Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Faas schreef:Ik ben het overigens verder 100% met jouw reactie eens Bashuk. Niets mooiers dan een arabier. Alleen een arab kan je doen zweven, je bijzonder doen voelen, je meenemen naar waar je maar wilt. Je doordringen met zijn prachtige ogen, zijn heerlijke karakter. Een vriend voor het leven. Dat is de arab
Faas schreef:Zo zal mijn arab het nooit en te nimmer tolereren wanneer ik hem oneerlijk behandel. Hij is in staat me een week niet te bekijken. Dat is niet specifiek mijn arab maar arabs algemeen. Ik kan het niet uitleggen maar in ieder geval, mijn twee anderen denken eens een keer 'ach, die heeft haar bui niet'. Dat hoef ik beslist niet van de arab te verwachten. Daar zou ik bijna op mijn knieën moeten voor vergiffenis.
Wel, ik zet het allemaal wat extreem neer natuurlijk maar er zijn gewoon verschillen. Noem het discriminatie, noem het belachelijk maar zo is hoe ik het voel en ik denk vele arabliefhebbers met mij. Arabliefde gaat heel erg diep. Dat is spiritueel.
Faas schreef:Toydoll: je hoort mij ook nergens zeggen dat de arabier voor IEDEREEN Het ras is of zou moeten zijn. Integendeel: een ieder is daar gelukkig vrij in.
I_love_noor schreef:Magnum psyche vind ik ook niet mooi maar ik ben gek van arabieren *en dan vooral van de onze*. Maar om hem nou gelijk lelijk en belachelijk te noemen, hij is plastisch geopereerd, wat dus echt te ver gaat vind ik, LOGISCh dat hij er zo uitziet. Ik heb ok zeker lelijkere paarden gezien. Ik denk dat als er niet mee gekloot zou zijn, Magnum Psyche een superpaard zou zijn!
Mja, Arabiertjes Rule
Toydoll schreef:Die hengst vindt ik niet echt knap, het is net alsof ze hem in zijn groei hebben belemmert om zo'n extreme hoofdvorm te krijgen. Ook vindt ik zijn nek gewoon eng, en zijn achterhand is raar...
Maar hoe ze die arabieren dan ook neerzetten voor een foto, dat maakt ze ook niet echt knapper....
bijv deze:
Zijn rug lijn is helemaal recht, en zijn houding maakt dat niet beter:
lowara schreef:Ik vind het net zo'n bulldog met die neus..
gadvert zeg, dit is er zo extreem ingefokt, dat kan niet anders!
een kleine dish is best mooi en chique, maar dit is het toppunt van inteelt, doorfokken en lelijkheid zoals het niet moet.
Shahim schreef:Toydoll schreef:Die hengst vindt ik niet echt knap, het is net alsof ze hem in zijn groei hebben belemmert om zo'n extreme hoofdvorm te krijgen. Ook vindt ik zijn nek gewoon eng, en zijn achterhand is raar...
Maar hoe ze die arabieren dan ook neerzetten voor een foto, dat maakt ze ook niet echt knapper....
bijv deze:
Zijn rug lijn is helemaal recht, en zijn houding maakt dat niet beter:
Even wat extra uitleg over de achterhand en rechte ruglijn. Ik ga niets zeggen over de hals
Achterhand: is helemaal in orde, zo hoort het te zijn bij een getraind paard, lange kroep, staart in het verlengde, moet plat zijn.
De rug moet korter zijn dan de achterhand en helemaal recht. Door paarden zo op te stellen kan je de rug recht trekken
Shahim schreef:
Namuska is niet ingefokt.
Laat me even extra uitleggen:
de oorspronkelijke arabische volbloeden zijn zo goed als van de wereld verdwenen, wat wij nu zien is een europese versie van de arabische volbloed.
De paarden zijn zo'n 200 jaar geleden uit hun habitat (de Nedj) verdreven en verspreid over de wereld (europa: polen, egypte, Irak, Iran en Syrie). Hierdoor kon de beenmassa versterken en zijn we ook meer pigmentatie. Vroeger waren deze edele dieren iets kleiner, sterker en hadden geen witte vlekken op de neus, omdat dit gewoon verbrand en ze dit niet overleefden.
De paarden leefden in de tenten bij de bedoeiden, dus er was een heel sterke band tussen mens en paard, wat je vandaag nog heel sterk terug vindt in de karakter van de arabische volbloed, ze kennen vaak maar 1 meester.
Het hoofd: moet wigvormig zijn, ogen groot en op de rand geplaatst. Neusgaten staan op het hoofd, de neus moet tevens ook heel fijn zijn (zoals bij de zeepaardjes) --> volgens de oude regels van fok
Door de verschilende lijnen in de loop der jaren ontstaan zijn halzen in elke lijn anders.
Deze kenmerken hebben te maken met het type van de arabier.
Hopelijk hebben jullie hier