amateurkeuring bunschoten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:31

sascha90

Re: amateurkeuring bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:40

@sherif waarom neem je niet de mooie arab van je avater mee :9

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:42

@Horse_art hoe gaat het met de haver? Merk je verschil? Ik heb vandaag les gehad op Charelle en ze loopt veel fijner!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:50

sascha90 schreef:

die mag mee naar andere shows dit jaar ;)

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:56

@sherif ja is eigenlijk maar goed ook, anders weten we al waar de prijzen heen gaan:P

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:10

sascha90 schreef:
@sherif ja is eigenlijk maar goed ook, anders weten we al waar de prijzen heen gaan:P

succes alvast voor iedereen die meedoet as zondag *\o/*

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:11

Haha Natasha met Justin in de ring wordt het feest met je showkanon :P, gaat ie wel naar Brecht?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:18

RhealLover schreef:
Haha Natasha met Justin in de ring wordt het feest met je showkanon :P, gaat ie wel naar Brecht?

staat wel op mijn lijstje, maar alles valt en staat even na overleg met zijn nieuwe trainer/voorbrenger ;)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:33

sherif schreef:
sascha90 schreef:

die mag mee naar andere shows dit jaar ;)

Tja Justin is natuurlijk geen amateurtje, :') Geweldig beest! *\o/*
Wat leuk dat jullie ook even komen buurten! :j
Laatst bijgewerkt door Michelle_S op 13-04-11 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:34

sascha90 schreef:
@Horse_art hoe gaat het met de haver? Merk je verschil? Ik heb vandaag les gehad op Charelle en ze loopt veel fijner!

K merk nog niet heel erg veel, maar wie weet dat ik het snel ga merken, voer het nu nog maar 2 dagen dus ;) Fijn dat Charelle er zo fijn op reageert zeg! :D Ben echt benieuwd naar die knappe merrie! :j

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:57

Ik zag net een filmpje van de amateurkeuring waarbij alle deelnemers +paarden zich gewoon in de ring bevonden tijdens het aan de hand keuren, is dit gebruikelijk op de amateurkeuring? Op nationale en internationale is dit namelijk niet zo...

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:20

Horse_Art schreef:
Ik zag net een filmpje van de amateurkeuring waarbij alle deelnemers +paarden zich gewoon in de ring bevonden tijdens het aan de hand keuren, is dit gebruikelijk op de amateurkeuring? Op nationale en internationale is dit namelijk niet zo...

YEP :j

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:23

ow, dat vind ik niet zo mooi :P Weet je ook hier de reden van? Dan worden alle paarden langs de bak toch helemaal gek lijkt mij :P

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:25

Nee hoor de meeste willen geen eens lopen :') Ze staan gewoon te slapen tussen door _O-

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:27

Maar er mag ook niemand achter je paard aan om ff met een zakje te zwiepen ofzo??

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:27

Horse_Art schreef:
ow, dat vind ik niet zo mooi :P Weet je ook hier de reden van? Dan worden alle paarden langs de bak toch helemaal gek lijkt mij :P

Als er veel in de rubriek zitten, is het zeker niet handig, maar ja.... zo gaat het wel.
De paarden krijgen ook geen punten, maar worden geplaatst.

Keuringssysteem:Ieder jaar wordt er gejureerd worden volgens het zogenaamde “comparative”- of het Engelse systeem. Hierbij worden alle paarden van een categorie als volgt geplaatst in kwaliteitsvolgorde: De paarden komen rustig lopend aan de hand van de begeleider op catalogusvolgorde binnen. De groep stapt rond en de jury kijkt, maakt aantekeningen, beoordeelt en vergelijkt. Vervolgens stellen de deelnemers zich aan de zijkant van de ring op, terwijl de begeleiders zich om de beurt, één voor één met hun paarden aan de jury presenteren. Hierbij wordt dan speciaal gekeken naar ieder onderdeel, zoals bij het punten systeem.

