Is dit een arabier?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:49

Citaat:
En ook nogal nutteloos omdat het 'lijken op elkaar' geen enkele garantie geeft en ook geen enkel bewijs.
Dat ze vos is en een kol heeft wil niet zeggen dat haar vader dat ook had, ze kan evengoed uit een zwarte of schimmel hengst komen.

Een schimmel lijkt me zeer waarschijnlijk. meestal wordt het paard dan ook schimme;[/quote]

Neehoor, mijn merrie had als vader ook een schimmel en ze is echt bruin geworden. :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 05:08

Die discussie is al lang afgelopen. ;)

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:53

goeroe schreef:
Ik heb inderdaad ook aan Kais gedacht, zie deze foto bijvoorbeeld maar. Echter, als Xanta inderdaad 15 is dan was Kais nog maar één jaar toen zij werd verwekt, dus dat lijkt me niet zo waarschijnlijk.

Weet iemand trouwens hoe dat nu precies zit met zo'n DNA-test? Stel je voor dat je het DNA van Xanta zou laten vergelijken met dat van bijvoorbeeld Abakan. Als hij de vader is zouden ze dat moeten kunnen zien neem ik aan. Maar als hij nou niet de vader is, maar Balaton, dan zijn ze dus niet vader en dochter maar halfbroer en halfzus. Kunnen ze die verwantschap dan wel zien? Eigenlijk ben ik er gewoon zo van overtuigd dat ze een kind of kleinkind van Balaton is dat ik best de helft van de DNA-test wil betalen (mits de 40 euro die JaneJansen noemt klopt!) als blijkt dat er geen enkele verwantschap is. :o
Blijkt het straks een Forrester te zijn of zo. :P Wel heel leuk dat je dit aanbied! (:)

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:00

Ja lief he :D Weet jij hoed dat zit Amber

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:00

ik weet het zeker het is een volbloed arabier aan dat lekkere hangende lipje!

Gideon_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:12

goeroe schreef:
...Weet iemand trouwens hoe dat nu precies zit met zo'n DNA-test? Stel je voor dat je het DNA van Xanta zou laten vergelijken met dat van bijvoorbeeld Abakan. Als hij de vader is zouden ze dat moeten kunnen zien neem ik aan. Maar als hij nou niet de vader is, maar Balaton, dan zijn ze dus niet vader en dochter maar halfbroer en halfzus. Kunnen ze die verwantschap dan wel zien? Eigenlijk ben ik er gewoon zo van overtuigd dat ze een kind of kleinkind van Balaton is dat ik best de helft van de DNA-test wil betalen (mits de 40 euro die JaneJansen noemt klopt!) als blijkt dat er geen enkele verwantschap is. :o

Je kunt altijd vragen of een paard de vader is. De nauwkeurigheid daarvan is minder dan 95%. Als er ook nog een kans is dat er "verwante" mogelijke ouders zijn, wat in een gesloten populatie als Arabieren al heel snel mogelijk is, dan neemt de nauwkeurigheid verder af. Dat geldt ook voor de moeder, dus als je die ook niet weet kun je nooit een betrouwbare afstamming krijgen die bijv. benodigd is voor registratie. Het enige wat met 100% zekerheid uit je onderzoek kan komen is wie NIET de vader of de moeder is.

M.a.w. zonder minimaal van één zeker en bekend ouderdier DNA te hebben kun je nooit de nauwkeurigheid krijgen die benodigd is voor registratie. Als je toevallig goed zou gokken met het vaderpaard dan krijg je als antwoord "mogelijke vader" wat eigenlijk nog niks zegt, en is het op zijn best een twijfelachtige NRPSer...

Ik begrijp het dagdromen, maar het is eenvoudigweg zonde van het geld...
Geniet er maar gewoon van, da's veel belangrijker.

RhealLover

Re: Is dit een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:44

AMEN

Gokken haalt niks uit, het is niet vast te leggen of dit wel of geen AV is.