijk kwijlt een Arabierenliefhebber weg bij een Arabier, anders zou het geen Arabierenliefhebber zijn Maar sommige Arabierenliefhebbers snappen echt niet dat andere mensen dat bij bijv. een Fjord hebben, en weer een ander bij een Hannoveraan en weer een ander bij een Trekpaard.
Ik probeer hier trouwens niemand mee aan te vallen in dit topic hoor, maar ik heb het regelmatig gelezen.

Die Arabieren die daar onder het zadel lopen zijn wel mooi zeg! Maar ik blijf er bij dat het niet mijn ras is.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:42

ik weet niet of wat je zegt op mijn stukje slaat, maar ik bedoel niet dat een ander dat niet voor zijn/haar favo ras kan voelen, natuurlijk kan dat, maar dat ik dat zelden tot nooit voor een ander ras voel

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:47

Voor dat ik op een Arabisch Volbloed had gereden heb ik echt zoveel rassen gereden.
En elk ras heeft iets aparts maar ben toen stage gaan lopen op een Arabieren stoeterij.

En het is echt waar ze hebben een bepaald iets.
Ze zijn gevoelig ze staan zo dicht bij de mens kwa emoties.
Ze communiceren ook met je.
Het is onmogelijk om het juiste woord te beschrijven maar eenmaal vrienden ben je ook vrienden ook al zie je elkaar jaren niet ze zullen je altijd herkennen.....

Net of ze niet van deze planeet af komen maar zo uit een sprookjes wereld....
Alleen de hoorn is weg gelaten

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:28

Astarosjnia

dat is die merrie van Dorsator... z2 dressuur

Afbeelding
astarosjnia

Afbeelding
astarosjnia

Sinaï Al Ray

dat is een merrie van Pernod...intermediaire I startgerechtigd

Afbeelding
Sinaï met Kelly

Afbeelding
Sinaï met Kelly

in mijn profiel staan rijfoto's van mij op Sinaï

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:59

Temp schreef:
Ik heb een arabier en hij is liever lui dan moe . Onder het rijden moet ik hem meestal in de bak heel erg aanmoedigen ofzo, want anders verzet hij geen stap. (moet ik wel bij zeggen dat hij nog heel jong is, maar de basis toch zeker wel bezit.) Maar met buitenrijden is hij niet te houden... Als hij het leuk vind is hij enorm voorwaarts. Verder schrikt hij nergens van, hij sleurt me mee naar een zeil dat op de grond ligt om het in zijn mond op te pakken en over hem heen te gooien. Ik ken wel meer van dit 'soort' arabier, die in de bak niet echt voorwaarts zijn en juist heel 'cool' in het hoofd zijn. Natuurlijk kan meneer opgefokt zijn en dan gaat hij knorren, staart verticaal de lucht in, hals opzetten en grote neusgaten, maar ik heb hem altijd onder controle kunnen houden, en hij zou me nooit wat aan doen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het een geweldig ras vind, en het vaak echte mensenliefhebbers zijn.

haha dit herken ik (dat luie dan). Die van mij zet ook geen stap als je niks doet, behalve als je niet wilt dat ze iets doet dan doet ze hyper. Maar ik blijf dr geweldig vinden!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:17

Mijn mening..... Zenupezen vind het Aanda8ttrekkers Zo gauw als ze vinden dat ze te weinig aandacht krijgen Gaan ze het ff weer proberen O.a. Aan je kleren trekken , Schuren tegen je rug of buik!!

Vindt ze wel mooi om te zien maar om zelf te hebben zenupezen echt sorry

Dikke kus van mij

La_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:29

groot gelijk!!

Marijee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:31

sister7003 schreef:
groot gelijk!!

Thanks Maar voor die gene wie de arabieren wel leuk of mooi vinden..... Geloof in je zelf het zijn gwon onze menigen K ben rustig beesies gewent koudbloedje

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:38

Intelligent zijn ze he...Mrijee, ze proberen je wat duidelijk te maken en je snapt niet wat ze bedoelen (schuren, aandacht vragen ed), blijven oefenen zou ik zeggen, komt vanzelf!

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:20

sherif schreef:
Intelligent zijn ze he...Mrijee, ze proberen je wat duidelijk te maken en je snapt niet wat ze bedoelen (schuren, aandacht vragen ed), blijven oefenen zou ik zeggen, komt vanzelf!

Je hebt helemaal gelijk!!
(maar bij sommigen komt het nooit!! )

Marijee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:40

CSAArabians schreef:
sherif schreef:

Je hebt helemaal gelijk!!
(maar bij sommigen komt het nooit!! )

Maar mijn instructriese paard doet zow (Hij is wel lief maar....) Zij kan hem gwoon niet aan Harstikke sneu Maaar dat paard k geef toe krijgt te weinig aanda8t en ze laat alles toew Klein beetje over dreven

Mar dat is mijn menigs

daag