Het grote voordeel van deze wijze van jureren is, dat je de paarden na de individuele beoordeling weer samen in de ring ziet en de jury haar eerste indruk nog kan bijstellen n.a.v. hetgeen er bij de individuele beoordeling is opgemerkt. Na de opstelling voor de jury, loopt men in stap recht van de jury af en vervolgens terug naar de jury en draaft daarna een driehoek en stelt zich uiteindelijk nog even kort voor de jury op. Na deze presentatie stelt de deelnemer zich weer op aan de zijkant, naast de andere paarden en wacht men totdat alle deelnemers geweest zijn. Uiteindelijk stapt de groep weer rond en wordt vervolgens geplaatst. Wanneer de paarden opgesteld staan zal dan ook een korte toelichting en motivatie op deze plaatsing gegeven worden. Op deze wijze zullen deelnemers en toeschouwers waarschijnlijk een duidelijker en informatiever beeld krijgen van het hoe en waarom van de ontstane volgorde. Uit iedere rubriek dingen de eerste twee geplaatste paarden mee naar het desbetreffende kampioenschap.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:28

Horse_Art schreef:
Maar er mag ook niemand achter je paard aan om ff met een zakje te zwiepen ofzo??

NOPE, dit mag ook niet op de nationale of een internationale show !!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:35

Bedankt Isabel voor de duidelijke uitleg, nu heb ik er een beter beeld bij. Maakte mezelf alleen nog maar zenuwachtiger haha :P Toch spannend hoor :o

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:48

Horse_Art schreef:
Bedankt Isabel voor de duidelijke uitleg, nu heb ik er een beter beeld bij. Maakte mezelf alleen nog maar zenuwachtiger haha :P Toch spannend hoor :o

Komt goed Michelle _/-\o_

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:09

Ik vraag me nog altijd af hoe ik dat driekhoekje draven moet zien :p achdat maken we zondag dan mee haha.

Met zakje zwiepen gebeurt bij nationale voor dat ze de ring in gaan en staan er vaak paar mensen buiten de ring met een zakje. Althans dat was in Brecht het geval.

Nou zondag afkijken en volgend jaar Sjaak dr vuurdoop als alles nu wel 's goed mag gaan (3D is scheepsrecht tenslotte)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:28

RhealLover schreef:
Ik vraag me nog altijd af hoe ik dat driekhoekje draven moet zien :p achdat maken we zondag dan mee haha.

Met zakje zwiepen gebeurt bij nationale voor dat ze de ring in gaan en staan er vaak paar mensen buiten de ring met een zakje. Althans dat was in Brecht het geval.

Nou zondag afkijken en volgend jaar Sjaak dr vuurdoop als alles nu wel 's goed mag gaan (3D is scheepsrecht tenslotte)

Ja dat klopt, dat gaf Aurid mij namelijk mee dat we voordat ze de ring in gaat nog ff met het zakje moeten zwiepen zodat ze showend de ring in gaat. haha!

Leuk dat je Sjaak volgend jaar mee neemt! Dan kom ik jullie ook aanmoedigen en zal ik wat foto's van jullie schieten! :j

Mensen langs de kant moeten ons maar flink aanmoedigen dat wil mevrouw wel.. *\o/*

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:50

Oooh, als ik aan de kant sta met een zweepje zal ik ook even van me laten horen !!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:06

Aieshja schreef:
Oooh, als ik aan de kant sta met een zweepje zal ik ook even van me laten horen !!

Haha dankjewel Aieshja! Heb trouwens prachtige foto's van jou en Fuego voorbij zien komen! Jullie ook ontzettend veel succes! We zullen foto's van jullie maken en jullie aanmoedigen!! *\o/*

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:04

nog even een vraagje over de kleding? Dient deze wit te zijn of mag zwart ook. Of heeft dit nadelen voor je beoordeling? Ik dacht zwart te dragen en eventueel met een blauw sjaaltje passend bij showhalster

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:10

Dankee, beetje aanmoediging heeft Fuego wel nodig!

Uhm, volgens mij zien ze liever een zwarte broek met wot bloesje of andersom.
Net als bij meeste keuringen, daar lopen ze ook meestal in het wit.
Over het sjaaltje heb ik geen idee